Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

    Idea on yksinkertainen, koostetaan samalle lapulle eri tavalla/osilla rakennettuja kokoonpanoja, ja vertaillaan niitä. Paras olisi mitata ja vertailla WHP:tä, mutta moottoriteho on se yleisin mikä lapulta löytyy, käytämme siis sitä. Napateho- sekä WHP-mittaukset käyvät myös, niihin tehdään vaan korjauskerroin oletettujen häviöiden perusteella. Penkkikohtaisia eroja tulee tietenkin, mutta tässä ei olekaan kyse huipputehosta, vaan siitä itse käyrästä ja sen muodosta.

    Jos haluat kokoonpanosi listaan, lähetä minulle privalla:
    1. Dynolappu (tai linkki lappuun) josta käy ilmi vähintään teho/vääntö/kierrosluku
    2. Mittauspaikka/Dynon tyyppi (esim. TheDynoLab/napadyno)
    3. Moottorityyppi/Tilavuus(esim. M50B28)
    4. Puristukset (esim. 10.8:1)
    5. Nokat & ajoitus (esim. 2x M50NV imunokat 1.0/1.0mm auki YKK)
    6. VANOS (Kyllä/Ei, sinkku/tupla?)
    7. Kansityöt (portattu/isommat venttiilit jne)
    8. Ahdin (mahd. tarkasti, pakopesä jne)
    9. Ahtopaine (ahtopaine jolla maksimiteho saavutettu)
    10. Putkisto (DP:n koko erikseen)
    11. Polttoaine (esim. E85)


    Kaikki minulle lähetetyt speksit julkaistaan tässä topicissa, eli jos sinulla on jokin tietty asia jota et halua moottoristasi kaikille kertoa, mutta haluat moottorisi kuitenkin listalle, jätä kyseinen kohta tyhjäksi.

    Moottorin rakennustapa ei ole relevantti, ei ole väliä onko cooperring/MLS ja onko takokamaa vaiko vakiomännät/kanget jnejne. vaan edellämainituilla spekseillä päästään aika hyvin näkemään mikä vaikuttaa mihinkin.

    Käppyrät päivitetään aina aloituspostaukseen, mutta kaikki aiheeseen liittyvä keskustelu on toki sallittua.




    M5xB25:






    Bansku M50B25NV HX40Super 1.0bar
    • Max. Moottoriteho: 443hp
    • Moottori: M50B25NV 10.0:1
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: 2x NV imunokat 1.15/0.95mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX40 Super #16
    • Ahtopaine: 1.0bar
    • Polttoaine: 98E5
    • Putkisto: 3.5" DP, loppumatkan 3"
    • Muuta: Vakio avaamaton
    • Mittauspaikka: VRT Motorsports


    SanMiguel M50B25NV T04e 0.91bar
    • Max. Moottoriteho: 385hp
    • Moottori: M50B25NV 10.0:1
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: Vakio
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Garrett T04e 57/59mm
    • Ahtopaine: 0.91bar
    • Polttoaine: 98E5
    • Putkisto: 3"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: Karala / Turbotec.com


    Krizto M50B25NV HX40Super 1.3bar
    • Max. Moottoriteho: 504hp
    • Moottori: M50B25NV 8.5:1
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: 2x M50NV imunokat (1.2/1.2mm)
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX40 Super #16
    • Ahtopaine: 1.3bar
    • Polttoaine: 98E5
    • Putkisto: 3.5" DP, 2x2.5" loppumatkan
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: AMW Dynoservice


    Veemu M50B25NV HX35pro 1.2bar
    • Max. Moottoriteho: 442hp (laskettu 15% voimansiirron häviöllä, mitattu 376whp)
    • Moottori: M50B25NV 9.x:1
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: Vakio nokat & ajoitukset
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX35 Pro 58/60
    • Ahtopaine: 1.2bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3" koko matkan
    • Muuta: Kevyt rullapenkki, vedon kesto 3.9sek = 1bar vasta 4750rpm
    • Mittauspaikka:


    Ardi00 M50B25Vanos 2x Garrett 2252GT 1.4bar
    • Max. Moottoriteho: 482hp
    • Moottori: M50B25 Vanos
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: Vakio
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: 2x Garrett 2252GT
    • Ahtopaine: 1.4bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 2x2.5" koko matkan
    • Muuta:
    • Mittauspaikka:


    saki M50B25NV HX40Super 1.6bar
    • Max. Moottoriteho: 613hp
    • Moottori: M50B25NV
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: 2x M50NV imunokat (0.8/0.8mm)
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX40 Super #16
    • Ahtopaine: 1.6bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: n. 3"
    • Muuta: IGN-1 sytkä, mitattu jarruttomassa penkissä (Saarinen)
    • Mittauspaikka: Moottorityö Saarinen


    Mäntymäki M50B25 HX40Super 1.2bar
    • Max. Moottoriteho: 528hp
    • Moottori: M50B25
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: M50NV 2x imunokat 0.9/0.9mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt:
    • Ahdin: Holset HX40 Super
    • Ahtopaine: 1.2bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    bmw89 M50B25 HX35 1.2bar
    • Max. Moottoriteho: 424hp
    • Moottori: M50B25 10.5:1
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: Vakiot
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX35 #12
    • Ahtopaine: 1.2bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3"
    • Muuta: Pakosarja Single-laipalla
    • Mittauspaikka: Special Tuning Harinen


    Henytek M50B25 HX35 1.1bar
    • Max. Moottoriteho: 476hp
    • Moottori: M50B25 10.5:1
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: 2x M50NV imunokat 0.8/0.8mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX35 #12
    • Ahtopaine: 1.1bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3"
    • Muuta:
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    Jjaniiii M50B25 HX52 1.75bar
    • Max. Moottoriteho: 608hp
    • Moottori: M50B25 9.0:1
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: NV vakiot
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX52 #16
    • Ahtopaine: 1.75bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" DP, 3" loppu
    • Muuta:
    • Mittauspaikka: R-Motorsport


    Urpo_rotta M50B25 S200 1.1bar
    • Max. Moottoriteho: 403hp
    • Moottori: M50B25
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: NV vakiot
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Schwitzer S200 56 imu, 56 pako, 0.82A/R T3
    • Ahtopaine: 1.1bar
    • Polttoaine: 98
    • Putkisto: 3,5" putki puoleenväliin (loppupää 2x2,5") ei kattia
    • Muuta: Iso kiinan cooleri + Microsquirt + MAC venttiili
    • Mittauspaikka: R-Motorsport


    Pauluss M50B25TU HX40Super 1.3bar
    • Max. Moottoriteho: 599hp
    • Moottori: M50B25TU
    • Tilavuus: 2500cc 10:5.1
    • Nokat: imunokka 256ast, 10.03mm nostoa, ajoitus 0.7mm YKK. Pakonokka 256ast, 10.03mm nostoa, ajoitus 1.1mm YKK.
    • VANOS: Single Vanos
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX40 Super #16
    • Ahtopaine: 1.2-1.3bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3" putki koko matkalta yhdellä vaimentimella
    • Muuta: vanhoilla vakio puolilla ja avaamaton vakiomoottori, cooperring tiiviste.
    • Mittauspaikka: VK-tuning


    Arppa M52B25 HX35 0.9bar
    • Max. Moottoriteho: 411hp
    • Moottori: M52B25
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: Vakiot
    • VANOS: On
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX35 #12
    • Ahtopaine: 0.9bar
    • Polttoaine: 98E5
    • Putkisto: 3" DP supistuu 2.5" ja yhdistyy 328 vakioputkistoon. Reuter Motorsport takapönttö
    • Muuta: Vakio moottori pl. suuttimet Deka 630cc
    • Mittauspaikka: DynoTestCenter Jääli


    [kst] M50B25 S364 2.4bar
    • Max. Moottoriteho: 753hp
    • Moottori: M50B25
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: 2x NV imu 1/1mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Kanavia siistitty
    • Ahdin: Borg Warner S364 68mm pakosiipi 0.88 pakopesä
    • Ahtopaine: 2.4bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" koko matka
    • Muuta:
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    jonip86 M52B25 HX35 1.0bar
    • Max. Moottoriteho: 421hp
    • Moottori: M52B25
    • Tilavuus: 2500cc
    • Nokat: Vakiot
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Switzer HX35
    • Ahtopaine: 1.0bar
    • Polttoaine: 98E5
    • Putkisto:
    • Muuta: Vakio moottori. Suuttimet Deka 875cc
    • Mittauspaikka:


    M5xB28 alle 1 bar:






    Matuh M52B28 MPR 545-7 1.0-0.85bar
    • Max. Moottoriteho: 532hp
    • Moottori: M52B28 11.2:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: Imu: M54B30, Pako: M50B20NV imunokka
    • VANOS: Ei käytössä
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: MPR 545-7 54/59mm 13.7cm T3 jaettu
    • Ahtopaine: 1.0-0.85bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3" DP + alkupää, loppupää 2x2,5"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: NoProblemRacing


    Matuh M52B28 2x 2252GT 0.85bar
    • Max. Moottoriteho: 451hp
    • Moottori: M52B28
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: Vakio
    • VANOS: Single Vanos
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: 2x Garrett 2252GT
    • Ahtopaine: 0.85bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 2x2,5"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: AMW Dynoservice


    Suklis M50B28 HX40Super 1.0bar
    • Max. Moottoriteho: 558hp
    • Moottori: M50B28 10.6:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: Vakio NV nokat 0.75/0.70mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Kanavia pirrattu jouheammaksi
    • Ahdin: Holset HX40 Super #16 twinscroll, RWN twinscroll pakosarja, hukkaportti 45mm pakopesässä
    • Ahtopaine: 1.0bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" + 52mm screamer
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: NoProblemRacing


    Petke M50B28 WGT30 0.7bar
    • Max. Moottoriteho: 366hp
    • Moottori: M50B28NV 10.2:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: Vakiot
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Vakio
    • Ahdin: Kiinanturbo WGT30 (imu 55/70mm, pako 66/45mm)
    • Ahtopaine: 0.7bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: DP 2.5", loppu 1.75"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: Oulun DynoTestCenter


    Pazi88 M52B28 HX35 1.0bar
    • Max. Moottoriteho: 491hp
    • Moottori: M52B28NV 10.2:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: imu: M54B30 imunokka vakioajoituksella, pako: M50NV imunokka 0.1mm
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: Vakio
    • Ahdin: Holset HX35 #12 (imu 54mm, pako 60mm)
    • Ahtopaine: 1.0bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: Oulun DynoTestCenter


    makkis M52B28 HX35 0.6bar
    • Max. Moottoriteho: 400hp
    • Moottori: M52B28NV 10.99:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: M54B30 Imunokka, M50NV imunokka pakonokkana, 1.0/1.0mm
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: Vakio
    • Ahdin: Holset HX35 #12
    • Ahtopaine: 0,8-0,6bar (maksimivääntö 0,8 ja huipputeho 0,6)
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3" DP, Loppuputki 2x2"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    Bolshoi Booze HX35 Pro 1.0bar
    • Max. Moottoriteho: 482hp
    • Moottori: M52B28 10.2:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: Imu: M54B30 imunokka vakioajoituksella, Pako: M50NV imunokka 0.5mm@YKK
    • VANOS: Single
    • Kansityöt: Vakio
    • Ahdin: Holset HX35 Pro #12
    • Ahtopaine: 1.0bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3" DP, vakio katit, Remus cat-back, 45mm screamer
    • Muuta: Ei-niin-optimaalinen bottom mount pakosarja
    • Mittauspaikka: The DynoLab





    M5xB28 yli 1 bar:




    M5xB28 yli 1 bar - Holset HX40:





    Supra^ M50B28 HX40Super 1.7bar
    • Max. Moottoriteho: 666hp
    • Moottori: M50B28
    • Tilavuus: 2826cc
    • Nokat: M50NV 2x imunokat 2.5/1.7mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX40 Super #16 T3 jaettu
    • Ahtopaine: 1.7bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" koko matkan
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    Kvist M50B28 HX40Super 1.4bar
    • Max. Moottoriteho: 591hp
    • Moottori: M50B28
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: M50NV 2x imunokat 0.9/0.7mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX40 Super
    • Ahtopaine: 1.4bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    Tepi_K M50B28 HX50MFS 1.5bar
    • Max. Moottoriteho: 725hp
    • Moottori: M50B28
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: Enem Z2 2.3/1.8mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Viilattu vähän
    • Ahdin: Holset HX50 MFS 67/72
    • Ahtopaine: 1.5bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 4"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: R-Motorsport


    Suh0 M52B28 MPR6168-1 1.6bar
    • Max. Moottoriteho: 635hp
    • Moottori: M52B28 10.97:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: S50US imu/M50NV imu pakonokkana, 0.6/1.2mm
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: 30ast seetikulmat
    • Ahdin: MasterPower 6168-1 19cm
    • Ahtopaine: 1.6bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    KooTee M50B28NV HX55PRO 2.4bar
    • Max. Moottoriteho: 941hp
    • Moottori: M50B28NV 9.0:1
    • Tilavuus: 2860cc
    • Nokat: Enem 292 3.1/2.4mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX55PRO #22
    • Ahtopaine: 2.4bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 4.5" DP, loppu 4"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: Motorset KY


    Osku M50B28 HX40Super 1.3bar
    • Max. Moottoriteho: 701hp
    • Moottori: M50B28 TU 9.2:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: 275/10.55mm, 275/10.55mm
    • VANOS: Ei käytössä
    • Kansityöt: Vähän ite hipistelty kanavia,tuplajouset CrMo retkut,racing hydyt
    • Ahdin: Holset HX40 Super #18
    • Ahtopaine: 1.3bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" DP, loppumatkan 3.5"
    • Muuta: Vakiomännillä
    • Mittauspaikka: NPR/Sami Vatanen MAHA Dyno


    ooopeee M50B28 BW S364 2.2bar
    • Max. Moottoriteho: 757hp
    • Moottori: M50B28NV 9.0:1
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: M50NV 2x imunokat 1.0/1.0mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Borg Warner S364 0.91 a/r
    • Ahtopaine: 2.2bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" DP, loppumatkan 3"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    Tepi_K M50B28 BW S369 1.9bar
    • Max. Moottoriteho: 844hp
    • Moottori: M50B28
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: Enem Z2 2.3/1.8mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Viilattu vähän
    • Ahdin: Borg Warner SX-E S369 1.00A/R
    • Ahtopaine: 1.9bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 4"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: R-Motorsport


    Pazi88 M52B28 HX35 1.2bar
    • Max. Moottoriteho: 557hp
    • Moottori: M52B28
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: imu: S52 imunokka vakioajoituksella, pako: M50NV imunokka 1mm
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX35 #12 (imu 54mm, pako 60mm)
    • Ahtopaine: 1.2bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: Oulun DynoTestCenter


    Supra^ M50B28 BW S366 1.85bar
    • Max. Moottoriteho: 800hp
    • Moottori: M50B28
    • Tilavuus: 2826cc
    • Nokat: ENEM Z2 280/280, imu 1(3)/1mm @YKK
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Borg Warner S366 SX-E 0.91 A/R
    • Ahtopaine: 1.85bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" koko matkan
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    micke_ M50B28 PT7675 2.6bar
    • Max. Moottoriteho: 1006hp
    • Moottori: M50B28
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: ENEM Z2 280/280 2.3/1.8mm
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Ei, vakio
    • Ahdin: Precision 7675 billet gen1
    • Ahtopaine: 2.6bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: Suora 4"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: BC Motors


    Meldoz M50B28 HX40 Super 1.75bar
    • Max. Moottoriteho: 692hp
    • Moottori: M50B28
    • Tilavuus: 2800cc
    • Nokat: Paja works 264/10.18 imu, 274/10.82 pako
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Holset HX40 Super #16 pesä hieman avarrettuna
    • Ahtopaine: 1.75bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 4.5" Downpipe, loppu 3"
    • Muuta: Alkuperäinen käppyrä whp, käytetty 15% korjauskerrointa.
    • Mittauspaikka: -


    Supra^ M50B28 LPS HX42 1.75bar
    • Max. Moottoriteho: 737hp
    • Moottori: M50B28
    • Tilavuus: 2826cc
    • Nokat: S52US 252/244
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt: Ei
    • Ahdin: Lensu Power Shop HX42 62.45/67mm
    • Ahtopaine: 1.75bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" koko matkan
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab





    M5xB30+:





    Norrgård M50B32 PT6466BB Gen2 2.0bar
    • Max. Moottoriteho: 952hp
    • Moottori: M50B32
    • Tilavuus: 3120cc
    • Nokat: Z2 Vanos
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt:
    • Ahdin: Precision 6466 BB Gen2
    • Ahtopaine: 2.0bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    ^Tonix^ M50B32 PT6266BB Gen2 2.1bar
    • Max. Moottoriteho: 845hp
    • Moottori: M50B32
    • Tilavuus: 3150cc
    • Nokat: Z2 Vanos
    • VANOS: Kyllä
    • Kansityöt:
    • Ahdin: Precision 6266BB Gen2
    • Ahtopaine: 2.1bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3.5" -> 3"
    • Muuta: -
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    A.I M50B30 HX40Super 1.2bar
    • Max. Moottoriteho: 610hp
    • Moottori: M50B30 9.0:1
    • Tilavuus: 3000cc
    • Nokat: 2x NV imunokat overlap n.1mm molemmissa
    • VANOS: Ei
    • Kansityöt: Kunnostettu uutta vastaavaksi Vigeliuksen moottorikoneistamo
    • Ahdin: Holset HX40 Super #18
    • Ahtopaine: 1.2bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: 3" kahdella läpivirtaavalla vaimentimella
    • Muuta: M54B30 kampura + H-profiili veivit, ppf männät + muut pakolliset +50mm kiinan hukkaportti screamerilla
    • Mittauspaikka: Saarisella mitattu / säädetty


    [kst] M50B30 HX40 Competition 1.6bar
    • Max. Moottoriteho: 643hp
    • Moottori: M50B30 8.5:1
    • Tilavuus: 3000cc
    • Nokat: 260/10.2mm 0.7mm/1.6mm YKK
    • VANOS: Kyllä, single
    • Kansityöt: vakio
    • Ahdin: Holset HX40 Competition #18
    • Ahtopaine: 1.6bar
    • Polttoaine: E85
    • Putkisto: DP 3.5" loppu 3"
    • Muuta:
    • Mittauspaikka: The DynoLab


    Oksanen M54B30 HX40Super 1.2bar
    • Max. Moottoriteho: 611hp
    • Moottori: M54B30 9.0:1
    • Tilavuus: 3000cc
    • Nokat: Schrick 272/254, ajoitukset hyvin liki valmistajan suositusta 0,35/0,65
    • VANOS: Tuplavanos
    • Kansityöt: Kansi vakio, vaihdettu M50 nostajalaaksot, M50nv tuplavenajouset M60 retskuin
    • Ahdin: HX40 Super #14-pakopesällä alas asennettuna, 50mm synapse hukkaportti
    • Ahtopaine: 1.2bar (pakopaine 1.8-1.9bar)
    • Polttoaine: RE85
    • Putkisto: 3,5" alusta loppuun
    • Muuta:
    • Mittauspaikka: Autodiagnoosi Ylöjärvi, Maha MSR-500 rulladyno, sweeppi n. 40s
    Last edited by Supra^; 06-07-2022, 10:18.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2109
    • Kouvola

    #2
    Oiskos hyvä olla maininta vielä että onko bensa vai e85?
    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by ooopeee View Post
      Oiskos hyvä olla maininta vielä että onko bensa vai e85?
      Ilman muuta ja tottakai! Jostain syystä unohtui, nyt on listassa.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Aloituspostaukseen päivitelty ensimmäiset käppyrät. Päivittynee sitä mukaa kun porukalla vehkeet alkaa rokkaamaan.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5726
          • Rovaniemi

          #5
          mistäs muut näkee mitä autolle tehty muuta kun tehon,turbon ja ahtopaineen?
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Originally posted by jmp2002 View Post
            mistäs muut näkee mitä autolle tehty muuta kun tehon,turbon ja ahtopaineen?
            Tämä oli vielä vähän vaiheessa, muttei enää. Aloituspostaukseen päivitetty sekä speksit että ohjeistus.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3699
              • Kouvola

              #7
              Tästä threadista tulee kyllä hyvä.
              Tuleehan siinä eroja heti litra tilavuudessa, ja ajotuksista aika reilusti :think
              Tälleen jälkeenpäin ku ajattelee ni tuli varmaan vähän turhan pieni ahdin itselle
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • teehoo
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 65

                #8
                Mielenkiintoinen käppyrä tuo B28.

                Pistää silmään, kun Supra, oletan matalapuristeinen, on heti alusta lähtien vajaa 60hv korkeammalla, kuin Matuh korkeapuristeisen kanssa. Melko erikoista. Eikä erikoisuutta yhtään vähennä, että Matulla vanos ja Supralla ei. Matu vielä pienemmällä ahtimellakin.

                Mitään käppyröiden manipulointia en epäile, siitä on turha huolestua. Joku asia ei vain täsmää. Ehkä selviää, että mikä, ehkä ei.

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Originally posted by teehoo View Post
                  Mielenkiintoinen käppyrä tuo B28.

                  Pistää silmään, kun Supra, oletan matalapuristeinen, on heti alusta lähtien vajaa 60hv korkeammalla, kuin Matuh korkeapuristeisen kanssa. Melko erikoista. Eikä erikoisuutta yhtään vähennä, että Matulla vanos ja Supralla ei. Matu vielä pienemmällä ahtimellakin.

                  Mitään käppyröiden manipulointia en epäile, siitä on turha huolestua. Joku asia ei vain täsmää. Ehkä selviää, että mikä, ehkä ei.
                  Ei ole matalapuristeinen, muistaakseni puristukset n. 10.7-10.9:1 luokkaa, tsekkaan ja lisään tuonne spekseihin. Tuossa minun lapussa on 3000rpm kohdilla noin kilo ahtoja, se selittää tehoeron.
                  Tässä huomaa miten penkkikohtaiset erot (jarrullinen/jarruton) voi vaikuttaa mittaukseen, käytännössähän jarrullisella voi junnata vaikka 3000rpm kunnes ahdot on ns. tapissa, kun taas jarruttomalla aloitellaan mahdollisimman matalalta.
                  En usko että ahdot ihan noin hyvin nousee kadulla ajettaessa suoralla vaihteella, pitää testata ja raportoida. :think

                  Lisätään vielä spekseihin mittaustapa, selkeyttää hommaa.

                  EDIT:
                  Lokeista poimittuna:
                  Viitosvaihteella (suora) ahtoja on kadulla ollut 0.95bar @ 3000rpm (kiihdytys 1500rpm ->), eli kyllä tuo käppyrä sen perusteella ihan realistisesti menee ja on vertailukelpoinen.
                  Last edited by Supra^; 14-07-2017, 09:14.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3699
                    • Kouvola

                    #10
                    Jeps, mulla on 3000k paikkeilla vasta n. 0.4bar ahtoja.
                    Jaa nokkien ajotuksetkin paljon miedommat kyllä.
                    Oishan mulla tänne heittää tuo m50b25 Biturbon käyräkin mutta ei kai sitä :think

                    Mähän hain itselleni tuota käyttöaluetta tolla ahtimella, en niinkään sitä huipputehoa, ja aika lineaarisesti se tällä hetkellä tulee kyllä
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Originally posted by Matuh View Post
                      Jeps, mulla on 3000k paikkeilla vasta n. 0.4bar ahtoja.
                      Jaa nokkien ajotuksetkin paljon miedommat kyllä.
                      Oishan mulla tänne heittää tuo m50b25 Biturbon käyräkin mutta ei kai sitä :think

                      Mähän hain itselleni tuota käyttöaluetta tolla ahtimella, en niinkään sitä huipputehoa, ja aika lineaarisesti se tällä hetkellä tulee kyllä
                      Mikäjottei, tilaahan tuolla on, ja jos joskus tulevaisuudessa loppuu niin hajautetaan enemmän.


                      Lisätty listoille Krizton B25
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 10967
                        • Oulu

                        #12
                        Jaah pitääpä katella oman romun laput jostain, niin saa mukaan.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Ardi00
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2011
                          • 1518
                          • Spain/Valencia

                          #13
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Jaah pitääpä katella oman romun laput jostain, niin saa mukaan.
                          Sama vika täällä, pitänee kaivaa arkistoja.
                          e36 Fijigrün 328i
                          e46 Stalhgrau 325ci

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #14
                            Jees, pankaa tulemaan vaan, päivittelen kun kerkeän.


                            Lisätty Veemun M50B25NV, huomioitavaa on jarruton penkki jossa sweepin kesto 3.9sek, ei siis keskikierrosalue oikein näytä siltä miltä pitäisi. Kiva olisi nähdä "paremmassa" penkissä miten tuo HX35 oikeasti herää. :think
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Veemu
                              BTCF Member
                              • Jan 2014
                              • 269
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Jees, pankaa tulemaan vaan, päivittelen kun kerkeän.


                              Lisätty Veemun M50B25NV, huomioitavaa on jarruton penkki jossa sweepin kesto 3.9sek, ei siis keskikierrosalue oikein näytä siltä miltä pitäisi. Kiva olisi nähdä "paremmassa" penkissä miten tuo HX35 oikeasti herää. :think
                              Eiköhän se onnistu, nyt kun on ajotukset säädetty 1/1 ja maccin karttoja hipelöity niin pitäs tulla parempi, ehdotuksia pk-seudulla jarrupenkkiä?
                              Käyttis: e91 325i
                              Projekti: E36 M50 turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎