Originally posted by Tommix
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEilen kävin ohimennessä marmorilla kyselemässä onko syytä olla huolissaan N55 KK-laakereista. Vastaus oli aika yksiselitteinen että ei tartte. Ei muistanu huoltoneuvoja että olisivat joutuneet noita korjaileen. Toki sanoi että öljyn laatuun kannattaa kiinnittää huomiota, vaihtaa öljyt jos rata-ajoa tms. kovempaa ajoa ja tutkailla välillä että ei ole bensaa öljyssä. Eikä tietenkään käyttää max tehoja kylmällä koneella.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostEnsiviikolla pitäisi saada ohjelmaa hierottua.
Motiv re/flex ja etanoli anturi, sekä 3,5bar tmap on nyt asennettuna.
Laitas sitten infoa miten homma etenee.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
MHD julkaisi mukavan option N55 ja S55 (+ N13) moottoreille. Moottorin kartan vaihto ratin nappuloista:
ja
Ei tosin toimi vielä kun custom kartoilla, mutta tulossa myös OTS kartoille
Niin ja samalla tuli myös Full FlexFuel support. Tämä tosin vaatii MHD:n FlexFuel Analysatorin:
Asennus on todella helppo verrattuna muihin, ei tarvitse puolta moottoria purkaa että pääsee polttoainelinjaan käsiksi. Takapenkki pois ja asennus LPFP:n kannen päälle.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Jaa tänne voisi laittaa päivitystä.
Pekan kanssa päästiin alkuun. 4 karttapohjaa ja päätettiin jatkaa myöhemmin etänä karttojen muokkausta.
Kaikki meni suht Ok. Omassa tuo awron display aiheuttaa pientä vastustusta, mutta siitäkin selvittiin. Motiv re/flex+etanol sensori rokkaa.
Viina tankissa oli 40%.
Tyytyväisenä kotia kohden, rauhallista ajoa yhtäkkiä veto pois. Koodia pukkaa HPF pumpulta. Hinurilla lähimmälle merkkikorjaamolle. Sieltä diagnoosi että LPF pumppu ei toimi. Koputtelemalla oli herännyt henkiin hetkeksi. Autoa pois hakemaan ja mietin, josko olisi liittimet ottanut lämpöä. 40m ja auto tienvarteen uudelleen. Tarkka mietintä, että vanha orkkis pumppu pitäisi olla tallella. Vanha löytyi, mutta pumpun lukitus työkalu n.200km päässä. Päätös lähden hakemaan.
Bussipysäkillä vanha pumppu paikalleen ja auto kotiin. Finjectorilta seuraavana aamuna hakemaan uutta. Pyysin samalla jos voivat asennella runkoon uuden, koska liitin on erilainen ja krymppi liitoksella letkulähdöt. Pumppua hakemaan ja yllätys pumppu ehjä letku taas ei. Paineesta pullahtanut mukavasti paskaksi. Uudella vahvemmalla letkulla päivitetty. Uutta tiivistettä ja lockring tilauksessa.
En suosittele jos joku muu päivittää tuohon walbron 525 helcat pumppuun jättämään originaali letkuja.
Jatketaan viritystä ja innolla odotellaan tuon MHD:n oikeaa flex fuel toimintoa
Comment
-
-
Toi Helcat vaatisi jonkun taajusmuuttaja tyyppisen pyörintänopeuden säätäjän. Eikös tuo nyt pyöri aina vakionopeudella (täysillä) vaikka auto on esim. tyhjäkäynnillä? Eli pumppu ajaa "päin seinää" 95% toiminta-ajastaan .Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostToi Helcat vaatisi jonkun taajusmuuttaja tyyppisen pyörintänopeuden säätäjän. Eikös tuo nyt pyöri aina vakionopeudella (täysillä) vaikka auto on esim. tyhjäkäynnillä? Eli pumppu ajaa "päin seinää" 95% toiminta-ajastaan .
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMHD julkaisi mukavan option N55 ja S55 (+ N13) moottoreille. Moottorin kartan vaihto ratin nappuloista:
ja
Ei tosin toimi vielä kun custom kartoilla, mutta tulossa myös OTS kartoille
Niin ja samalla tuli myös Full FlexFuel support. Tämä tosin vaatii MHD:n FlexFuel Analysatorin:
Asennus on todella helppo verrattuna muihin, ei tarvitse puolta moottoria purkaa että pääsee polttoainelinjaan käsiksi. Takapenkki pois ja asennus LPFP:n kannen päälle.
Originally posted by Tommix View PostToi Helcat vaatisi jonkun taajusmuuttaja tyyppisen pyörintänopeuden säätäjän. Eikös tuo nyt pyöri aina vakionopeudella (täysillä) vaikka auto on esim. tyhjäkäynnillä? Eli pumppu ajaa "päin seinää" 95% toiminta-ajastaan .F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMHD julkaisi mukavan option N55 ja S55 (+ N13) moottoreille. Moottorin kartan vaihto ratin nappuloista:
ja
Ei tosin toimi vielä kun custom kartoilla, mutta tulossa myös OTS kartoille
Niin ja samalla tuli myös Full FlexFuel support. Tämä tosin vaatii MHD:n FlexFuel Analysatorin:
Asennus on todella helppo verrattuna muihin, ei tarvitse puolta moottoria purkaa että pääsee polttoainelinjaan käsiksi. Takapenkki pois ja asennus LPFP:n kannen päälle.
Comment
-
-
Löysin allaolevaa infoa näistä EWG turboilla olevista uudemmista N55:
”all 2014+ EWG N55s have the same forged rods and rod bearings that are used in the S55. And yes, the N55B30O0 has the same forged crank that is used in the M2's N55B30T0.”
Mahtaako pitää paikkansa että olisi paremmat hilut myös näissä F3X:ssa?F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Originally posted by Kartiopari View PostLöysin allaolevaa infoa näistä EWG turboilla olevista uudemmista N55:
”all 2014+ EWG N55s have the same forged rods and rod bearings that are used in the S55. And yes, the N55B30O0 has the same forged crank that is used in the M2's N55B30T0.”
Mahtaako pitää paikkansa että olisi paremmat hilut myös näissä F3X:ssa?
Tosin sama paikka ilmoittaa myös:
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostAinakin RealOEM:n mukaan kiertokanget on samat N ja S55:ssa:
Tosin sama paikka ilmoittaa myös:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=11247846593F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostAinakin RealOEM:n mukaan kiertokanget on samat N ja S55:ssa:
Tosin sama paikka ilmoittaa myös:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=11247846593
Tämä siis tarkoittaa sitä että tehtaalta lähtiessään koneessa voi olla huonommat osat vaikka varaosaluettelo näyttäisikin että samat osat käy myös parempaan malliin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTämä siis tarkoittaa sitä että tehtaalta lähtiessään koneessa voi olla huonommat osat vaikka varaosaluettelo näyttäisikin että samat osat käy myös parempaan malliin...BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
Comment