Originally posted by Bemu Z3
View Post
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Muualla maailmassa E36 M3 moottorit ovat S50B30 ja myöhemmin S50B32, jotka ovat täysin Motorsport -osaston suunnittelemia moottoreita. Paikallisista päästövaatuksista johtuen tai jostain muusta arvoituksellisesta syystä jenkit saivat moottoreiksi S50B30US:n (stroukattu ja porattu M50TU) ja myöhemmin S50B32:n (stroukattu ja porattu valurautalohkoinen M52 single vanos).Last edited by Skarpa; 19-12-2016, 22:01.
-
180€ per nokka oli n. puol vuotta sitten. Yhden nokan lähetinkin, mutta ystävämme matkahuolto katkaisi sen, niin jäi homma sit siihen...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Ei mitenkään.Originally posted by Topi08 View Postihan ot:nä
Miten helvetissä matkahuolto saa nokka-akselin poikki?
Täytyy olla todella huonosti pakattu.
Comment
-
Eikai tuo tarvi kun pienen väännön tai sopivasti nakattu kyytiin että ottaa vaan toinen pää iskun vinottain. Katkes tutulla kans nokka kun avas nokkia ja nykäs rivissä vaan laakeripukkeja irti. Sanoin purkaessa että löysää kaikkia vähän kerrassaan nii säästyt tuholta kun ontto nokka ja aika heikko sinänsä tommonen pitkä keppi
Comment
-
Se oli kyllä jämyssä pahvilaatikossa reilusti kuplamuoviin pakattuna, mutta jotenkin ne sai sen poikki. Pitää vissiin ens kerralla pultata kakkos neloseen niinni, että menee ehjänä perille
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Jotenkin minusta tuntuu että tuo nokkienhionta ei voi olla kovin hyvä tapa.
Perusympyrä pienenee jolloin laakerilla ja kepillä on eri säde, jolloin nokan pysyminen oikeassa kohdassa on väljempää ja nopea kuluminen taattua?
Vai jääkö minulla ottamatta huomioon jotain?
Onko kukaan ajanut S52 imunokan kaverina vakio pakonokkaa? Tämäkin on hyvä kysymys... Bemarin omaa pakonokkaa ei saa mistään, Camkon nokkia ei saa myöskään kuin kuukausien ajalla joten itsellä vaihtoehdot joko Schrick tai Schleizer kummatkin siellä 500€ päälle. M50B25nv imunokka maksaa myös yli 500€ uutenaLast edited by Remotion; 22-12-2016, 06:35.
Comment
-
Nyt en oo ihan varma, mitä tarkoitat laakerin ja kepin eri halkaisijalla. Hionnassa ei kosketa laakeripintoihin, vaan muotoillaan nokkaprofiileja. Nokka-akselin pituussuuntainan paikoitus hoituu etummaisen laakerikaulan mukaan. Se, mitä hionnassa tapahtuu on, että nokkaprofiilin pienintä halkaisijaa (perusympyrää) pienennetään, jolloin nosto lisääntyy. Hydraulisia nostajia käytettäessä nostajat joutuvat säätymään sen verran pidemmiksi kuin perusympyrää on pienennetty. Se voi aiheuttaa murhetta, jos nokka vaihdetaan kuluneeseen koneeseen, jossa nostajat ovat muutenkin jumissa. Jos perusympyrää pienennetään todella paljon, on syytä tarkistaa, että nostajien öljyurat nokkapukissa ovat riittävän pitkät, että nostaja saa jatkuvasti öljyä. Nostajien ja venttiilinvarsien välissä voi käyttää lash-cappeja, välikepaloja, joilla pieneennetään nostimen säätötarvetta.Originally posted by Remotion View PostJotenkin minusta tuntuu että tuo nokkienhionta ei voi olla kovin hyvä tapa.
Perusympyrä pienenee jolloin laakerilla ja kepillä on eri säde, jolloin nokan pysyminen oikeassa kohdassa on väljempää ja nopea kuluminen taattua?
Vai jääkö minulla ottamatta huomioon jotain?
Comment
-
Okei joo se meneekin noin. Mutta en vieläkään tajua että miten se venttiili osaa mennä pidemmälle fyysisesti... Jos tuollaista Lashcapia käytetään niin sitten ymmärrän toiminnan hyvin.
Comment
-
Ilman sitä "lashcappia" hydraulinen nostaja hoitaa vastaavan homman, eli säätyy matalemmaksi hiotun perusympyrän aikana sen verran pidemmäksi, että nokan huippu (joka siis nyt on kauempana perusympyrästä) työntää venttiiliä sen verran vakiota pidemmälle, kuin mikä on nokkaan hiotun noston ero vakioonOriginally posted by Remotion View PostOkei joo se meneekin noin. Mutta en vieläkään tajua että miten se venttiili osaa mennä pidemmälle fyysisesti... Jos tuollaista Lashcapia käytetään niin sitten ymmärrän toiminnan hyvin.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
Hydraulinen nostaja on Nokka-akselin nokan ja venttiilivarren välissä oleva pieni hydraulisylinteri, jossa on sisäänrakennettu takaiskuventtiili. Systeemin tarkoituksena on säätää venttiilikoneisto välyksettömäksi. Jos nokan ja nostimen välillä on välystä silloin, kun venttiili on yläasennossaan, öljynpaine pääsee takaiskun kautta nostimen männän taakse ja työntää mäntää ulospäin, jolloin nostin pitenee ja välys häviää. Kun nokka lähtee painamaan nostinta ja sitä myöten venttiilivartta alaspäin, takaisku estää öljyä karkaamasta nostimesta ja nostin on "yhtä puuta". Jos nokan perusympyrää pienennetään, luodaan venttiilikoneistoon välystä, jonka hydrauliset nostimet sitten poistavat. (tai joka poistetaan lash-capeilla)Originally posted by Remotion View PostOkei joo se meneekin noin. Mutta en vieläkään tajua että miten se venttiili osaa mennä pidemmälle fyysisesti... Jos tuollaista Lashcapia käytetään niin sitten ymmärrän toiminnan hyvin.
Tossa jotain aiheesta:
Animaatio työntötankokoneen nostimesta, toimintaperiaate sama:
Piirroskuvat Miatan nostimesta - sama rakenne kuin BMW
http://www.miata.net/garage/hla/
Comment
-
Okei, tuo oli tuttua (ei selvästikään silti riittävästi) toi hydraulisen nostajan toiminta, mutta luulin että se jää kantamaan jos materiaalia otetaan pois. En tajunnut että niissä on varaa pidentyä. My bad
Last edited by Remotion; 22-12-2016, 09:18.
Comment
Comment