Oho... :oops: Netti jumitti niin tuli vähän sotkuja... :shock: :comp: :(b)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vapaavirtaussuotimet , yhdistetty topikit
Collapse
X
-
massa/määrä
Älkää sekoittako ilmamäärä ja ilmamassa mittaria keskenään. Ilma massamittarissa on se "kuumalanka" joka ei oikein tykkää liasta..... Eli jos sinne pääsee koko ajan öljyä+muuta likaa niin ei välttämättä kestä pitkään (vaikka se yrittääkin ajon päätteeksi polttaa epäpuhtaudet pois).
Comment
-
-
Originally posted by madeiraschwarzeli meinaat siis että on parempi laittaa pelkkä suodatin moottoritilaan?
kyse oli vain mielikuvasta jota yritin hakea..
Comment
-
-
Originally posted by NHBOriginally posted by KreuzotterMitä kuumalankamittariin tulee niin sitä ei mikään kylmä ilma tai suodattimen läheisyys riko"Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
-
Originally posted by TykkiOriginally posted by NHBOriginally posted by KreuzotterMitä kuumalankamittariin tulee niin sitä ei mikään kylmä ilma tai suodattimen läheisyys riko
Originally posted by linxTalveksi taidan laittaa vakion takaisin ihan vain varmuuden vuoksi ja kesäksi taas vaparin...en tiedä onko järkeä, mut pelaan varman päälle, koska toi ei todellakaan ole halpa suodatin ja ei haluais rikkoo sitä ilmamassa mittaria kylminä pakkaspäivinä.Frauen fahren besser...mit dem Bus!
Comment
-
-
Tiedän autoja joissa putsarin vaihto ei ole vaikuttanut hevon peetä (vaikka alkup. olisi ollut toivottoman tukossa), kokemuksia on myös pirsseistä joissa on saatu mitattavissa oleva (eikä vähäinen) hyöty.
Kyse on kai siitä miten ahdistava alkuperäinen on. Alkuperäisen kokoisella filtterillä saatava hyöty on lukemani mukaan todettu olevan +2% parhaimmillaan, jotkut virtaavat alkuperäisiä heikommin.
Oliskohan luotettava valinta käydä hakemassa "kartio"-mallinen kuorma-autoon tarkoitettu filtteri Sisun varaosatiskiltä? Olis ainakin suodatin pinta-alaa.... :juo2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by KreuzotterOriginally posted by TykkiOriginally posted by NHBOriginally posted by KreuzotterMitä kuumalankamittariin tulee niin sitä ei mikään kylmä ilma tai suodattimen läheisyys riko
Originally posted by linxTalveksi taidan laittaa vakion takaisin ihan vain varmuuden vuoksi ja kesäksi taas vaparin...en tiedä onko järkeä, mut pelaan varman päälle, koska toi ei todellakaan ole halpa suodatin ja ei haluais rikkoo sitä ilmamassa mittaria kylminä pakkaspäivinä.
Vatvotaan ny viä tätä vpsuodin asiaa.
Auts! nhb kommentti mielikuvista ärsytti myyntimiestä mutta asiaan.
Eli jos ny ollaan asentamas vpsuodinta autoon"bensa tai diiseli" niin vankasti seison sen takana että vpsuodin kannattaa laittaa koteloon jo pelkastään sen takia että saadaan se sisään imetty ilma pidettyä viileenä moottoritilan lämmön siihen suuremmiten vaikuttamatta sekä pystyttäisiin saamaan täysi hyöty suodattimen paremmasta virtauksesta"kaikki irti vpsuodattimesta".
jos se saadaan hyväksyttyä että kotelo laitetaan niin miten me saadaan sitä kehitettyä seuraavilta osin:
A: saataisiin minimoitua keskusteluissa
ilmenny ilman pyörteily joka haittaisi MASSAMITTARIN toimintaa.
mikäli näin on.
b: jos puskurin esim alaosasta tuodaan reilummilla hormeilla ilmaa koteloihin, niin millä estetään vähän kosteammilla keleillä veden/kosteuden pääseminen suodattimeen
c:saadaan suuremmissa vauhdeissa syntyvä liiallinen ilman patoutuminen koteloon rajoitettua. ettei vedä laihalle?
by the way monesti eri autoissa saatu hyöty vpsuodattimesta vaihtelee rajusti. joskus hyötyä ei saada olenkaan=imu systeemit on jo valmiiksi riittävät kyseiseen vempeleeseen. tai jos imu puoli on niin sanotusti heikoinlenkki niin tottakai saadaan vpsuodattimella jotain aikaan. Joskus mennään huonompaan suuntaan vpsuodin ei vain yksinkertaisesti sovi kyseiseen systeemiin.
Comment
-
-
Jos halua varmasti muutaman hevosen ja pari newtonia lisää vääntöa niin kannattaa laitta ihan vaan semmonen replacment filtteri. Ja bmwen alkuperäisessä kotelossa on jo cold air systeemi eli ei tartte alkaa rakentaa. Ja ei liikaa öljyä niin no prob. :roll:1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
1991 Ford Mustang GT 5.0
1994 BMW M5 3.8
2011 H-D Fatboy Special
2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4
Comment
-
-
ihan vaan aiheeseen liittyen, onko mahdoton ajatus kun omassa e36 325:ssa oli kartio suodatin, joka oli todella kuuma jo pienenkin ajon jälkeen kuten myös koko imusarja, lämpöjä en mitännut mutta vakiokotelolla selkeesti viileempiä. Ni auto kuitenki nakutti aivan mielettömästi, vanoksessa oli vikaa siitä tuli osaltaa liikaa ennakkoa mutta se ei täysin poistanut nakutusta, siis selkeetä sellasta ni voisko se jotkua pelkästään tosta kartiosuodattimiesta ---> kuumasta ilmasta?
Comment
-
Comment