Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tcdoe
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 393
    • Helsinki

    Sanokaapahan vanoksen tiivisteitä vaihdelleet, onko tuollainen nokan hammaspyörän kääntötyökalu mikä Beisanin ohjeissa näkyy välttämätön tähän hommaan, vai pärjäiskö ilmankin? Jos on välttämätön, oisko kellään vuokrata moista pk-seudulla illaksi tai pariksi? Ei viittis avata jakopäätä todetakseen, ettei tule mitään ilman kalua...



    Comment

    • Tcdoe
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 393
      • Helsinki

      Huhuu, ketään vanosrempan tehnyttä kuulolla?

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Ei oo välttämätön, useita jakopäitä ajoitettu ilman tota.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Mikäs tuon funktio siis on muuten?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Mikäs tuon funktio siis on muuten?
            Tuon työkalunko? Sillä käännellään nokkapyörää vanosta takaisin asennettaessa.
            Onnistuu siis käsinkin ilman apuvälineitä.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by JJT View Post
              Tuon työkalunko? Sillä käännellään nokkapyörää vanosta takaisin asennettaessa.
              Onnistuu siis käsinkin ilman apuvälineitä.
              Onkos tuo nyt vaan single Vanoksen juttuja? Itselläni olisi edessä tiivisteiden vaihto tupla vanokseen ja en muista niissä ohjeissa olevan mitään mainintaa, että pitäisi nokkapyöriä käännellä. Kumpaanko tiivisteiden vaihto on kokonaisuudessaan helpompi toteuttaa?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Tcdoe
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 393
                • Helsinki

                Originally posted by markok View Post
                Onkos tuo nyt vaan single Vanoksen juttuja? Itselläni olisi edessä tiivisteiden vaihto tupla vanokseen ja en muista niissä ohjeissa olevan mitään mainintaa, että pitäisi nokkapyöriä käännellä. Kumpaanko tiivisteiden vaihto on kokonaisuudessaan helpompi toteuttaa?
                Jep, sinkkuvanoksen hommia. Tuplavanos näyttää ohjeiden perusteella yksinkertaisemmalta.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7418
                  • Oulu

                  Vähän väärä threadi tämäkin, mutta imuvuotojen korjaus ei sittenkään auttanut mun tyhjäkäyntiongelmaan lämpimällä koneella. Uudestaan sytytti MIL-valon kun lämpimänä kävi hetken tyhjäkäyntiä tiistaina. Eilenkin huomasin hiukan ontumista lämpimän moottorin tyhjäkäynnissä, mutta tänään taas valo sammui omia aikojaan.

                  Seuraavaksi ajattelin vaihtaa polttoainesuodattimen, mutta onko muita hyviä ideoita? Auto siis toimii ajossa täysin normaalisti ja tyhjäkäynnin ontuminenkin näkyy vain pienenpienenä kierroslukumittarin viisarin heilumisena ja hyvin lievänä tärinänä silloin kun vika iskee. Ja tätä ei tapahdu ennen kuin kone on lämmin (eli varmaankin silloin kun seos ei enää ole rikkaalla kylmän koneen takia).

                  Viimeksi oli vikakoodina vain laihaa seosta molemmissa bankeissa, uudemmat vikakoodit on vielä lukematta.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 25-02-2011, 09:37.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Lue koodit ja katso livedatasta additive ja multiply korjausten arvot.

                    Kuulostais hieman imuvuodolta tai maf-vialta, ja jos toinen noista on jo korjattu...

                    Polttoainesuodattimen vaihto ei silti ole huono idea.

                    edit: niin tosiaan niistä imuvuodoista kannattaa olla 100% varma ennen maffin vaihtoa, hyytyessään maffi aiheuttaa hyvin lähelle kaikki samat jutut kuin imuvuoto. Ehkä kuitenkin puskee enemmän multiply-osaa ylös lambdakorjauksesta kuin imuvuoto, mutta paha noista mitään varmaa on sanoa.
                    Last edited by Cell; 25-02-2011, 10:41.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Juhan
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2009
                      • 1345
                      • Ks

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Onko kokemuksia siitä että tuo m52 täristää hieman kun käy tyhjäkäyntiä, tuntuu ratissa, penkissä ja polkimissa pieni tärinä. Antaa aavistuksen kaasua heti loppuu. Uudet tulpat vaihdoin muttei auttanut mitään. Kädellä jos moottoria tunnustelee se pyörii hyvinkin tasaisesti.
                      Tätä tapahtuu itselläkin kylmänä. lisäksi tyhjäkäynti notkahtelee lämpiämisvaiheessa ja välillä melkein sammuu. Vanoksien tiivisteet uusittu. Ja vika sen jälkeen vaan pahentunut. Jenkkifoorumilta löysin juttua mm. huohotussysteemin letkujen rikkoontumisesta joka saattaa aiheuttaa tätä.

                      Hieman offtopic mutta jos joku suunnittelee vanosremppaa niin kannattaa tehdä nämä jutut samalla: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1042436

                      edit: ja 80 - 120km/h taittuu vaatimattomasti 10.3 sec nelosella :(
                      Last edited by Juhan; 19-10-2011, 18:30.

                      Comment

                      • H3nxu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2011
                        • 777
                        • Kerava

                        Originally posted by Antti O View Post
                        Onko kokemuksia siitä että tuo m52 täristää hieman kun käy tyhjäkäyntiä, tuntuu ratissa, penkissä ja polkimissa pieni tärinä. Antaa aavistuksen kaasua heti loppuu. Uudet tulpat vaihdoin muttei auttanut mitään. Kädellä jos moottoria tunnustelee se pyörii hyvinkin tasaisesti.
                        Vauhtipyörä?

                        Comment

                        • petterihi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 622
                          • Kerava

                          Itellä tehnyt tätä aina toisinaan, täysin kylmänä ei tee eikä kunnolla kuumana. Nappasin pätkän videolle, välissä polkaisen hieman mutta samalla lailla jää 500-750rpm väliä jojottamaan.

                          Auto siis 523iAT vm 2000 M52TU25 koneella. Mitään korjauksia ei ole vielä kokeiltu. Inpaa en oo saanut kiinni kun tuo tapahtuu, mutta vikakoodeja ei jää. Urku auki tehot on tallella, muusta vähän vaikea sanoa... Kuumalla koneella rough näyttää tältä:



                          Olisiko tuohon jotain järjestystä missä kannattaisi alkaa ongelmaa selvittämään?
                          E39 523iA Touring -00
                          --
                          E39 523 osia edullisesti
                          Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎