Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15232
    • Ajamisen Iloa

    Originally posted by Matuh View Post
    Ja Mitäköhän sinä olet minun katastustani komenntoimaan kun et fyysisesti ole olisit silloin paikalla! Vai oisko pitäny laittaa sulle selkokielellä että pakosarjat +tyhjät katit eli amis2000 slangilla suora putki.
    Tän lisäksi m3ruutat ja brittisofta. Ja pelkkä putki vaihdettu leimojen välissä. Kaikki muu kunnossa katsastukseen mennessä
    Urghhh olen puhunut.

    Jännä juttu kun pajat siellä laittaa perus stage 2 pakettiin sen Porsche maffin mukaan. Eikai ne ihan turhasta pierase sitä? Tietty kun pk seudun ammattikoulun Amis pro2000 kertoi että se piisaa kyllä ni se on näin.
    Koitetaanpa pysyä asialinjalla.
    Ei se ole pakosarjan vika jos sinulla oli tyhjät katit ja softa joka on tehty eri autoon. Eikä se ole meidänkään vika.

    Niin kyllä noita MAFeja joutuu laittamaan, jos lukisit tätä keskustelua laajemmin huomaisit että niistä on keskusteltu noin 20 sivua ennen tätä hyvin rakentavaan sävyyn. Siltikään jenkeissä ei vaihdeta Porsche brändättyä maffia a) koska jenkeissä ei S50 koneita ole niin eipä niihin silloin vaihdella mitään ja b) S50 maf ja kyseinen Porschen maf ovat toisiaan vastaavia, ilmeisesti porschen maffissa on enemmän resoluutiota mutta fyysinen koko ja ilmavirrat ovat samat. Eroa on liittimessä.

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
    Last edited by Remotion; 15-02-2017, 20:32.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      Originally posted by Remotion View Post
      Koitetaanpa pysyä asialinjalla.
      Ei se ole pakosarjan vika jos sinulla oli tyhjät katit ja softa joka on tehty eri autoon. Eikä se ole meidänkään vika.

      Niin kyllä noita MAFeja joutuu laittamaan, jos lukisit tätä keskustelua laajemmin huomaisit että niistä on keskusteltu noin 20 sivua ennen tätä hyvin rakentavaan sävyyn. Siltikään jenkeissä ei vaihdeta Porsche brändättyä maffia a) koska jenkeissä ei S50 koneita ole niin eipä niihin silloin vaihdella mitään ja b) S50 maf ja kyseinen Porschen maf ovat toisiaan vastaavia, ilmeisesti porschen maffissa on enemmän resoluutiota mutta fyysinen koko ja ilmavirrat ovat samat. Eroa on liittimessä.

      http://www.bimmerforums.com/forum/sh...the-difference
      Eihän se ole sinunkaan asia kommentoida ja väittää että se ei ollut siihen kuuluva??? Koska tuskin tiedät yhtään mitään siitä softasta mikä siinä oli. Tyhjät katit eli ne mitkä siinä oli sarjassa kiinni. Ainiin ja ennen putken vaihtoa päästöt oli paremmat softalla ja suuttimilla kuin ikinä....

      Enkä mä tässä sitä pakosarjaa oo haukkunutkaan toisinkuin sä tässä yrität väittää minun tehneen. Tuollahan sanoin että toi virtaavuutta ja tykkäsin siitä.

      Joo turhaa OT. Arrgh olen puhunut
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Juu varmasti riittää se s50 maffi vaparissa. Ahdetussa se loppuu tosiaan kesken hätäseen. Tuolle porchen maffille ei löydy kuin jotain mutu-tuntuman maf karttoja, niin itse mieluummin käyttäisin maffeja, joihin on kunnon kartat tiedossa. Säätyy paljolta ylimääräseltä hieromiselta.

        Tuolla topikissa oltiin tekemässä kuitenkin painekoteloa ahdettuun, mikä on vähän eri asia, jos haluaa vapariin tehdä hyvän imusarjan. Vaparissa ei kannata tehdä liian isoja kanavia. Lisäksi ne imukanavat kannattaisi olla joku 60-66 cm pitkät, mutta taitaa mennä aika haastavaksi tehdä.
        Pitää suunnitella mitä saisi mahtumaan, pitää tehdä käärmeenpesä imusarja
        Okei joten sitten päädyn tuohon 45mm ulkohalkaisijaltaan olevaan putkeen, haluan kuitenkin sen putken olevan jokseenkin tuon imuaukon kokoinen.

        Jostain kun vain löytäisi noita alumiini mutkia järkevämpään hintaan kuin Amw:ltä.
        Tai sit pitää käydä hommaamassa putkea ja kokeilla miten se töissä taipuu.

        Originally posted by Remotion View Post
        Makkis mikä setti tuo on?

        Mikään pakosarja ei kyllä vaikuta millään tavalla päästöihin ja sitä myötä leimansaamiseen, kyllä se on jostain muusta ollut kyse.
        Itselläkin on tuo S-tech 2 ja ei se ole vaikuttanut mitenkään päästöihin.


        Tuossahan tuo, mikälie kiinalainen sitten onkaan.
        Ja tuon kanssa turha haaveilla leimasta läpi saamisesta kun niitä katalysaattoreita ei ole ollenkaan, lähinnä tuota pakosarjan puolta jäin miettimään, kun tuossa sarjassa ovat suhteellisen lyhyet. Loppuputkihan on ihan perus läpivirtaus huttua.
        Last edited by makkis; 16-02-2017, 01:07.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15232
          • Ajamisen Iloa

          Varmasti kulku paranee jos laatu vaan riittää siihen ettei se vuoda mistään. Tosin 28 koneita on ollut todella monella erilaisella pakosarjalla riippuen vuodesta ja alueesta ja bemarin mallista. Omassa zetassa ne oli ihan sikamaisen huonot ja vaikutus just ton näköisillä pakosarjoilla oli iso.

          Ei tuo kyllä kalliiksi jää vaikka noihin vaihtaisi sitten kahdella tarvikekatilla varustetun keskipalan aina leimalle?

          Originally posted by Matuh View Post
          Eihän se ole sinunkaan asia kommentoida ja väittää että se ei ollut siihen kuuluva??? Koska tuskin tiedät yhtään mitään siitä softasta mikä siinä oli.
          Joo turhaa OT. Arrgh olen puhunut
          No tiedän koska mulla on ollut sama "britti" ebay (todnäk piratoitu jenkki) softa kuukauden mun autossa. Ei toiminut mun autossa johtuen lambdamäärittelyistä.

          Mut joo täysin turhaa.
          Last edited by Remotion; 16-02-2017, 02:09.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3406
            • Kotka

            Originally posted by Matuh View Post
            Jenkeissä loppuu nuo S50 maffit kesken hyvin äkkiä, käyttävät Porschen olikohan se nyt 3.5" maffia sen tilalla
            Originally posted by Remotion View Post
            Nyt on niin mutua taas. S50 maf ei lopu kesken, sellainen taas näihin nimenomaan vaihdetaan tilalle, joka on siis 3,5" kooltaan. Porschen 3,5" maffia on tälle vaihtoehto. Jenkeissä ei ole S50 konetta lainkaan, siellä on vain S52 jossa on sama MAF kuin M52 eli 3". Ja ne loppuu kesken ymmärrettävästi helposti siitä 3.2 litraisesta S52 koneesta kun lähdetään virittämään.
            Kyllä Jenkeissä on käytössä myös moottorikoodi S50. Jenkki E36 M3 julkaistiin S50B30 (S50USB30) -moottorilla. Moottori on 3-litranen versio M50:stä jyrkemmillä nokilla. Kun muun malliston moottorit päivittyivät M52:een, M3:n moottoriksi vaihtui S52B32, joka on 3,2-litranen versio jenkkien valurautalohkosesta M52:sta. Tietty taas jyrkillä nokilla. Molemmat käyttävät perus 3" MAFia.
            Last edited by Skarpa; 16-02-2017, 07:34.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Jarpeli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 510
              • vaasa

              Kummankohan imusarjan sitä lykkäisi aluksi kiinni M52 vaiko M50?
              Supahan noita koitti aikanaan, mutta joku tuossa M50 sarjassa vissiin on kun sitä jokapaikassa sinne tungetaan.
              Muita osia mitä alku M52b30 vapari kokoonpanoon tulossa:
              -bbtb
              -M50 imunokka pakonokaksi
              -M54 imunokka(hiottuna ehkä)
              -Peltipakosarja
              -2,5"-3" putkisto. (koska vakio alkaa olemaan jo parhaat päivänsä nähnyt ja turbo optiota varten tuota kasaillaan niin saisi tuotakin sitte hyötykäyttää myöhemmin)

              Mietin jo tuossa että olisko vielä höylänny millin pois lohkosta jolla olisi saanu mukavasti lisää ruttuja mutta sitten alkaa rutut olemaan jo aika kovat turbolle.
              Paljokohan tota lohkoa kärsii höylätä että kiristimessä riittää vara.
              Olikos noilla kiertokangilla väliä miten päin ne laittaa. Hela mieluusti ylöspäin mutta mites noi lukitus kynnet?


              Ohessa supan ring taxi topicista lainattu taulukko.

              Originally posted by Supa
              Oheisissa kuvissa menee seuraavasti:
              Test 1: Vakio imusarja
              Test 2: M50 imusarja vakiosoftalla
              Test 3: Läppärungot
              Test 4: M50 imusarjalla penkissä tehdyllä softalla
              Last edited by Jarpeli; 16-02-2017, 21:03.

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15232
                • Ajamisen Iloa

                Ilman tarvehan sinulla kasvaa jo tuon iskutilavuuden kasvulla eli se puoltaisi vahvasti M50 imusarjaa. Ja eikö turbon tuottama paine ennemmin hyödy M50 isommista kanavista kuin M52 oikein resonoivilla mutta paljon ahdistavammilla kanavilla? Tähän en osaa vastata mutta laittaisin kyllä itse M50 ehdottomasti. Tietysti jos konetta ei ikinä kierrätetä yli 5000rpm niin silloinhan sitä ei ole tarvis vaihtaa.
                Mutta aiot laittaa sinne myös jyrkemmät nokat joka viimeistään kääntää pelin M50 eduksi. Tuosta en osaa tulkita mitään tuosta käppyrästä kun kaikki saman värisiä.

                Originally posted by Skarpa View Post
                Kyllä Jenkeissä on käytössä myös moottorikoodi S50. Jenkki E36 M3 julkaistiin S50B30 (S50USB30) -moottorilla. Moottori on 3-litranen versio M50:stä jyrkemmillä nokilla. Kun muun malliston moottorit päivittyivät M52:een, M3:n moottoriksi vaihtui S52B32, joka on 3,2-litranen versio jenkkien valurautalohkosesta M52:sta. Tietty taas jyrkillä nokilla. Molemmat käyttävät perus 3" MAFia.
                Kyllä, mutta keskustelu menee hirveäksi näpertämiseksi jos jokaisen kommentin on oltava niin elaborantti että saivartelulle ei jää tilaa.
                Jokatapauksessa se ei ole S50 kone kuten juuri itsekin äsken perustelit ja siinä on 3" maffi kuten sinäkin totesit.

                Palataan nyt aiheeseen.
                Ja samaa mieltä että Pasin kokeilut ovat todella arvokkaita tälle ketjulle. Ketään muuta väheksymättä sillä yhdessähän näitä rakennetaan!

                Jos jollakulla on todella simppeli ohje sen porschen tai S50 maffin asentamiseen kilkkeineen ja karttoineen niin otetaan vastaan. Esim Z3 saa tietenkin S50 maffin mutta se vaatii myös S50 suodatinkotelon ja sitten ei enää imusarjalle menevä haitariputki sovi kooltaan. Ja sitten pitäisi olla tiedossa kartta ECU:lle. Käytännössä siis se on äkkiä vähintään 1000€ paketti joka on järkyttävä summa puolesta 12mm pidempää lankaa.
                Last edited by Remotion; 16-02-2017, 21:34.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11098
                  • Oulu

                  s50 maffin kartta löytyy romraider foorumilta siitä alpina b10 dumpista. Se tosiaan passaa suoraan s50 suodatinkoteloon ja kaasuläpän sekä maf:n välille saa semmosia silikoonimutkia, jotka on tehty s50 maffille:


                  Tuolta siis tuo 3,5" fitment ja saa mustanakin, niin ei tarvi ottaa tuninki sinisenä Varsin bolt-on siis. Liittimestä en tiedä meneekö se suoraan. Ainakin se näyttää samalta, mutten ole kokeillut.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15232
                    • Ajamisen Iloa

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    s50 maffin kartta löytyy romraider foorumilta siitä alpina b10 dumpista. Se tosiaan passaa suoraan s50 suodatinkoteloon ja kaasuläpän sekä maf:n välille saa semmosia silikoonimutkia, jotka on tehty s50 maffille:


                    Tuolta siis tuo 3,5" fitment ja saa mustanakin, niin ei tarvi ottaa tuninki sinisenä Varsin bolt-on siis. Liittimestä en tiedä meneekö se suoraan. Ainakin se näyttää samalta, mutten ole kokeillut.
                    Tuo poistaisi toki rutiinin jossa käynnistysnappulan jälkeen painan seuraavaksi ACS:n pois. Mutta minulla on ACS versio BBTB:stä. Pitäisikö sitten sekin uusia? Lisäksi ACS valo kojetaulussa hmm mahtaako mennä läpi katsastuksesta?

                    Pystyykö noita koodata veke?

                    ABS:lle näköjään 10Ω vastus riittää.
                    Last edited by Remotion; 16-02-2017, 23:00.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3406
                      • Kotka

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Kyllä, mutta keskustelu menee hirveäksi näpertämiseksi jos jokaisen kommentin on oltava niin elaborantti että saivartelulle ei jää tilaa.
                      Jokatapauksessa se ei ole S50 kone kuten juuri itsekin äsken perustelit ja siinä on 3" maffi kuten sinäkin totesit.
                      Jees, halusin vaan nostaa esiin, että rapakon puolella kutsutaan S50B30:ksi vallan toista moottoria kuin täällä. Porukka lukee noita jenkkifoorumeita ja vähän väliä on sekaannusta S50 ja S50US -koneiden välillä, eikä väite, että jenkeissä ei ole S50 moottoria ollenkaan, valaise asiaa kovin paljon, kun samaan merkkimäärään olis mahtunu oikeellisempi tieto, että jenkki-S50 on eri asia kuin Euro-S50. Ärsyttävä veto bemarilta nimetä kaksi eri moottoria samalla koodilla, mutta markkinointimielessä sen toki ymmärtää. Tosin ovat ehkä itsekin tulleet katumapäälle, kun esim. ETK:sta jenkki-S50 on hävitetty monesta paikasta ja näkyy vaan S52.
                      Last edited by Skarpa; 17-02-2017, 00:03.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1699
                        • vihti

                        Originally posted by jussika View Post
                        Vastus tulee mafin output eculle johtoon (keltainen). Eli johto katkaistaan ja lisätään haluttu vastus väliin ja kutistesukkaa päälle. Minulla on 1kohm ja 1,5kohm sarjaankytkettynä(peräkkäin = 2,5kohm), ihan perus 1/4W metallikalvovastukset. Itsellä tosin kaikkia johtoja jatkettu koska ilmanmääränmittari on oikean etuvalon takana. Lisäsin 2-napaisen Amp superseal-liitimen keltaisen johdon väliin, että saan helposti vaihdettua vastusta tarvittaessa, tekemällä liittimen vastakappaleeseen johtolenkin jossa vastus välissä.

                        Nyt ei ole mahdollisuutta kuviin minun toteutuksesta, mutta seuraavasta linkistä näkyy johtojen värit selityksineen ja kuvia liittimestä: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...sting-t335401/

                        Voisit jussika jos jaksat niin vääntää jonkun näkösen pikku showroomin tosta sun ahdetusta 528:sista muutaman kuvan kera, täällä kun ei mitenkään liikaa ole e39 kutoskoneisten projektitopiceja tai showroomeja..muutakun sitä perus ämsporttia, nahkapenkkiä ja varusteiden retrofittaus juttuja. Mä meinaan omasta tehä sit aikanaan kun muutoskatsastus hoidettu ja softa hierottu kunnolla pelaavaksi.

                        Mulla vielä ahtokäyttöön paremmin sopiva maf hankkimatta, päättelinkö nyt oikein että m54 maf sellaisenaan voisi olla parempi ahdettuun kuin s50maffi? vastuksien kanssa en haluais pelata mutta jos ei vaihtoehtoja ole niin... Tehotavoite mulla on lähempänä 350 näin aluksi kun on pikkuperäkin vielä ja auton paino karvan yli 1500kg
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11098
                          • Oulu

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Tuo poistaisi toki rutiinin jossa käynnistysnappulan jälkeen painan seuraavaksi ACS:n pois. Mutta minulla on ACS versio BBTB:stä. Pitäisikö sitten sekin uusia? Lisäksi ACS valo kojetaulussa hmm mahtaako mennä läpi katsastuksesta?

                          Pystyykö noita koodata veke?

                          ABS:lle näköjään 10Ω vastus riittää.
                          Se ACS läppä on käsittääkseni ihan vaan pulteilla siinä kiinni ja alta paljastuu ihan normi kaasuläppä. :think ACS poistosta en muuten osaa sanoa, kun en ole siihen tutustunut. Mut eiksi se sitä valoa sytyttele, jos nakkaa koko boksin mäkeen. :think Mut menee mutuiluksi, kun mulla ei mokomaa systeemiä ole.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11098
                            • Oulu

                            Originally posted by naikou View Post
                            Mulla vielä ahtokäyttöön paremmin sopiva maf hankkimatta, päättelinkö nyt oikein että m54 maf sellaisenaan voisi olla parempi ahdettuun kuin s50maffi? vastuksien kanssa en haluais pelata mutta jos ei vaihtoehtoja ole niin... Tehotavoite mulla on lähempänä 350 näin aluksi kun on pikkuperäkin vielä ja auton paino karvan yli 1500kg
                            Se vois olla, mut se pitäs vielä varmistaa. En löytänyt että kukaan ois kokeillut. Romraider foorumilla epäilivät, että nuo ms41 ja ms42/3 maf kartat ei välttämättä ois 1:1 toisiaan vastaavat. Eli pitäs verrata sen antamia lukemia vakio maffiin. Mulla nyt ei tomoista m54b30 maffia ole käsillä, niin juuri nyt en voi testata.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Remotion View Post
                              Ilman tarvehan sinulla kasvaa jo tuon iskutilavuuden kasvulla eli se puoltaisi vahvasti M50 imusarjaa. Ja eikö turbon tuottama paine ennemmin hyödy M50 isommista kanavista kuin M52 oikein resonoivilla mutta paljon ahdistavammilla kanavilla? Tähän en osaa vastata mutta laittaisin kyllä itse M50 ehdottomasti. Tietysti jos konetta ei ikinä kierrätetä yli 5000rpm niin silloinhan sitä ei ole tarvis vaihtaa.
                              Mutta aiot laittaa sinne myös jyrkemmät nokat joka viimeistään kääntää pelin M50 eduksi. Tuosta en osaa tulkita mitään tuosta käppyrästä kun kaikki saman värisiä.
                              Tuossa käppyrässä M52-imusarja on aivan tolkuttoman paljon parempi vaihtoehto kuin muut.

                              Ja nimenomaan jyrkemmillä nokilla sen M52-imusarjan paremmuus M50-imusarjaan nähden korostuu koska täytöksellä on enemmän aikaa mennä sylinteriin, pääero M52-sarjassa ero M50:iin on että M52 sarja virtaa suurinpiirtein sen minkä kansikin jolloin virtausnopeudet runnereissa suuremmat ts. enemmän energiaa. M50-sarja virtaa niin paljon että se jättää virtausnopeutta pöydälle, kansi portattuna ja vähän isommilla imuventtiileillä M50-sarjalla pääsee sitten pitkälle tarvittaessa.

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15232
                                • Ajamisen Iloa

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Se ACS läppä on käsittääkseni ihan vaan pulteilla siinä kiinni ja alta paljastuu ihan normi kaasuläppä. :think ACS poistosta en muuten osaa sanoa, kun en ole siihen tutustunut. Mut eiksi se sitä valoa sytyttele, jos nakkaa koko boksin mäkeen. :think Mut menee mutuiluksi, kun mulla ei mokomaa systeemiä ole.
                                Valo palaa aina paitsi katsastuksessa muutenkin. Kun sen aina ottaa rutiininomaisesti pois päältä. Okei sanotaanko että kun autossa on jääkiekon akseliväli ja camberia 3-4° väliltä sopivasti sisältä sileiksi kuluneilla sporttikumeilla niin joskus syksyn liukkailla tullut päivä tai pari ajettua luistonesto päällä jos väsyneenä ajaa.

                                Valosta pääsee ottamalla polttimon pois mutta silloin se vielä on teknisesti nappia painamatta päällä ja luistaessa jarruttaa takarenkaita ja myöhästää tms sytytystä, vaikka kaasuläppä ois poistettu. Eli jos sen saisi koodattua kokonaan pois niin se ois paras. Silloin voisi lyödä vain vastuksen airbag kaapelin päähän ja sillä sipuli.

                                Tässä muuten Mishimotolta 3,5" -3" sovitin silikoniputki, tuossa ainakin näkyy lähdöt myös niille muille putkille mitkä tuohon kohtaan pitää kytkeä.
                                The Mishimoto BMW E36 (325/328/M3) with 3.5" HFM Silicone Intake Boot is made from a combination of high-grade silicone and heat-resistant embedded fibers for a high-quality replacement kit for your OEM rubber hoses. Available in black, blue or red, Mishimoto silicone hoses retain OEM fitment while providing increased pressure tolerance for the ultimate upgrade in performance and style.
                                Last edited by Remotion; 17-02-2017, 16:12.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎