Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krampus
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 376
    • Keski-Suomi

    Likasiin vai uusiin öljyihin tuo litku kannattaa laittaa ja miksi? Purkki ollut viime syksystä hyllyssä ja nyt ajattelin sen käyttää. Uusissa öljyissä ei jää pintoihin niin hyvin? Yhden käsittelyn teen kun yksi purkki on.
    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6198
      • Helsinki

      Originally posted by Spetke View Post
      Jos joku epäilee aineen toimivuutta niin teille sanon, että ei ole pakko uskoa eikä ostaa / käyttää. Ne käytää ketkä haluaa, valintojen maailma. Ei teidän tästä kannata ongelmaa tehdä kukaan ei pakota ostamaan / käyttämään.
      Olen samaa mieltä ja noin sanonutkin kaikille jotka vänkää vastaa tms

      Originally posted by Krampus View Post
      Likasiin vai uusiin öljyihin tuo litku kannattaa laittaa ja miksi? Purkki ollut viime syksystä hyllyssä ja nyt ajattelin sen käyttää. Uusissa öljyissä ei jää pintoihin niin hyvin? Yhden käsittelyn teen kun yksi purkki on.
      RVS ohjeistaa sen takia likaisiin öljyihin, koska se irroittaa kitkapinnoilta "likaa", että pääsee tekee tribokeraamisen pinnan kitkapinnoille, toiset sanoo että pesee, vaikka ei se pesemistä varsinaisesti ole ja sen takia suositellaan vanhoin öljyihin, koska usein on raha ja kun öljyillä ajetaan vain se 400km, sitte pihalle ja toinen pullo perään jos tekee tupla käsittelyn. Mutta jos yhden purkin käsittelyn, niin tekisin ohjeen mukaan..

      MILLOIN ON PARAS HETKI KÄSITELLÄ AUTON POLTTOMOOTTORI, ENNEN ÖLJYNVAIHTOA VAI SEN JÄLKEEN?
      Kumpikaan tapa ei ole väärä. Uusissa tai melkein uusissa moottoreissa asialla ei ole edes juuri väliä.

      Mitä enemmän moottorilla on ajettu, sitä likaisempi se yleensä on. Käsiteltäviltä pinnoilta irtoaa käsittelyn yhteydessä likaa öljyyn, ja öljy kannattaa usein vaihtaa ennen toista käsittelykertaa, jota suosittelemme yli 40000 km ajetuille moottoreille. Siksi optimaalisin ajankohta käytetyn moottorin RVS-käsittelylle on n. 400 km ennen tulossa olevaa öljynvaihtoa. Toinen käsittelykerta tehdään heti öljynvaihdon jälkeen, eikä uutta öljynvaihtoa tarvita.
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        Originally posted by MikeDry View Post
        who knows. Olishan se kiva tehdä puolueeton testi ajaa ilman öljyjä.
        Tämä kiinnostaisi itseänikin joten voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi testaajaksi kun vaan jostakin löydän sopivan halvan leimassa olevan BMW auton testiyksilöksi. Jos on ylimääräinen tarjolla saa vinkata. Nettiauton kolusin jo läpi.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3571
          • Raisio

          Ei mikään paras tapa testata ainetta, muuttuvia tekijöitä paljon ja jos vanha kuplavolkkarin kone käy jäteöljyjen laskemisen jälkeen yleensä sen 5-10 minuuttia kaasu pohjassa noissa engine blow näytöksissä niin ihan turha testata ilman öljyjä.

          Enemmänkin miten toimii kovan rasituksen alla Katen suojaa osia lisäkulumiselta se tärkein.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6198
            • Helsinki

            oho, tulikin isot kuvat, no näkee lukea

            Yksi olisi tehdä oma testi ajaa ilman moottori öljyjä tuollaisen käsittelyn jälkee.
            Mutta muistaakseni rvs teki siihen pösöön jokun 2.5dl edestä käsittelyn.

            Tässä on lehti artikkeli

            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2220
              • Vantaa

              Tuo iltalehden "testi" oli kyllä tehty päin honkia, eikä kerro oikeastaan mitään kun sotkivat kahta ainetta kerrallaan. Pelkästään moottorin sisäpesulla saa jumivat mänänrenkaat liikkeelle ja puristukset nousemaan.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3571
                • Raisio

                Toi testinhän tehty päin persettä.

                Sotkettu kahdet aineet ja kun ohivuodotkin pieniä ei oo mitään ns rikki eikä venttiilit vuoda.

                Olisi alkumittauksen jälkeen vetää se BGn aine ja kattoa mitä pelkkä karstapuhdistus männänrenkaille olis tehnyt puristuksille.

                Nyt ei tiedä mitä mikin vaikutti tai mikä olis tulos ollut pelkällä RVS aineella.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3571
                  • Raisio

                  Jahas. Oltiin nopeampia samalla vastauksella siellä ylempänä
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6198
                    • Helsinki

                    Joo, se on totta...Mutta nää on näitä, että jos haluaa omakohtaisia testejä, tutkimus tuloksia tai vastaavaa, niin kannattaa tehdä itse. Niin kuin itse olen tehnyt, tällä hetkellä on juuri testi muulissa testissä G4 ja G6 käsittely menossa ja nyt olen päässyt vasta 2000km mittariin käsittelyn jälkeen, testi on vähän kesken ja tohon moottoriin on kyllä testattu kaikenlaista. Tällä hetkellä kaksi testiä on ollut tehokkaimpia, tämä http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...akkaus-fi.html
                    Toi on toiminut parhaiten moottorin sisäpesussa, tuosta vaihtaisin tuon Resurs Total Engine-metallinsuoja-aineen rvs aineeseen ja tekisin tupla käsittelynä.

                    Myös aikaisempia "speciaaleja" moottori öljy testejä, niin on niissä pientä eroa siihen marketin öljyyn verrattuna, ainakin omakohtaisessa kokemuksessa.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3571
                      • Raisio

                      Iltalehden lehtijutusta paistaa suorituspaineet, ei uskallettu tehdä, yksi RVS annostelu koneeseen ja alkumittausten jälkeen mittaus 2.

                      Tiedettiin miten karsta lähtee ja pelataan varman päälle ja olisko pelkkä RVS näkynyt paljoakaan tuloksissa vaikka antais laakereille hiukan lisäsuojaa.

                      Hyvät tulokset ja kahden aineen lisämyyntimainos tässä samaan kasaan haisee.

                      Tuulilasin toimittaja kirjoittajana.

                      Olisivat mitanneet lämpötilat, melutasot, kiihtyvyydet niin olis nähty jotain muutakin dataa samalla
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6198
                        • Helsinki

                        Kyllä tuo olisi kuulostanut paremmalta, myös korjaamo mikä teki testin, myy kyseistä tuotetta ja tulee tunne, että ei olisi yhdellä pullolla ollut mitään tulosta, ehkä pikkaisen parempaa puristuspaineen parannusta.


                        Edittä...Nyt voin sanoa about RVS aineesta omakohtaista kokemusta, siis testi on vielä kesken, kun ohjeissa puhutaan käsittelyn jälkeen 2000-5000km ajoa, niin olisi käsittely valmis jos toimii, näin muistelisin. Se mitä tuohon testi autoon on tehty, niin pitkä stoori. Mutta sen voin todeta ja vähän pettyäkin, että tuossa aine ei toiminut kokonaisena kyseisessä moottorissa, vain pienessä osa-alueessa. Jossain näkyy että jotain muutoksia tapahtunut, mutta vaivaa se kyseinen vika vieläkin, minkä takia kaikenlaisia testejä tehty, eli moottori polttaa öljyä. Vaihdelaatikkoon tein T3 käsittelyn, siinä huomaa eron, vaihteet vaihtuvat pehmeämmin ja kylmällä kelillä vaihdelaatikko toimii paremmin lyhyemmässä ajassa. Mutta sen verran utelias olen, että tuohon omaan e30:seen tulen tekemään käsittelyn kaikkiin mihin pystyy
                        Last edited by MikeDry; 05-06-2022, 21:36.
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3167
                          • 47200

                          X1R meinasin ite laittaa m54 koneeseen kun saan aikaseksi vaihtaa öljyt. Ja nimenomaan uusien öljyjen sekaan pienentämään kitkaa entisestään. TikTokin puolella hakkiz tehnyt noita testejä vaikka kuinka eri litkuilla, että milloin narahtaa kiinni rulla kun lisää painoa akselin päähän. Suosittelen katsomaan jossei ole vielä tuttu kundi eri öljy, vaseliini ym testejä tehnyt mitä katsojat halunnu nähdä ja mieleen on tullut. Ja on täysin puolueeton

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6198
                            • Helsinki

                            Originally posted by pazq View Post
                            TikTokin puolella hakkiz tehnyt noita testejä vaikka kuinka eri litkuilla, että milloin narahtaa kiinni rulla kun lisää painoa akselin päähän. Suosittelen katsomaan jossei ole vielä tuttu kundi eri öljy, vaseliini ym testejä tehnyt mitä katsojat halunnu nähdä ja mieleen on tullut. Ja on täysin puolueeton
                            Joo, niitä on nähnyt, mutta sehän tekee sillä timken testillä mitä kaikki sanoo, että ei ole oikea, on erittäin kyseenalainen, ei ole oikea testaust menetelmä, esim moottori öljyssä tai jossais spray rasvassa, ehkä jossain vaseliinissa ja voimansiirto öljyissä joo, kun tulee sitä pintapainetta ja paljon. Mutta toisaalta kyllä se minusta kertoo jotain, jos tavallinen marketin öljy kestää vaikka 2 min 2kg ja toinen öljy kestää 10min 2kg painolla, että on samanlainen jälki.
                            Muistan mikä "kohu" tuli kun joku virityspaja teke tuollaiseta "paremmasta" moottori öljystä myös kyseisellä testillä tuloksia, tässä se kyseinen testi
                            https://www.tribodyn-nordic.com/wp-c...jyvertailu.pdf

                            Niin kuin aina oon sanonut, että kyl nää toimii oikeissa olosuhteissa, kun se myynti on niin pientä että esim isot öljy yhtiöt eivät ole varmaan "huolissaan" kyseisistä tuoteista ja kun myyntiä on muutenkin, niin sen takia näitä ei välttämättä isot yhtiöt kiinnosta. Tällä tarkoitan sitä, että moni pohtii sitä, että miksi joku iso öljy yhtiö ala käyttää tälläistä, niin äkkiäkös sitä voisi päätellä, että miksi, se maksaisi enemmän sille öljy yhtiölle ja kuka asiakas maksaisi siitä "paremmasta"...

                            Täällä on paljon moottori samankaltaisia moottori öljy testejä, mutta tekee tuolla kyseenalaisella timken testillä
                            https://www.youtube.com/c/PiotrTester/videos
                            ja täällä testi tuloksia taulukossa
                            Last edited by MikeDry; 06-06-2022, 20:16.
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3167
                              • 47200

                              No kyseenalainen ja kyseenalainen. Tulee tulos hyvinkin äkkiä selville tuolla tavalla ainakin. Pintapainetta kun on älyttömästi ja edelleen se vaivatta siitä pitkää kitkan pienenä kertoo jo että se siinä myös pysyy. Ja laitan jokatapauksessa ja katon mitä käy. Tiiä vaikka laittasin joka reikään jotain tavaraa ja katotaan keskikulutusta sen jälkeen uudestaan tommonen 333tkm ajettu m54b30 xi öljysyöppö kyseessä niin siinä on muutama eri kitka matkalla kammelta renkaalle asti ai m54 maistuu öljy, joo maistuu ainakin teboilin diamondi. Pitää kokeilla jotain muuta kun vaihtaa öljyt

                              Comment

                              • Jarger
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 3826
                                • Finnland

                                Originally posted by pazq View Post
                                No kyseenalainen ja kyseenalainen. Tulee tulos hyvinkin äkkiä selville tuolla tavalla ainakin. Pintapainetta kun on älyttömästi ja edelleen se vaivatta siitä pitkää kitkan pienenä kertoo jo että se siinä myös pysyy. Ja laitan jokatapauksessa ja katon mitä käy. Tiiä vaikka laittasin joka reikään jotain tavaraa ja katotaan keskikulutusta sen jälkeen uudestaan tommonen 333tkm ajettu m54b30 xi öljysyöppö kyseessä niin siinä on muutama eri kitka matkalla kammelta renkaalle asti ai m54 maistuu öljy, joo maistuu ainakin teboilin diamondi. Pitää kokeilla jotain muuta kun vaihtaa öljyt
                                Itsellä 418tkm M57, M52 368tkm, M30 290tkm. Ei maistu öljy, liekö liian halpaa käytän.
                                Sitten löytyy isäni omistuksesta M47, jolle puolestaan maistuu joku 0,5-1l öljynvaihtovälille, kilsoilla 410tkm.
                                Mutta kun tätä pientä faktaa miettii ja itse näkee nämä biilit jonkinlaisina aikakautensa klassikoina, ei jotenkin näe sitä uudempaa parempana.

                                Toki se joskus hiukan oli itselläkin pakollista kun omat Bemaroinnit aloitti maagisella M40:llä. Mutta sekin oli kelpo peli tuolloin, tai sitten minulla vain tuuria. Ainoa hihnakone BMW:ltä ja hihna oli helppo vaihtaa
                                Negatiiviset kauppakokemukset:
                                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎