Originally posted by Jone91
View Post
M50 ylikokotopic -yhdistetty II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
On niiden kanssa ihan 800 heppaa kiskottu irti, että ykeensä kestää mitä tarvii, vaikka rautalohko onkin kestävempi
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
Emmä nyt tiiä vääntääkö tollanen b30 julmasti kuitenkaanOriginally posted by Urpo_rotta View PostTee m50 rautalohkoon m52b28 kampiakselilla. Toimii hyvin vakio dampperilla aika korkeillekin kierroksille, eikä värinäongelmat vaivaa.
Toki m54b30 kampuralla saat julmasti vääntävän moottorin.
Voi sen turbokoneen m54b30 koneestakin tehdä ihan hyvin. Kestää hyvin sekin turbokäytössä ja saat käyttöön tuplavanoksen
Korkealle jos kierrättää (yli 7k rpm) melkeen miettisin jo ati/ross/ muu vastaava dampperi
Hyvin mitotetulla ahtimella tulee b28 kammella suht vastaava
E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Varsinkin uudemmat m52tu/m54 alulohkot tuntuvat kestävän hyvin potkua. Ehkä ne rataputket tukevat hiukan alumiinilohkoa kuin pelkkä nikasil-pinnoite alumiinisylinterissä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Tästä kommentista kun poistaa paskapuheet pois ei jää kun nauruhymiöitä kaksi. B30 akselilla aivan valtava hyöty alle 4000rpm alueen vääntöön ja ahtimen heräämiseen. Sama minkä 650hp tuottavan ahtimen laitat b28 koneeseen niin et saa samanlaista vääntökäyrää kun vaikka b30 + holset hx40. Iskun pituudella on valtava vaikutus.Originally posted by Matuh View PostEmmä nyt tiiä vääntääkö tollanen b30 julmasti kuitenkaan
Hyvin mitotetulla ahtimella tulee b28 kammella suht vastaava
E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm
F11 530d msport
Comment
-
M50/52 kannet käy ristiin. (Ei m52tu)
Pakokanavat on ne huonommat näissä. Ammattimies sanoi mulle, että imupuoli ei vaadi muutoksia muutakuin jossain kilpavehkeissä rajuilla nokilla.
Ite oon pakopuolet kevyesti siistiny vaanE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Komppaan tätä, noissa audin turbo vitosissakin muistaakseni joku 92mm iskunpituus ja vaikka vaan 2.5L ja 10:1 niin silti on yli 400 Nm alta 2000 kierroksen, niissä toki nokatkin jo ihan eri kuin bmw budjetti tupla NV nokatOriginally posted by [kst] View PostIskun pituudella on valtava vaikutus.
E39 523i Turbo
Comment
-
Nakkaat sinne m52b28 kampuran, olikohan veivit kans ja m52b20 männät.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
M50tub20 männät olisivat paremmat, kun muuten samoilla mitoilla, mutta rautalohkoon tarkoitetut.Originally posted by Pazi88 View PostNakkaat sinne m52b28 kampuran, olikohan veivit kans ja m52b20 männät.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
2532 kuutiosenttiä. Siis männät eivät lisää tilavuutta yhtään, kun ovat samankokoiset entisten kanssa. Tilavuuden lisäys tulee kasvaneesta iskunpituudesta. Uusi mäntä on matalampi kin vanha vanoksettoman mäntä, joka on ehdoton edellytys iskua lisättäessä.Originally posted by Wilska87 View PostMinkäs verran näillä tulee iskutilavuus?
Bonuksena swapissa tulee kivat puristukset. Foorumilla joku on jo tehnyt vastaavan moottorin e30:een. En nyt muista kuka enkä oikein jaksa nyt juuri etsiäkään sitä.Last edited by Freak; 28-08-2022, 13:54.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Moro! Suunnitelmissa olis tehä m50b28nv, onko väliä mitkä b28 männät laittaa? M50TUB28 vai M50B28? Tulee turbo moottoriin, ja mites männänrenkaat pitääkö vaihtaa m50b25 männänrenkaat kun kuitenkin männät menee rautalohkoon? Vai onko niillä väliä/eroja?
Kiitos.
Comment
Comment