Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3406
    • Kotka

    #16
    Originally posted by Bemu Z3 View Post
    Miten sitten S52 käy...
    Muualla maailmassa E36 M3 moottorit ovat S50B30 ja myöhemmin S50B32, jotka ovat täysin Motorsport -osaston suunnittelemia moottoreita. Paikallisista päästövaatuksista johtuen tai jostain muusta arvoituksellisesta syystä jenkit saivat moottoreiksi S50B30US:n (stroukattu ja porattu M50TU) ja myöhemmin S50B32:n (stroukattu ja porattu valurautalohkoinen M52 single vanos).
    Last edited by Skarpa; 19-12-2016, 22:01.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • Bemu Z3
      Bimmer Rookie
      • Nov 2016
      • 72
      • Lahti

      #17
      Kiitoksia Pazii ja Skarpa

      Aina oppii, kun viitsii kysyä.

      .

      Comment

      • Tuukkaw
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 745
        • Tre

        #18
        Originally posted by TeemuM View Post
        Tossa Kylmäkosken Erikoismoottorin hiomien M50B25 nokkien tiedot.
        Virtasen Maurin tekemät? Mitä lysti kustansi?
        61 Ford
        79 HD

        Comment

        • TeemuM
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 233
          • Turku

          #19
          Joo kyllä, oiskohan ollu kolmen sadan luokkaa muutama vuosi sitten.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11098
            • Oulu

            #20
            180€ per nokka oli n. puol vuotta sitten. Yhden nokan lähetinkin, mutta ystävämme matkahuolto katkaisi sen, niin jäi homma sit siihen...

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Topi08
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 4459
              • .

              #21
              Originally posted by Pazi88 View Post
              180€ per nokka oli n. puol vuotta sitten. Yhden nokan lähetinkin, mutta ystävämme matkahuolto katkaisi sen, niin jäi homma sit siihen...
              ihan ot:nä
              Miten helvetissä matkahuolto saa nokka-akselin poikki?

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #22
                Originally posted by Topi08 View Post
                ihan ot:nä
                Miten helvetissä matkahuolto saa nokka-akselin poikki?
                Ei mitenkään. Täytyy olla todella huonosti pakattu.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3166
                  • 47200

                  #23
                  Eikai tuo tarvi kun pienen väännön tai sopivasti nakattu kyytiin että ottaa vaan toinen pää iskun vinottain. Katkes tutulla kans nokka kun avas nokkia ja nykäs rivissä vaan laakeripukkeja irti. Sanoin purkaessa että löysää kaikkia vähän kerrassaan nii säästyt tuholta kun ontto nokka ja aika heikko sinänsä tommonen pitkä keppi

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11098
                    • Oulu

                    #24
                    Se oli kyllä jämyssä pahvilaatikossa reilusti kuplamuoviin pakattuna, mutta jotenkin ne sai sen poikki. Pitää vissiin ens kerralla pultata kakkos neloseen niinni, että menee ehjänä perille

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15232
                      • Ajamisen Iloa

                      #25
                      Jotenkin minusta tuntuu että tuo nokkienhionta ei voi olla kovin hyvä tapa.
                      Perusympyrä pienenee jolloin laakerilla ja kepillä on eri säde, jolloin nokan pysyminen oikeassa kohdassa on väljempää ja nopea kuluminen taattua?
                      Vai jääkö minulla ottamatta huomioon jotain?

                      Onko kukaan ajanut S52 imunokan kaverina vakio pakonokkaa? Tämäkin on hyvä kysymys... Bemarin omaa pakonokkaa ei saa mistään, Camkon nokkia ei saa myöskään kuin kuukausien ajalla joten itsellä vaihtoehdot joko Schrick tai Schleizer kummatkin siellä 500€ päälle. M50B25nv imunokka maksaa myös yli 500€ uutena
                      Last edited by Remotion; 22-12-2016, 06:35.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3406
                        • Kotka

                        #26
                        Originally posted by Remotion View Post
                        Jotenkin minusta tuntuu että tuo nokkienhionta ei voi olla kovin hyvä tapa.
                        Perusympyrä pienenee jolloin laakerilla ja kepillä on eri säde, jolloin nokan pysyminen oikeassa kohdassa on väljempää ja nopea kuluminen taattua?
                        Vai jääkö minulla ottamatta huomioon jotain?
                        Nyt en oo ihan varma, mitä tarkoitat laakerin ja kepin eri halkaisijalla. Hionnassa ei kosketa laakeripintoihin, vaan muotoillaan nokkaprofiileja. Nokka-akselin pituussuuntainan paikoitus hoituu etummaisen laakerikaulan mukaan. Se, mitä hionnassa tapahtuu on, että nokkaprofiilin pienintä halkaisijaa (perusympyrää) pienennetään, jolloin nosto lisääntyy. Hydraulisia nostajia käytettäessä nostajat joutuvat säätymään sen verran pidemmiksi kuin perusympyrää on pienennetty. Se voi aiheuttaa murhetta, jos nokka vaihdetaan kuluneeseen koneeseen, jossa nostajat ovat muutenkin jumissa. Jos perusympyrää pienennetään todella paljon, on syytä tarkistaa, että nostajien öljyurat nokkapukissa ovat riittävän pitkät, että nostaja saa jatkuvasti öljyä. Nostajien ja venttiilinvarsien välissä voi käyttää lash-cappeja, välikepaloja, joilla pieneennetään nostimen säätötarvetta.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15232
                          • Ajamisen Iloa

                          #27
                          Okei joo se meneekin noin. Mutta en vieläkään tajua että miten se venttiili osaa mennä pidemmälle fyysisesti... Jos tuollaista Lashcapia käytetään niin sitten ymmärrän toiminnan hyvin.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Haatainen
                            BTCF Member
                            • Jul 2009
                            • 1451
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Remotion View Post
                            Okei joo se meneekin noin. Mutta en vieläkään tajua että miten se venttiili osaa mennä pidemmälle fyysisesti... Jos tuollaista Lashcapia käytetään niin sitten ymmärrän toiminnan hyvin.
                            Ilman sitä "lashcappia" hydraulinen nostaja hoitaa vastaavan homman, eli säätyy matalemmaksi hiotun perusympyrän aikana sen verran pidemmäksi, että nokan huippu (joka siis nyt on kauempana perusympyrästä) työntää venttiiliä sen verran vakiota pidemmälle, kuin mikä on nokkaan hiotun noston ero vakioon
                            Alla:
                            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                            E24 635Csi -84 Polaris metallic

                            Ennenkin on ollut autoja

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3406
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by Remotion View Post
                              Okei joo se meneekin noin. Mutta en vieläkään tajua että miten se venttiili osaa mennä pidemmälle fyysisesti... Jos tuollaista Lashcapia käytetään niin sitten ymmärrän toiminnan hyvin.
                              Hydraulinen nostaja on Nokka-akselin nokan ja venttiilivarren välissä oleva pieni hydraulisylinteri, jossa on sisäänrakennettu takaiskuventtiili. Systeemin tarkoituksena on säätää venttiilikoneisto välyksettömäksi. Jos nokan ja nostimen välillä on välystä silloin, kun venttiili on yläasennossaan, öljynpaine pääsee takaiskun kautta nostimen männän taakse ja työntää mäntää ulospäin, jolloin nostin pitenee ja välys häviää. Kun nokka lähtee painamaan nostinta ja sitä myöten venttiilivartta alaspäin, takaisku estää öljyä karkaamasta nostimesta ja nostin on "yhtä puuta". Jos nokan perusympyrää pienennetään, luodaan venttiilikoneistoon välystä, jonka hydrauliset nostimet sitten poistavat. (tai joka poistetaan lash-capeilla)

                              Tossa jotain aiheesta:

                              Animaatio työntötankokoneen nostimesta, toimintaperiaate sama:


                              Piirroskuvat Miatan nostimesta - sama rakenne kuin BMW
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15232
                                • Ajamisen Iloa

                                #30
                                Okei, tuo oli tuttua (ei selvästikään silti riittävästi) toi hydraulisen nostajan toiminta, mutta luulin että se jää kantamaan jos materiaalia otetaan pois. En tajunnut että niissä on varaa pidentyä. My bad
                                Last edited by Remotion; 22-12-2016, 09:18.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎