Originally posted by 325E
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kytkimen letkua
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Ei saat.
Kuka tässä nyt trollaa ja ketä. Teräspunos on nimenomaan sen takia että letku ei laajene, vertaa ilman teräspunosta oleva.
Se kiinnostaa kyllä itseäkin, miten letku voi säätää kytkintä.
Vai meneekö säätö niin että jos liian löysän letkun laittaa, niin kygä ottaa lattiasta ja ei irrota, sitten liian jäykällä teräspunoksella sitten saattaa luistaa.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostSAATANA SENTÄÄN TERÄSPUNOSLETKUA EI PIDÄ LAITTAA KYTKIMEN KUMILETKUN TILALLE URPOT.
Mutta ton viimeisen olisit aivan hyvin voinut jättää kirjoittamatta, koska se nyt vaan on urpoa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Tässäkin topikissa pysytään itse aiheessa kiitos. Toisen kirjoittajan nimittely tmv. tarpeeton johtaa siihen että ketju ja käyttäjätunnukset on hetkenaikaa kiinni.
Jarruletkut suunnitellaan kestämään aivan järjettömiä paineita ja niitä testataan myös sillä paineella. Ylittää 10 kertaisesti sen mitä lenkkarilla tai ABS-pumpulla saa painetta järjestelmään. Jos muisti ei petä siitä mitä oon vuosien takaa lukenut. Anyway varmuuskertoimet on samaa luokkaa kuin hissikaapeleissa.
Onko silloin yllättää että kytkinletkussa lukee "ei jarruletku"? Ei liity yhtään mitenkään sisäänrakennettuun joustoon/letkun tilavuudenmuutokseen. Väitteen esittäjä esittäköön lähteen tiedolle, muuten sanon että BS.
Teräspunosletkuista. En koskaan lukenut luotettavaa tekstiä siitä miten teräspunos laajenisi paineen alla vähemmän kuin perinteinen OEMien letkut. Enkä oo pystynyt havaitsemaan ajossa eroa jarru asteen tarkkuudessa tai välittömyydesssä näiden välillä.
Jossain kolmekympin resussa etenkin, missä pääsylkky ja tehostin kääntyy kymmenisen astetta jarrua painaessa kun rintapelti myötää. Kyseenalainen parannus laittaa mihkään autoon jossa on uivat satulat ja liukutapit kumiholkkien sisällä. Niin kauan kun ne satulat liikkuu jarrutuksen aikana siinä systeemissä on niin paljon hitautta ja myötää että väitän teräspunosetkun parantavan asioita korvien välissä. Ja sitä kautta että kun ne vaihtaa autoon ni nesteet tulee aikalailla huuhtelemalla uudet.Last edited by petrolhead; 26-01-2019, 10:47.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ite olen miettinyt että miksi moottoripyörissä on aina tehtaalta kumiletkut, veikkaan luotettavuutta ja sitä että se on aivan yhtä hyvä kuin teräspunos.
Itse vaihdoin joskus kumiletkut teräspunokseen moottoripyörässä, en huomannut toiminnassa mitään eroa, (tiedän, paineet on pienet vs. auton jarrut)
Maksoin itse aikoinaan e34 orkkis kytkinletkusta jotain 80€ kun pää ei antanut laittaa jotain mitäsattuu letkua. Moiseen hullutukseen en enää alkaisi, tarvikkeen olis saanu parillakympillä.
Toistetaan vielä että: -765 kytkimen puristusvoima on n. 1500kg ja m5 vakion n.500kg. sama letku käyttää kytkintä aivan samalla tavalla, poljinvoima on vähintään kaksinkertainen. Jos letkun tarkoitus olisi estää painelaakerin meno liian pitkälle pullistunmalla tjsp. hullua, se tässä tapauksessa pullistelisi jo ennenkuin saa kytkintä irrottamaan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Esim. Ferrari näyttää viljelevän autoissaan kumisia jarruletkuja.
Jos kumiletkun tilavuus muuttuisi paljon paineesta, niin ABSin toiminta olisi varmaan vaikeaa. Se vaihtelee systeemin painetta kymmeniä bareja hyvin nopeassa syklissä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostIte olen miettinyt että miksi moottoripyörissä on aina tehtaalta kumiletkut, veikkaan luotettavuutta ja sitä että se on aivan yhtä hyvä kuin teräspunos.
Steel Vs Rubber Brake Lines - Are Stainless Steel Lines Silly?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Suh0 View PostKyllä itse ainakin mp:ssä olen eron huomannut kumisen ja teräspunoksen välillä. Etenkin etujarrussa, tulee paljon tarkempi tuntuma eikä kahva tunnu kumipallolta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostTossa on kuulema rahasta kyse. Näin spekuloitu moottoripyörä foorumeilla, mut sitten jos on "kilpapyörä" tai sinne päin suuntautuva, niin teräspuno letkut vakiona, myös toiset on "väittänyt", että eron huomaisi. Kumiletku on kyllä huolto ystävällisempi, siis tarkoitan, että on helpompi huomioida milloin on esim vaihtokuntoinen
Steel Vs Rubber Brake Lines - Are Stainless Steel Lines Silly?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Ulkonäköhän niissä on tärkeintä niissä kytkinletkuissa!
Kun auto on kyljellään kaiteenpäällä, juuri pääsemässä iltalehteen, niin kaikki näkee minkälainen urpo olet, jos ei kytkinletku ole sävysävyyn jarruletkujen kanssa.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by Suh0 View PostKyllä itse ainakin mp:ssä olen eron huomannut kumisen ja teräspunoksen välillä. Etenkin etujarrussa, tulee paljon tarkempi tuntuma eikä kahva tunnu kumipallolta.
Missään kunnon pyörässä ei tunnu jarrut kumipallolta jos ne on kunnossa.
Otan itse sen verran takaisin että kyllähän niissä ero varmasti on, mutta käytännön merkitys on sitten eri asia, ja tottumiskysymys myös.
Lisättäköön että olen aina ollut 2-pyöräisen ajettavudesta todella tarkka, esim jos jarruissa on pienintäkään moitetta niin ajot jää ajamatta.
Tämä on ihan turhaa minunkin osalta, ei mulla oo oikeesti mitään väliä mitä mieltä kukin esim vaikka tästä on mutta onhan se kiva vähän kinastella.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment