memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Jos erehtyisi myös muutoskatsastamaan takaisin pelkälle bensalle niin sitten saattaisi joutuakin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Joutuuko sen muutostuen maksamaan takaisin, jos ottaa härvelin pois ja ajaa vaan bensalla?

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Tämän mun penarissakin olevan eFlexfuelin purkinhan pitäisi olla itseoppiva eli toisin sanoen lisätä automaattisesti rikastusta jos on niin kylmä että ei meinaa muuten startata, mutta ei se siltä kyllä tunnu. Tosin en tiedä vaikuttaako se kun mulla on vähän vanhempi versio kyseessä. Mutta jo muutamankin asteen pakkasilla melko turha yrittää käyntiin ellei Defa ole ollut vähintään tunnin pari hehkumassa. Asiaa auttaisi kummasti jos lämppäri olisi kunnollinen vesitilaan tuleva lohkolämppäri eikä tuollainen lohkon kylkeen tuleva silitysrauta, mutta minkäs teet..
    Ohjainlaite on adaptiivinen - ei oppiva. Se lukee lämpötila- ja etanolianturin dataa ja sen pohjalta rikastaa seosta. Tuossa voi olla ecun vakiorikastus vaan aika pienellä kyseisellä lämpötilalla. Monesti kone lähtee paremmin käyntiin mitä kylmempi ilma (vakiorikastus suurempi)
    0 ja +5 välillä käynnistys "haastavin".

    Kuten mainitsit, lämppäri on eduksi niin kovilla kuin myös miedoilla pakkasilla. Säteilylämmittimen teho on aika heikko/marginaalinen.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Tämän mun penarissakin olevan eFlexfuelin purkinhan pitäisi olla itseoppiva eli toisin sanoen lisätä automaattisesti rikastusta jos on niin kylmä että ei meinaa muuten startata, mutta ei se siltä kyllä tunnu. Tosin en tiedä vaikuttaako se kun mulla on vähän vanhempi versio kyseessä. Mutta jo muutamankin asteen pakkasilla melko turha yrittää käyntiin ellei Defa ole ollut vähintään tunnin pari hehkumassa. Asiaa auttaisi kummasti jos lämppäri olisi kunnollinen vesitilaan tuleva lohkolämppäri eikä tuollainen lohkon kylkeen tuleva silitysrauta, mutta minkäs teet..

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    Vaikka sitä täällä niiin helpoksi kehutaan, niin täytyy nyt kyllä kylmäkäynnistystä tuunanneena ja .bin #40 kohdalla sanoa, että ei se ECUnkaan tuunaaminen välttämättä ihan helppoa ole, ellei siihen ole ennestään hyvää tuntuma. Lisäksi kun yhden yrityksen saa yhtenä kylmänä aamuna, ja toisen melko kylmän työpäivän päätteeksi, niin aikaakin tuunaamiseen palaa. Karttojen todellinen merkitys ja käynnistyslogiiikka kyseisellä ECUlla tulisi olla hyvin selvillä tai sitten tarvitaan parempaa tuuria kun mulla. Lisäksi voi olla mahdollista, että koneessa on jotain häikkää kuten joku pieni imuvuoto vielä jäljellä, joka sotkee asioita.

    Esim itsellä teettää haastetta, kun rikastuskarttojen vaikutusta logeissa (ja itse käynnistyksessä) on todella vaikea havaita. Pitäisi oikeasti olla selvillä missä tilassa kone on milläkin hetkellä ja mitkä rikastukset ja ennakoiden säädöt ovat aktiivisia. Tähän pääsisi toki käsiksi tuon 512 binäärin reverse-engineeraus jollain deassemblerilla, mutta kun ei ole työkaluja.. Eli jos joltain löytyy jo esim IDA PRO:lla tuotettu logiikkakuvaus MS43 koodista, niin paiskatkaa viestiä

    Hyvin on kyllä tämä retki opettanut, mutta en tiedä päästäänkö maaliin vielä tänä keväänä. Starttaa mutta ei jää käyntiin muutakun vasta tokalla. Ei ekalla, ei millään

    Tälläisiä ne ekat yritykset suurinpiirtein on..


    Kohde: E46 320i AT M54B22 MS430056
    Last edited by ihuhtaka; 26-02-2020, 21:54.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Oma lähti paremmin kun oli reilun kymmenen pakkasta kuin pikkaisen plussan puolella.
    Lisää rikastusta tuolle kohtaa ja johan helpotti.
    Jos on valmis purkki kuten jluoma:lla, niin eipä sinne rikastusta lisäillä. Siksi sanoin sitä ecun säätöä, niin saa kartat kohdalleen ja lähtee kerrasta.


    Originally posted by jluoma View Post
    Juu, ehken täysin tyytyväinen ole toimintaan edelleenkään, mutta 40tkm on tehty käyttäen E85:sta siitä huolimatta. Kunhan öljyvuodot saisi tilkittyä niin sen jälkeen voisi miettiä vaihtoehtoja tälle osa-alueelle.
    No joo pääseehän sillä noinkin jos sen saa käyntiin ja jaksaa sen kanssa tapella. Vaikuttaa vaan vähän heikolta tuo toteutus purkissa, jos tuossa lämpötilassa jo alkaa ongelmat.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    Mikä se e85 kestävä pumppu olisi fiksu e39 laittaa? Aem 320lph menisi melkeen Bolt on, mutta onko mitään huokeampaa :think Eikö walbron ggs sarjaa joskus kehuttu e85 kestäväksi, mutta ei enää.
    Ei ne halpoja taida olla mitkään etanolinkestävät.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sullahan taisi olla joku etanolipurkki? On kyllä aika paska keksintö, jos ei lähde ilman hirveään vääntöä -10 käyntiin. Kun säätää sen ecun, niin käynnistyy kyllä ensimmäisellä.
    Juu, ehken täysin tyytyväinen ole toimintaan edelleenkään, mutta 40tkm on tehty käyttäen E85:sta siitä huolimatta. Kunhan öljyvuodot saisi tilkittyä niin sen jälkeen voisi miettiä vaihtoehtoja tälle osa-alueelle.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sullahan taisi olla joku etanolipurkki? On kyllä aika paska keksintö, jos ei lähde ilman hirveään vääntöä -10 käyntiin. Kun säätää sen ecun, niin käynnistyy kyllä ensimmäisellä.
    Oma lähti paremmin kun oli reilun kymmenen pakkasta kuin pikkaisen plussan puolella.
    Lisää rikastusta tuolle kohtaa ja johan helpotti.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Mikä se e85 kestävä pumppu olisi fiksu e39 laittaa? Aem 320lph menisi melkeen Bolt on, mutta onko mitään huokeampaa :think Eikö walbron ggs sarjaa joskus kehuttu e85 kestäväksi, mutta ei enää.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Olihan projekti saada auto pihalta talliin, mutta lopulta käynnistyi omin voimin. Yöllä oli kylmimmillään -10,5°C ja pelkkää E85 tankissa. Käynnistys yrityksiä oli erittäin monta, välillä pidin taukoa ja raappasin laseja ja sitten taas.. Kokemuspohjalta lohkolämppäri ja tai bensan käyttäminen auttaa asiaan. Tietysti vanhan auton sähköjärjestelmässäkin voi olla jotain heikkoutta. Akun vaihtaminen voisi ehkä olla ajankohtaista, mutta kuitenkin tällä käynnistyi.
    Sullahan taisi olla joku etanolipurkki? On kyllä aika paska keksintö, jos ei lähde ilman hirveään vääntöä -10 käyntiin. Kun säätää sen ecun, niin käynnistyy kyllä ensimmäisellä.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Olihan projekti saada auto pihalta talliin, mutta lopulta käynnistyi omin voimin. Yöllä oli kylmimmillään -10,5°C ja pelkkää E85 tankissa. Käynnistys yrityksiä oli erittäin monta, välillä pidin taukoa ja raappasin laseja ja sitten taas.. Kokemuspohjalta lohkolämppäri ja tai bensan käyttäminen auttaa asiaan. Tietysti vanhan auton sähköjärjestelmässäkin voi olla jotain heikkoutta. Akun vaihtaminen voisi ehkä olla ajankohtaista, mutta kuitenkin tällä käynnistyi.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    2-3kk taisi mennä omassa, vuosi sitten. Ei se mikään pikapankki ole.
    Ekassa hakemuksessa meni joo 1kk siihen että rahat oli tilillä niin sillä ihmettelin, mutta joo maltettiin ootella.
    Last edited by zener; 21-02-2020, 21:40.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ruuhkaa taisi olla. 8.1. hakemus sisään ja tänään tuli myöntävä päätös.
    2-3kk taisi mennä omassa, vuosi sitten. Ei se mikään pikapankki ole.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ruuhkaa taisi olla. 8.1. hakemus sisään ja tänään tuli myöntävä päätös.

    Leave a comment:

Working...
X