Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kirstian
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 4
    • Helsinki

    Uus tuttavuus mulle tämä puimuri niin oon vähän pihalla vielä. Tyhjäkäyntivika löytyy minultakin välillä. Kone on M54B25. Kierrokset on noin 750-800rpm lämpimällä koneella ja pysyy käynnissä ihan hyvin kunnes painaa kaasua niin kone haluaa sammua. Vika häviää kun ottaa virrat pois ja käynnistää vähän ajan päästä uudelleen, mut palailee takas sillontällön. Siis tämä vika on silloin, kun käynnistää koneen lämpimänä uudelleen.

    Eiks normi tyhjäkäyntikierrokset ole tolla koneella noin 600-700rpm holleilla? Siellä se silloin tällöin on ja käy tasaisesti ongelmitta. Kunnes taas jollain käynnistyskerralla haluaa sammua, kun painaa kaasua.

    Kiva saada heti vikoja uuteen/vanhaan autoon.
    Last edited by Kirstian; 14-12-2009, 18:57.

    Comment

    • AMP
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 536
      • Turku

      Originally posted by AMP View Post
      No pitää koittaa jos vaikka ongelmat vähenis.. Pitääkö hakea marmorilta vai myyko esim kl varaosa tai motonet? Sama kai se on jos se maksaa jonkun kympin?

      Voikohan tuo liikkeelle lähdön "notkahdus" johtua imu ilma vuodosta? vai onko joku vanos juttu tms.?

      Rosteri putki tuli autoon laitettua kateilta taakse päin ja sammui samalla moottorin vika valo Jos vaikka virtaa paremminn tms.. Ei oo palanu moneen päivään kun ennen paloi heti ajoon lähdettäessä esimmäisessä kiihdytyksessä...


      Haitari putken toinen osa ilmamassamittarilta päin halki (kohdasta jossa lähtee sivuhaara). Kokeillaan tän osan vaihdolla jos auttaa tohon helppoon sammumiseen ja kierrosten seilaamiseen...:think
      e65 730d

      Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Kyllä se ainakin johonkin auttaa kerta putki on/oli halki ja tilalle lykätään ehjä
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • jannu1987
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 1
          • Kuusamo

          Onko niitä Oulussa, Rovaniemellä tai Kajaanissa liikkeitä/henkilöitä jotka osaa tehdä e46:seen vanos huollon?

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7435
            • Oulu

            Tuli uudenlainen havainto ongelmasta, joka ehkä liittyy tähänkin juttuun. Eli tänään pakkasta aamusta -33°C ja myöhemmin noin -20°C. Useampaan otteeseen ajelua autolla tässä Oulun ympäristössä ja kaikki tuntui toimivan OK, kunnes käytiin Lidlissä ja auto seisoi vajaan vartin pihassa, silloin lähes lämpimäksi ajettuna (ei kuitenkaan aivan).

            Tästä liikkeelle lähdön jälkeen oli alle 2000-2500 rpm väännöt melko täysin hukassa. Viitosella kun yritti kiihdyttää 70 km/h nopeudesta loivaan ylämäkeen niin nopeus ei noussut kaasu pohjassa lainkaan. Tasasella kiihtyi vähän, mutta ei normaalisti. Mitään muuta tavallisesta poikkeavaa ei tuntunut, kävi puhtaasti ja vetoa oli isommilla kierroksilla melko normaalisti.

            Ajelin kotipihaan, jätin käymään tyhjäkäyntiä ja kurkkasin pellin alle nähdäkseni ettei ole öljyä pakosorjan päällä tai painetta öljytilassa. Ei ollut. Tässä vaihessa kone oli jo varmasti melko normaalin lämpöinen. Polkasin hiukan kaasua paikallaan jonka jälkeen kiekat tippui liian alas eli noin 500 rpm tasoon nousi ylös ja tippui sitten niin alas että auto sammui.

            Uudestaan käyntiin ja lisää testailua tyhjäkäynnillä. Ei enää notkahdusta. Koeajolla myös väännöt oli tallella ihan normaalisti. Kone varmaankin meni johonkin vikatilaan syystä tai toisesta?
            Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2010, 15:49.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7435
              • Oulu

              Tänään sama vikatilanne kuin tuossa yllä. Auto seisoi -11°C lämpötilassa kaupan pihassa noin tunnin. Tästä kun lähti niin vedot hukassa alakierroksilla, kunnes kone lämpeni normaaliin. Onkohan se klassinen imuvuoto iskenyt mullekin? Nyt ei tosin tyhjäkäynti seilannut havaittavasti.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Vertigo
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 806
                • Paska Kaupunni

                käytetäänpäs tätä threadiä hyväksi kun on miltei sama ongelma.
                Eli auto on e36 328i vm 95
                Oire1: miltein aina kun pysähtyy esmes risteykseen tai mihin vaan ajon jälkeen niin tyhjäkäynti alkaa seilaamaan 400-1000 kierroksen väliä vähäksi aikaa kunnes rauhoittuu hetken päästä sinne 500-600 kiekan tietämille ja tuossa yhtenä iltana hain puolisoa töistä niin oltiin kääntymässä ja painoin kytkimen pohjaan niin auto sammua pätkähti kesken käännöksen mukava tunne kun katoaa tehostimet yks kaks...
                Oire2: tulppien vaihdon jälkeen auto alkanut satunnaisesti tupsauttamaan putkeen ja tyhjäkäynti tällöin hieman heilahtaa. Epäilin että yksi puolista olisi ottanut itseensä mutta mene ja tiedä.

                Tänään käytin vikakoodin luetuttamassa ja ei anna mitään vikakoodia.
                Mekaanikko meinasi että olisiko viat niin mitättömiä ettei anna vikakoodia tai sitten vika korjaantuu niin nopeasti ettei kerkeä antaa vikakoodia mutta pakkohan siellä nyt jotain oltava millä saisi tuon käynnin tasaiseksi ja tuon tupsauttelun pois. Oire1 on ollut jo ennen tulppien vaihtoakin ja sen tilanne ei siitä mihinkään kummentunut sen jälkeenkään.
                I Don't Know! I Don't Like It!
                Nykyiset:
                E36 328i cöype
                Exät:
                Fiat Uno 60ies '93
                E30 316i
                E28 520ia
                Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                Fiat 127
                Saab 900

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Onkos imuvuodot tsekattu? Vakioveikkaus
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Vertigo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 806
                    • Paska Kaupunni

                    eikö imuvuoto anna jonkun sortin vikakoodia vai onko tuolla mitään anturia joka tarkkailee alipainetta yms?
                    I Don't Know! I Don't Like It!
                    Nykyiset:
                    E36 328i cöype
                    Exät:
                    Fiat Uno 60ies '93
                    E30 316i
                    E28 520ia
                    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                    Fiat 127
                    Saab 900

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Ei ole mitään anturia, joskus voi antaa koodin jos menee lambdan säätörajat yli. Irroita sitten ne putket tarkistusta varten, starttiavulla ym. läträykset on turhanpäiväsiä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7435
                        • Oulu

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Tuli uudenlainen havainto ongelmasta ...
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Tänään sama vikatilanne ...
                        Vikakoodit luettiin eilen (kiitos vain Clavulle nopeasta palvelusta), ja molemmista nokka-akselien asentoantureista oli tullut vikakoodeja. Koodien nollaamisen ja lämpimänä ajetetun lenkin jälkeen vain pakonokan anturi oli hukassa. Molemmat siis menee vaihtoon.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Nifa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 292
                          • Kymenlaakso™

                          Originally posted by Vertigo View Post
                          käytetäänpäs tätä threadiä hyväksi kun on miltei sama ongelma.
                          Eli auto on e36 328i vm 95
                          Oire1: miltein aina kun pysähtyy esmes risteykseen tai mihin vaan ajon jälkeen niin tyhjäkäynti alkaa seilaamaan 400-1000 kierroksen väliä vähäksi aikaa kunnes rauhoittuu hetken päästä sinne 500-600 kiekan tietämille ja tuossa yhtenä iltana hain puolisoa töistä niin oltiin kääntymässä ja painoin kytkimen pohjaan niin auto sammua pätkähti kesken käännöksen mukava tunne kun katoaa tehostimet yks kaks...
                          Oire2: tulppien vaihdon jälkeen auto alkanut satunnaisesti tupsauttamaan putkeen ja tyhjäkäynti tällöin hieman heilahtaa. Epäilin että yksi puolista olisi ottanut itseensä mutta mene ja tiedä.
                          Saitkos tota kakkos oiretta kuntoon? Uiko sulla tulpat öljyssä? Itte vaihdon samalla omastani tulpat kun oli yks tulppa ollut löysällä ja piti diiselmäistä naputusta. Sen jälkeen alotti kevyen putkeen tupsauttelun tyhjäkäynnillä. Havaitsin kylläkin että 3:ssa kolossa oli aika reilusti öljyä että itsellä lähtee venakopan tiiviste vaihtoon. Voi olla kyl että joku puola sielä alko myös häröämään jotain.
                          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Onko kokemuksia siitä että tuo m52 täristää hieman kun käy tyhjäkäyntiä, tuntuu ratissa, penkissä ja polkimissa pieni tärinä. Antaa aavistuksen kaasua heti loppuu. Uudet tulpat vaihdoin muttei auttanut mitään. Kädellä jos moottoria tunnustelee se pyörii hyvinkin tasaisesti.

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Olisko moottorin tukikumit pohjassa?
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                Originally posted by Dani View Post
                                Olisko moottorin tukikumit pohjassa?
                                Mahdollista, pitää tutkia tarkemmin. Danin suosikkipuslat on myös ko. autossa finaalissa. : ) Taitaapi käydä sama powerflex melkein paitsi eri kokoisena tuohon kun sedaniinki laitoin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎