Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne[l
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 861
    • Ylöjärvi

    #61
    Mjoo. 5-6 viikkoa ilmoitti myyjä koronan takia ampeille. Ja wisecotkin toimittajalla varasto tyhjä kun vp motorsportilta kyselin.
    e46 330i cabriolet
    e91 320d
    e36 328 törpö

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      #62
      Originally posted by janne[l View Post
      Mjoo. 5-6 viikkoa ilmoitti myyjä koronan takia ampeille. Ja wisecotkin toimittajalla varasto tyhjä kun vp motorsportilta kyselin.
      Laita viestiä TheDynoLab, saa varmasti DP männät sulle viikossa..
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        #63
        Mitkäs kiertokanget sitä nyt laittaisi m52b28 sinkkuvanokseen?

        Jos nyt kuitenkin ne laitatuttaisi ennen säätöä, onko oikotietä onneen ja jostain muusta laittaisi vähän kestävämmät? Ja onko ne nyt 140 vai 145mm pitkät?

        S38 vakioita ja takokankia ois varastossa, mut ei taida sopia.

        Tai jos jossain on hyllyssä että sais ensviikoksi niin vinkkiä kehiin.
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #64
          Originally posted by Joma View Post
          Mitkäs kiertokanget sitä nyt laittaisi m52b28 sinkkuvanokseen?

          Jos nyt kuitenkin ne laitatuttaisi ennen säätöä, onko oikotietä onneen ja jostain muusta laittaisi vähän kestävämmät? Ja onko ne nyt 140 vai 145mm pitkät?

          S38 vakioita ja takokankia ois varastossa, mut ei taida sopia.

          Tai jos jossain on hyllyssä että sais ensviikoksi niin vinkkiä kehiin.
          Eikös nuo maxpeedingrodsit yms ole niin halpoja ja toimivaksi todettuja että sellaiset vaan, jos jostain nopealla aikataululla löytyy?

          EDIT: Tuossa linkkejä, ja itsellä siis ei kokemusta mutta kyllähän noita on toimiviksi kehuttu.
          https://www.maxpeedingrods.co.uk/pro...lts-x6pcs.html
          https://www.maxpeedingrods.co.uk/pro...ting-rods.html
          Last edited by Supra^; 27-06-2020, 16:01.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2560
            • .

            #65
            Originally posted by Joma View Post
            Jos nyt kuitenkin ne laitatuttaisi ennen säätöä, onko oikotietä onneen ja jostain muusta laittaisi vähän kestävämmät? Ja onko ne nyt 140 vai 145mm pitkät?
            135, jos siis vakiopituisia meinaat.
            Originally posted by Joma View Post
            S38 vakioita ja takokankia ois varastossa, mut ei taida sopia.
            Ei sovi ei.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • Tuukkaw
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2015
              • 745
              • Tre

              #66
              Originally posted by Joma View Post
              Mitkäs kiertokanget sitä nyt laittaisi m52b28 sinkkuvanokseen?

              Jos nyt kuitenkin ne laitatuttaisi ennen säätöä, onko oikotietä onneen ja jostain muusta laittaisi vähän kestävämmät? Ja onko ne nyt 140 vai 145mm pitkät?

              S38 vakioita ja takokankia ois varastossa, mut ei taida sopia.

              Tai jos jossain on hyllyssä että sais ensviikoksi niin vinkkiä kehiin.
              M50nv kanget on jonkin verran jämymmät jos budjetilla haluaa mennä :think
              61 Ford
              79 HD

              Comment

              • Matuh
                BTCF Member
                • Apr 2013
                • 3702
                • Kouvola

                #67
                Originally posted by Tuukkaw View Post
                M50nv kanget on jonkin verran jämymmät jos budjetilla haluaa mennä :think
                300€ 6kpl maxxspeedrods...... Ei kyllä voi olla siitä kiinni:think
                E36 328i M50B30 turbo
                Skoda vRS
                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  #68
                  Originally posted by ^Tonix^ View Post
                  Laita viestiä TheDynoLab, saa varmasti DP männät sulle viikossa..
                  dp:eissä se hinta hyppää jo vähän liikaa omaan budjettiin kun ne on siellä 1300e paikkeilla. Tilasin ampit, köyhän on kärsittävä ja odotettava.

                  Originally posted by Matuh View Post
                  300€ 6kpl maxxspeedrods...... Ei kyllä voi olla siitä kiinni:think
                  maxspeedingillä ainakin pelaa toimitus, tänään sain omat veivit. Viikossa tuli heidän omilta sivuilta tilattuna.

                  EDIT:Ampin männät tuli viikossa kotiin Fedexillä. Myyjän kanssa vaan sopii sen erikseen niiin pistävät sillä tulemaan .
                  Last edited by janne[l; 08-07-2020, 17:02.
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • peltju36
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2018
                    • 69
                    • Laihia

                    #69
                    Millasia tehoja näillä AMP44 männillä on meillä /maailmalla luotettavasti otettu? Kiinnostais kuulla kokemuksia. :think

                    Comment

                    • Yrkesman
                      BTCF Member
                      • Jul 2004
                      • 45
                      • Turku

                      #70
                      Pitäis tilata (custom, Amp44?) männät M52TUB28 lohkoon E85 ja turbo käyttöön. Kansipahvina 1.5mm Athena ja 135mm kanki. E85, eli purkkarit vois olla luokkaa 10-11. Laskeskelin, että tasalakisella männällä puristuskorkeus pitäisi olla luokkaa 33-34mm, menikö metsään?
                      E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

                      Comment

                      • hezekiel
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 245

                        #71
                        Sopineeko tämän ketjun jatkoksi? Kyseessä alkuperäinen M50B20 NV automaattivaihteisena. Mikä olisi yksinkertaisin keino laittaa 25 tai 28 alakerta? Tavoitteena hiukan lisää vääntöä arkiajoon, varsinaisesti ei olla virittämässä mitään. Mieluiten vaihdettaisiin mahdollisimman vähän osia ja pidettäisiin paikat alkuperäisen näköisenä.
                        E32 735iAL, E36 320iA

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3408
                          • Kotka

                          #72
                          Originally posted by hezekiel View Post
                          Sopineeko tämän ketjun jatkoksi? Kyseessä alkuperäinen M50B20 NV automaattivaihteisena. Mikä olisi yksinkertaisin keino laittaa 25 tai 28 alakerta? Tavoitteena hiukan lisää vääntöä arkiajoon, varsinaisesti ei olla virittämässä mitään. Mieluiten vaihdettaisiin mahdollisimman vähän osia ja pidettäisiin paikat alkuperäisen näköisenä.

                          Nimimerkki EMP:hän noita B20 stroukkeja on rakennellut. Tosin M52B20, mutta ei isoa eroa. Hällä on ollut käytössä B28 ja B30 kammet.


                          B28 kampi:
                          M52b20 lohko ja kansi
                          M52b28 kampi ja kanget
                          M52b20 männät

                          Tilavuus 2,53 l
                          puristussuhde 12:1


                          B30 kampi:

                          M52b20 lohko ja kansi
                          M54b30 kampi ja kanget
                          M54b22 männät

                          Tilavuus 2,7 l
                          Puristussuhde 11,5:1


                          B25 kampi menee varmasti myös, mutta joudut laskeskelemaan mitä mäntää ja kiertokankea käyttää. Pyttyjen alapäähän voi joutua tekemään pienet viisteet, että kiertokanki mahtuu. Jos minimimuutoksilla haluaa päästä, niin varmaan se B25 kampi tosiaan on paras. Uskoisin, että menee vakiosuuttimilla ja -mafilla ja -ohjelmalla. B28 kampi ehkä myös. EMP osaa kertoa tarkemmin. B30 kokooonpanossa hällä ainakin oli jo B28 MAF (ja M54B30 imunokka).
                          Last edited by Skarpa; 22-10-2020, 05:45.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • hezekiel
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 245

                            #73
                            Eli onko M50B25 tai M52B28 kampurat sikäli yhteensopivia M50B20 kanssa että samat vetolevyt ja hihnapyörät sopii edelleen?

                            Jos nyt iskunpituus kasvaa vaikka 66mm -> 75mm niin tottahan mäntä ja/tai kiertokanki pitää muuttaa samalla? M50B20 on jo valmiiksi moottoriperheen lyhin 135mm veivi.
                            E32 735iAL, E36 320iA

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3408
                              • Kotka

                              #74
                              Originally posted by hezekiel View Post
                              Eli onko M50B25 tai M52B28 kampurat sikäli yhteensopivia M50B20 kanssa että samat vetolevyt ja hihnapyörät sopii edelleen?

                              Jos nyt iskunpituus kasvaa vaikka 66mm -> 75mm niin tottahan mäntä ja/tai kiertokanki pitää muuttaa samalla? M50B20 on jo valmiiksi moottoriperheen lyhin 135mm veivi.
                              Vauhtipyörän/vetolevyn laippa on kaikissa M5X - bensamoottoreissa sama. Samoin hihnapyörän/dampperin kaula ja laakerikoot.

                              Männän korkeus YKK:ssa tietysti muuttuu, kun iskua kasvatetaan. 66-75 -> mäntä nousee 4,5 mm ylemmäksi. Kiertokangen pituudella ja männän puristuskorkeudella pitää vaikuttaa siihen, ettei mäntä nouse liian ylös. Kuten sanottu, sun tarvii laskeskella tarvittava männän ja kiertokangen yhdistelmä. (mahdollisesti M52B20TU männät ja 140 mm kiertonkanget) M52B20 kiertokanget ovat 145mm ja männät matalammalla puristuskorkeudella kuin M50B20:ssä. Tarkempia mittoja mulla ei ole heittää, kun en ole noihin pienemmän porauksen moottoreihin niin perehtynyt. M52 single vanos mäntien yhteydessä kannattaa huomata, että renkaat on tarkoitettu nikasil-lohkolle, eli jos niihin päätyy on renkaat vaihdettava rautalohkolle sopiviksi.


                              Tämä muutos on kyllä sellainen, mitä en varmaan lähtisi itse tekemään. Työtä on joka tapauksessa jonkun verran ja vaikutus kuitenkin vähäinen, ainakin jos pyrkii minimoimaan vaihdettavien osien määrän. Yhtään isommat muutokset koneeseen alkavat kaivata IMMn, suuttimien ym. vaihtoa.
                              Last edited by Skarpa; 15-12-2020, 07:09.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1760
                                • vihti

                                #75
                                Omasta mielestä ensimmäinen kuullostaa järkevimmältä pikkumodaukselta, jos haluaa että se täydellisesti pelaa/ottaa kaiken hyödyn isommasta iskutilavuudesta ja puristuksesta niin pitäisihän siinä varmaan uudet kartat tekasta moottorinohjaukseen. Varmaan toimis ilmankin säätämistä ja saa silti sitä toivottua alavääntöä tuntuvasti lisää
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎