Sanokaapahan vanoksen tiivisteitä vaihdelleet, onko tuollainen nokan hammaspyörän kääntötyökalu mikä Beisanin ohjeissa näkyy välttämätön tähän hommaan, vai pärjäiskö ilmankin? Jos on välttämätön, oisko kellään vuokrata moista pk-seudulla illaksi tai pariksi? Ei viittis avata jakopäätä todetakseen, ettei tule mitään ilman kalua...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..
Collapse
X
-
Originally posted by Perlenbacher View PostMikäs tuon funktio siis on muuten?
Onnistuu siis käsinkin ilman apuvälineitä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostTuon työkalunko? Sillä käännellään nokkapyörää vanosta takaisin asennettaessa.
Onnistuu siis käsinkin ilman apuvälineitä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnkos tuo nyt vaan single Vanoksen juttuja? Itselläni olisi edessä tiivisteiden vaihto tupla vanokseen ja en muista niissä ohjeissa olevan mitään mainintaa, että pitäisi nokkapyöriä käännellä. Kumpaanko tiivisteiden vaihto on kokonaisuudessaan helpompi toteuttaa?
Comment
-
-
Vähän väärä threadi tämäkin, mutta imuvuotojen korjaus ei sittenkään auttanut mun tyhjäkäyntiongelmaan lämpimällä koneella. Uudestaan sytytti MIL-valon kun lämpimänä kävi hetken tyhjäkäyntiä tiistaina. Eilenkin huomasin hiukan ontumista lämpimän moottorin tyhjäkäynnissä, mutta tänään taas valo sammui omia aikojaan.
Seuraavaksi ajattelin vaihtaa polttoainesuodattimen, mutta onko muita hyviä ideoita? Auto siis toimii ajossa täysin normaalisti ja tyhjäkäynnin ontuminenkin näkyy vain pienenpienenä kierroslukumittarin viisarin heilumisena ja hyvin lievänä tärinänä silloin kun vika iskee. Ja tätä ei tapahdu ennen kuin kone on lämmin (eli varmaankin silloin kun seos ei enää ole rikkaalla kylmän koneen takia).
Viimeksi oli vikakoodina vain laihaa seosta molemmissa bankeissa, uudemmat vikakoodit on vielä lukematta.Last edited by Petri.Kekkonen; 25-02-2011, 09:37.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Lue koodit ja katso livedatasta additive ja multiply korjausten arvot.
Kuulostais hieman imuvuodolta tai maf-vialta, ja jos toinen noista on jo korjattu...
Polttoainesuodattimen vaihto ei silti ole huono idea.
edit: niin tosiaan niistä imuvuodoista kannattaa olla 100% varma ennen maffin vaihtoa, hyytyessään maffi aiheuttaa hyvin lähelle kaikki samat jutut kuin imuvuoto. Ehkä kuitenkin puskee enemmän multiply-osaa ylös lambdakorjauksesta kuin imuvuoto, mutta paha noista mitään varmaa on sanoa.Last edited by Cell; 25-02-2011, 10:41.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOnko kokemuksia siitä että tuo m52 täristää hieman kun käy tyhjäkäyntiä, tuntuu ratissa, penkissä ja polkimissa pieni tärinä. Antaa aavistuksen kaasua heti loppuu. Uudet tulpat vaihdoin muttei auttanut mitään. Kädellä jos moottoria tunnustelee se pyörii hyvinkin tasaisesti.
Hieman offtopic mutta jos joku suunnittelee vanosremppaa niin kannattaa tehdä nämä jutut samalla: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1042436
edit: ja 80 - 120km/h taittuu vaatimattomasti 10.3 sec nelosella :(Last edited by Juhan; 19-10-2011, 18:30.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOnko kokemuksia siitä että tuo m52 täristää hieman kun käy tyhjäkäyntiä, tuntuu ratissa, penkissä ja polkimissa pieni tärinä. Antaa aavistuksen kaasua heti loppuu. Uudet tulpat vaihdoin muttei auttanut mitään. Kädellä jos moottoria tunnustelee se pyörii hyvinkin tasaisesti.
Comment
-
-
Itellä tehnyt tätä aina toisinaan, täysin kylmänä ei tee eikä kunnolla kuumana. Nappasin pätkän videolle, välissä polkaisen hieman mutta samalla lailla jää 500-750rpm väliä jojottamaan.
Auto siis 523iAT vm 2000 M52TU25 koneella. Mitään korjauksia ei ole vielä kokeiltu. Inpaa en oo saanut kiinni kun tuo tapahtuu, mutta vikakoodeja ei jää. Urku auki tehot on tallella, muusta vähän vaikea sanoa... Kuumalla koneella rough näyttää tältä:
Olisiko tuohon jotain järjestystä missä kannattaisi alkaa ongelmaa selvittämään?
Comment
-
Comment