Mitä käytännön eroa M50B25 vanoksellisen ja M52B28 sinkkuvanoksen kansissa? Realoem näytti muistaakseni joitakin eroja, mutta jos oman rautalohkon päälle jomman kumman haluaisin niin onko sillä väliä kumman laittaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ei oo oikeestaan käytännön eroa muuta, kuin että m50vanos kansissa on ollu vähän karumman näköset kanavat tehtaan jäljiltä, mitä m52
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Nyt olisi M50B20 kaveriksi hankittu M52B28 kampura, eli isku 66 -> 84. Oliko niin että M52B20TU männät voisi olla korkeudeltaan niinkin paljon matalammat että niillä pärjäisi, vai onko toivoakaan millään tehtaan osilla edes pienellä koneistuksella? Ei meinaa löytyä kunnollista tietoa vakiomäntien puristuskorkeuksista.E32 735iAL, E36 320iA
Comment
-
-
Originally posted by hezekiel View PostNyt olisi M50B20 kaveriksi hankittu M52B28 kampura, eli isku 66 -> 84. Oliko niin että M52B20TU männät voisi olla korkeudeltaan niinkin paljon matalammat että niillä pärjäisi, vai onko toivoakaan millään tehtaan osilla edes pienellä koneistuksella? Ei meinaa löytyä kunnollista tietoa vakiomäntien puristuskorkeuksista.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
M50b28nv
Sellaista kysmystä olisi että kun olen talvella kasatun m52 tilalle tekemässä rautalohkoon moottoria kun lohkon kierteet pettivät nyt uudemman kerran
Moottori tulisi NV koneen nokilla, b28 kampuralla ja kiertokangilla niin kannattaako tuossa käyttää m52 mäntiä vai m50tu mäntiä joilla rutut nousevat siihen 11:1 (11:1 on omia laskelmia ja voi mennä pahastikkin metsään )
Enimmäkseen mietityttää että kuinka herkkiä nuo ovat naulaamaan kun NV sähköllisessä ei mitään nakutunnistusta ole käytössä
M52 ei ainkaan päässyt naulaamaan vaikka oli noiden m50tu mäntien kaverina 0.9mm höylätty kansikin mutta siinä ilmeisesti ecu jo niin edistyksellinen että kykenee ajamaan *nakuanturia vasten*
Comment
-
-
Voimansiirrosta kuuluu pientä rahinaa. Painelaakeri? Käynnistettäessä ei kuulu mitään vaikka pumppaisikin kytkintä muutaman kerran, vasta sen jälkeen kun on pienen lenkin ajanut. Kytkin pohjassa ääni häviää kokonaan. M50/2 (alan käyttämään tätä termiä moottorista jossa on b28 hilut sisällä), M20 vauhtis josta takapuolelta sorvattu pieni määrä matskua pois, m20 kytkin ja asetelma, e21 painelaakeri ja kytkinkäpälään hitsattu pienet korokepalat. Ajelin hetken ilman korokepaloja mutta kytkin otti vasta ihan pohjassa, nyt ottaa about puolessa välissä. Jääkö laakeri "kantamaan", vai onko kyse jostain suuremmasta?
Comment
-
-
Siis kuuluuko se rahina ajossa vai paikallaan auto käynnissä kytkin ylhäällä?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostSiis kuuluuko se rahina ajossa vai paikallaan auto käynnissä kytkin ylhäällä?
Comment
-
-
Originally posted by Smulii View PostJälkimmäinen nyt ainakin, auton sisältä ei ajossa oikein erota että kuuluuko se vai ei. Oon koittanut hiljaa körötellä pää ulkona ikkunasta mutta ei oo kuulunut samalla tavalla kun paikallaan käydessä.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Morjensta en tiedä kuuluuko tämä tänne mutta olis kysymystä että mikä olis turbo käyttöön paras ratkaisu kun löytyis tallista m50b25nv e36 nokalla olis m52b28 ja e46 nokalla m54b30 talven aikana olis tarkoitus alottaa projekti ja ajattelin e36 keulalle rakennella eli varmaan sais muutakin osaa e46 molemmat coupeja toki e46 keulalle himottais kans rakennella mutta kun 36 ei enään paljon liikenteessä näy ja rakentaisin kerralla kunnollisen moottorin hveivit takomännät yms.
Olisko m50b25 mistä tekis b30?
Comment
-
-
Tee m50 rautalohkoon m52b28 kampiakselilla. Toimii hyvin vakio dampperilla aika korkeillekin kierroksille, eikä värinäongelmat vaivaa.
Toki m54b30 kampuralla saat julmasti vääntävän moottorin.
Voi sen turbokoneen m54b30 koneestakin tehdä ihan hyvin. Kestää hyvin sekin turbokäytössä ja saat käyttöön tuplavanoksen
Korkealle jos kierrättää (yli 7k rpm) melkeen miettisin jo ati/ross/ muu vastaava dampperiE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment