Pakopaineita pystyy pienentämään poistamalla esim. peräpönttö!! Äänet ei juurikaan muutu turbon ansiosta. Kaikkein paras olisi uusia koko putkisto isompaan!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Tällaista puhuttiin aikoinaan mersuforumilla.
Pakoputken suurentaminen on mieleenkiintoinen juttu.
Miten parempi voi ollakkin huonompi.
Kun vielä imupuoleltakin on esteitä poistettu, niin ahdin onkin käymässä pieneksi.
Lähes vakioputkistolla pelasi sama ahdin hienosti.
Samoilla tehoilla.
Nyt on tosin tilanne sillalailla erinlainen verrattuna entiseen, että todellinen moottorin läpi kulkeva ilmamäärä on väkisellä suurentunut, kun ei näytä saavan aikaiseksi minkäänlaista savun pöllähdystäkään, jonka peilistä huomaisi.
Tämä mesen käyttämä painetietoon perustuva syötönsäätö aiheuttaa siis omat kommervenkkinsä.
Kun alkuperäiseen ohjelmaan on kirjoitettu tietty ahtopaineen ylityksen salliminen, sen VNT- ahtimen toimintaperiaatteen mukaisesti, niin tämä voi käytännössä aiheuttaakkin tilanteen, ettei järjestelmällä ole oikein hampaita puuttua tilanteeseen, jossa ahtopainepiikistä on muodostumassa liiankin korkea.
Seuraa "hätäratkaisu", eli vikatila.
Nyt tuntuu siltä, ettei vakiopakoputkistot olekkaan ihan sattumalta mitoitettu ihan "justiinsa".
Kun pakoputki jo alunperin suunitellaan "sopivan" ahtaaksi, niin ahdin ei pääse edes tekemään kovin kummoista ahtopainepiikkiä, kun lisääntynyt pakoputkiston vastapaine toimii ikäänkuin pakokaasujarruna, estäen näin sen syntymistä.
Kompurapuoli siis paimennetaan takaisin ruotuun tekemällä pakosiiven "olosuhteet "sopivan" huonoiksi.
Eli mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin pakoputken virtauksien parantaminen ei välttämättä pienennä pakopainetta, koska pakosiiven yli menevä paine-ero kasvaa kasvattaen ahtopainetta ja siitä seuraa pakopaineen lisääntyminen.
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostPakopaineita pystyy pienentämään poistamalla esim. peräpönttö!! Äänet ei juurikaan muutu turbon ansiosta. Kaikkein paras olisi uusia koko putkisto isompaan!
Comment
-
-
Originally posted by kaitsute View PostEli mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin pakoputken virtauksien parantaminen ei välttämättä pienennä pakopainetta, koska pakosiiven yli menevä paine-ero kasvaa kasvattaen ahtopainetta ja siitä seuraa pakopaineen lisääntyminen.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Olisko auttavaa kättä? Eli tuli hommattua 1997 Transit 1997 2,5 TCI välijäähdytteinen turbodiesel 100hv/74Kw. Tässä on kiinni Lucasin sähköinen polttoainepumppu. Vastaavaa herättelyä kaipaisi tämäkin koppi.
Eli noissahan on aikaisemmissa vuosimalleissa ollut bosch pumppu, mutta voisikohan toi tän hetkinen Lucas olla johtosarjoiltaan sama?
Jos joku osais valaista mitään tämän osalta, niin olisin todella kiitollinen? :think///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostOlisko auttavaa kättä? Eli tuli hommattua 1997 Transit 1997 2,5 TCI välijäähdytteinen turbodiesel 100hv/74Kw. Tässä on kiinni Lucasin sähköinen polttoainepumppu. Vastaavaa herättelyä kaipaisi tämäkin koppi.
Eli noissahan on aikaisemmissa vuosimalleissa ollut bosch pumppu, mutta voisikohan toi tän hetkinen Lucas olla johtosarjoiltaan sama?
Jos joku osais valaista mitään tämän osalta, niin olisin todella kiitollinen? :think
Kirjauduppas varsin HolySmokeDiesel sivustolle, löytyy muistaakseni samanlainen projekti sieltä..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostEi kykene koko topikkia läpi kahlaamaan, eli tällainen välikysymys:
Mistä tilata lastu -92 E34 TDS:ään? Sellainen joka jopa sitten toimisikin
Auto tosiaan täysin vakio.
Nuo lastut on ns. oikeita lastuja, eli boxin sisälle vaihdetaan kaksi piiriä, syöttöä ja ahtopaineita ohjaavat. En tiä kuin paljon 2.5tds tehot kasvaa todellisuudessa, mutta pikkulohko tds muuttui todella paljon! Muistaakseni 120€??? maksoi tuo lastu.
Älä osta TDS:sään mitään tehoyksiköitä yms., sellaisella saat tarvittaessa nopeasti kannen halki tai jotain muuta mukavaa. Ja kaiken lisäksi tehonlisäys ei ole sinne päinkään mitä lupaavat.
Parhaan tuloksen saat kun ajat suoraan Hariselle, Karalalle, Ppdieselille tms. oikealle ohjelmoijalle.
Ja niin ku varmasti tiedät, kun ahtopaineet tuon lastun myötä kasvaa, niin kone lämpimäksi ennen rääkkiä ja jälkikäytön tarve kasvaa entisestääne34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
lastu
moro pistin omaan saksan tuontiin 325 tdas lastun ,foorumilta halpa lastu. terve, voima savua tuli enempi ku tarpeeks.toki tuli kulkua lisää ja kytkin alkoi samalla luistaan ja vauhtipyörä juriseen . otin pois lastun ja vielä pelaa reilut 320000 ajettu.kunnon kytkin vauhtipyörä paketti odottaa asennusta ku sais vaan auton viikoksi seisoon:think
Comment
-
-
tds
mulla on 525tds -95 ja menin sekasin noin fiineistä kääni oohmi vastus sanoista että kysyisin mitä maksaa kun joku tekisi mulle sen potikka säätö kickdown virityksen kun kaveri rupes hyppiin 190 200d mersulla silmille ja mustaa siltä kyllä tuli. laittakaa privaa tuleen ni katsotaan asiaa.ja sit jos se vakionopeuden säätimenki joku vielä laittaisi niin korvaus velvollinen olen minä)))))
Comment
-
-
Originally posted by |jaakko| View Postmitenkähän tollasen 325tds automaattiloota kestää?
millasta viritystä vielä kestää ettei rupee porsimaan laatikko?
Olettaen että siinä on sama loota ko 525tdsa:ssa niin eipä kummosia viritelmiä kestä. Foorumillakin paljon ollu asiaa tuosta. Itellä oli -92 525tdsa, 3" suoralla putkella turbosta alkaen. luisti aika helvatusti ko löi tallan pohjaanMB S210 320CDI Avantgarde -00
xXx:
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
MB W201 190D -84
BMW E32 735iA -89
Comment
-
Comment