Ai katos nämä oli Suomesta, eiköhän me laiteta ensi viikolla tilausta sisään Tuohon rahaan ei juuri kannata sorvia asetella muutamaa kappaletta varten.
Eikös 2.81 välitys ole älyttömän pitkä?
Valitsin autooni 3.91 (Vmax n.210kmh) -Ralliin vähän pitkä, mutta vääntöä isolla alueella niin jaksanee mennä. alastarolla tosin paukuttanee rajoittajaan.
4.5 välityksellä lautaspyörän hammas on jo aika ohut jolloin se särkyy helpommin huiput jäisivät n. 180kmh, tosin 6v askilla päästäisiin taas 200kmh paikkeille.
Ainakin omiin varttimaili/nopeusajo hommiin turbokoneella tuommonen pikkusen vajaa kolmen välitys on just hyvä. Auto kelaa kummiskin sen lähemmäs 240 vauhtia jo vartilla. Lisäksi vaihdot maksaa aina aikaa ja koneessa on laaja 4500-7500 käyttöalue, niin on aika optimi jos vaihteet 1-4 riittää varttimailille. Plus päivittäinen ajo on 100x mukavempaa pitkähköllä välityksellä, mitä jollain toivottoman lyhkäsellä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kuusvaihteisella ja 2.81 perällä saa kunnon huiput. Ja pitkävälitteinen perä on välityksen osalta lujempi kuin lyhyt, koska hampaita on "rynnössä" enemmän kuin tiuhassa perässä. Eli suomeksi yhtä aikaa lautaspyörään koskettavia hampaita on enemmän.
Ainakin omiin varttimaili/nopeusajo hommiin turbokoneella tuommonen pikkusen vajaa kolmen välitys on just hyvä. Auto kelaa kummiskin sen lähemmäs 240 vauhtia jo vartilla. Lisäksi vaihdot maksaa aina aikaa ja koneessa on laaja 4500-7500 käyttöalue, niin on aika optimi jos vaihteet 1-4 riittää varttimailille. Plus päivittäinen ajo on 100x mukavempaa pitkähköllä välityksellä, mitä jollain toivottoman lyhkäsellä.
Joo jos päivittäisessä ajossa niin varmaan kivempi ettei huuda 3500rpm motarilla..:think
mitenköhän tuo M4 DCT aski toimeisi näissä? vaihteenvaihdot ainakin nopeutuisi.. olisi 5000e hintaan tiedossa kardaania vaille valmis setti..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Löytyykös ZF S5D 320Z askin perään mistään laippaa isolla jaolla, mennäänkö 96mm rättinivelellä vai onko näiden perään soviteltu isompaa jollain adapterilla?
Joo jos päivittäisessä ajossa niin varmaan kivempi ettei huuda 3500rpm motarilla..:think
mitenköhän tuo M4 DCT aski toimeisi näissä? vaihteenvaihdot ainakin nopeutuisi.. olisi 5000e hintaan tiedossa kardaania vaille valmis setti..
täällä alkaa tuon laatikon asennus näinä viikkoina e36:seen m50 perään. Koitan avata projektipuolelle autolle topikin, täälä ehkä liian laaja aihe alkaa käsittelemään koko hommaa. Mekaanisessa sovituksessa ei mitään ihmeellistä ole mutta ohjauksessa on. Ja välitykset on täysin erit kuin esim e9x dct:ssä.
Sopivat navat laakeriin ovat E24/28/34:sta peräisin (E32 ei käy, 8mm eroa navan "korkeudessa"). Näillä navoilla alkuperäinen jarrulevy tulee alkuperäiselle paikalleen, joten tarvitaan ainoastaan sisäpuolelle 5mm spaceri jolla kompensoidaan laakerin paksuusero (37 vs 42mm).
ABS-jarruja varten vetolaippaan pitää sovittaa jatkoholkki johon oikeanlainen 48-hampainen ABS-kehä, jos ABSit haluaa käyttöön. Vaihtoehtoisesti voi käyttää laakerin ja vetolaipan välissä spaceria jossa kehä integroitu. https://www.canformance.net/product/...s-hub-spacers/
Eikös toimivan ratkaisun saa sillä kun käyttää noita osia ja hommaa vielä 188 perään uudet tumpit 94mm nivelille osanumero 33132227265 ja sitten vaikka ppf akselit ja isot nivelet?
Eikös toimivan ratkaisun saa sillä kun käyttää noita osia ja hommaa vielä 188 perään uudet tumpit 94mm nivelille osanumero 33132227265 ja sitten vaikka ppf akselit ja isot nivelet?
Kyllä saa. En vaan osaa sanoa miten pitkät kepit sinne väliin sitten typ188-perän kanssa menee.
toi E46 330d olka-akselit ja vetotikut homma oli ainakin ihan pulttaa kiinni.
nyt odotellaan amiksesta vielä vetolaippoja perään. lupasivat ne mulle viimestään tammikuun alussa. vähän harmittaa kun en huomannut vuotta kysyä..
soittelivat perjantaina että laipat olisi valmiit mutta eivät ole booreja saaneet tehtyä. eivät kuulema tiedä mikä boorin kulma on..
auttaisikin jos jollain olisi oikeat mitat typ 188 perän vetolaippojen booreille..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Niin sitten tullaan siihen että mitkä vetoakselit. Mutta aattelis että noi ppf e36 tarkotetut kävis.:think
sun on helppo tehdä hiukan laskelmia kun sulla ilmeisesti 188 perä. mittaat sen leveyden tumppien laipasta laippaan. 210 perässä on tumppien väli n.290mm mitä tuossa hallilla nauhamitalla vilkasin. ppf 210 tarkoitetut vetarit pitäisi olla kaiken järjen mukaan hiukan liian lyhyet 188 perän kanssa mutta se on helppo korjata esim vanhoista cv nivelistä saa tehtyä hyviä spacereita 👍
Eli homma meni näin: E46 330D olka-akselit paikalleen a'la bolt on.
vetoakseleiksi 2kpl E46 330D vasemman puolen vetoakseleita.
Custom bolt on vetolaipat by karpiola
-niputa kasaan, lisää peräöljyt, suorita nelipyöräsuuntaus, lähde radalle.
-samalla mukana tuli satuloiden carrierit jolloin sai sopimaan 315mm jarrut
-nytkö se kestää? -selvinee kesällä? :think
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment