Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smulii
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 71
    • Tampere/Turku

    #76
    Mitä käytännön eroa M50B25 vanoksellisen ja M52B28 sinkkuvanoksen kansissa? Realoem näytti muistaakseni joitakin eroja, mutta jos oman rautalohkon päälle jomman kumman haluaisin niin onko sillä väliä kumman laittaa?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      #77
      Ei oo oikeestaan käytännön eroa muuta, kuin että m50vanos kansissa on ollu vähän karumman näköset kanavat tehtaan jäljiltä, mitä m52

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • hezekiel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 245

        #78
        Nyt olisi M50B20 kaveriksi hankittu M52B28 kampura, eli isku 66 -> 84. Oliko niin että M52B20TU männät voisi olla korkeudeltaan niinkin paljon matalammat että niillä pärjäisi, vai onko toivoakaan millään tehtaan osilla edes pienellä koneistuksella? Ei meinaa löytyä kunnollista tietoa vakiomäntien puristuskorkeuksista.
        E32 735iAL, E36 320iA

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2560
          • .

          #79
          Originally posted by hezekiel View Post
          Nyt olisi M50B20 kaveriksi hankittu M52B28 kampura, eli isku 66 -> 84. Oliko niin että M52B20TU männät voisi olla korkeudeltaan niinkin paljon matalammat että niillä pärjäisi, vai onko toivoakaan millään tehtaan osilla edes pienellä koneistuksella? Ei meinaa löytyä kunnollista tietoa vakiomäntien puristuskorkeuksista.
          M52b20tu -moottorissa on 145 mm pitkä kiertokanki. Sun isku pitenee 18 milliä eli mäntä tulee 9 mm alkuperäistä korkeammaksi. Vaihtamalla 145 mm kanget 135 mm kankiin mäntä jää millin alemmaksi kuin m52b20tu -moottorissa. Mäntä taisi alkujaankin jäädä lohkon tasopinnan alle ja nyt vielä millin lisää. Lohkosta höyläämällä saisi ainakin kovat rutut aikaiseksi, jos haluaa etanolilla ajella.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • Reetu
            Newbiemmer
            • Apr 2018
            • 9
            • Jämsä

            #80
            M50b28nv

            Sellaista kysmystä olisi että kun olen talvella kasatun m52 tilalle tekemässä rautalohkoon moottoria kun lohkon kierteet pettivät nyt uudemman kerran
            Moottori tulisi NV koneen nokilla, b28 kampuralla ja kiertokangilla niin kannattaako tuossa käyttää m52 mäntiä vai m50tu mäntiä joilla rutut nousevat siihen 11:1 (11:1 on omia laskelmia ja voi mennä pahastikkin metsään )
            Enimmäkseen mietityttää että kuinka herkkiä nuo ovat naulaamaan kun NV sähköllisessä ei mitään nakutunnistusta ole käytössä
            M52 ei ainkaan päässyt naulaamaan vaikka oli noiden m50tu mäntien kaverina 0.9mm höylätty kansikin mutta siinä ilmeisesti ecu jo niin edistyksellinen että kykenee ajamaan *nakuanturia vasten*

            Comment

            • OGR
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 35
              • Virrat

              #81
              m52tub28

              moro. osaakos kukaan mulle kertoo paljonko tulee seuraavalla kokoonpanolla puristus-suhteksi
              m52tub25 männät ja lohko
              m52tub28 kampiakseli
              m50b25nv veivit

              Comment

              • Smulii
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 71
                • Tampere/Turku

                #82
                Voimansiirrosta kuuluu pientä rahinaa. Painelaakeri? Käynnistettäessä ei kuulu mitään vaikka pumppaisikin kytkintä muutaman kerran, vasta sen jälkeen kun on pienen lenkin ajanut. Kytkin pohjassa ääni häviää kokonaan. M50/2 (alan käyttämään tätä termiä moottorista jossa on b28 hilut sisällä), M20 vauhtis josta takapuolelta sorvattu pieni määrä matskua pois, m20 kytkin ja asetelma, e21 painelaakeri ja kytkinkäpälään hitsattu pienet korokepalat. Ajelin hetken ilman korokepaloja mutta kytkin otti vasta ihan pohjassa, nyt ottaa about puolessa välissä. Jääkö laakeri "kantamaan", vai onko kyse jostain suuremmasta?

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #83
                  Siis kuuluuko se rahina ajossa vai paikallaan auto käynnissä kytkin ylhäällä?
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15255
                    • Ajamisen Iloa

                    #84
                    Ihan normaalia kevennetyllä vauhtiksella että ääniä voi syntyä.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Smulii
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 71
                      • Tampere/Turku

                      #85
                      Originally posted by JJT View Post
                      Siis kuuluuko se rahina ajossa vai paikallaan auto käynnissä kytkin ylhäällä?
                      Jälkimmäinen nyt ainakin, auton sisältä ei ajossa oikein erota että kuuluuko se vai ei. Oon koittanut hiljaa körötellä pää ulkona ikkunasta mutta ei oo kuulunut samalla tavalla kun paikallaan käydessä.

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #86
                        Originally posted by Smulii View Post
                        Jälkimmäinen nyt ainakin, auton sisältä ei ajossa oikein erota että kuuluuko se vai ei. Oon koittanut hiljaa körötellä pää ulkona ikkunasta mutta ei oo kuulunut samalla tavalla kun paikallaan käydessä.
                        Ääni tulee laatikosta, ja on asia jonka kanssa pitää oppia elämään, tai vaihtaa takaisin se kaksoismassapyörä.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • sunbeam
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 303
                          • Hämeenlinna

                          #87
                          Kuinka isoon ylikoko on porattu e36 323 alumiinilohkoo missä on rautaputket ?

                          Comment

                          • Jone91
                            Newbiemmer
                            • Jul 2022
                            • 7
                            • Turku

                            #88
                            Morjensta en tiedä kuuluuko tämä tänne mutta olis kysymystä että mikä olis turbo käyttöön paras ratkaisu kun löytyis tallista m50b25nv e36 nokalla olis m52b28 ja e46 nokalla m54b30 talven aikana olis tarkoitus alottaa projekti ja ajattelin e36 keulalle rakennella eli varmaan sais muutakin osaa e46 molemmat coupeja toki e46 keulalle himottais kans rakennella mutta kun 36 ei enään paljon liikenteessä näy ja rakentaisin kerralla kunnollisen moottorin hveivit takomännät yms.
                            Olisko m50b25 mistä tekis b30?

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              #89
                              Tee m50 rautalohkoon m52b28 kampiakselilla. Toimii hyvin vakio dampperilla aika korkeillekin kierroksille, eikä värinäongelmat vaivaa.

                              Toki m54b30 kampuralla saat julmasti vääntävän moottorin.

                              Voi sen turbokoneen m54b30 koneestakin tehdä ihan hyvin. Kestää hyvin sekin turbokäytössä ja saat käyttöön tuplavanoksen
                              Korkealle jos kierrättää (yli 7k rpm) melkeen miettisin jo ati/ross/ muu vastaava dampperi
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Jone91
                                Newbiemmer
                                • Jul 2022
                                • 7
                                • Turku

                                #90
                                Kestääkö alulaitos tarpeeksi tehoja kuullut että mielummin rautalohko kun alu :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎