Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Pakopaineita pystyy pienentämään poistamalla esim. peräpönttö!! Äänet ei juurikaan muutu turbon ansiosta. Kaikkein paras olisi uusia koko putkisto isompaan!
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • kaitsute
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 79

      Tällaista puhuttiin aikoinaan mersuforumilla.

      Pakoputken suurentaminen on mieleenkiintoinen juttu.
      Miten parempi voi ollakkin huonompi.
      Kun vielä imupuoleltakin on esteitä poistettu, niin ahdin onkin käymässä pieneksi.
      Lähes vakioputkistolla pelasi sama ahdin hienosti.
      Samoilla tehoilla.
      Nyt on tosin tilanne sillalailla erinlainen verrattuna entiseen, että todellinen moottorin läpi kulkeva ilmamäärä on väkisellä suurentunut, kun ei näytä saavan aikaiseksi minkäänlaista savun pöllähdystäkään, jonka peilistä huomaisi.

      Tämä mesen käyttämä painetietoon perustuva syötönsäätö aiheuttaa siis omat kommervenkkinsä.
      Kun alkuperäiseen ohjelmaan on kirjoitettu tietty ahtopaineen ylityksen salliminen, sen VNT- ahtimen toimintaperiaatteen mukaisesti, niin tämä voi käytännössä aiheuttaakkin tilanteen, ettei järjestelmällä ole oikein hampaita puuttua tilanteeseen, jossa ahtopainepiikistä on muodostumassa liiankin korkea.
      Seuraa "hätäratkaisu", eli vikatila.

      Nyt tuntuu siltä, ettei vakiopakoputkistot olekkaan ihan sattumalta mitoitettu ihan "justiinsa".
      Kun pakoputki jo alunperin suunitellaan "sopivan" ahtaaksi, niin ahdin ei pääse edes tekemään kovin kummoista ahtopainepiikkiä, kun lisääntynyt pakoputkiston vastapaine toimii ikäänkuin pakokaasujarruna, estäen näin sen syntymistä.
      Kompurapuoli siis paimennetaan takaisin ruotuun tekemällä pakosiiven "olosuhteet "sopivan" huonoiksi.




      Eli mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin pakoputken virtauksien parantaminen ei välttämättä pienennä pakopainetta, koska pakosiiven yli menevä paine-ero kasvaa kasvattaen ahtopainetta ja siitä seuraa pakopaineen lisääntyminen.

      Comment

      • jannel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 283

        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Pakopaineita pystyy pienentämään poistamalla esim. peräpönttö!! Äänet ei juurikaan muutu turbon ansiosta. Kaikkein paras olisi uusia koko putkisto isompaan!
        Ootko tosissas??? Suotta poijjaat on näperrelly pakosarjoja ja turboja uusiksi! Vai mahtokohan ne tarkoittaa että ahistas jo ennen putkea...? Vaikka kyllä varmaan nousee katu-uskottavuus ainaki 3bar:iin ku pörisee ja vislaa.....!

        Comment

        • |jaakko|
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 1542
          • Keski-Suomi

          mitenkähän tollasen 325tds automaattiloota kestää?
          millasta viritystä vielä kestää ettei rupee porsimaan laatikko?
          Last edited by |jaakko|; 29-08-2008, 19:38.

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            Originally posted by kaitsute View Post
            Eli mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin pakoputken virtauksien parantaminen ei välttämättä pienennä pakopainetta, koska pakosiiven yli menevä paine-ero kasvaa kasvattaen ahtopainetta ja siitä seuraa pakopaineen lisääntyminen.
            No ennen turboa taitaa olla pakosarjassa aika levottomia paineita.. mutta downpipestä lähtien sitä painetta kuitenki koitetaan välttää taitaa se katalysaattori olla suurin este melkeenpä missä vaan jos orginaali putkista puhutaan.. nyt esim E39 530d vakio putkistolla päästään kuitenki melkeempä 300hv tuntumaan.. ja sittekin alkaa katalysaattorit ahdistamaan..
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              Olisko auttavaa kättä? Eli tuli hommattua 1997 Transit 1997 2,5 TCI välijäähdytteinen turbodiesel 100hv/74Kw. Tässä on kiinni Lucasin sähköinen polttoainepumppu. Vastaavaa herättelyä kaipaisi tämäkin koppi.

              Eli noissahan on aikaisemmissa vuosimalleissa ollut bosch pumppu, mutta voisikohan toi tän hetkinen Lucas olla johtosarjoiltaan sama?

              Jos joku osais valaista mitään tämän osalta, niin olisin todella kiitollinen? :think
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1375
                • Oulainen

                Originally posted by LeMansBlau View Post
                Olisko auttavaa kättä? Eli tuli hommattua 1997 Transit 1997 2,5 TCI välijäähdytteinen turbodiesel 100hv/74Kw. Tässä on kiinni Lucasin sähköinen polttoainepumppu. Vastaavaa herättelyä kaipaisi tämäkin koppi.

                Eli noissahan on aikaisemmissa vuosimalleissa ollut bosch pumppu, mutta voisikohan toi tän hetkinen Lucas olla johtosarjoiltaan sama?

                Jos joku osais valaista mitään tämän osalta, niin olisin todella kiitollinen? :think

                Kirjauduppas varsin HolySmokeDiesel sivustolle, löytyy muistaakseni samanlainen projekti sieltä
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3839
                  • Finnland

                  Ei kykene koko topikkia läpi kahlaamaan, eli tällainen välikysymys:
                  Mistä tilata lastu -92 E34 TDS:ään? Sellainen joka jopa sitten toimisikin
                  Auto tosiaan täysin vakio.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • joni_wt
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 3627
                    • Yka

                    Originally posted by Jarger View Post
                    Ei kykene koko topikkia läpi kahlaamaan, eli tällainen välikysymys:
                    Mistä tilata lastu -92 E34 TDS:ään? Sellainen joka jopa sitten toimisikin
                    Auto tosiaan täysin vakio.
                    Halvalla:



                    Nuo lastut on ns. oikeita lastuja, eli boxin sisälle vaihdetaan kaksi piiriä, syöttöä ja ahtopaineita ohjaavat. En tiä kuin paljon 2.5tds tehot kasvaa todellisuudessa, mutta pikkulohko tds muuttui todella paljon! Muistaakseni 120€??? maksoi tuo lastu.

                    Älä osta TDS:sään mitään tehoyksiköitä yms., sellaisella saat tarvittaessa nopeasti kannen halki tai jotain muuta mukavaa. Ja kaiken lisäksi tehonlisäys ei ole sinne päinkään mitä lupaavat.

                    Parhaan tuloksen saat kun ajat suoraan Hariselle, Karalalle, Ppdieselille tms. oikealle ohjelmoijalle.

                    Ja niin ku varmasti tiedät, kun ahtopaineet tuon lastun myötä kasvaa, niin kone lämpimäksi ennen rääkkiä ja jälkikäytön tarve kasvaa entisestään
                    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                    Comment

                    • kippo
                      Newbiemmer
                      • May 2006
                      • 13
                      • kalajoki

                      lastu

                      moro pistin omaan saksan tuontiin 325 tdas lastun ,foorumilta halpa lastu. terve, voima savua tuli enempi ku tarpeeks.toki tuli kulkua lisää ja kytkin alkoi samalla luistaan ja vauhtipyörä juriseen . otin pois lastun ja vielä pelaa reilut 320000 ajettu.kunnon kytkin vauhtipyörä paketti odottaa asennusta ku sais vaan auton viikoksi seisoon:think

                      Comment

                      • mikko_tds
                        Newbiemmer
                        • Mar 2008
                        • 17

                        tds

                        mulla on 525tds -95 ja menin sekasin noin fiineistä kääni oohmi vastus sanoista että kysyisin mitä maksaa kun joku tekisi mulle sen potikka säätö kickdown virityksen kun kaveri rupes hyppiin 190 200d mersulla silmille ja mustaa siltä kyllä tuli. laittakaa privaa tuleen ni katsotaan asiaa.ja sit jos se vakionopeuden säätimenki joku vielä laittaisi niin korvaus velvollinen olen minä )))))

                        Comment

                        • msjn
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 76

                          e34 524td suutin kysymys

                          Tietääkö diesel miehet että saako tuosta pulssisuuttimesta vaihdettua san anturin vai pitääkö hankkia koko suutin?

                          Comment

                          • h3ba
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 334
                            • Oulu

                            Originally posted by |jaakko| View Post
                            mitenkähän tollasen 325tds automaattiloota kestää?
                            millasta viritystä vielä kestää ettei rupee porsimaan laatikko?

                            Olettaen että siinä on sama loota ko 525tdsa:ssa niin eipä kummosia viritelmiä kestä. Foorumillakin paljon ollu asiaa tuosta. Itellä oli -92 525tdsa, 3" suoralla putkella turbosta alkaen. luisti aika helvatusti ko löi tallan pohjaan
                            MB S210 320CDI Avantgarde -00
                            xXx:
                            MB S124 300TDT -92

                            MB C124 300CE 24V Sportline -91
                            MB W124 300D -93
                            BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                            MB W201 190D -84
                            BMW E32 735iA -89

                            Comment

                            • dieselpower87
                              Newbiemmer
                              • Jan 2008
                              • 14

                              Originally posted by msjn View Post
                              Tietääkö diesel miehet että saako tuosta pulssisuuttimesta vaihdettua san anturin vai pitääkö hankkia koko suutin?
                              mulle sano yks pätevä dieselmies että ei pysty vaihtaamaan, siis koko "paska" vaihtoon...

                              Comment

                              • Jarger
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 3839
                                • Finnland

                                Eipä tuossa itsellänikään tunnu suurta eroa. Kulutusmittarin näyttämät lukemat pomppas n. 4l, lähtee lämpimänä huonommin käyntiin, alavääntöä alle 1400 kierroksen ei ole.. katosi kokonaan.
                                Sellanen "ero" toki. Ja tosiaan E34 525TDS..
                                Kuuluisiko tuon lykätä mustaa lastulla?
                                Negatiiviset kauppakokemukset:
                                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎