Announcement

Collapse
No announcement yet.

kuinka m20:stä 80hv/litra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #76
    Originally posted by Bmw Master
    No pistätkö yhden 288 vaikka tulee?
    katoitko noi linkit mitä laitoin?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #77
      Originally posted by bemu2000
      katoitko noi linkit mitä laitoin?
      Katoin juu, jos niitä saisi tuosta suoraan klik ja tilaus tulisi kotiin niin sitten juu...

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #78
        Originally posted by Bmw Master
        Katoin juu, jos niitä saisi tuosta suoraan klik ja tilaus tulisi kotiin niin sitten juu...
        olihan siinä puhelinnumerokin... ja tulee suoraan kotiovelle. itse tilasin turbon sieltä. eipä tuo ebayhin kirjautuminenkaan niin paha homma ole. kun klikkaat sofort kaufen niin ne lähettää sulle tilinumeronsa sähköpostiin ja tavara tulee sulle kun maksat verkkopankista ensin sen. postikulut ehkä luokkaa 20-30e
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #79


          Siinä vähän miettimistä.

          Ja sitäkin vois miettiä, että miten Opel-miehet ottaa CIH-koneista kaasareilla helposti 80, jopa 90 heppaa per litra. Ja vääntöäkin riittää, jollei nyt ihan tyhmiä tee.
          Last edited by Bullitt; 31-12-2005, 11:50. Reason: linnkkki


          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #80
            Originally posted by T3
            No vaikkapa Laihialta
            Niin? Onko siellä yhtään ylimääräistä Schrick nokkaa?
            288 tai mielummin voisi parempi olla 284/272, saa olla uusikin ja saa sellaisen joku muukin etsiä ja lähettää mulle. Nuo Ebay hinnat ihan ok.

            Comment

            • teme e30 320i
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 162
              • Kemijärvi

              #81
              M-sportissa oli Schrick 272 nokka 420e jos ei puukka kovin pahasti viilannut mua linssiin kesällä,kun nokan tilasin.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #82
                Mites tuo motronic 2,5 kaasuläppä menee le-jetroniciin? Ostin sellaisen, pienti sovittelua vaatii. Onko tuo vesikiertolämmitys tarpeellinen? Täytyy ainakin tehdä yks alipaine liitos lisää...

                Comment

                • Cee.Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 354
                  • Twilight zone

                  #83
                  Originally posted by Bmw Master
                  Onko tuo vesikiertolämmitys tarpeellinen?
                  Omasta m20b25:sta poistin ton lämmityksen ja abaut 25tkm on tullu huristeltua sen jälkeen, eikä ole mitään oireita ilmennyt.
                  With jap crap, life sucks and then you die

                  Comment

                  • Cee.Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 354
                    • Twilight zone

                    #84
                    Originally posted by jeemu
                    Muttä miten jos esim vaihtais m20b25:een m20b20 vauhtipyörän joka ilmeisesti on lähemmäs pari kiloa kevyempi? Eikö se tuo koko kierros alueelle herkkyyttä lisää? Onko vaikutus sitten tuommosella pari kiloa kevyemmällä pyörällä et se hukkaa viimeisetkin väännöt alarekisteristä?
                    b20:sen vauhtipyörästä puuttuu kehältä tappi jonka ainakin vanhempi motrinic pata tarvitsee asennon tunnistinta varten. Viimesimmissä (88-90?)
                    motroniceissa tota vois varmasti käyttää, kun kerran tunnistin on koneen etupäässä.
                    Omasta b25:sta löytyy noin 1.5kg kevennetty limppu, ja edes 2.93 välityksellä ei ollu vittumainen ajettava. Nykyisellä 4.27 väliyksellä kyyti on aika "kevyttä", vitosen voi heittää tupaan jo kuudessakympissä.
                    On tohon mun pataan muutakin tehty mutta paperilla ero vakioon ei ole ihmeellinen, taasen ajotuntuma on. Kerran vakio b25:sta kokeiltuani, jäin todella kaipaamaan kierrosherkkyyttä mitä tosta omasta löytyy.
                    With jap crap, life sucks and then you die

                    Comment

                    • 131
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 393
                      • Siilinjärvi

                      #85
                      Näin 80hv litra



                      Vakioimu/pakosarja, vakioventtiilit, vakio läppäkotelo/ilmamäärämittari. Kansi teetetty ammattimiehellä ja männät vaihdettu. Muutenkin suurta huolellisuutta käytetty.
                      Marko

                      http://www.uniball.fi/

                      BMW E30 S54B32 SS
                      Fiat 131 Abarth g.4 historic

                      http://www.131abarth.com/
                      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                      Comment

                      • Melitos
                        Newbiemmer
                        • May 2005
                        • 25
                        • Vaasa

                        #86
                        Allekirjoituksessasi kaipaat isoa öljyjäähdytintä. Se taitaakin olla tarpeeseen jos voimansiirtoöljyissä on 38kW lämmitysvastus (=tehohäviö). Miten olet onnistunut hukkaamaan suurella vaivalla viritetyn moottorin tehoista noin paljon matkalla tiehen?

                        Vääntökäyrän muoto näyttää varsin tutulta M20B25:n käyrältä. Ilmeisesti imusarja ahdistaa kun vääntö kääntyy laskuun 5000rpm kohdalla.

                        Comment

                        • 131
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 393
                          • Siilinjärvi

                          #87
                          Öljynjäähdytintä kaipaan moottoriöljyille. Tehohäviö on 25,8% joka on ihan normaali takavetoiselle. Öljyt ovat Red Linen öljyjä, perässä Red Line Heavy Duty Shockproof joka pudottaa valmistajan mukaan öljynlämpötilaa (kitkaa vähentää) n 5C. Eli liukkaita öljyjäkin käytämme. Vaihteisto taisi olla vanhoilla laakereilla, uudet laakerit tulivat yksi kisa tuon jälkeen. Etuvetoisissa päästään jonnekkin 20% tietämiin. Tuo Bosch penkki mittaa tehohäviön moottorijarrutuksesta. Veto lopetetaan ja massat jylläävät koneistoa vasten josta häviö lasketaan.

                          Kommentoikoon joku joka tietää paremmin tuon tehohäviön suhteellisuudesta.

                          Vääntökäyrät ja tehokäyrät eivät ole optimaaliset, meillä on pakoputki ollut vääränlainen ja siihen tulee korjaus nyt. Uskon vakaasti että varsinkin vääntökäyrän notko 3000-4000 kohdalla johtuu pakoputkesta.
                          Marko

                          http://www.uniball.fi/

                          BMW E30 S54B32 SS
                          Fiat 131 Abarth g.4 historic

                          http://www.131abarth.com/
                          http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                          https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                          Comment

                          • timpa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 257
                            • Akaa

                            #88
                            Toi tehohäviö on aika suhteellinen juttu.Toiset sanoo et bemari ei hukka kun 15-20hv mut tiedä sitten.Ja autois on eroja ton moottorijarrutuksen suhteen.Kaikki perävälitykset,renkaat ym. vaikuttaa tohon asiaan aika paljon:think
                            speed limits are for pussies

                            Comment

                            • Xhawk
                              OBTCF Member
                              • Jul 2004
                              • 2326
                              • Kierrosalueella (hki)

                              #89
                              Originally posted by 131 View Post
                              http://www.131abarth.com/Oman_teknii...a/SAVE0001.JPG

                              Vakioimu/pakosarja, vakioventtiilit, vakio läppäkotelo/ilmamäärämittari. Kansi teetetty ammattimiehellä ja männät vaihdettu. Muutenkin suurta huolellisuutta käytetty.
                              Mitä kanteen on tehty ja millaiset männät on vaihdettu???
                              "Position One, Position One"
                              Punainen miesten voimisteluauto

                              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                              Comment

                              • 131
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 393
                                • Siilinjärvi

                                #90
                                Tehohäviötä ei voi ilmoittaa hevosvoimina noin yleisesti, se on aina suhteellinen määrä moottoritehosta. 10hv häviö on realismia 40hv koneessa. Se on totta että mitä parempi esim. takaripustus on eli mitä kovemmin rengas painuu rullaan, sitä suurempi on tehohäviö jne jne.

                                Kanteen on tehty vain siistiminen, venturit seetin kupeeseen, täydellinen venttiilityö seeteihin ja ainakin imuventtiilit on ohennettu. Ihan peruskamaa siis. Helppoa ja halpaa.
                                Marko

                                http://www.uniball.fi/

                                BMW E30 S54B32 SS
                                Fiat 131 Abarth g.4 historic

                                http://www.131abarth.com/
                                http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                                https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎