Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15232
    • Ajamisen Iloa

    Originally posted by naikou View Post
    m54 maf sellaisenaan voisi olla parempi ahdettuun kuin s50maffi?
    Paljonko M54 maffin läpi voi virrata? Sopiiko se M52 ja mikä halkaisija? Jos se ois 3" halkaisijalla ja mittaa enemmän kuin M52 mutta bolt on niin sehän ois huippu ratkaisu!

    Edit: vastaan itselleni noin 1000kg/h kun M52 virtaa 725kg/h mutta sekin on kooltaan 3,5". hmmm
    Last edited by Remotion; 17-02-2017, 16:24.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • jussika
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 27
      • Salahmi

      Originally posted by naikou View Post
      Voisit jussika jos jaksat niin vääntää jonkun näkösen pikku showroomin tosta sun ahdetusta 528:sista muutaman kuvan kera, täällä kun ei mitenkään liikaa ole e39 kutoskoneisten projektitopiceja tai showroomeja..muutakun sitä perus ämsporttia, nahkapenkkiä ja varusteiden retrofittaus juttuja. Mä meinaan omasta tehä sit aikanaan kun muutoskatsastus hoidettu ja softa hierottu kunnolla pelaavaksi.
      Täytyy katsoa sitten keväämmällä showroom/projektitopicin tekoa, kunhan ottaa auton liikenteeseen ja jos tulee nyt jotain mainitsemisen arvoista tehtyä sille.

      Joskus törmäsin tuollaiseen DIY-ohjeesen jolla ilmeisesti saa asc:n automaattisesti pois startissa lisäämällä kondensaattori ja vastus katkasimen rinnalle: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/t...ges/DSCoff.htm
      e39 528i hx40

      Comment

      • Joni*
        BTCF Member
        • Nov 2005
        • 192
        • Vaasa

        Tuota MAF juttua miettinyt itsekin ahdin käytössä.Onkohan kukaan kokeillut kahta vakio MAFia rinnakkain siten että ainoastaan toinen MAF kytkettynä normaalisti ecuun ja toinen(dummy) vain tasapainottamassa virtausvastusta. Esimerkiksi tarkkamittainen Y- haara imuputkeen ja siitä symmetrinen putkitus molemmille maffeille. Sitten joko molemmille oma suodatin tai vaihtoehtoisesti yhdistää toisella Y-haaralla putket takaisin yhteen.

        Sitten tuplata arvot MAF taulukkoon niin teoriassa mittauskyky voisi olla tuplaten vakiomaffiin verrattuna.

        Tietysti tässä tulee jonkun verran mittausvirhettä kun ainoastaan toista puoliskoa mitataan, mutta voisiko olla silti riittävän tarkka?:think Toinen juttu mikä arveluttaa että meneekö ilmavirtaus liian pieneksi tyhjäkäynnillä, ettei mittaus enää toimi.
        Z3 Roadster 2.8 -00

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11098
          • Oulu

          Originally posted by Joni* View Post
          Tuota MAF juttua miettinyt itsekin ahdin käytössä.Onkohan kukaan kokeillut kahta vakio MAFia rinnakkain siten että ainoastaan toinen MAF kytkettynä normaalisti ecuun ja toinen(dummy) vain tasapainottamassa virtausvastusta. Esimerkiksi tarkkamittainen Y- haara imuputkeen ja siitä symmetrinen putkitus molemmille maffeille. Sitten joko molemmille oma suodatin tai vaihtoehtoisesti yhdistää toisella Y-haaralla putket takaisin yhteen.

          Sitten tuplata arvot MAF taulukkoon niin teoriassa mittauskyky voisi olla tuplaten vakiomaffiin verrattuna.

          Tietysti tässä tulee jonkun verran mittausvirhettä kun ainoastaan toista puoliskoa mitataan, mutta voisiko olla silti riittävän tarkka?:think Toinen juttu mikä arveluttaa että meneekö ilmavirtaus liian pieneksi tyhjäkäynnillä, ettei mittaus enää toimi.
          Joo kyllä tuommoinen viritys teoriassa toimis, mutta mikä hyöty sillä saavutettaisiin? Noi vakio maffit pitää kuitenkin sijoittaa turbon etupuolelle ja normaalisti jo suodattimellekkin paikan löytäminen on haastellista. Niin koitappa siihen sit tehdä tommonen tasasesti virtaava y-haara viritys. Jos se joku 300-400 heposta joka noilla s50/m54 maffeilla mahdollisesti saa ei riitä, niin laittaa suosiolla sen hpx maffin vaan sinne ahtoputken sisään ja keskittyy vaikka sen moottorin rakentamiseen että se pysyis nipussa.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11098
            • Oulu

            Originally posted by Remotion View Post
            Paljonko M54 maffin läpi voi virrata? Sopiiko se M52 ja mikä halkaisija? Jos se ois 3" halkaisijalla ja mittaa enemmän kuin M52 mutta bolt on niin sehän ois huippu ratkaisu!

            Edit: vastaan itselleni noin 1000kg/h kun M52 virtaa 725kg/h mutta sekin on kooltaan 3,5". hmmm
            Ei ole bolt-on. Nuo tuplavanoskoneiden maffit on erilaisia kuin sinkkuvanoksen.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1699
              • vihti

              Joo joutuu varmaan liittimen tehdä uusiksi johtosarjaan jos m54 maffia käyttäis ja sitten ne kartat...taidan tyytyä s50 malliin ja valmiisiin karttoihin, lisään vastusta sinne vaan sen mitä tarvii.

              Mulla muuten jostain syystä oli tossa kolmeysissä varmaan jo tehtaalla laitettu maffin johtoon sellainen "jatkopätkä" joka oli vaan nippusiteellä vedetty kerälle imusarjan alle ja se on varmaan kilometrin mittanen ettei tarvi kyllä piuhoja jatkaa vaikka maffi tuleekin nyt toiselle puolelle konehuonetta.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5258
                • Pirkkala

                Mikäs estää laittamasta maffia painepuolelle? Kuumuus?
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Joni*
                  BTCF Member
                  • Nov 2005
                  • 192
                  • Vaasa

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Joo kyllä tuommoinen viritys teoriassa toimis, mutta mikä hyöty sillä saavutettaisiin? Noi vakio maffit pitää kuitenkin sijoittaa turbon etupuolelle ja normaalisti jo suodattimellekkin paikan löytäminen on haastellista. Niin koitappa siihen sit tehdä tommonen tasasesti virtaava y-haara viritys. Jos se joku 300-400 heposta joka noilla s50/m54 maffeilla mahdollisesti saa ei riitä, niin laittaa suosiolla sen hpx maffin vaan sinne ahtoputken sisään ja keskittyy vaikka sen moottorin rakentamiseen että se pysyis nipussa.
                  No hyöty olisi mittausalueen maksimin nostaminen teoriassa sinne 450hvn paikkeille. Miksei s50/m54/hpx, no ei huvittaisi kauheasti sijoittaa tuohon vakiomoottorinohjaukseen kun olisi tarkoitus jossain vaiheessa päivittää johonkin aftermarket ohjaukseen ja toisaalta ihan kokeilunhalusta. Vielä kun noita vakiomaffeja tuossa löytyy niin ainoa kustannus on putkivärkki. Kyllä tuolta e36 taitaa löytyä senverran tilaa että tuollaisen virityksen sinne sovittaa.
                  Z3 Roadster 2.8 -00

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11098
                    • Oulu

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Mikäs estää laittamasta maffia painepuolelle? Kuumuus?
                    Nuo vakio maffit ei ole suunniteltu toimimaan niin että imaa työnnetään paineella läpi, niin ne saattaa näyttää vähän mitä sattuu lukemia.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Tomba87
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 4029
                      • Imatra



                      Tuosta lähtisi s50 maf halvalla. Mutta kuinka tarkkaa se putken koko on että pitääkö olla siinä omassa torvessa?
                      Luukku auki ja risut kyytiin

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3406
                        • Kotka

                        Originally posted by Tomba87 View Post
                        http://www.ebay.co.uk/itm/130913338077

                        Tuosta lähtisi s50 maf halvalla. Mutta kuinka tarkkaa se putken koko on että pitääkö olla siinä omassa torvessa?
                        Jos tahtoo käyttää orggiskarttaa muokkaamattomana, niin kyllä sen pitää olla oikean kokoisessa putkessa. Oikean kokoinen riittää, ei sen välttämättä tarvii olla juuri sama. Noita putkia tosin varmaan löytyy jonkun verran, koska alkuperäset Boschilaiset tulee aina putken kanssa. Samoin putki jää yleensä yli, kun vaihdetaan kuituplenumiin. Mulla on yks ylimääränen putki. Voin luopua kympillä.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Jarpeli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 510
                          • vaasa

                          Minkähänlaisen nokan tuosta M54b30:in imunokasta saa vielä hiottua että menee vakio yläkerran hiluilla?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11098
                            • Oulu

                            Originally posted by Jarspi View Post
                            Minkähänlaisen nokan tuosta M54b30:in imunokasta saa vielä hiottua että menee vakio yläkerran hiluilla?
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Ei ehkä just liity m52b28 viritykseen, mut tommoset nokat hio Virtasen Mauri m50nv koneeseen jos jotain kiinnostaa tuo nokkien hionta. 360€/pari eli 180€ jos yks nokka vaan.



                            Soita ja kysy. Mut varmaan samaaluokkaa, mitä tuo m50nv imunokkakin, kun lähtökohta on sama.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Busch
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 271
                              • Seinäjoki/Lapua

                              Saakohan s54 läppärunkoja sopimaan mitenkään järkevästi millään adapterilla m52 kanteen?

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Busch View Post
                                Saakohan s54 läppärunkoja sopimaan mitenkään järkevästi millään adapterilla m52 kanteen?
                                Saa sopimaan.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎