Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vapaavirtaussuotimet , yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sky
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 10
    • Lahti

    No mitäs mieltä sit porukka on tälläsesta BMC:n CDA kartioilmansuodattimesta.

    Eli:


    Onko tuosta hiilikuitukotelosta nyt sitten mitään hyötyy vai ei, lämpöä ei varmaan ainakaan niin paljon ota, entä sitten kaikkee paskaa?
    Kallishan tuo on ku mikä, mutta tuoko se hinta sitten mukanaan mitään?
    Nykynen : BMW e90 330d -07

    Ex: BMW e46 330d -01
    Ex: BMW e36 M3 Capriolet -97
    Ex: Bmw e36 320i Capriolet -95

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      Originally posted by J-Poika View Post
      tukit vaikka pulteilla molemmat letkut, on parempi idea kuin roikkumaan jättää.
      Sinähän kunnon insinööri olet!
      Tuo anturihan säätää jäähdytysnesteen kiertoa kaasuläpälle eli lämmittää kaasuläppäkoteloa pakkaskelissä lämpötilan mukaan. Se varmaan kannattaakin poistaa ja tukkia letkut pulteilla??
      Ko.anturihan on sielä putsarikotelossa siksi että sieltä se mittaa imuilman lämpötilan tarkimmin ja on pölyltä ja paskalta suojassa...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • LowFlyer
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 95
        • Lappeenranta

        Lainataas tätä topiccia hieman.

        Mulla on E39 523:ssa edellisen omistajan toimesta näköjään tuolla ilmansuodattimen paikalla joku Simotan vapaavirtauspaneelisuodatin niin onko tuosta paljonkin haittaa eli imeekö turhan paljon paskaa lävitte ja talvipakkasilla voiko sen kanssa tulla ongelmia? Pitäiskö laittaa alkuperäinen paperiversio tilalle? Kovin paskaselta tuo ei kyllä vaikuta...

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          Originally posted by LowFlyer View Post
          Lainataas tätä topiccia hieman.

          Mulla on E39 523:ssa edellisen omistajan toimesta näköjään tuolla ilmansuodattimen paikalla joku Simotan vapaavirtauspaneelisuodatin niin onko tuosta paljonkin haittaa eli imeekö turhan paljon paskaa lävitte ja talvipakkasilla voiko sen kanssa tulla ongelmia? Pitäiskö laittaa alkuperäinen paperiversio tilalle? Kovin paskaselta tuo ei kyllä vaikuta...
          Heivaa helvettiin se. Mä en usko tuollaisiin viritelmiin.

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Ainakin normaali paperisuodatin menee kasaan aika nopeasti siitä kohtaan mistä puhdistettu ilma imeytyy putkeen, tiedä sitten onko sekään nyt niin hyvä asia kun suodattimen "lamellit" ovat toisesta kohtaan kasassa ja toiset kohdat sitten venytettyjä.
            Monesti käynyt mielessä että tuo Motonetin Simota paneelisuodatin on fiksummin rakennettu sen teräsverkon takia kun se ei mene imusta kasaan..
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • LowFlyer
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 95
              • Lappeenranta

              Originally posted by Dani View Post
              Ainakin normaali paperisuodatin menee kasaan aika nopeasti siitä kohtaan mistä puhdistettu ilma imeytyy putkeen, tiedä sitten onko sekään nyt niin hyvä asia kun suodattimen "lamellit" ovat toisesta kohtaan kasassa ja toiset kohdat sitten venytettyjä.
              Monesti käynyt mielessä että tuo Motonetin Simota paneelisuodatin on fiksummin rakennettu sen teräsverkon takia kun se ei mene imusta kasaan..
              Juuri tuon saman huomannu itsekkin ja taitaa olla kyseessä just toi Motonetin versio. Päästää se varmaan enempi paskaa läpi, mutta tuskin kuitenkaan niin paljo että siitä nyt ihan äkkiä haittaakaan ole. Ei ainakaan kärpäset näköjään mene läpi

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                ...öljytyt suodattimet taas tuhoaa helposti massamittarit.

                Comment

                • adr-jouni
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 103
                  • Near uleåborg

                  Jaa

                  Originally posted by PAAAAAA View Post
                  tervehdys. mahtaakohan auttaa mitään jos 2.0 24 valve koneeseen laitta vaparin...
                  Jos ei meinaa muuttaa muuten konetta mitenkään nii taitaa jäähä hyövyt saamati siit.... Ehkä pää kipiä lähtee viikonloppuisin noppeemmin poisa ?! :think

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    maksat ittes kipeeksi

                    ja Tehot laskee ja ilmamittarit särkyy

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Eli tarkoitushan on saada moottoriin enemmän happiatomeja jolla taas voidaan polttaa enemmän bensaa ja saada tavoiteltua tehoa.
                      Kuumaa ilmaa konehuoneesta imevä "vapaavirtaussuodatin" tarjoaa siis moottorille kovin helposti vähemmän näitä tehoa mahdollistavia happiatomeja, kuin viileää/happiatomeja enemmän sisältävää ulkoilmaa imevä puhdas orggisjärjestelmä.
                      Plus että kun ilmaisia aterioita kun on kovin harvoin oikeasti tarjolla, tuhoaa vapareiden läpi pääsevä paska+öljy kuumalankaan/filmiin perustuvia ilmamäärämittareita pinnoittamalla ne tehokkaasti eristävällä karstakerroksella, jolloin moottorin ohjausjärjestelmä kuvittelee läpivirtaavan ilman todellista pienemmäksi ja vähentää ruiskutettavaa polttoainetta per työtahti. Kone käy helposti toleranssialueen laihassa päässä, jolloin taas ainoa saatu hyöty on vapaisuodattimen valmistajan/osakkeenomistajien kassassa.
                      Last edited by Hemi; 05-12-2008, 23:29.

                      Comment

                      • IKa
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 877
                        • Klaukkala

                        Eilen ajettiin dynossa kaksi peräkkäistä vetoa sigun 325i:llä. Toisessa K&N vapaavirtaus-suodatin vakioilmansuodatinkotelossa ja toisessa orginal paperisuodatin. Huipputehoa K&N antoi yhden kilowatin enemmän. Tehkäyrän muotoon suodattimen vaihdolla ei ollut vaikutusta.

                        Ilkka
                        G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                        Comment

                        • Mumtsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 282
                          • Kotka

                          Kun käytiin penkittämässä omaa autoa, niin siinä kävi yksi E36 325 bemari ennen meitä. Se oli penkittänyt autonsa ensin kartiosuodattimella ja sen jälkeen vakiosuodattimella. Tehoa oli vakiosuodattimella 5hv enemmän. Mitään kylmän ilman ohjausta ei siis ollut kartiosuodattimelle. Jos jonkun vapaavirtaussuodattimen haluaa laittaa niin se paneelisuodatin. Mitään hyötyä tosin siitä ei yksistään vielä ole. Aika kalliita hevosia jos 1kW saa 50 eurolla. 10hv lisäys vasta mielestäni alkaa tuntumaan. se 1kW lisäys on vaan siellä korvien välissä, ei se oikeasti näy missään tuloksissa.
                          - Isi mikä toi on?
                          - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            1-2kW menee jo mittavirhetoleranssiin.
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • ///saMi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1198
                              • 52300

                              Se on sitä moottorituningia Eipä näissä vaparikoneissa tuolla vapaavirtausfiltterillä ole juurikaan merkitystä, turbovehkeissä sitten enemmän.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by ///saMi View Post
                                Se on sitä moottorituningia Eipä näissä vaparikoneissa tuolla vapaavirtausfiltterillä ole juurikaan merkitystä, turbovehkeissä sitten enemmän.
                                Ei ole, mikäli kylmän ilman saanti ei ole taattu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎