Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rei7pir8
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 248

    #31
    Sen virityksen voi tehdä myös sillain että laittas noin 50-100 ohmin vastuksen kautta kulkemaan sen ruisk.määränmittarin jännitteen syötön niin viritys oisi käytössä myös osakuormalla. Sitten oisi se kaasupoljinkytkin joka kytkis virran kulkemaan säätövastuksen (0-500 ohm) kautta.

    M51:sen moottorinohjauksessa on semmoinen turvatoiminto että jos ahtopainetta nostetaan liikaa niin ecu alkaa katkoon syöttöä! Testasin sen virittämässäni 525:ssa, mutta en tiennyt sitä painetta koska siinä ei ollut mittaria. Sen voi testata irrottamalla hukkaportin kellon letkun ja tukkimalla sen. Sama toiminto on myös M21:ssä enkä enää muista että missä paineessa se toimi!

    Oon harmitellu kun tuli laitettua tuo bensavehje! :oops:
    Ois se tiisseli vaan paljon mielenkiintosempi ja saa kulkemaanki paremmin!
    525iA -91
    518i -90
    324tdic -88

    Comment

    • rei7pir8
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 248

      #32
      Onko tullut tehtyä tee se itse virityksiä?
      Kyselkää neuvoja jos on onkelmia!
      525iA -91
      518i -90
      324tdic -88

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #33
        Eip, mut tuli aikamoinen tiisselikuume kun topikin luin... Taidanpa lähtee etsii ton M50:sen rinnalle vastaavan ikäistä diisselitekniikkaa, ihan vaan varmuuden vuoksi...

        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • rei7pir8
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 248

          #34
          Induktiivisella tunnistimella varustettujen järjestelmien huijjaus onnistuu tällä tavalla:
          boksin pinnin 39 (singaalin paluu) ja pinnin 14 (maa) välille liitetään 200-250ohm vastus (väh. 0,5w) ja 500-1000ohm säätövastus sarjaan!

          Periaate on sama kuin Kreuzotterin ensimmäisessä viestissä eli
          pudottaa paluusingaalin jännitettä ja kiinteä vastus estää säädön menemisen nollaan.
          Tähän kun liitetään sulkeutuva rele joka yhdistää piirin kun kaasu painetaan pohjaan niin pelaa osakaasulla normaalisti.

          Vakioahtopaineilla saa jo potkua mukavasti noin 500ohm kokonaisvastuksella!
          525iA -91
          518i -90
          324tdic -88

          Comment

          • bassmekanik
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 507
            • Raahe

            #35
            ostan välittömästi tollasen valmis paketin kunhan joku kehittää sellasen ... ja laittaa tarvittavat kytkimet sun muut mukaan ja kunnon asennus ohjeet.... kun oon itse tämmönen "käsi" noissa jutuissa.... autona on 525Tds 94.... täysin vakio... ja tahtois halpaa tehoa!
            tietenkin mikäli hinta on todella halpis mallia... jos jotakin kiinnostaa värkätä ja kaupata tollasta toimivaa viritystä niin saa laittaa yv:tä...
            ja mitenkähän tommonen viritys vaikuttaa koneen kestoon??
            Minä vahingossa Volkkarin onko tämä paha?
            Ex. X3 -04 "tarvin vetokoukun edition"
            Ex. 740iA -97 "Wanha rouwa"
            Ex. 328i -95 Jokohan seuraava ois seiska?
            Ex. 525Tds -94 Hirvipalovarkaus.
            Ex. 316 -87 Elämäni ensirakkaus.

            Comment

            • rei7pir8
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 248

              #36
              Originally posted by bassmekanik
              ostan välittömästi tollasen valmis paketin kunhan joku kehittää sellasen ... ja laittaa tarvittavat kytkimet sun muut mukaan ja kunnon asennus ohjeet.... kun oon itse tämmönen "käsi" noissa jutuissa.... autona on 525Tds 94.... täysin vakio... ja tahtois halpaa tehoa!
              tietenkin mikäli hinta on todella halpis mallia... jos jotakin kiinnostaa värkätä ja kaupata tollasta toimivaa viritystä niin saa laittaa yv:tä...
              ja mitenkähän tommonen viritys vaikuttaa koneen kestoon??
              Tuo konehan on itessään kestävä (esim. männissä öljyjäähdytys)kunhan vaan käyttää sitä oikein!! Vakionakin siitä saa kannen helposti halki kun lähtee 20 pakkasesta vetään heti täysillä tai kovan ajon jälkeen sammuttaa heti jne. :roll:

              Esim. omalla 324 td ajoin 100 tkm viritettynä (kovasti) eikä ollut mitään hämminkiä ja kun myin sen niin seuraava omistaja oli päästänyt sen 3 kertaa kiehumaan (termostaatti jumissa) niin heti kansi halki! :roll:
              Mittarissa oli 300 tkm mutta alakerta oli tosi hyvässä kunnossa!

              Myös öljyllä on iso merkitys. Kannattaa käyttää esim. 5w-50 tai oikein rankassa käytössä kesällä 10/15W-60.
              Joku 0W30 on kuumaviskositeetiltaan liian litkua.
              Tuo ensimmäinen lukuhan merkkaa kylmäviskositeettia eli se kannattaa olla mahdollisimman pieni!
              0W-60 ois ihanteellinen öljy viritetylle moottorille mutta semmosta ei ainakaan vielä ole näkynyt.
              525iA -91
              518i -90
              324tdic -88

              Comment

              • Bemari E36
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 201
                • Lapinlahti

                #37
                Originally posted by rei7pir8
                Induktiivisella tunnistimella varustettujen järjestelmien huijjaus onnistuu tällä tavalla:
                boksin pinnin 39 (singaalin paluu) ja pinnin 14 (maa) välille liitetään 200-250ohm vastus (väh. 0,5w) ja 500-1000ohm säätövastus sarjaan!

                Periaate on sama kuin Kreuzotterin ensimmäisessä viestissä eli
                pudottaa paluusingaalin jännitettä ja kiinteä vastus estää säädön menemisen nollaan.
                Tähän kun liitetään sulkeutuva rele joka yhdistää piirin kun kaasu painetaan pohjaan niin pelaa osakaasulla normaalisti.

                Vakioahtopaineilla saa jo potkua mukavasti noin 500ohm kokonaisvastuksella!
                Kiitokset hyvistä ohjeista...
                Mukavasti tuli lisää potkua
                Pitäis vielä nappi upottaa vaihdekepin nuppiin...
                E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
                Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
                X määrä mielenhäiriöitä...

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #38
                  mä en ole tajunnut mitään noista ohjeista. voisko joku lähettää mulle pm:nä tai laittaa tähän topicciin idioottivarman toiminta ohjeen tosta virityksestä, tyyliin puoli tuntinen esitys siitä kuinka lusikka laitetaan suuhun.

                  haluisin tosiaan tehoa ja vääntöä lisää joka kierrosalueelle.
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #39
                    Originally posted by LASSI-S
                    mä en ole tajunnut mitään noista ohjeista. voisko joku lähettää mulle pm:nä tai laittaa tähän topicciin idioottivarman toiminta ohjeen tosta virityksestä, tyyliin puoli tuntinen esitys siitä kuinka lusikka laitetaan suuhun.

                    haluisin tosiaan tehoa ja vääntöä lisää joka kierrosalueelle.
                    montakos kierrosaluetta sulla on koneessa?
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Bemari E36
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 201
                      • Lapinlahti

                      #40
                      Originally posted by LASSI-S
                      mä en ole tajunnut mitään noista ohjeista. voisko joku lähettää mulle pm:nä tai laittaa tähän topicciin idioottivarman toiminta ohjeen tosta virityksestä, tyyliin puoli tuntinen esitys siitä kuinka lusikka laitetaan suuhun.

                      haluisin tosiaan tehoa ja vääntöä lisää joka kierrosalueelle.
                      Mitäs vaikeeta tossa on... kaivaa konehuoneesta ohjainboxin esille, ja etsii siitä tarvittavat pinnit ja niihin liittää johdot jotka vetää kabiinin puolelle...
                      Johtojen väliin tinailee vastuksen, trimmerin/potikan, kytkimen perkkäin.
                      Sitten vaan auto käyntiin vaihe silmään ja kaasua... painat tinaamaasi kytkintä jolloin taustapeilistä näkyy mustapilvi ja tunnet pienen nykäisyn.
                      Trimmeriä/potikkaa pyörittämällä voit säätää pilven/nykäisyn suuruutta.
                      Helppoo kuin heinän teko :lol: ja toimii kaikilla kierrosalueilla :wink:
                      E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
                      Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
                      X määrä mielenhäiriöitä...

                      Comment

                      • rei7pir8
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 248

                        #41
                        Kun sulla on tuo -94 vuosimallin auto niin siinä on joko uudempi induktiivinen tai vanhempi systeemi.
                        Eli pitäis selvittää kumpi sulla on koska tuota vuosimallia on kummallakin systeemillä!
                        Näissä tuo huijjaus toteutetaan vähä eri tavalla!
                        Eli kato sieltä boksin päältä onko siellä numerosarja 477 vai 480 jossain!
                        525iA -91
                        518i -90
                        324tdic -88

                        Comment

                        • jani1632
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 2243
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #42
                          Juu yksinkertainen "laitehan" tuo viritys on ,itsellä samanlainen 524td:ssä,ahtopaine 1.1bar ja vetää niin p..sti.
                          Kannattaa vaan lukea nämä jutut ajatuksella, niin voi jotain ymmärtääkkin. :wink:
                          Tallin täytteet:
                          E70 3.0d -09
                          E34 540ia -94
                          E39 520d -00
                          E39 528i M-sport -00
                          E60 520i -04
                          E30 -86
                          E61 520da -09

                          Comment

                          • bassmekanik
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 507
                            • Raahe

                            #43
                            Originally posted by rei7pir8
                            Kun sulla on tuo -94 vuosimallin auto niin siinä on joko uudempi induktiivinen tai vanhempi systeemi.
                            Eli pitäis selvittää kumpi sulla on koska tuota vuosimallia on kummallakin systeemillä!
                            Näissä tuo huijjaus toteutetaan vähä eri tavalla!
                            Eli kato sieltä boksin päältä onko siellä numerosarja 477 vai 480 jossain!

                            niin mistähän mä löydän sen boksin? :oops:
                            ja kumpi numerosarja meinaa induktiivistä systeemiä?
                            ja entäs sitten sen vanhemman systeemin huijaus??
                            kiitti kun oot viittinyt jelppiä...
                            Minä vahingossa Volkkarin onko tämä paha?
                            Ex. X3 -04 "tarvin vetokoukun edition"
                            Ex. 740iA -97 "Wanha rouwa"
                            Ex. 328i -95 Jokohan seuraava ois seiska?
                            Ex. 525Tds -94 Hirvipalovarkaus.
                            Ex. 316 -87 Elämäni ensirakkaus.

                            Comment

                            • Rocker
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1023
                              • Suburb of SUUR-Oulu

                              #44
                              Nii ja voiskos joku kertoa sen 324Td:n (e30) kytkennän, haluttas jo saada touringiin potkua, Eli minkä pinnien väliin mitäkin hilpettä laitetaan. Jokuhan voisi piirrellä hienon kytköskuvan.. 8) Toivoopi se kuka ei täysin ole perillä dieselin moottorinohjauksesta .
                              T:Tero
                              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                              EX: 524Tda, 324TdicT
                              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                              Comment

                              • rei7pir8
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 248

                                #45
                                Originally posted by rei7pir8
                                Kun sulla on tuo -94 vuosimallin auto niin siinä on joko uudempi induktiivinen tai vanhempi systeemi.
                                Eli pitäis selvittää kumpi sulla on koska tuota vuosimallia on kummallakin systeemillä!
                                Näissä tuo huijjaus toteutetaan vähä eri tavalla!
                                Eli kato sieltä boksin päältä onko siellä numerosarja 477 vai 480 jossain!
                                Joo otetaampas takasin tuo numerosarjajuttu!! Sattui pieni erhetys! :oops:
                                Eli todennäköisesti sieltä ei löydy kumpaakaan numeroa!

                                Ottamalla moottorinohjausboksin liittimen irti ja mittaamalla napojen 39 ja 14 välisen vastuksen yleismittarilla saa selville kumpi systeemi on kyseessä!

                                Vanhemmassa vastus on 1,5-2,5 kohm ja
                                uudemmassa induktiivisessa paljon pienempi!
                                En tiedä saisko sen helpomminkin selville!?? :oops:
                                Yritän värkkäillä jonkinlaisen kytkiksen tästä
                                kunhan vain sais sen lisättyä viestiin!
                                525iA -91
                                518i -90
                                324tdic -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎