Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Jos erehtyisi myös muutoskatsastamaan takaisin pelkälle bensalle niin sitten saattaisi joutuakin.
-
-
Joutuuko sen muutostuen maksamaan takaisin, jos ottaa härvelin pois ja ajaa vaan bensalla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostTämän mun penarissakin olevan eFlexfuelin purkinhan pitäisi olla itseoppiva eli toisin sanoen lisätä automaattisesti rikastusta jos on niin kylmä että ei meinaa muuten startata, mutta ei se siltä kyllä tunnu. Tosin en tiedä vaikuttaako se kun mulla on vähän vanhempi versio kyseessä. Mutta jo muutamankin asteen pakkasilla melko turha yrittää käyntiin ellei Defa ole ollut vähintään tunnin pari hehkumassa. Asiaa auttaisi kummasti jos lämppäri olisi kunnollinen vesitilaan tuleva lohkolämppäri eikä tuollainen lohkon kylkeen tuleva silitysrauta, mutta minkäs teet..
0 ja +5 välillä käynnistys "haastavin".
Kuten mainitsit, lämppäri on eduksi niin kovilla kuin myös miedoilla pakkasilla. Säteilylämmittimen teho on aika heikko/marginaalinen.
Leave a comment:
-
-
Tämän mun penarissakin olevan eFlexfuelin purkinhan pitäisi olla itseoppiva eli toisin sanoen lisätä automaattisesti rikastusta jos on niin kylmä että ei meinaa muuten startata, mutta ei se siltä kyllä tunnu. Tosin en tiedä vaikuttaako se kun mulla on vähän vanhempi versio kyseessä. Mutta jo muutamankin asteen pakkasilla melko turha yrittää käyntiin ellei Defa ole ollut vähintään tunnin pari hehkumassa. Asiaa auttaisi kummasti jos lämppäri olisi kunnollinen vesitilaan tuleva lohkolämppäri eikä tuollainen lohkon kylkeen tuleva silitysrauta, mutta minkäs teet..
Leave a comment:
-
-
Vaikka sitä täällä niiin helpoksi kehutaan, niin täytyy nyt kyllä kylmäkäynnistystä tuunanneena ja .bin #40 kohdalla sanoa, että ei se ECUnkaan tuunaaminen välttämättä ihan helppoa ole, ellei siihen ole ennestään hyvää tuntuma. Lisäksi kun yhden yrityksen saa yhtenä kylmänä aamuna, ja toisen melko kylmän työpäivän päätteeksi, niin aikaakin tuunaamiseen palaa. Karttojen todellinen merkitys ja käynnistyslogiiikka kyseisellä ECUlla tulisi olla hyvin selvillä tai sitten tarvitaan parempaa tuuria kun mulla. Lisäksi voi olla mahdollista, että koneessa on jotain häikkää kuten joku pieni imuvuoto vielä jäljellä, joka sotkee asioita.
Esim itsellä teettää haastetta, kun rikastuskarttojen vaikutusta logeissa (ja itse käynnistyksessä) on todella vaikea havaita. Pitäisi oikeasti olla selvillä missä tilassa kone on milläkin hetkellä ja mitkä rikastukset ja ennakoiden säädöt ovat aktiivisia. Tähän pääsisi toki käsiksi tuon 512 binäärin reverse-engineeraus jollain deassemblerilla, mutta kun ei ole työkaluja.. Eli jos joltain löytyy jo esim IDA PRO:lla tuotettu logiikkakuvaus MS43 koodista, niin paiskatkaa viestiä
Hyvin on kyllä tämä retki opettanut, mutta en tiedä päästäänkö maaliin vielä tänä keväänä. Starttaa mutta ei jää käyntiin muutakun vasta tokalla. Ei ekalla, ei millään
Tälläisiä ne ekat yritykset suurinpiirtein on..
Kohde: E46 320i AT M54B22 MS430056Last edited by ihuhtaka; 26-02-2020, 21:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOma lähti paremmin kun oli reilun kymmenen pakkasta kuin pikkaisen plussan puolella.
Lisää rikastusta tuolle kohtaa ja johan helpotti.
Originally posted by jluoma View PostJuu, ehken täysin tyytyväinen ole toimintaan edelleenkään, mutta 40tkm on tehty käyttäen E85:sta siitä huolimatta. Kunhan öljyvuodot saisi tilkittyä niin sen jälkeen voisi miettiä vaihtoehtoja tälle osa-alueelle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krynx View PostMikä se e85 kestävä pumppu olisi fiksu e39 laittaa? Aem 320lph menisi melkeen Bolt on, mutta onko mitään huokeampaa :think Eikö walbron ggs sarjaa joskus kehuttu e85 kestäväksi, mutta ei enää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSullahan taisi olla joku etanolipurkki? On kyllä aika paska keksintö, jos ei lähde ilman hirveään vääntöä -10 käyntiin. Kun säätää sen ecun, niin käynnistyy kyllä ensimmäisellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSullahan taisi olla joku etanolipurkki? On kyllä aika paska keksintö, jos ei lähde ilman hirveään vääntöä -10 käyntiin. Kun säätää sen ecun, niin käynnistyy kyllä ensimmäisellä.
Lisää rikastusta tuolle kohtaa ja johan helpotti.
Leave a comment:
-
-
Mikä se e85 kestävä pumppu olisi fiksu e39 laittaa? Aem 320lph menisi melkeen Bolt on, mutta onko mitään huokeampaa :think Eikö walbron ggs sarjaa joskus kehuttu e85 kestäväksi, mutta ei enää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jluoma View PostOlihan projekti saada auto pihalta talliin, mutta lopulta käynnistyi omin voimin. Yöllä oli kylmimmillään -10,5°C ja pelkkää E85 tankissa. Käynnistys yrityksiä oli erittäin monta, välillä pidin taukoa ja raappasin laseja ja sitten taas.. Kokemuspohjalta lohkolämppäri ja tai bensan käyttäminen auttaa asiaan. Tietysti vanhan auton sähköjärjestelmässäkin voi olla jotain heikkoutta. Akun vaihtaminen voisi ehkä olla ajankohtaista, mutta kuitenkin tällä käynnistyi.
Leave a comment:
-
-
Olihan projekti saada auto pihalta talliin, mutta lopulta käynnistyi omin voimin. Yöllä oli kylmimmillään -10,5°C ja pelkkää E85 tankissa. Käynnistys yrityksiä oli erittäin monta, välillä pidin taukoa ja raappasin laseja ja sitten taas.. Kokemuspohjalta lohkolämppäri ja tai bensan käyttäminen auttaa asiaan. Tietysti vanhan auton sähköjärjestelmässäkin voi olla jotain heikkoutta. Akun vaihtaminen voisi ehkä olla ajankohtaista, mutta kuitenkin tällä käynnistyi.
Leave a comment:
-
-
Ruuhkaa taisi olla. 8.1. hakemus sisään ja tänään tuli myöntävä päätös.
Leave a comment:
-
Leave a comment: