Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    M50 ylikokotopic -yhdistetty II

    Edellisessä ketjussa tonnin raja täynnä. Täällä jatkot.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • Fantic
    BTCF Member
    • Dec 2013
    • 82
    • Kortesjärvi

    #2
    m50b28

    Ilmeisesti vain 83,98/83,975 halkaisijalla olevat m52b28 männät käyvät rautalohkoon? Mites, onko kustannustehokasta viedä lohko koneistettavaksi 83,99 männille?

    Mistä kaikki on sattunut löytämään noi rautaputkitetun lohkon männät, ei meinaa tulla vastaan yhtään mistään, edes manner-euroopasta.

    T:ostin nikasil lohkon männät vahingossa
    e70 X5 35d
    e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
    e36 cupee

    ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3397
      • Kotka

      #3
      Tarkemmin tietämättä veikkaan, että ihmisillä on samoja mäntiä käytössä rauta- ja alulohkoissa.
      Last edited by Skarpa; 18-09-2018, 06:31.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • sunbeam
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 298
        • Hämeenlinna

        #4
        Sama mäntä rauta ja alu lohkossa männänrenkaat eri ,olen ajanut rautalohkon renkailla alulohkossa en tiedä mitä haittaa siitä on ?

        Comment

        • Fantic
          BTCF Member
          • Dec 2013
          • 82
          • Kortesjärvi

          #5
          Originally posted by sunbeam View Post
          Sama mäntä rauta ja alu lohkossa männänrenkaat eri ,olen ajanut rautalohkon renkailla alulohkossa en tiedä mitä haittaa siitä on ?
          Käyntivälyksessä ero männissä, ja renkaat nyt ei ole ongelma ollenkaan.

          Mitenkäs tollaseen 250tkm ajettuun rautalohkoon saisi välystä kasvamaan hoonilla, ja pysyykö reikä pyöreänä? Pari satkua riittäis jo kovasti.
          Last edited by Fantic; 18-09-2018, 09:33.
          e70 X5 35d
          e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
          e36 cupee

          ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport

          Comment

          • sunbeam
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 298
            • Hämeenlinna

            #6
            Kunnon hoonilla onnistuu tai viet konestamoon

            Tästä vähän isompi

            Comment

            • Herra-Jermu
              Newbiemmer
              • Sep 2015
              • 24
              • Varpaisjärvi

              #7
              Lueskelin edellistä topiccia ja jäi mietityttämään, että olisiko tällainen toimiva kokoonpano ahdettuun:

              M50B25nv lohko + kansi
              M52B28 kampura
              S50B30 JE-Pistonsin 86mm männät
              135mm H-profiilit ilmeisesti olisi sopivat?

              Rutut olisi tarkoitus saada turbolliseen sopivaksi about ~9,0 pintaan.

              -T

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 636
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by Herra-Jermu View Post
                Lueskelin edellistä topiccia ja jäi mietityttämään, että olisiko tällainen toimiva kokoonpano ahdettuun:

                M50B25nv lohko + kansi
                M52B28 kampura
                S50B30 JE-Pistonsin 86mm männät
                135mm H-profiilit ilmeisesti olisi sopivat?

                Rutut olisi tarkoitus saada turbolliseen sopivaksi about ~9,0 pintaan.

                -T
                Miksi laittaa toisen moottorin mäntiä kuin voi ostaa ihan mallikohtaiset?
                Kyseiset DP männät hyllytavaraa PPF:llä. (m50b28 86mm)
                Suomesta saa kans kyseiset männät esim TheDynoLab.
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • Herra-Jermu
                  Newbiemmer
                  • Sep 2015
                  • 24
                  • Varpaisjärvi

                  #9
                  Originally posted by ^Tonix^ View Post
                  Miksi laittaa toisen moottorin mäntiä kuin voi ostaa ihan mallikohtaiset?
                  Kyseiset DP männät hyllytavaraa PPF:llä. (m50b28 86mm)
                  Suomesta saa kans kyseiset männät esim TheDynoLab.
                  Niin, samoilla spekseillä varmaan, kun nuo JE:t.

                  Edittiä Edelliseen:
                  BMW M50B30/S50B30
                  Iskunpituus: 85.80mm
                  Puristussuhde: 9.0:1
                  Tiivisteen paksuus: 1.83mm
                  Kiertokangen pituus: 142.30mm

                  Ja, ei mitään enää mitään. Tuossahan nuo vastaukset olikin, ei väsyneenä huomannut.

                  -T

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3397
                    • Kotka

                    #10
                    Kun kattelet noita mäntiä, niin huomaa, että iskunpituus vaikuttaa puristussuhteeseen. M52B28 kampuran iskunpituus on 84 mm. Jos männistä löytyy jonkunlaista tietoa puristuskorkeudesta, patin/montun ja venttiilikolojen koosta, niin pääsee laskeskelemaan puristussuhdetta. Tietty B28 kampuralle suunnitellut männät on varma valinta, kun joku muu on jo tehnyt laskeskelun, kunhan vaan palotilat, tiivisteen paksuus ja dekkikorkeus on samat.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Herra-Jermu
                      Newbiemmer
                      • Sep 2015
                      • 24
                      • Varpaisjärvi

                      #11
                      Originally posted by Skarpa View Post
                      Kun kattelet noita mäntiä, niin huomaa, että iskunpituus vaikuttaa puristussuhteeseen. M52B28 kampuran iskunpituus on 84 mm. Jos männistä löytyy jonkunlaista tietoa puristuskorkeudesta, patin/montun ja venttiilikolojen koosta, niin pääsee laskeskelemaan puristussuhdetta. Tietty B28 kampuralle suunnitellut männät on varma valinta, kun joku muu on jo tehnyt laskeskelun, kunhan vaan palotilat, tiivisteen paksuus ja dekkikorkeus on samat.

                      Yees.

                      Pitää ottaa laskin kouraan, oli tuolla ne tarkat tiedot. Saapahan noita sumplittua, mitä sinne tyrkkää.

                      -T

                      Comment

                      • peltju36
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2018
                        • 69
                        • Laihia

                        #12
                        Mäntien välyksistä tuli kysymys mieleen. Olis tarkotus heittää m50b25nv rautalohkoon m52b28tu männät ja tehdä m50b28 stroukkeri turbo käyttöön. Huomasin vain, että männissä kokomerkintä 83.955mm. Mitens tuon välyksen kanssa kun varmaan hoonauksen jälkeen on jossain +0.05 paikkeilla. Onko liikaa? E85 tulee polttoaineeksi ja puristuksia alas jonnekin 9-9.5 pintaan paksummalla tiivisteellä mls tai cutring.

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          oliko joku laskenu puristukset m50b28 kokoonpanolle ? toteutettu siis b28 kammella ja männillä sekä Nv veiveillä ja athenan pahvilla.
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • anteroro
                            BTCF Member
                            • Jan 2009
                            • 434
                            • oulu

                            #14
                            Originally posted by janne[l View Post
                            oliko joku laskenu puristukset m50b28 kokoonpanolle ? toteutettu siis b28 kammella ja männillä sekä Nv veiveillä ja athenan pahvilla.
                            9.87 jos 2mm tiiviste.
                            E30 325 M-tech II DCT
                            9.97s/238kmh

                            Comment

                            • Smulii
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 71
                              • Tampere/Turku

                              #15
                              Mitäs mäntiä tuossa m50b28 strokerissa kuuluisi käyttää? Ostin b28 alakerran jonka männät ovat kokoa 83.99mm. Omassa vanoksettomassa m50 luki männissä 83.98. Tarkoitus rakentaa harrastepeliin moottori, jolla ajelisi useamman kesän. Onko 83.99mm männät liian naftit tuohon rautalohkoon?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎