Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vapaavirtaussuotimet , yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    #61
    Oho... :oops: Netti jumitti niin tuli vähän sotkuja... :shock: :comp: :(b)
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • Arttu
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 73

      #62
      massa/määrä

      Älkää sekoittako ilmamäärä ja ilmamassa mittaria keskenään. Ilma massamittarissa on se "kuumalanka" joka ei oikein tykkää liasta..... Eli jos sinne pääsee koko ajan öljyä+muuta likaa niin ei välttämättä kestä pitkään (vaikka se yrittääkin ajon päätteeksi polttaa epäpuhtaudet pois).

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #63
        TuomasTee: Auto kun ei pelkällä Turbon tuottamalla lisäilmalla kulje, pitää myös bensaa saada lisää.

        Comment

        • NHB
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1120

          #64
          Originally posted by madeiraschwarz
          eli meinaat siis että on parempi laittaa pelkkä suodatin moottoritilaan?
          kyse oli vain mielikuvasta jota yritin hakea..
          Sellaista en ole sanonut, kommentoin vain tuota patopaineella moottorin ahtamista. Mielikuvilla on iät ja ajat myöty paljon paskaa ihmisille.

          Comment

          • NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

            #65
            Originally posted by Kreuzotter
            Mitä kuumalankamittariin tulee niin sitä ei mikään kylmä ilma tai suodattimen läheisyys riko
            Suodattimen läheisyys saattaa sotkea kuumalnkamittarin "näyttämän". Ilma saattaa pyörteillä ongelmallisesti ja virrata epätasaiseti sotkien mittausta.

            Comment

            • Tykki
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 197
              • Ii

              #66
              Originally posted by NHB
              Originally posted by Kreuzotter
              Mitä kuumalankamittariin tulee niin sitä ei mikään kylmä ilma tai suodattimen läheisyys riko
              Suodattimen läheisyys saattaa sotkea kuumalnkamittarin "näyttämän". Ilma saattaa pyörteillä ongelmallisesti ja virrata epätasaiseti sotkien mittausta.
              pitää paikkansa. sama juttu jos ennen mittaria on jossain selvä vuotokohta.
              "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
              -Andy McCoy

              Comment

              • Kreuzotter
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 145

                #67
                Originally posted by Tykki
                Originally posted by NHB
                Originally posted by Kreuzotter
                Mitä kuumalankamittariin tulee niin sitä ei mikään kylmä ilma tai suodattimen läheisyys riko
                Suodattimen läheisyys saattaa sotkea kuumalnkamittarin "näyttämän". Ilma saattaa pyörteillä ongelmallisesti ja virrata epätasaiseti sotkien mittausta.
                pitää paikkansa. sama juttu jos ennen mittaria on jossain selvä vuotokohta.
                Juu pyörteily ja väärin näyttäminen onkin mahdollista. Viittasin vaan tähän linxin kommenttiin:

                Originally posted by linx
                Talveksi taidan laittaa vakion takaisin ihan vain varmuuden vuoksi ja kesäksi taas vaparin...en tiedä onko järkeä, mut pelaan varman päälle, koska toi ei todellakaan ole halpa suodatin ja ei haluais rikkoo sitä ilmamassa mittaria kylminä pakkaspäivinä.
                Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #68
                  Tiedän autoja joissa putsarin vaihto ei ole vaikuttanut hevon peetä (vaikka alkup. olisi ollut toivottoman tukossa), kokemuksia on myös pirsseistä joissa on saatu mitattavissa oleva (eikä vähäinen) hyöty.

                  Kyse on kai siitä miten ahdistava alkuperäinen on. Alkuperäisen kokoisella filtterillä saatava hyöty on lukemani mukaan todettu olevan +2% parhaimmillaan, jotkut virtaavat alkuperäisiä heikommin.

                  Oliskohan luotettava valinta käydä hakemassa "kartio"-mallinen kuorma-autoon tarkoitettu filtteri Sisun varaosatiskiltä? Olis ainakin suodatin pinta-alaa.... :juo
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • TuomasTee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 529
                    • Kotka

                    #69
                    Miten polttoainetta sitten saadaan lisää?
                    Peukaloimalla sähköjä, laittamalla ecun pinnien 14 ja 39 välille riittävästi vastusta eli katkomalla oikeat johdot ja laittamalla vastusta väliin?
                    Vai onko muuta konstia? Miten teholastu käyttäytyy tuon kanssa?
                    BMW F15 X5 M50d -14

                    Comment

                    • madeiraschwarz
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 164
                      • kpää

                      #70
                      Originally posted by Kreuzotter
                      Originally posted by Tykki
                      Originally posted by NHB
                      Originally posted by Kreuzotter
                      Mitä kuumalankamittariin tulee niin sitä ei mikään kylmä ilma tai suodattimen läheisyys riko
                      Suodattimen läheisyys saattaa sotkea kuumalnkamittarin "näyttämän". Ilma saattaa pyörteillä ongelmallisesti ja virrata epätasaiseti sotkien mittausta.
                      pitää paikkansa. sama juttu jos ennen mittaria on jossain selvä vuotokohta.
                      Juu pyörteily ja väärin näyttäminen onkin mahdollista. Viittasin vaan tähän linxin kommenttiin:

                      Originally posted by linx
                      Talveksi taidan laittaa vakion takaisin ihan vain varmuuden vuoksi ja kesäksi taas vaparin...en tiedä onko järkeä, mut pelaan varman päälle, koska toi ei todellakaan ole halpa suodatin ja ei haluais rikkoo sitä ilmamassa mittaria kylminä pakkaspäivinä.

                      Vatvotaan ny viä tätä vpsuodin asiaa.
                      Auts! nhb kommentti mielikuvista ärsytti myyntimiestä mutta asiaan.
                      Eli jos ny ollaan asentamas vpsuodinta autoon"bensa tai diiseli" niin vankasti seison sen takana että vpsuodin kannattaa laittaa koteloon jo pelkastään sen takia että saadaan se sisään imetty ilma pidettyä viileenä moottoritilan lämmön siihen suuremmiten vaikuttamatta sekä pystyttäisiin saamaan täysi hyöty suodattimen paremmasta virtauksesta"kaikki irti vpsuodattimesta".
                      jos se saadaan hyväksyttyä että kotelo laitetaan niin miten me saadaan sitä kehitettyä seuraavilta osin:

                      A: saataisiin minimoitua keskusteluissa
                      ilmenny ilman pyörteily joka haittaisi MASSAMITTARIN toimintaa.
                      mikäli näin on.

                      b: jos puskurin esim alaosasta tuodaan reilummilla hormeilla ilmaa koteloihin, niin millä estetään vähän kosteammilla keleillä veden/kosteuden pääseminen suodattimeen

                      c:saadaan suuremmissa vauhdeissa syntyvä liiallinen ilman patoutuminen koteloon rajoitettua. ettei vedä laihalle?

                      by the way monesti eri autoissa saatu hyöty vpsuodattimesta vaihtelee rajusti. joskus hyötyä ei saada olenkaan=imu systeemit on jo valmiiksi riittävät kyseiseen vempeleeseen. tai jos imu puoli on niin sanotusti heikoinlenkki niin tottakai saadaan vpsuodattimella jotain aikaan. Joskus mennään huonompaan suuntaan vpsuodin ei vain yksinkertaisesti sovi kyseiseen systeemiin.

                      Comment

                      • vleivo
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 708
                        • Zürich Switzerland

                        #71
                        Jos halua varmasti muutaman hevosen ja pari newtonia lisää vääntöa niin kannattaa laitta ihan vaan semmonen replacment filtteri. Ja bmwen alkuperäisessä kotelossa on jo cold air systeemi eli ei tartte alkaa rakentaa. Ja ei liikaa öljyä niin no prob. :roll:
                        1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                        1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                        1991 Ford Mustang GT 5.0
                        1994 BMW M5 3.8
                        2011 H-D Fatboy Special
                        2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Mutta, mutta vaikka bemussa onkin tehtaan rakentama cold air systeemi, ei se VOI olla niin tehokas kuin omat "töttöröviritykset". Suodattimien valmistajat, "konstruktöörit" ja niiden myyjät ovat ainakin parempia markkinamiehiä kuin bemun moottori-insinöörit?

                          Comment

                          • toni78
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 285
                            • Nousiainen

                            #73
                            ihan vaan aiheeseen liittyen, onko mahdoton ajatus kun omassa e36 325:ssa oli kartio suodatin, joka oli todella kuuma jo pienenkin ajon jälkeen kuten myös koko imusarja, lämpöjä en mitännut mutta vakiokotelolla selkeesti viileempiä. Ni auto kuitenki nakutti aivan mielettömästi, vanoksessa oli vikaa siitä tuli osaltaa liikaa ennakkoa mutta se ei täysin poistanut nakutusta, siis selkeetä sellasta ni voisko se jotkua pelkästään tosta kartiosuodattimiesta ---> kuumasta ilmasta?

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              Moottorin/seoksen nakutusherkkyys joka tapauksessa pienenee aivan dramaattisesti imuilman lämpöjen laskun myötä. Eli mitä viilempänä ilma saadaan moottoriin, sitä suurempaa puristusta seos kestää/alhaisempaa polttoaineen oktaanilukua sekä aikaisempaa sytytysennakkoa.

                              Comment

                              • TuomasTee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 529
                                • Kotka

                                #75
                                Onko täällä siis kukaan laittanut kyseiseen koneeseen vapaavirtaussuodinta??
                                BMW F15 X5 M50d -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎