Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HeiSy
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 260
    • Suomi

    #61
    Originally posted by Bansku View Post
    En meinannu, en ota noihin ylempiin speksailuihin mitään kantaa. Tein vain nokka osastolle muutoksia
    Aa selvä

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #62
      Päivitetty listoille Banskun B25 johon nokat vaihtui vakiosta 2x imunokiksi ja ahtopaine 0.85->1.0bar, teho 398->443hv.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #63
        Päivitetty taas kourallinen B28-käppyröitä lisää, alkaa tunkua olemaan.
        Pazi88:n M52, PetKen M50, ja Suh0n M52.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Suh0
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2016
          • 530
          • Akaa

          #64
          Ompas masentavan näköinen alapää tosta näkee kyllä nyt hyvin että pakopesä sen tekee kun rinnalla kaikissa muissa pienempi ahdin, paitsi tepi_k:lla, mutta siinä z2 nokat:think..

          Ps. Siihen liittyen, tein tänään diilin yrityksellemme Enemin kanssa,joten kysykää jos tarvetta
          Turbo GSX-R
          E36 Coupe
          E90 325i LCI

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11078
            • Oulu

            #65
            Originally posted by Supra^ View Post
            Päivitetty taas kourallinen B28-käppyröitä lisää, alkaa tunkua olemaan.
            Pazi88:n M52, PetKen M50, ja Suh0n M52.
            Melko matalalta näyttää tuo 200€ kiinanturbolla saatu käyrä tuolla alimmaisena Mut toki siinä oli aivan välitön kaasunvaste, niinkuin ei olisi ollenkaan edes ollu turboa kiinni, vaan remmiahdin paikallaan.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #66
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Melko matalalta näyttää tuo 200€ kiinanturbolla saatu käyrä tuolla alimmaisena Mut toki siinä oli aivan välitön kaasunvaste, niinkuin ei olisi ollenkaan edes ollu turboa kiinni, vaan remmiahdin paikallaan.
              Vähän se mietitytti mua kans kun vapari/litrateho jää matalaksi vrt. muihin, toisaalta huipputehokin tulee aika matalalla, ei vaan hengitä sisään eikä ulos, ehkä ahdin ahdistelee pakopuolelta kerta on pieni? :think

              Taas tuli lisää vahvistusta siihen että vakio/perusmietonokkavireillä päästään B28:ssa tuohon noin 87-88hp laskennalliseen vaparilitratehoon. 280 nokilla sitten sinne sadan pintaan. No, mitä enemmän saadaan otantaa, sen parempi kuva muodostuu.

              Yhdeksän käppyrää on aikalailla maksimi, menee aika sekavaksi nyt... Jaan varmaan seuraavaksi nuo käppyrät '0-1bar' ja >'1bar ahtoja'-muotoon, tai jotenkin muulla tavalla, ideoita otetaan vastaan.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11078
                • Oulu

                #67
                Jep pakopuoli siinä ahistaa. 0.6 bar ahtoja max tehon kohdalla ja tuo 0.7 max väännön kohdalla. Ettei litrateho nyt älyttömän kauas heitä. Pakosiipien ulostulo oli tuo 45mm vs. esim. 60mm hx35:ssa, eli melko pikku reijästä pitäs pakokaasujen mahtua pihalle. Jos käppyrät lähtis vaikka 1500rpm, niin silloin tuon pikkuahtimen laajan tehoalueen huomais eri malliin

                EDIT nythän siinä ois 260 nokat ja hx40 muttei vielä olla saatu penkkiin asti. Kardaani jo puneella...
                Last edited by Pazi88; 08-08-2017, 07:12.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Suh0
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2016
                  • 530
                  • Akaa

                  #68
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Taas tuli lisää vahvistusta siihen että vakio/perusmietonokkavireillä päästään B28:ssa tuohon noin 87-88hp laskennalliseen vaparilitratehoon. 280 nokilla sitten sinne sadan pintaan. No, mitä enemmän saadaan otantaa, sen parempi kuva muodostuu.

                  Yhdeksän käppyrää on aikalailla maksimi, menee aika sekavaksi nyt... Jaan varmaan seuraavaksi nuo käppyrät '0-1bar' ja >'1bar ahtoja'-muotoon, tai jotenkin muulla tavalla, ideoita otetaan vastaan.
                  Juu kyllähän se siltä alkaa näyttämään, että siinä 80-90hp tuntumassa pyörii näillä "vakiokoneiden" nokkasetupeilla litrateho ja maksimit sielä 600 tuntumassa paineesta riippuen. Ensitalven jälkeen varmaan tulee sitten lista, missä kaikki on vaihtanut isompi asteiset tilalle ja sitä seuraavana nostettu litroja ja kansi käytetty työstössä

                  Ettei ois heti täys, niin tekiskö 0-1bar, 1-1,5bar ja 1,5bar->:think
                  Turbo GSX-R
                  E36 Coupe
                  E90 325i LCI

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #69
                    Originally posted by Suh0 View Post
                    Juu kyllähän se siltä alkaa näyttämään, että siinä 80-90hp tuntumassa pyörii näillä "vakiokoneiden" nokkasetupeilla litrateho ja maksimit sielä 600 tuntumassa paineesta riippuen. Ensitalven jälkeen varmaan tulee sitten lista, missä kaikki on vaihtanut isompi asteiset tilalle ja sitä seuraavana nostettu litroja ja kansi käytetty työstössä

                    Ettei ois heti täys, niin tekiskö 0-1bar, 1-1,5bar ja 1,5bar->:think
                    Luultavasti ensi talven jälkeen tulee nokkamuutoksen kokeneita joo, täältä ainakin yksi.

                    Lisätty listalle bmw89:n vanoksellinen B25. Näyttäisi heräävän.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • mrrk
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 515
                      • Satakunta.

                      #70
                      Onkos pakopaineita mittailtu?

                      Osa putkistoista vaikuttaisi siltä että saattaa ahdistaa.

                      Comment

                      • Vinki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1048
                        • Seinäjoki

                        #71
                        Kovat tehot on norrgårdin ja tonixin vehkeissä. Onkos noissa kannelle tehty mitään, vai onko kanavat vielä vakiomitoissa?
                        F31 320i

                        e36 325tic

                        e30 330tic

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          #72
                          Originally posted by Vinki View Post
                          Kovat tehot on norrgårdin ja tonixin vehkeissä. Onkos noissa kannelle tehty mitään, vai onko kanavat vielä vakiomitoissa?
                          Molemmat vakio kanavilla.

                          Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #73
                            Originally posted by ^Tonix^ View Post
                            Molemmat vakio kanavilla.

                            Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.
                            Kyllä. Vaikuttaisi ettei juurikaan tarvitse kantta sipistellä turbokäytössä, vaan aikalailla mennään nokkien ja ahtopaineiden mukaan. Tuolla "Näytä dynolappusi"-topicissa oli 2.8-2.9litrainen M50 jossa Enemin 292 kepit, 2.1bar ja 940hv. Hiukan korkeampi "vaparilitrateho" vrt. Enemin Z2 (280ast) nokkiin.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • ike24
                              BTCF Member
                              • Mar 2011
                              • 957
                              • haapavesi

                              #74
                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Kyllä. Vaikuttaisi ettei juurikaan tarvitse kantta sipistellä turbokäytössä, vaan aikalailla mennään nokkien ja ahtopaineiden mukaan. Tuolla "Näytä dynolappusi"-topicissa oli 2.8-2.9litrainen M50 jossa Enemin 292 kepit, 2.1bar ja 940hv. Hiukan korkeampi "vaparilitrateho" vrt. Enemin Z2 (280ast) nokkiin.
                              Tais olla 2,4bar jos oikein muistan
                              Last edited by ike24; 13-10-2017, 20:52.

                              Comment

                              • Vinki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1048
                                • Seinäjoki

                                #75
                                Originally posted by ^Tonix^ View Post
                                Molemmat vakio kanavilla.

                                Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.
                                No perkules, pitää jättää kansi sitten vielä kairaamatta, ja sijoittaa raha johonkin muuhun Omasta autosta katosi öljynpaineet tossa syyskuun lopulla. Saa nähdä onko pumpun akseli poikki vai poorit menny, ratas oli hitsillä kiinni. Nyppään nyt joka tapauksessa koneen pois keulilta niin vois samalla jotain päivitystä miettiä...
                                F31 320i

                                e36 325tic

                                e30 330tic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎