Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3702
    • Kouvola

    #31
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Eli ilmeisesti olet paljon parempi kasaamaan koneita samoilla osilla kuin kaikki muut

    Ja sullan on vaparina lähes sama teho kuin 3120cc M50 268/280 nokilla :think
    Hahaha vai niin
    Ei tuossa mitään ihemmeellistä ole, ajotukset vähän eri kuin mitä noilla nokilla yleensä
    Kerranki onnistunut jossaan
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • Suh0
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2016
      • 530
      • Akaa

      #32
      Kerro mullekkin nokkien ajotukset niin pääsen tuskistani
      Turbo GSX-R
      E36 Coupe
      E90 325i LCI

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #33
        Nopeesti lukien.... öö siis 15hv litra enemmän ja pelkkä ajoitus eri ku muilla?

        Aika poskettomat on ajoituksen vaikutukset jos näin on.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #34
          Originally posted by Suh0 View Post
          Kerro mullekkin nokkien ajotukset niin pääsen tuskistani
          Onhan tuonne nyt Sukliksenkin M50B28 käppyrä päivitetty josta löytyy ihan täysi reseptikin nokkien säätöön (0.9/0.9mm) jolla pääsee suhtkoht samoille litratehoille. :think


          Laittelen mahd. nopeasti tuon >2.8 litraisten käppyrän tulemaan, jäi vähän vaiheeseen...
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • toppe
            BTCF Member
            • Jan 2012
            • 500
            • Vaasa

            #35
            Jos te tekee sama lista mutta whp matuh on sama litrateho ku kaikki muu. Mutta hänen autossa 90kw menee hukkaan ja kaikki muu noin 15kw
            E30 M3 4WD

            VERKKOKAUPPA
            The DynoLab
            Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
            Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

            Comment

            • ^Tonix^
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 641
              • Vaasa

              #36
              Originally posted by toppe View Post
              Jos te tekee sama lista mutta whp matuh on sama litrateho ku kaikki muu. Mutta hänen autossa 90kw menee hukkaan ja kaikki muu noin 15kw
              Nimenomaan..
              Vielä esimerkki:

              Oma vanha avaamaton M50 2 x nv imunokat (Ajotukset 0,75mm ykk)

              409whp / 1.91 = 214,14 whp
              214,14 / 2,5 = 85,65 whp / litra

              Mathu

              407whp / 1,85 = 220 whp
              220 / 2,8 = 78,57 whp / litra

              Kertokaa nyt sit ihmeessä mistä ne lisähepat tulee kuin:

              409whp = 431hv koneesta 54/60mm turbo
              407 whp = 532hv koneesta 54/59mm turbo? (Menikö siipikoko oikein?)

              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
              E30 318is
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • Suh0
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2016
                • 530
                • Akaa

                #37
                Asiahan ratkaistaan sillä että toppe pitää dynopäivän kaikille listassa oleville, minä mukaan lukien kun pääsen ensin käymään topella säädettävänä tuon kikottimen kanssa
                Turbo GSX-R
                E36 Coupe
                E90 325i LCI

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  #38
                  Ei kai sitä Vaasaan jaksa yhden vedon takia ajella
                  Joo tuo masteri on 54/59.
                  Mikäs niissä ajotuksissa, on mulla ne ylhäällä jossaan kuhan kaivan...
                  Paljonkos Tonixilla ollu sitten ahtimen A/R pakopesässä ja kompurassa :think
                  Last edited by Matuh; 20-07-2017, 22:29.
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • ^Tonix^
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 641
                    • Vaasa

                    #39
                    Originally posted by Matuh View Post
                    Ei kai sitä Vaasaan jaksa yhden vedon takia ajella
                    Joo tuo masteri on 54/59.
                    Mikäs niissä ajotuksissa, on mulla ne ylhäällä jossaan kuhan kaivan...
                    Paljonkos Tonixilla ollu sitten ahtimen A/R pakopesässä ja kompurassa :think
                    HX35 12cm3.

                    Pyörätehot sullahan täsmää hyvin muitten kanssa. Mutta laskennallinen koneteho on aika hurja.
                    Mieti enemmän "NA" konetehoa kuin vakio s50b30 ton "laskukaavan" mukaan..
                    Eikö kuullosta mielestäsi hurjalta?
                    Last edited by ^Tonix^; 20-07-2017, 22:41.
                    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                    E30 318is
                    E36 M3 Coupe

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11078
                      • Oulu

                      #40
                      Nuo matuhin pyörätehot on kyl tosiaan linjassa kaiken muun kanssa, mut melko levottomat häviöt voimansiirrossa

                      Mun käppyrät pitää näköjään tulkata vaikka exceliin, kun kierrosluvun mittaus ei sillon pelannu. Mut ~näköjään 443 heppaa oli pyöräteho 1bar paineilla ja hx35:lla. (490 koneesta).

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #41
                        Lisätty Tepi_K:n B28+HX50 listoille.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Joni*
                          BTCF Member
                          • Nov 2005
                          • 192
                          • Vaasa

                          #42
                          Onkos tuo Matuhin auto penkitetty 5 (suurin) vaihteella? Selittäisi osittain korkeamman häviön vs. pienemmällä vaihteella penkitetyt. Ei toki noin suurta kumminkaan.

                          Onko porukalla kokemusta aiheesta, miten suuri vaikutus vaihteella/nopeudella mitattuun häviöön?
                          Last edited by Joni*; 21-07-2017, 07:52.
                          Z3 Roadster 2.8 -00

                          Comment

                          • Osku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2005
                            • 3324
                            • Kouvola,Pilkanmaa

                            #43
                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Ei nyt oikein aukea mitä tarkoitit. :think

                            Lisäilin lähettämäsi lapun, nick Suklis, penkki NPR-racing eli sama kuin Matuhin. Eriytän vielä >2.8litraiset omaansa koska alkaa olemaan tunkua.
                            Yksinkertanen juttu.

                            Vakionokalla on yhen pytyn imuvenat auki kerrallaan sitten kun mennään yli 240 asteiseen niin siellä onkin kolmessa pytyssä venat auki.
                            Muuttuu vähän erilaiseks koko moottori

                            Melkein pitäs olla max väännötkin vaikka vaan teholukeman perässä max tietona/millä kierroksilla se on tullu.
                            E30 24V 5D "Vakio"

                            Originally posted by ///Make
                            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #44
                              Originally posted by Osku View Post
                              Yksinkertanen juttu.

                              Vakionokalla on yhen pytyn imuvenat auki kerrallaan sitten kun mennään yli 240 asteiseen niin siellä onkin kolmessa pytyssä venat auki.
                              Muuttuu vähän erilaiseks koko moottori

                              Melkein pitäs olla max väännötkin vaikka vaan teholukeman perässä max tietona/millä kierroksilla se on tullu.
                              Viittaatko nyt tällä johonkin tiettyyn kokoonpanoon? Kaikissa listoilla olevissa ei-vakio-setupeissa (paitsi Z2-nokkaisissa) taitaa olla 240 nokat.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • ^Tonix^
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 641
                                • Vaasa

                                #45
                                Originally posted by Joni* View Post
                                Onkos tuo Matuhin auto penkitetty 5 (suurin) vaihteella? Selittäisi osittain korkeamman häviön vs. pienemmällä vaihteella penkitetyt. Ei toki noin suurta kumminkaan.

                                Onko porukalla kokemusta aiheesta, miten suuri vaikutus vaihteella/nopeudella mitattuun häviöön?
                                Vedot ajetaan yleensä suoralla vaihteella 1:1 eli lähes kaikilla bmw zf laatikoilla 5:lla.

                                "Taulukon" autoista varmaan kaikki ajettu suoralla vaihteella.

                                Ja tohon häviöön niin viimeksi kuin olin penkissä jossa rullat niin suoralla vaihteella perävälitys 2,65:1 eli aika rajut välit. Ajettiin siis rullissa melkeen 300km/h.
                                Tulos: 680whp ja laskennallinen koneteho 731hv. Eli tässäkin vain 51hv:n häviöt.

                                Originally posted by Osku View Post
                                Yksinkertanen juttu.

                                Vakionokalla on yhen pytyn imuvenat auki kerrallaan sitten kun mennään yli 240 asteiseen niin siellä onkin kolmessa pytyssä venat auki.
                                Muuttuu vähän erilaiseks koko moottori

                                Melkein pitäs olla max väännötkin vaikka vaan teholukeman perässä max tietona/millä kierroksilla se on tullu.
                                Toi tehokäyrä ajaa saman asian, eniten tehoa kierroksilla xxxx on myös eniten vääntöä. Jos joku nyt ei sitä tiennyt?

                                Noissa b30+ koineissa vääntöä ~970nm ja toisessa ~1100nm.
                                Last edited by ^Tonix^; 21-07-2017, 11:22.
                                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                                E30 318is
                                E36 M3 Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎