Pistää silmään, kun Supra, oletan matalapuristeinen, on heti alusta lähtien vajaa 60hv korkeammalla, kuin Matuh korkeapuristeisen kanssa. Melko erikoista. Eikä erikoisuutta yhtään vähennä, että Matulla vanos ja Supralla ei. Matu vielä pienemmällä ahtimellakin.
Mitään käppyröiden manipulointia en epäile, siitä on turha huolestua. Joku asia ei vain täsmää. Ehkä selviää, että mikä, ehkä ei.
Vaikuttaa aika paljon jos jarrullinen penkki ja miten sitä käytetään.
Vaikuttaa aika paljon jos jarrullinen penkki ja miten sitä käytetään.
No näinhän se menee, tosin kadulla vitosella testattuna sain tasan samat ahdot nousemaan kuin dynossa, joten kyllähän se oikeasti herää käppyrän mukaisesti.
No näinhän se menee, tosin kadulla vitosella testattuna sain tasan samat ahdot nousemaan kuin dynossa, joten kyllähän se oikeasti herää käppyrän mukaisesti.
Joo näinhän se on.
Viittasin noihin jarruttomiin penkkeihin, jos joku mörköahdin niin eihän se pakosta edes herää jarruttomassa. Säädettävyyskin on mitä on jos koko kierrosalue vedetään läpi esim 3,9sek. Sitte saa ihmetellä miksi tulee romua kuin ajaa kadulla vaikka on säädetty penkissä.. Kuin suureen osaan moottorin vetoalueesta ei edes päästä käsiksi siinä jarruttomassa penkissä..
Joo näinhän se on.
Viittasin noihin jarruttomiin penkkeihin, jos joku mörköahdin niin eihän se pakosta edes herää jarruttomassa. Säädettävyyskin on mitä on jos koko kierrosalue vedetään läpi esim 3,9sek. Sitte saa ihmetellä miksi tulee romua kuin ajaa kadulla vaikka on säädetty penkissä.. Kuin suureen osaan moottorin vetoalueesta ei edes päästä käsiksi siinä jarruttomassa penkissä..
Totta... Yritän lisäillä tuonne "muuta"-kohtaan jos jotain kummia on käyrässä mikä pitää ottaa huomioon, kunhan minullekin siitä kerrotaan.
Totta... Yritän lisäillä tuonne "muuta"-kohtaan jos jotain kummia on käyrässä mikä pitää ottaa huomioon, kunhan minullekin siitä kerrotaan.
Lisätty Ardi00:n tuplaturbo listoille.
Huono tuo tuplaturbo oli kyllä heräämään tavallaan sen ois halunnu olla sellane tehdasasennus tyylinen että alhaalla jo hirveät väännöt, mut sit taas kun se maxaa ne ahtimet jo todella aikaseen. Huipputehot laskussa jo 5500rpm paikkeilla :think
Ei siinä kiva oli kyllä siis päästellä silläkin menemään
Huono tuo tuplaturbo oli kyllä heräämään tavallaan sen ois halunnu olla sellane tehdasasennus tyylinen että alhaalla jo hirveät väännöt, mut sit taas kun se maxaa ne ahtimet jo todella aikaseen. Huipputehot laskussa jo 5500rpm paikkeilla :think
Ei siinä kiva oli kyllä siis päästellä silläkin menemään
Yksi leikkimielinen laskelma. (Ei noudata mitään lakeja enkä väitä että on mitenkään oikein koska muuttujia paljon, mutta saa kyllä miettimään useampaa asiaa.. )
hp/pr = "NA" hp
"NA" hp/ liters= "Liter NA" Hp
pr= 1.0+boost(bar)
Mäkin olen noista pitänyt kirjaa, ja mun mielestä noin lasketulla "vapari"- sekä litrateholla voidaan aika hyvin todentaa onko penkin antama lukema linjassaan koneen hengityksen kanssa, johon nokat taitaa melkeinpä eniten vaikuttaa.
Lähinnä tuo että noilla millistä milliin yli240 ast nenillä siel on 3pyttyä auki yhtäaikaa sen yhden sijaan..
Tosin sinne menee myös 2/3 "hukkaan" ilmaa samalla mut senhän pystyy kompensoimaan kompuran tuotolla.
Kyllähän sen nyt pystyy jo tyhmempikin päättelee että mitä tuollanen tekee ahdetussa moottorissa lisää :think
Täytyypä kaivaa jossain välissä penkkilappu tosta valkosest E30 ja lisäillä tähän ketjuun
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Lähinnä tuo että noilla millistä milliin yli240 ast nenillä siel on 3pyttyä auki yhtäaikaa sen yhden sijaan..
Tosin sinne menee myös 2/3 "hukkaan" ilmaa samalla mut senhän pystyy kompensoimaan kompuran tuotolla.
Kyllähän sen nyt pystyy jo tyhmempikin päättelee että mitä tuollanen tekee ahdetussa moottorissa lisää :think
Täytyypä kaivaa jossain välissä penkkilappu tosta valkosest E30 ja lisäillä tähän ketjuun
Ei nyt oikein aukea mitä tarkoitit. :think
Lisäilin lähettämäsi lapun, nick Suklis, penkki NPR-racing eli sama kuin Matuhin. Eriytän vielä >2.8litraiset omaansa koska alkaa olemaan tunkua.
Mun mielestä tällä tavalla laskettuna litratehoon vaikuttaa myös hyvin paljon miten rajoille ahdinta viedään tai miten väärän kokoinen se on koneeseen. = miten hyvin ollaan "kartalla" tai meneekö joku paikka esim. pakoputki tukkoon.
Luultavasti saisin esim. omasta paketista 1,2bar paineella hieman paremman teho/ahtopaine hyötysuhteen kun tuolla n.1,6bar ja taas jollain 2,2bar paineella tilanne taatusti huononisi merkittävästi kun lämpö on suurin muuttuja mikä kasvaa.
Comment