Originally posted by Bmw Master
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kuinka m20:stä 80hv/litra?
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw MasterKatoin juu, jos niitä saisi tuosta suoraan klik ja tilaus tulisi kotiin niin sitten juu...
Comment
-
-
Originally posted by jeemuMuttä miten jos esim vaihtais m20b25:een m20b20 vauhtipyörän joka ilmeisesti on lähemmäs pari kiloa kevyempi? Eikö se tuo koko kierros alueelle herkkyyttä lisää? Onko vaikutus sitten tuommosella pari kiloa kevyemmällä pyörällä et se hukkaa viimeisetkin väännöt alarekisteristä?
motroniceissa tota vois varmasti käyttää, kun kerran tunnistin on koneen etupäässä.
Omasta b25:sta löytyy noin 1.5kg kevennetty limppu, ja edes 2.93 välityksellä ei ollu vittumainen ajettava. Nykyisellä 4.27 väliyksellä kyyti on aika "kevyttä", vitosen voi heittää tupaan jo kuudessakympissä.
On tohon mun pataan muutakin tehty mutta paperilla ero vakioon ei ole ihmeellinen, taasen ajotuntuma on. Kerran vakio b25:sta kokeiltuani, jäin todella kaipaamaan kierrosherkkyyttä mitä tosta omasta löytyy.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Näin 80hv litra
Vakioimu/pakosarja, vakioventtiilit, vakio läppäkotelo/ilmamäärämittari. Kansi teetetty ammattimiehellä ja männät vaihdettu. Muutenkin suurta huolellisuutta käytetty.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
-
👍 1
Comment
-
-
Allekirjoituksessasi kaipaat isoa öljyjäähdytintä. Se taitaakin olla tarpeeseen jos voimansiirtoöljyissä on 38kW lämmitysvastus (=tehohäviö). Miten olet onnistunut hukkaamaan suurella vaivalla viritetyn moottorin tehoista noin paljon matkalla tiehen?
Vääntökäyrän muoto näyttää varsin tutulta M20B25:n käyrältä. Ilmeisesti imusarja ahdistaa kun vääntö kääntyy laskuun 5000rpm kohdalla.
Comment
-
-
Öljynjäähdytintä kaipaan moottoriöljyille. Tehohäviö on 25,8% joka on ihan normaali takavetoiselle. Öljyt ovat Red Linen öljyjä, perässä Red Line Heavy Duty Shockproof joka pudottaa valmistajan mukaan öljynlämpötilaa (kitkaa vähentää) n 5C. Eli liukkaita öljyjäkin käytämme. Vaihteisto taisi olla vanhoilla laakereilla, uudet laakerit tulivat yksi kisa tuon jälkeen. Etuvetoisissa päästään jonnekkin 20% tietämiin. Tuo Bosch penkki mittaa tehohäviön moottorijarrutuksesta. Veto lopetetaan ja massat jylläävät koneistoa vasten josta häviö lasketaan.
Kommentoikoon joku joka tietää paremmin tuon tehohäviön suhteellisuudesta.
Vääntökäyrät ja tehokäyrät eivät ole optimaaliset, meillä on pakoputki ollut vääränlainen ja siihen tulee korjaus nyt. Uskon vakaasti että varsinkin vääntökäyrän notko 3000-4000 kohdalla johtuu pakoputkesta.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Originally posted by 131 View Posthttp://www.131abarth.com/Oman_teknii...a/SAVE0001.JPG
Vakioimu/pakosarja, vakioventtiilit, vakio läppäkotelo/ilmamäärämittari. Kansi teetetty ammattimiehellä ja männät vaihdettu. Muutenkin suurta huolellisuutta käytetty."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Tehohäviötä ei voi ilmoittaa hevosvoimina noin yleisesti, se on aina suhteellinen määrä moottoritehosta. 10hv häviö on realismia 40hv koneessa. Se on totta että mitä parempi esim. takaripustus on eli mitä kovemmin rengas painuu rullaan, sitä suurempi on tehohäviö jne jne.
Kanteen on tehty vain siistiminen, venturit seetin kupeeseen, täydellinen venttiilityö seeteihin ja ainakin imuventtiilit on ohennettu. Ihan peruskamaa siis. Helppoa ja halpaa.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
Comment