Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    Originally posted by Tommix View Post
    MHD:stä exportattu Datazappiin.
    Juurikin näin.

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1170
      • lahti

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Eilen kävin ohimennessä marmorilla kyselemässä onko syytä olla huolissaan N55 KK-laakereista. Vastaus oli aika yksiselitteinen että ei tartte. Ei muistanu huoltoneuvoja että olisivat joutuneet noita korjaileen. Toki sanoi että öljyn laatuun kannattaa kiinnittää huomiota, vaihtaa öljyt jos rata-ajoa tms. kovempaa ajoa ja tutkailla välillä että ei ole bensaa öljyssä. Eikä tietenkään käyttää max tehoja kylmällä koneella.
      Ne nyt vastaa aina tollee varsinki mitä uudempi auto kyseessä ni ikinä eivät saa sanoa että jotai vikaa on enemmänki näkyny vaikka olisi korjaamon jonossa useempi saman vikanen laite, sit jos merkki myöntää "tyyppiviaks" jonku asian niin voivat ehkä kertoakkin totuuden.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        Ensiviikolla pitäisi saada ohjelmaa hierottua.
        Motiv re/flex ja etanoli anturi, sekä 3,5bar tmap on nyt asennettuna.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5403
          • S:t Karins

          Originally posted by Rale View Post
          Ensiviikolla pitäisi saada ohjelmaa hierottua.
          Motiv re/flex ja etanoli anturi, sekä 3,5bar tmap on nyt asennettuna.
          No niin
          Laitas sitten infoa miten homma etenee.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5403
            • S:t Karins

            MHD julkaisi mukavan option N55 ja S55 (+ N13) moottoreille. Moottorin kartan vaihto ratin nappuloista:


            ja


            Ei tosin toimi vielä kun custom kartoilla, mutta tulossa myös OTS kartoille

            Niin ja samalla tuli myös Full FlexFuel support. Tämä tosin vaatii MHD:n FlexFuel Analysatorin:



            Asennus on todella helppo verrattuna muihin, ei tarvitse puolta moottoria purkaa että pääsee polttoainelinjaan käsiksi. Takapenkki pois ja asennus LPFP:n kannen päälle.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              Jaa tänne voisi laittaa päivitystä.
              Pekan kanssa päästiin alkuun. 4 karttapohjaa ja päätettiin jatkaa myöhemmin etänä karttojen muokkausta.
              Kaikki meni suht Ok. Omassa tuo awron display aiheuttaa pientä vastustusta, mutta siitäkin selvittiin. Motiv re/flex+etanol sensori rokkaa.
              Viina tankissa oli 40%.
              Tyytyväisenä kotia kohden, rauhallista ajoa yhtäkkiä veto pois. Koodia pukkaa HPF pumpulta. Hinurilla lähimmälle merkkikorjaamolle. Sieltä diagnoosi että LPF pumppu ei toimi. Koputtelemalla oli herännyt henkiin hetkeksi. Autoa pois hakemaan ja mietin, josko olisi liittimet ottanut lämpöä. 40m ja auto tienvarteen uudelleen. Tarkka mietintä, että vanha orkkis pumppu pitäisi olla tallella. Vanha löytyi, mutta pumpun lukitus työkalu n.200km päässä. Päätös lähden hakemaan.
              Bussipysäkillä vanha pumppu paikalleen ja auto kotiin. Finjectorilta seuraavana aamuna hakemaan uutta. Pyysin samalla jos voivat asennella runkoon uuden, koska liitin on erilainen ja krymppi liitoksella letkulähdöt. Pumppua hakemaan ja yllätys pumppu ehjä letku taas ei. Paineesta pullahtanut mukavasti paskaksi. Uudella vahvemmalla letkulla päivitetty. Uutta tiivistettä ja lockring tilauksessa.
              En suosittele jos joku muu päivittää tuohon walbron 525 helcat pumppuun jättämään originaali letkuja.
              Jatketaan viritystä ja innolla odotellaan tuon MHD:n oikeaa flex fuel toimintoa
              Attached Files

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5403
                • S:t Karins

                Toi Helcat vaatisi jonkun taajusmuuttaja tyyppisen pyörintänopeuden säätäjän. Eikös tuo nyt pyöri aina vakionopeudella (täysillä) vaikka auto on esim. tyhjäkäynnillä? Eli pumppu ajaa "päin seinää" 95% toiminta-ajastaan .
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Rale
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1482
                  • Porvoo

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Toi Helcat vaatisi jonkun taajusmuuttaja tyyppisen pyörintänopeuden säätäjän. Eikös tuo nyt pyöri aina vakionopeudella (täysillä) vaikka auto on esim. tyhjäkäynnillä? Eli pumppu ajaa "päin seinää" 95% toiminta-ajastaan .
                  Juu samalla lailla kuin vakio pumppu. Tehot vaan vähän eri luokkaa🤭

                  Comment

                  • M-ERiMiEs
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 210
                    • Porvoo

                    Originally posted by Tommix View Post
                    MHD julkaisi mukavan option N55 ja S55 (+ N13) moottoreille. Moottorin kartan vaihto ratin nappuloista:


                    ja


                    Ei tosin toimi vielä kun custom kartoilla, mutta tulossa myös OTS kartoille

                    Niin ja samalla tuli myös Full FlexFuel support. Tämä tosin vaatii MHD:n FlexFuel Analysatorin:



                    Asennus on todella helppo verrattuna muihin, ei tarvitse puolta moottoria purkaa että pääsee polttoainelinjaan käsiksi. Takapenkki pois ja asennus LPFP:n kannen päälle.
                    5 ja 6 sarjaan ei olekkaan niin sippeli asennus koska pumpun moduuli on eri paikassa ja muutenkin sen liitin ei ole niin yksinkertainen vaikka sama liitin onkin. Kysellyt palikan tekijältä josko sitä sais myös omaan, mutta jotenkin ei tunnu olevan kova prioriteetti.

                    Originally posted by Tommix View Post
                    Toi Helcat vaatisi jonkun taajusmuuttaja tyyppisen pyörintänopeuden säätäjän. Eikös tuo nyt pyöri aina vakionopeudella (täysillä) vaikka auto on esim. tyhjäkäynnillä? Eli pumppu ajaa "päin seinää" 95% toiminta-ajastaan .
                    Toiminnankuvauksessa ainakin luki että EKPS ohjaa pumppua PWM signaalilla.
                    F11 LCI 535i M-Sport
                    Voorti -12

                    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                    Comment

                    • andyman
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 14
                      • Savo

                      Originally posted by Tommix View Post
                      MHD julkaisi mukavan option N55 ja S55 (+ N13) moottoreille. Moottorin kartan vaihto ratin nappuloista:


                      ja


                      Ei tosin toimi vielä kun custom kartoilla, mutta tulossa myös OTS kartoille

                      Niin ja samalla tuli myös Full FlexFuel support. Tämä tosin vaatii MHD:n FlexFuel Analysatorin:



                      Asennus on todella helppo verrattuna muihin, ei tarvitse puolta moottoria purkaa että pääsee polttoainelinjaan käsiksi. Takapenkki pois ja asennus LPFP:n kannen päälle.
                      Voisi kyllä laittaa tuohon omaan stage2 putkiviri F33:n napin taakse tuon stage 2 e20 kartan. Omalta kylältä ei saa E85:sta mutta jos hakisi vaikka talliin 200L ja sitten siitä aina laittaisi sopivasti. Olisi köyhän miehen flexifuel kun saisi sitten helposti 98 kartan jos vaikka muija lähtee autolla omille reissuilleen. Laatikkokin on ohjelmoimatta, jos sieltä saisi vielä myös napsun suorituskykyä niin voisi olla että ei tarvitsisi alkaa korkeapainepumppua tai turboa vaihtamaan.

                      Comment

                      • Kartiopari
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 179
                        • Hyvinkää

                        Löysin allaolevaa infoa näistä EWG turboilla olevista uudemmista N55:

                        ”all 2014+ EWG N55s have the same forged rods and rod bearings that are used in the S55. And yes, the N55B30O0 has the same forged crank that is used in the M2's N55B30T0.”

                        Mahtaako pitää paikkansa että olisi paremmat hilut myös näissä F3X:ssa?
                        F33 435i X-drive Cabriolet -14

                        Ex:E82 123d -08 M-Sport

                        Ex:E82 120d -08

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5403
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Kartiopari View Post
                          Löysin allaolevaa infoa näistä EWG turboilla olevista uudemmista N55:

                          ”all 2014+ EWG N55s have the same forged rods and rod bearings that are used in the S55. And yes, the N55B30O0 has the same forged crank that is used in the M2's N55B30T0.”

                          Mahtaako pitää paikkansa että olisi paremmat hilut myös näissä F3X:ssa?
                          Ainakin RealOEM:n mukaan kiertokanget on samat N ja S55:ssa:

                          Tosin sama paikka ilmoittaa myös:
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Kartiopari
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 179
                            • Hyvinkää

                            Ok. Aikamoinen ero sinänsä varmasti tehonkestossa noilla taotuilla osilla varsinkin jos otetaan enemmän tehoa. Tuosta nyt ei vaan oikein ota selvää onko kampi-akseli myös taottu muissa kuin M135i&M235i. Jos on niin sittenhän nuo kaikki 2014 eteenpäin tehdyt N55:set on lähtökohtaisesti perusmoottorin osalta melko laadukkaita. Kustannuskin voinut olla tehtaalle kohtuullinen kun saatu enemmän voluumia tekemällä kaikki ns. short-blockit samoista osista��
                            F33 435i X-drive Cabriolet -14

                            Ex:E82 123d -08 M-Sport

                            Ex:E82 120d -08

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7520
                              • Jyväshyvä

                              Niin. Monesti on että kun tilaa esim. sarjan niin sitä saa vain yhtä versiota ja yleensä parasta, varsinkin jos ko. mallin valmistus on jo loppunut. Ts. eivät tee varastoon kovin montaa eri versiota osasta...

                              Tämä siis tarkoittaa sitä että tehtaalta lähtiessään koneessa voi olla huonommat osat vaikka varaosaluettelo näyttäisikin että samat osat käy myös parempaan malliin...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1236
                                • Kainuu

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Tämä siis tarkoittaa sitä että tehtaalta lähtiessään koneessa voi olla huonommat osat vaikka varaosaluettelo näyttäisikin että samat osat käy myös parempaan malliin...
                                Eikö tuo selviä jos vertailee onko korvattu nyt saatava osa jossain kohdin ja varaosanumero muuttunut samaksi kuin "teho" mallissa.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎