Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kestävä voimansiirto (taka-akseli, kardaani, vaihteisto)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miuge
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 630
    • Tampere

    #61
    Originally posted by Supra^ View Post
    Näitähän toki saa jo ihan sorvattunakin.

    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=391427
    Ai katos nämä oli Suomesta, eiköhän me laiteta ensi viikolla tilausta sisään Tuohon rahaan ei juuri kannata sorvia asetella muutamaa kappaletta varten.
    Webshop - MRT Engineering
    Facebook - MRT Engineering
    Instagram - mrtengineering
    YouTube - miugemrt

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      #62
      Originally posted by A.I View Post
      Eikös 2.81 välitys ole älyttömän pitkä?
      Valitsin autooni 3.91 (Vmax n.210kmh) -Ralliin vähän pitkä, mutta vääntöä isolla alueella niin jaksanee mennä. alastarolla tosin paukuttanee rajoittajaan.
      4.5 välityksellä lautaspyörän hammas on jo aika ohut jolloin se särkyy helpommin huiput jäisivät n. 180kmh, tosin 6v askilla päästäisiin taas 200kmh paikkeille.
      Ainakin omiin varttimaili/nopeusajo hommiin turbokoneella tuommonen pikkusen vajaa kolmen välitys on just hyvä. Auto kelaa kummiskin sen lähemmäs 240 vauhtia jo vartilla. Lisäksi vaihdot maksaa aina aikaa ja koneessa on laaja 4500-7500 käyttöalue, niin on aika optimi jos vaihteet 1-4 riittää varttimailille. Plus päivittäinen ajo on 100x mukavempaa pitkähköllä välityksellä, mitä jollain toivottoman lyhkäsellä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        #63
        Kuusvaihteisella ja 2.81 perällä saa kunnon huiput. Ja pitkävälitteinen perä on välityksen osalta lujempi kuin lyhyt, koska hampaita on "rynnössä" enemmän kuin tiuhassa perässä. Eli suomeksi yhtä aikaa lautaspyörään koskettavia hampaita on enemmän.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #64
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Ainakin omiin varttimaili/nopeusajo hommiin turbokoneella tuommonen pikkusen vajaa kolmen välitys on just hyvä. Auto kelaa kummiskin sen lähemmäs 240 vauhtia jo vartilla. Lisäksi vaihdot maksaa aina aikaa ja koneessa on laaja 4500-7500 käyttöalue, niin on aika optimi jos vaihteet 1-4 riittää varttimailille. Plus päivittäinen ajo on 100x mukavempaa pitkähköllä välityksellä, mitä jollain toivottoman lyhkäsellä.
          Joo jos päivittäisessä ajossa niin varmaan kivempi ettei huuda 3500rpm motarilla..:think

          mitenköhän tuo M4 DCT aski toimeisi näissä? vaihteenvaihdot ainakin nopeutuisi.. olisi 5000e hintaan tiedossa kardaania vaille valmis setti..
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #65
            Originally posted by A.I View Post
            Joo jos päivittäisessä ajossa niin varmaan kivempi ettei huuda 3500rpm motarilla..:think

            mitenköhän tuo M4 DCT aski toimeisi näissä? vaihteenvaihdot ainakin nopeutuisi.. olisi 5000e hintaan tiedossa kardaania vaille valmis setti..
            Nimim Supra voisi tietää asiaan jotain ?

            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 630
              • Tampere

              #66
              Löytyykös ZF S5D 320Z askin perään mistään laippaa isolla jaolla, mennäänkö 96mm rättinivelellä vai onko näiden perään soviteltu isompaa jollain adapterilla?
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                #67
                Originally posted by A.I View Post
                Joo jos päivittäisessä ajossa niin varmaan kivempi ettei huuda 3500rpm motarilla..:think

                mitenköhän tuo M4 DCT aski toimeisi näissä? vaihteenvaihdot ainakin nopeutuisi.. olisi 5000e hintaan tiedossa kardaania vaille valmis setti..
                täällä alkaa tuon laatikon asennus näinä viikkoina e36:seen m50 perään. Koitan avata projektipuolelle autolle topikin, täälä ehkä liian laaja aihe alkaa käsittelemään koko hommaa. Mekaanisessa sovituksessa ei mitään ihmeellistä ole mutta ohjauksessa on. Ja välitykset on täysin erit kuin esim e9x dct:ssä.
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • Busch
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 271
                  • Seinäjoki/Lapua

                  #68
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Sopivat navat laakeriin ovat E24/28/34:sta peräisin (E32 ei käy, 8mm eroa navan "korkeudessa"). Näillä navoilla alkuperäinen jarrulevy tulee alkuperäiselle paikalleen, joten tarvitaan ainoastaan sisäpuolelle 5mm spaceri jolla kompensoidaan laakerin paksuusero (37 vs 42mm).


                  Vetolaippa isoille nivelille (94mm) löytyy isokoneisista E32/E34-malleista.


                  ABS-jarruja varten vetolaippaan pitää sovittaa jatkoholkki johon oikeanlainen 48-hampainen ABS-kehä, jos ABSit haluaa käyttöön. Vaihtoehtoisesti voi käyttää laakerin ja vetolaipan välissä spaceria jossa kehä integroitu.
                  https://www.canformance.net/product/...s-hub-spacers/

                  Eikös toimivan ratkaisun saa sillä kun käyttää noita osia ja hommaa vielä 188 perään uudet tumpit 94mm nivelille osanumero 33132227265 ja sitten vaikka ppf akselit ja isot nivelet?

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #69
                    Originally posted by Busch View Post
                    Eikös toimivan ratkaisun saa sillä kun käyttää noita osia ja hommaa vielä 188 perään uudet tumpit 94mm nivelille osanumero 33132227265 ja sitten vaikka ppf akselit ja isot nivelet?
                    Kyllä saa. En vaan osaa sanoa miten pitkät kepit sinne väliin sitten typ188-perän kanssa menee.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Busch
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 271
                      • Seinäjoki/Lapua

                      #70
                      Niin sitten tullaan siihen että mitkä vetoakselit. Mutta aattelis että noi ppf e36 tarkotetut kävis.:think

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #71
                        toi E46 330d olka-akselit ja vetotikut homma oli ainakin ihan pulttaa kiinni.
                        nyt odotellaan amiksesta vielä vetolaippoja perään. lupasivat ne mulle viimestään tammikuun alussa. vähän harmittaa kun en huomannut vuotta kysyä..
                        soittelivat perjantaina että laipat olisi valmiit mutta eivät ole booreja saaneet tehtyä. eivät kuulema tiedä mikä boorin kulma on..

                        auttaisikin jos jollain olisi oikeat mitat typ 188 perän vetolaippojen booreille..
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          #72
                          Originally posted by Busch View Post
                          Niin sitten tullaan siihen että mitkä vetoakselit. Mutta aattelis että noi ppf e36 tarkotetut kävis.:think
                          sun on helppo tehdä hiukan laskelmia kun sulla ilmeisesti 188 perä. mittaat sen leveyden tumppien laipasta laippaan. 210 perässä on tumppien väli n.290mm mitä tuossa hallilla nauhamitalla vilkasin. ppf 210 tarkoitetut vetarit pitäisi olla kaiken järjen mukaan hiukan liian lyhyet 188 perän kanssa mutta se on helppo korjata esim vanhoista cv nivelistä saa tehtyä hyviä spacereita 👍
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            #73
                            Nyt se valmistui.

                            Eli homma meni näin: E46 330D olka-akselit paikalleen a'la bolt on.
                            vetoakseleiksi 2kpl E46 330D vasemman puolen vetoakseleita.
                            Custom bolt on vetolaipat by karpiola

                            -niputa kasaan, lisää peräöljyt, suorita nelipyöräsuuntaus, lähde radalle.

                            -samalla mukana tuli satuloiden carrierit jolloin sai sopimaan 315mm jarrut
                            -nytkö se kestää? -selvinee kesällä? :think
                            Last edited by Takalo_kari; 23-03-2022, 08:17.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • Keme
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 229
                              • Rannikko

                              #74
                              Originally posted by A.I View Post
                              Custom bolt on vetolaipat by karpiola
                              Mitä tommoset maksoi?
                              JEEE JEE!

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11131
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by Keme View Post
                                Mitä tommoset maksoi?

                                Olikohan suolaset +400/kpl

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎