Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..
Collapse
X
-
Originally posted by Jusaba View PostIte huomasin kans venakopantiivistettä vaihtaessa että tuo samainen letku oli hapristunut, täytyypi laittaa vaihtoon alkuviikosta.. Paljonkos nuo vanoksen tiivisteet tulee maksamaan sieltä ulkomailta tilatessa?
Tiivisteet maksoi 60+20 dollaria eli mitä tuosta tulee, 50-55 euroa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnko sinulla tietoa mikä tuon letkun osanumero on? En löydä sitä ETK:sta.
Täytyy Wappuna suorittaa tämä operaatio Vanos ja vaihtaa samalla tuo letku.BMW i3
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View PostEikös se ole tuo osa 11 eli 51 73 1 257 971
http://bmwfans.info/original/E46/Cou...3/ill-13_0644/
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View Post
Toisaalta: ainakin minun letkussa oli toisessa päässä säädettävä kiristin ja toisessa tuollainen puristettu, yleensä ETK:ssa on myös tuon puristettavan kiristimen kuva ja osanumero samassa kuvassa kuin letkukin, eikä sitä tuossa näy.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOlen nyt aloittamassa tuota Vanos-remonttia ja heti tuli pari havaintoa: venttiilikopan tiivisteet on kyllä vaihdon tarpeessa, tulpat taitaa uida öljyssä. Tiivisteet ja uudet tulpat on hankittu joten tuo ei ole ongelma.
Mutta enemmän askarruttaa tuo linkin kuvassa näkyvä ruiskupuolen alipaineletku. Siinä on iso halkeama... Onko jollain tietoa mitä se tekee/miten se vaikuttaa auton toimintaan?
Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by -PT- View PostSamainen letku oli halki samasta kohtaa tuossa minun 320:ssä. Kun letku oli halki niin DME herjasi, että Bank 2 käy laihalla( sylinterit 4,5 ja 6 )
Sitten taas Vanos-asiaa: voisinpa vannoa, että moottori käy nyt tyhjäkäyntiä (kylmänä ja kuumana) eri tavalla kuin ennen. Käyntiääni on jotenkin hiljaisempi/pehmeämpi. Mutta en osaa sanoa mikä siinä on erona, meluallergikkona kuitenkin olen melko varma, ettei tuo ole kuvittelua.
Ja moottorin kierroksissakin on joku ero, aluksi kylmänä on n. 1100 kierrosta ja sitten ne putoaa alle minuutin sisällä normaaliksi. Jostain syystä en kyllä muista huomanneeni tuota eroa noin selvänä ennen remonttia. Minulla ei kuitenkaan ole ollut ongelmia tyhjäkäynnin kierroksien notkahtamisessa, pientä vaihtelua niissä on ollut, mutta sitä ei nähnyt kierroslukumittarista.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMillaisen letkun sinä laitoit tuohon? Muistatko mikä letkun sisähalkaisija on?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostPari lyhyttä koeajoakin tuli tehtyä, mitään tehon nousua ei ole vielä tapahtunut. Toisella kerralla olin kyllä huomaavinani, että moottori olisi kierrosherkempi kuin ennen.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Tutkin tuota mystistä letkua:
- Se on muotoon taivutettu eikä mikään normaali letku.
- Sisähalkaisija on 8mm, ulko 14mm, siinä ei ole vahvistusta vaan letku on umpikumia.
- Letkussa oli osanumero: 7 500 021 joka siis on 11 61 7 500 021
nyt myynnissä oleva versio on: 11 15 7 520 035. Hintaa n. 25-30 euroa.
Taidan kuitenkin ostaa muutaman euron letkunpätkän (jos se vaan taipuu riittävästi).
Ja tuo osahan löytyy crankcase ventilation kohdasta ETK:sta, putki nro 7, toisessä päässä on kiinni muovinen pikaliitin, toinen pää tulee kiristimellä.
Kuva ETK.ssa on kyllä taas mitä sattuu: http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTutkin tuota mystistä letkua:
- Se on muotoon taivutettu eikä mikään normaali letku.
- Sisähalkaisija on 8mm, ulko 14mm, siinä ei ole vahvistusta vaan letku on umpikumia.
- Letkussa oli osanumero: 7 500 021 joka siis on 11 61 7 500 021
nyt myynnissä oleva versio on: 11 15 7 520 035. Hintaa n. 25-30 euroa.
Taidan kuitenkin ostaa muutaman euron letkunpätkän (jos se vaan taipuu riittävästi).
Ja tuo osahan löytyy crankcase ventilation kohdasta ETK:sta, putki nro 7, toisessä päässä on kiinni muovinen pikaliitin, toinen pää tulee kiristimellä.
Kuva ETK.ssa on kyllä taas mitä sattuu: http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Postnyt myynnissä oleva versio on: 11 15 7 520 035. Hintaa n. 25-30 euroa.
Comment
-
Comment