Originally posted by A.I
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Pienempi pakopesä oli joo, ilman vanosta myös. En siltikään usko että se noin paljoa vaikuttaisi. Mulla oli tuolla setupilla myöskin kadulla 3-vaihteelta ylöspäin käppyrän mukaiset tehot (=ahdot), 1bar @ 3400rpm. Miten se ahtopaineen ohjaus oli sulla toteutettuna?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostPienempi pakopesä oli joo, ilman vanosta myös. En siltikään usko että se noin paljoa vaikuttaisi. Mulla oli tuolla setupilla myöskin kadulla 3-vaihteelta ylöspäin käppyrän mukaiset tehot (=ahdot), 1bar @ 3400rpm. Miten se ahtopaineen ohjaus oli sulla toteutettuna?
Voiko 2# pienempi pakopesä vaikuttaa noin paljon? olisi aikapaljon halvempi koittaa kuin kallis merkkiahdin.
Sulla aika paljon venttiilit auki samaan aikaan, onko männät kuinka lähellä? ja eikö tuo ovelapin kasvatus viel tehoaluetta ylemmäs?Last edited by Takalo_kari; 06-07-2019, 14:04.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostIhan traditionel turboruuvi + 0.5bar jousi hukkaportissa, nykyään tosiaan aito turbosmart kiinalaisen tilalla. perseellä ei eroa, joten portti tuskin vuosi.
Voiko 2# pienempi pakopesä vaikuttaa noin paljon? olisi aikapaljon halvempi koittaa kuin kallis merkkiahdin.
Sulla aika paljon venttiilit auki samaan aikaan, onko männät kuinka lähellä? ja eikö tuo ovelapin kasvatus viel tehoaluetta ylemmäs?
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostIhan traditionel turboruuvi + 0.5bar jousi hukkaportissa, nykyään tosiaan aito turbosmart kiinalaisen tilalla. perseellä ei eroa, joten portti tuskin vuosi.
Voiko 2# pienempi pakopesä vaikuttaa noin paljon? olisi aikapaljon halvempi koittaa kuin kallis merkkiahdin.
Sulla aika paljon venttiilit auki samaan aikaan, onko männät kuinka lähellä? ja eikö tuo ovelapin kasvatus viel tehoaluetta ylemmäs?
Mäntä-venttiilivälihän riippuu ihan kokoonpanosta, mutta eipä mulla ollut vielä lähelläkään noin, nykyään jyrkemmät nokat ja VANOS aktivoituna YKK:ssa n. 4mm nostoa ja on vielä "turvaväliä". Selvennykseksi vielä, että tämän topicin käppyrän 2.5/1.7mm aukioloajoilla 1bar saavutettiin 3200rpm, sen jälkeen ajoin 0.9/0.9mm ajoituksilla niillä samoilla NV-nokilla, jolloin 1bar @ 3400rpm, kaikki testattu kolmosvaihteella kadulla suoralla. Tuo isompi overlap (2.5/1.7 vs 0.9/0.9) antoi siis kaikin puolin paremman käyrän mutta tyhjäkäynti meni sen verran huonoksi ettei päästöistä enää mennyt läpi.
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostIhan traditionel turboruuvi + 0.5bar jousi hukkaportissa, nykyään tosiaan aito turbosmart kiinalaisen tilalla. perseellä ei eroa, joten portti tuskin vuosi.
Voiko 2# pienempi pakopesä vaikuttaa noin paljon? olisi aikapaljon halvempi koittaa kuin kallis merkkiahdin.
Sulla aika paljon venttiilit auki samaan aikaan, onko männät kuinka lähellä? ja eikö tuo ovelapin kasvatus viel tehoaluetta ylemmäs?
Se messinkinen rajapaineventtiili mersufoorumilta pelaa ku ei vuoda ennen ku rajapaine ylittyy.Last edited by anttiviis; 06-07-2019, 17:22.E30 325i Turbo -86
E30 325i M-tech2 -89
E30 316i Bavaria -91
E39 525iA -02
F11 530xd M-Sport -11
Comment
-
-
Hyllystä löytyisi kyllä volkkarin N75 venttiili. tuolla saisi ahtoja ohjattua, mutta jotenkin luotto noihin ATK hommeleihin on vähän nihkeä, perinteinen vietäri kun on aika idioottivarma..
ehkä johdotan sen N75-venttiilin suosiolla kiinni..
mahtaakohan penkissä olla tämän jälkeen hyvä käydä, varsinkin kun paineet nousevat jo pienemmillä kierroksilla, näitähän ei ole pystytty penkissä ajamaan isommilla paineilla..
Jos penkkiin tarvii mennä, niin taidan vaihtaa samalla pakopesän 16# tai koko ahtimen pieman pienempäänLast edited by Takalo_kari; 08-07-2019, 20:26.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Tuli tuplapostaus. sorryLast edited by Takalo_kari; 08-07-2019, 20:25.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostHyllystä löytyisi kyllä volkkarin N75 venttiili. tuolla saisi ahtoja ohjattua, mutta jotenkin luotto noihin ATK hommeleihin on vähän nihkeä, perinteinen vietäri kun on aika idioottivarma..
ehkä johdotan sen N75-venttiilin suosiolla kiinni..
mahtaakohan penkissä olla tämän jälkeen hyvä käydä, varsinkin kun paineet nousevat jo pienemmillä kierroksilla, näitähän ei ole pystytty penkissä ajamaan isommilla paineilla..
Jos penkkiin tarvii mennä, niin taidan vaihtaa samalla pakopesän 16# tai koko ahtimen pieman pienempään
Se rajapaineventtiili toimii kyllä ihan 100% on vaan herkkä säätää ku varttikierrosta voi olla 1bar lisääE30 325i Turbo -86
E30 325i M-tech2 -89
E30 316i Bavaria -91
E39 525iA -02
F11 530xd M-Sport -11
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMitä tarkoitat tällä?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostVarmaan sitä että kun ei ole ollut jarrua penkissä, ei ole pystynyt säätämään tiettyjä alueita joita nyt mahdollisesti tulisi käyttöön jos ahdin heräisikin aiemmin? :thinkAprilia RSV4
Comment
-
-
Mitäs jarrupenkkiä suosittelette, pitäisi osata megaa säätää ja olla varsinais-suomen lähellä / järkevän matkan päässä.
mielellään rautainen ammatilainen.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
Comment