Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PekkaSavolainen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 195
    • Uusimaa

    #31
    Originally posted by Tommix View Post
    Mikäs tämä oikein on?
    We are proud to offer the N55 community the first ever factory like fuel system upgrade. While the factory fuel system is adequate for stock vehicles these engine quickly run out of fuel with even basic performance upgrades.


    Noita on ainakin yksi kappale Suomessa autoon asennettuna ja ajossa.

    Comment

    • JHe
      BTCF Member
      • Oct 2016
      • 184
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by PekkaSavolainen View Post
      Muistitko laittaa luurin OTG-tilaan?

      En, osaatko sanoa pitääkö se erikseen laittaa päälle Galaxy S8:ssa? En ole tuota OTG-ominaisuutta aikaisemmin käyttänyt mihinkään, niin ei ole kokemusta. Täytyypä varmaan muistitikun kanssa huomenna kokeilla toimiiko se ylipäätään.
      E46 M3

      Comment

      • PekkaSavolainen
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 195
        • Uusimaa

        #33
        Originally posted by JHe View Post
        En, osaatko sanoa pitääkö se erikseen laittaa päälle Galaxy S8:ssa? En ole tuota OTG-ominaisuutta aikaisemmin käyttänyt mihinkään, niin ei ole kokemusta. Täytyypä varmaan muistitikun kanssa huomenna kokeilla toimiiko se ylipäätään.
        One +:ssa Asetukset -> Lisäasetukset

        Comment

        • JHe
          BTCF Member
          • Oct 2016
          • 184
          • Vantaa

          #34
          Liitin tässä toimistolla USB-näppiksen tuon OTG-liittimen kautta puhelimeen, niin se ainakin toimi suoraan ilman mitään asetuksien vaihtamista. Täytyy varmaan tilata Kiinasta uusi kaapeli.
          E46 M3

          Comment

          • 4llu-
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1058
            • Esbo

            #35
            Originally posted by JHe View Post
            Liitin tässä toimistolla USB-näppiksen tuon OTG-liittimen kautta puhelimeen, niin se ainakin toimi suoraan ilman mitään asetuksien vaihtamista. Täytyy varmaan tilata Kiinasta uusi kaapeli.
            Noi kiinankaapelit on vähän mitä on. Itsellä on Bimmergeeksin kaapeli, ja ei ole ollut kyllä ainuttakaan ongelmaa, tätä MHD itse suosittelee. Vähän tyyriimpi mutta kannatti sijoittaa, kun lukenut että usealla on ongelmia noiden perus kaapeleiden kanssa

            Tämä siis kyseessä
            Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
            Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
            Suzuki GSX-R 1000 -07

            Ex. M140i -17
            Ex. 430D -14
            Ex. F20 M135i -15

            Comment

            • JHe
              BTCF Member
              • Oct 2016
              • 184
              • Vantaa

              #36
              Originally posted by 4llu- View Post
              Noi kiinankaapelit on vähän mitä on. Itsellä on Bimmergeeksin kaapeli, ja ei ole ollut kyllä ainuttakaan ongelmaa, tätä MHD itse suosittelee. Vähän tyyriimpi mutta kannatti sijoittaa, kun lukenut että usealla on ongelmia noiden perus kaapeleiden kanssa

              Tämä siis kyseessä

              Muistin tämän olleen kalliimpi. Postien kanssa hieman yli 50€ näytti olevan, joten tilasin. Kiitos vinkistä.
              E46 M3

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5400
                • S:t Karins

                #37
                Originally posted by JHe View Post
                Täytyy varmaan tilata Kiinasta uusi kaapeli.
                Tämä OTG ainakin toimii mun S8:ssa ja S9:ssä sekä Huawein tableteissa:




                Jaa, tais olla puhe usb-obd kaapelista
                Last edited by Tommix; 02-11-2018, 15:03.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • JHe
                  BTCF Member
                  • Oct 2016
                  • 184
                  • Vantaa

                  #38
                  Tänään mitattiin 431 hv / 575 Nm. Heti kun Bimmergeeksin kaapeli saapuu postissa, niin laitan MHD:n stage 2+:n sisään ja käyn uudestaan rullilla, mikäli kesärengaskelit jatkuvat. Vääntöä kai saisi olla hieman enemmänkin. :think
                  E46 M3

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5400
                    • S:t Karins

                    #39
                    Originally posted by JHe View Post
                    Tänään mitattiin 431 hv / 575 Nm. Heti kun Bimmergeeksin kaapeli saapuu postissa, niin laitan MHD:n stage 2+:n sisään ja käyn uudestaan rullilla, mikäli kesärengaskelit jatkuvat. Vääntöä kai saisi olla hieman enemmänkin. :think
                    Hyvin kyllä puskee tehoa ulos
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1482
                      • Porvoo

                      #40
                      PI settiä kellään asennettuna F-sarjaan

                      Onko kellään asennettuna F-sarjaan PI settiä.
                      Mulla olisi tuossa sarja valmiina, mutta en tiedä tuon taivaallista sen kontrollerin asentamisesta. JB4:n jo nyt on aika ”huonossa” paikassa asennettuna ja toi on vähintäänkin saman kokoinen morkula. Niin mihin muut ovat sen laittaneet. Ainakin tässä F13 on aika rajallisesti kuitenkin tilaa laitaa sitä. Olisiko jopa hansikaslokeron alle paremmin laitettavissa.

                      Toinen on tuon ohjaus. Ilmeisesti suositellaan tuota MHD:n laittoa? Ennemmin kuin, että JB4:n kautta ohjaus. Toimiiko tuo split second ahtopaineen ohjaamana?

                      Kuka näitä MHD ohjelmia laittaa täällä pk-alueella. Voin laitatuttaa valmiiksi fyysisesti tuon PI setin jo valmiiksi paikoilleen.

                      Comment

                      • JHe
                        BTCF Member
                        • Oct 2016
                        • 184
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by Rale View Post
                        Kuka näitä MHD ohjelmia laittaa täällä pk-alueella. Voin laitatuttaa valmiiksi fyysisesti tuon PI setin jo valmiiksi paikoilleen.

                        En osaa sanoa laittaako mikään firma näitä MHD:n softia, suurin osa tekee sen itse puhelimella. Toimii niin, että ladataan MHD:n softa, ostetaan siihen softan sisältä tuo lisenssi, millä ECU:n voi flashata, sitten ostetaan autoon sopiva karttapaketti ja flashataan itse puhelimella uusi kartta sisään. MHD on itse asiassa vain tuon softan nimi ja kartat on tehnyt semmoinen lafka kuin PureBoost. Softan, lisenssin ja karttapaketin lisäksi tarvitset USB-OBD2-kaapelin, OTG-kaapelin millä OBD2-kaapeli yhdistetään puhelimeen ja akkulaturin autolle.


                        Tuo MHD:n softa maksaa sen 259€ ja karttapaketit meni stageittain ja ne maksavat ~100€ per paketti.



                        Itse laitoin juuri tuon MHD:n stage 2+:n sisälle. En oikeastaan huomannut juurikaan muutosta aikaisempaan softaan verrattuna, mutta nyt voi olla rauhallisin mielin sen suhteen, että tietää mitä siellä on sisällä. Ja jos ensi viikolla vielä ehtii dynoon, niin saa lukematkin tuosta ulos.
                        E46 M3

                        Comment

                        • Rale
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1482
                          • Porvoo

                          #42
                          Originally posted by JHe View Post
                          En osaa sanoa laittaako mikään firma näitä MHD:n softia, suurin osa tekee sen itse puhelimella. Toimii niin, että ladataan MHD:n softa, ostetaan siihen softan sisältä tuo lisenssi, millä ECU:n voi flashata, sitten ostetaan autoon sopiva karttapaketti ja flashataan itse puhelimella uusi kartta sisään. MHD on itse asiassa vain tuon softan nimi ja kartat on tehnyt semmoinen lafka kuin PureBoost. Softan, lisenssin ja karttapaketin lisäksi tarvitset USB-OBD2-kaapelin, OTG-kaapelin millä OBD2-kaapeli yhdistetään puhelimeen ja akkulaturin autolle.


                          Tuo MHD:n softa maksaa sen 259€ ja karttapaketit meni stageittain ja ne maksavat ~100€ per paketti.



                          Itse laitoin juuri tuon MHD:n stage 2+:n sisälle. En oikeastaan huomannut juurikaan muutosta aikaisempaan softaan verrattuna, mutta nyt voi olla rauhallisin mielin sen suhteen, että tietää mitä siellä on sisällä. Ja jos ensi viikolla vielä ehtii dynoon, niin saa lukematkin tuosta ulos.
                          Kiitoksia vastauksesta. Itse olen vain jumiutunut näihin omena tuotteisiin, että en ole voinut itse asennella tuota. Varmaan pitää kuitenkin hankkia tulevaisuutta varten joku laite, että pystyy itsekin jatkossa kokeilla.

                          Bönttille varattu aika niin saa flässättyä. Tuon vanhan mallin split second controllerin saa päivitettyä näille uudemman polven N55 mootooroille. BMS myy vaihdettavan komponentin riippumatta kumpi ohjaus sille hukkaportille on.

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5400
                            • S:t Karins

                            #43
                            Originally posted by Rale View Post
                            Kiitoksia vastauksesta. Itse olen vain jumiutunut näihin omena tuotteisiin, että en ole voinut itse asennella tuota. Varmaan pitää kuitenkin hankkia tulevaisuutta varten joku laite, että pystyy itsekin jatkossa kokeilla.

                            Bönttille varattu aika niin saa flässättyä. Tuon vanhan mallin split second controllerin saa päivitettyä näille uudemman polven N55 mootooroille. BMS myy vaihdettavan komponentin riippumatta kumpi ohjaus sille hukkaportille on.
                            Mikäs puhallin sulla on moottorissa nyt käytössä kun PI:tä asentelet? Tai oikeastaan mitä kaikkia modauksia olet tehnyt autoon?
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              #44
                              Originally posted by Tommix View Post
                              Mikäs puhallin sulla on moottorissa nyt käytössä kun PI:tä asentelet? Tai oikeastaan mitä kaikkia modauksia olet tehnyt autoon?
                              Siellä on stage2:n modattu turbo. Katiton dp ja modattu charge pipe. BMS suodatin ja JB4 on luonnollisesti kanssa. Coolerista ei tietoa en ole jaksanut kurkkia onko sinne tehty jotain.

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5400
                                • S:t Karins

                                #45
                                Originally posted by Rale View Post
                                Siellä on stage2:n modattu turbo. Katiton dp ja modattu charge pipe. BMS suodatin ja JB4 on luonnollisesti kanssa. Coolerista ei tietoa en ole jaksanut kurkkia onko sinne tehty jotain.
                                Teetitkö itse tuon modauksen? Miten tämä tapahtui? Kiinnostaa minua jos itsekin teettäisi joskus.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎