Originally posted by Bansku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Päivitetty listoille Banskun B25 johon nokat vaihtui vakiosta 2x imunokiksi ja ahtopaine 0.85->1.0bar, teho 398->443hv.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Päivitetty taas kourallinen B28-käppyröitä lisää, alkaa tunkua olemaan.
Pazi88:n M52, PetKen M50, ja Suh0n M52.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Ompas masentavan näköinen alapää tosta näkee kyllä nyt hyvin että pakopesä sen tekee kun rinnalla kaikissa muissa pienempi ahdin, paitsi tepi_k:lla, mutta siinä z2 nokat:think..
Ps. Siihen liittyen, tein tänään diilin yrityksellemme Enemin kanssa,joten kysykää jos tarvettaTurbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostPäivitetty taas kourallinen B28-käppyröitä lisää, alkaa tunkua olemaan.
Pazi88:n M52, PetKen M50, ja Suh0n M52.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMelko matalalta näyttää tuo 200€ kiinanturbolla saatu käyrä tuolla alimmaisena Mut toki siinä oli aivan välitön kaasunvaste, niinkuin ei olisi ollenkaan edes ollu turboa kiinni, vaan remmiahdin paikallaan.
Taas tuli lisää vahvistusta siihen että vakio/perusmietonokkavireillä päästään B28:ssa tuohon noin 87-88hp laskennalliseen vaparilitratehoon. 280 nokilla sitten sinne sadan pintaan. No, mitä enemmän saadaan otantaa, sen parempi kuva muodostuu.
Yhdeksän käppyrää on aikalailla maksimi, menee aika sekavaksi nyt... Jaan varmaan seuraavaksi nuo käppyrät '0-1bar' ja >'1bar ahtoja'-muotoon, tai jotenkin muulla tavalla, ideoita otetaan vastaan.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Jep pakopuoli siinä ahistaa. 0.6 bar ahtoja max tehon kohdalla ja tuo 0.7 max väännön kohdalla. Ettei litrateho nyt älyttömän kauas heitä. Pakosiipien ulostulo oli tuo 45mm vs. esim. 60mm hx35:ssa, eli melko pikku reijästä pitäs pakokaasujen mahtua pihalle. Jos käppyrät lähtis vaikka 1500rpm, niin silloin tuon pikkuahtimen laajan tehoalueen huomais eri malliin
EDIT nythän siinä ois 260 nokat ja hx40 muttei vielä olla saatu penkkiin asti. Kardaani jo puneella...Last edited by Pazi88; 08-08-2017, 07:12.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostTaas tuli lisää vahvistusta siihen että vakio/perusmietonokkavireillä päästään B28:ssa tuohon noin 87-88hp laskennalliseen vaparilitratehoon. 280 nokilla sitten sinne sadan pintaan. No, mitä enemmän saadaan otantaa, sen parempi kuva muodostuu.
Yhdeksän käppyrää on aikalailla maksimi, menee aika sekavaksi nyt... Jaan varmaan seuraavaksi nuo käppyrät '0-1bar' ja >'1bar ahtoja'-muotoon, tai jotenkin muulla tavalla, ideoita otetaan vastaan.
Ettei ois heti täys, niin tekiskö 0-1bar, 1-1,5bar ja 1,5bar->:thinkTurbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Originally posted by Suh0 View PostJuu kyllähän se siltä alkaa näyttämään, että siinä 80-90hp tuntumassa pyörii näillä "vakiokoneiden" nokkasetupeilla litrateho ja maksimit sielä 600 tuntumassa paineesta riippuen. Ensitalven jälkeen varmaan tulee sitten lista, missä kaikki on vaihtanut isompi asteiset tilalle ja sitä seuraavana nostettu litroja ja kansi käytetty työstössä
Ettei ois heti täys, niin tekiskö 0-1bar, 1-1,5bar ja 1,5bar->:think
Lisätty listalle bmw89:n vanoksellinen B25. Näyttäisi heräävän.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostKovat tehot on norrgårdin ja tonixin vehkeissä. Onkos noissa kannelle tehty mitään, vai onko kanavat vielä vakiomitoissa?
Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostMolemmat vakio kanavilla.
Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKyllä. Vaikuttaisi ettei juurikaan tarvitse kantta sipistellä turbokäytössä, vaan aikalailla mennään nokkien ja ahtopaineiden mukaan. Tuolla "Näytä dynolappusi"-topicissa oli 2.8-2.9litrainen M50 jossa Enemin 292 kepit, 2.1bar ja 940hv. Hiukan korkeampi "vaparilitrateho" vrt. Enemin Z2 (280ast) nokkiin.Last edited by ike24; 13-10-2017, 20:52.
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostMolemmat vakio kanavilla.
Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
Comment