Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1170
    • lahti

    pultit

    Ootteko vaihtanu runkolaakeri pukkien pultit m52 lohkoissa uusiin avauksen jälkee? ohjeet sanoo että pitäis vaihtaa ja ohjeet myös sanoo että ei saa käyttää öljyä kiristettäessä toisinku m50 rautalohkoissa piti käyttää öljyä kierteissä. :think
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Pitää vaihtaa ja ohjeessa sanotaan että "Do not wash off coating on main bearing screw" että kai niissä joku liukaste on.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11098
        • Oulu

        Olen öljynnyt enkä vaihtanut. Hyvin on pelannut. Kiertokankien ja kannen pultit uusin aina.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1170
          • lahti

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Olen öljynnyt enkä vaihtanut. Hyvin on pelannut. Kiertokankien ja kannen pultit uusin aina.
          joo m52 kiertokangen pultit ovat venyvää mallia, m50 kangen pultteja ei tarvitse vaihtaa niissä ei sitä venymä kohtaa olekkaa, mietin vaa ku niitä kiertokangen pultteja saa vähän joka paikasta mutta kukaa ei myy niitä kampuran pultteja, täytyy siis kysellä marmorilta niitä.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15232
            • Ajamisen Iloa

            Originally posted by jannmann View Post
            Noista ameriikan joen dyno tuloksista kun vähentää sen 20-30 hv niin ollaan yleensä edes vähän sinnepäin olevalla alueella. Siis mitä samoista osista kootut moottorit tuottaa voimaa euroopassa. Siellä kun kaikki on SUUREMPAA.
            Oon täysin samaa mieltä, noilla on kyllä sellaisia lappuja pelkästään jollain sharkilla eli sellasella muovitöpselillä mikä laitetaan OBD pistokkeeseen joka lyö sinne jonkun ammarin tekemän yleismallisen ohjelman sisään. Itellä oli melkoisilla modeilla dynossa säädettynä 3.0 nokalla yms vähemmän tehoa kuin monella mukamas vakio koneesta. Oli mulla samassa dynossa kyllä 15Nm vähemmän vääntöäkin kuin vakiona, niillä taas on aina vähintään 300Nm. Veikkaan että kun ottaa vähintään 30hp tosiaan tuloksista amerikanlisää veke ni voi mennä paremmalla mielellä nukkumaan.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15232
              • Ajamisen Iloa

              Asiasta kolmanteen. Puristussuhteiden nosto for dummies?

              Jos elinehto tässävaiheessa on säilyttää vielä nuo S52 speksiset nokat ja hydrauliset nokat ja vakio venat yms, mutta haluaisi hieman lisää puristuksia niin miten se tehdään?
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by Remotion View Post
                Asiasta kolmanteen. Puristussuhteiden nosto for dummies?

                Jos elinehto tässävaiheessa on säilyttää vielä nuo S52 speksiset nokat ja hydrauliset nokat ja vakio venat yms, mutta haluaisi hieman lisää puristuksia niin miten se tehdään?
                Pidennät iskua tai pienennät palotilaa.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 908
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Remotion View Post
                  Asiasta kolmanteen. Puristussuhteiden nosto for dummies?

                  Jos elinehto tässävaiheessa on säilyttää vielä nuo S52 speksiset nokat ja hydrauliset nokat ja vakio venat yms, mutta haluaisi hieman lisää puristuksia niin miten se tehdään?
                  S50B30us kampura

                  Comment

                  • Jarpeli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 510
                    • vaasa

                    Eikös helpoin olisi laitta 0.7mm kannentiiviste.
                    Plaanaa vaan kannen ja toivoo että tiivistyy lohkoon hyvin.

                    Comment

                    • Suh0
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2016
                      • 530
                      • Akaa

                      Olikos tuo nyt b25 vai b28 ?
                      Turbo GSX-R
                      E36 Coupe
                      E90 325i LCI

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15232
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by Suh0 View Post
                        Olikos tuo nyt b25 vai b28 ?
                        28 tietenkin, tämähän on M52B28 topikki.

                        Originally posted by Daa Daa View Post
                        S50B30us kampura
                        Perusteet tai linkkiä? Paljonko eroa nostossa, sopiiko suoraan lohkoon ja onko samat nikasilit yms vai tuleeko niissä ongelmia?

                        Löysin vain tämän mutta tuo vika lause hämää: "One of the popular club racing motors to build is an M52B28 block with an S50B30 US crank. It makes something like a 2940cc motor, so it still fits into the DMod class. If you used the S52 crank, you'd get more stroke, but the bore would be the same. You'd totally need a custom tune to make that work.

                        that is why you take the block to a machine shop and have them bore the block out"

                        Toinen:
                        "85.8 stroke of the 3.0 crank and the 86mm bore gives you about a 2860cc--2.9L"
                        Mutta sitten myös sanotaan että mäntiä pitää madaltaa että päästään 11.1 purkkareihin. Ei ainakaan kiinnosta tollainen duuni, maksaa varmaan ihan järkyttävästi.
                        Last edited by Remotion; 06-09-2017, 22:05.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Jarpeli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 510
                          • vaasa

                          Sitä en tiedä kuinka paljon tuolla puristussuhteen nostolla tulisi lisävoimaa. Mutta eipä tuolla perus M54b30 strokerilla ihmeitä tee vrt b28.

                          Näytti tuon laskurin mukaan m52b28 vakio rutut olevan 10,17 ja 0,7mm peltitiivisteellä ne nousisi 11,4:1.

                          Silti uskon että alavääntö vain senkun pareanee mutta huipputehoa ei tule kauheasti lisää.

                          Mulla tuossa omassa siis 3L alakerta ja rutut tuota 10,1:1
                          Eli tuolla 0,2L strokerilla tuskin saat kumoisia tehonlisäyksiä.

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Asiasta kolmanteen. Puristussuhteiden nosto for dummies?

                            Jos elinehto tässävaiheessa on säilyttää vielä nuo S52 speksiset nokat ja hydrauliset nokat ja vakio venat yms, mutta haluaisi hieman lisää puristuksia niin miten se tehdään?
                            Saat pikkusen apuja laittamalla m52b25 tai m50b25tu männät ja vaikka kannesta siivu pois näillä pääset yli 11:1 luokkaa
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15232
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by Jarpeli View Post
                              Sitä en tiedä kuinka paljon tuolla puristussuhteen nostolla tulisi lisävoimaa. Mutta eipä tuolla perus M54b30 strokerilla ihmeitä tee vrt b28.

                              Näytti tuon laskurin mukaan m52b28 vakio rutut olevan 10,17 ja 0,7mm peltitiivisteellä ne nousisi 11,4:1.

                              Silti uskon että alavääntö vain senkun pareanee mutta huipputehoa ei tule kauheasti lisää.

                              Mulla tuossa omassa siis 3L alakerta ja rutut tuota 10,1:1
                              Eli tuolla 0,2L strokerilla tuskin saat kumoisia tehonlisäyksiä.
                              Siitähän tulee siis 0,06l vain lisää tilavuutta S50B30US kampuralla eikö vain? siinä koneessa on myös erikokoinen poraus jolla tehdään tilavuus.
                              S50B32US ja M54B30 sitten erikseen joilla tulee tuo 3.0l 2.8 koneesta.

                              Eipä minua lisätilavuus kiinnostakaan, koska silloinhan samoilla nokilla eli samalla täytöksellä saadaan vaan sama teho mutta alempana ja tietenkin tästä derivoituna hieman enemmän vääntöä alhaalla. Kun taas jos purkkareita nostaa, olipa sen tuloksena sitten hieman eri tilavuus niin pitäisi kuitenkin nousta sekä maksimiteho että vääntökin eikö vain?

                              Ehkä se on sitten se kannentiiviste vain joskus ohjelmassa, jos vakio on 1,75mm niin laittaa sinne 1mm esim? En osaa kyllä laskea paljonko se sitten muuttuu. Mieto kiristys kiinnostaisi kuitenkin, jos sillä muutaman poron kotiuttaisi lisää ja pääsisi sen 250hp päälle.

                              Jossain arvioitiin että 1mm veke korkeudesta tekis purkkareista 10.7-10.8 luokkaa?
                              Last edited by Remotion; 06-09-2017, 23:07.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11098
                                • Oulu

                                Puristusten nosto nostaa koneen hyötysuhdetta eli vääntö(ja teho) kasvaa koko kierrosalueella, koneen lämpökuorma pienenee ja kulutus vähenee. Miinuksena se nostaa koneen nakutusherkkyyttä. Mut joku tommonen 10:1 -> 11.1 puristusten nosto ei järjettömiä tehoa nosta. Puhutaan tyyliin prosentista/parista. Netistä löytyy taulukoita joista katsoa. Normi bensalla vaan ei hirveitä kärsi nostaa puristuksia ettei rupea liikaa nakutteleen. Ja lisääntynyt nakutusherkkyys voi pakottaa käyttämään sen verran pienempiä ennakoita että hyöty hukataan siihen. Näin niinkuin teoriassa.

                                Itsellä on siis suunnitelmissa nostaa puristukset 15 tuntumaan e85:llä. Käyttäen m54b30 kampuraa b28 männillä. Miten ko. yhdistelmä mahtuu pyörimään on vielä kokeilematta, mut metallihan tottelee työkaluja jos on ongelmia
                                Last edited by Pazi88; 07-09-2017, 07:06.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎