Kyllä se niin on että pitemmän päälle niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä, hullua maksaa etukäteen siitä että myöhemmin pääsee ostamaan uuden massamittarin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vapaavirtaussuotimet , yhdistetty topikit
Collapse
X
-
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Suodatin..
Voi olla hieman mutta kun on näemmä ollu puhetta näistä vaparin tuomista imuäänistä ja kuumentumisesta ym. Ni mikäs mahtas olla kikka et sais hiukan ääntä konepellin alle?! Takapönttöä en tuu koskaan vaihtaan koska sellanen ei mielestäni bemariin kuulu... Oli hetken joku halpis vapari paikalle mut ei se tainnu oikein toimia ku corolla paineli ohi Elikkä semmosta tiedustelen, että millai sais ne vaparin tuomat imuäänet, mutta ilman tehohävikkiä?!?!?!
Comment
-
-
heh mul on lastu ja vapari ollu konees joku 2 kk ni ny on alkanu kuulumaan niin sanotut imuäänet. mut rajotin hyppäs 7000+ ku laitoin lastun... no mut paremmin kuitenkin rengasta pyörittää ku ennen... luuloa tai ei mut uskoa kumminkin
Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista
E46 320i -99
"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85
ex:
E34 535iA -91
E30 316i -89
E30 320i -90
Comment
-
-
Itse asentelin vaparin 325:eeni noin kuukausi sitten ja tehoihin en huomannut mitään vaikutusta, imuäänet kasvoivat melkein liiankin paljon...
Tehojen puutteeseen varmaan vaikuttaa väärä asennus paikka eli siinä vakion kohdallahan se napottaa ilman koteloa...tarkoitus olisi rakentaa kunnon kotelo ja ram air systeemi siihen jotta sais jotain hyötyä koko värkistä, sillä hoksasin tossa eräs kaunis päivä, että vapari oli aivan tuli kuuma ajon jälkeen
jotain ois tehtävä jotta viileää ilmaa hoppa sais hengitellä...
Comment
-
-
Amis on aina amis
Ainakin itellä perstuntumalla sanoisin et tehot noussu (e30 316i -89) ku laitoin vaparin ja uuden takapöntön. Ensin asensin suotimen tyhjennetyn ilmanputsarikotelon jatkeeksi ja tänään laitoin alumiiniputkien ja klemmareiden kanssa menemään jäähdyttimen vierestä alas ottamaan ilmaa. Eron tunsi ekassa mutkassa ku 2. vaihteella alko pallo pyörimään Ja kiertää enemmän, omituista kyllä, viisaammat kertokoon mistä johtuu... (ennen 5800, nyt 6200)
Ja tietty äänet, ah sitä huminaa. Varsinaista tehonnousua en usko että tapahtui, mutta viritys on onnistunut kun alle puolet tehoista häviää
Suunnitelmissa leikellä pohjamuovi ja jonkin tyylinen ram air ratkaisu, etupöntön vaihto ja lastutus.
Comment
-
-
Kartiosuodatin, turha ?
Vaikea uskoa, että BMW tehtaana laittaisi jonkin kelvottoman suodatinratkaisun pellin alle joka sitten olisi korvattavissa jollain ylihinnoitellulla kartiohässäkällä mukamas suurella tehonlisäyksellä..
Linkin auto näytti tuottavan paremmat tehot vakiofiltterillä.
Esim. nämä imupuolen värähtelyt ja alavääntö saattavat mennä pilalle kun tilalle ruuvataan kartiosuodatin pahemmin asiaa ajattelematta..
Vakiokoneeseen turha hankkia mitään horisevia kartiofilttereitä.
Tulee mieleen takavuosien (60...70-luku) uskomukset joissa takapuskureista roikkui kumihihnoja jotka sitten maadoittivat auton.....Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by ScyberOsaiskohan kukaan sanoa millaisia paineita tuollainen perus vapaavirtaussuodin antaa satasen vauhdissa vaikka auton alta / millaisia muutoksia olisi tehtävä (syöttö/virtaukset) että saisi kaikki mehut käyttöön?? Ja mitään ideoita lämpöeristykseen 75mm alumiiniputkille, kokemuksia?
Comment
-
Comment