Likasiin vai uusiin öljyihin tuo litku kannattaa laittaa ja miksi? Purkki ollut viime syksystä hyllyssä ja nyt ajattelin sen käyttää. Uusissa öljyissä ei jää pintoihin niin hyvin? Yhden käsittelyn teen kun yksi purkki on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
RVS aineet
Collapse
X
-
Originally posted by Spetke View PostJos joku epäilee aineen toimivuutta niin teille sanon, että ei ole pakko uskoa eikä ostaa / käyttää. Ne käytää ketkä haluaa, valintojen maailma. Ei teidän tästä kannata ongelmaa tehdä kukaan ei pakota ostamaan / käyttämään.
Originally posted by Krampus View PostLikasiin vai uusiin öljyihin tuo litku kannattaa laittaa ja miksi? Purkki ollut viime syksystä hyllyssä ja nyt ajattelin sen käyttää. Uusissa öljyissä ei jää pintoihin niin hyvin? Yhden käsittelyn teen kun yksi purkki on.
MILLOIN ON PARAS HETKI KÄSITELLÄ AUTON POLTTOMOOTTORI, ENNEN ÖLJYNVAIHTOA VAI SEN JÄLKEEN?
Kumpikaan tapa ei ole väärä. Uusissa tai melkein uusissa moottoreissa asialla ei ole edes juuri väliä.
Mitä enemmän moottorilla on ajettu, sitä likaisempi se yleensä on. Käsiteltäviltä pinnoilta irtoaa käsittelyn yhteydessä likaa öljyyn, ja öljy kannattaa usein vaihtaa ennen toista käsittelykertaa, jota suosittelemme yli 40000 km ajetuille moottoreille. Siksi optimaalisin ajankohta käytetyn moottorin RVS-käsittelylle on n. 400 km ennen tulossa olevaa öljynvaihtoa. Toinen käsittelykerta tehdään heti öljynvaihdon jälkeen, eikä uutta öljynvaihtoa tarvita.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View Postwho knows. Olishan se kiva tehdä puolueeton testi ajaa ilman öljyjä.
Comment
-
-
Ei mikään paras tapa testata ainetta, muuttuvia tekijöitä paljon ja jos vanha kuplavolkkarin kone käy jäteöljyjen laskemisen jälkeen yleensä sen 5-10 minuuttia kaasu pohjassa noissa engine blow näytöksissä niin ihan turha testata ilman öljyjä.
Enemmänkin miten toimii kovan rasituksen alla Katen suojaa osia lisäkulumiselta se tärkein.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
oho, tulikin isot kuvat, no näkee lukea
Yksi olisi tehdä oma testi ajaa ilman moottori öljyjä tuollaisen käsittelyn jälkee.
Mutta muistaakseni rvs teki siihen pösöön jokun 2.5dl edestä käsittelyn.
Tässä on lehti artikkeli
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Toi testinhän tehty päin persettä.
Sotkettu kahdet aineet ja kun ohivuodotkin pieniä ei oo mitään ns rikki eikä venttiilit vuoda.
Olisi alkumittauksen jälkeen vetää se BGn aine ja kattoa mitä pelkkä karstapuhdistus männänrenkaille olis tehnyt puristuksille.
Nyt ei tiedä mitä mikin vaikutti tai mikä olis tulos ollut pelkällä RVS aineella.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Joo, se on totta...Mutta nää on näitä, että jos haluaa omakohtaisia testejä, tutkimus tuloksia tai vastaavaa, niin kannattaa tehdä itse. Niin kuin itse olen tehnyt, tällä hetkellä on juuri testi muulissa testissä G4 ja G6 käsittely menossa ja nyt olen päässyt vasta 2000km mittariin käsittelyn jälkeen, testi on vähän kesken ja tohon moottoriin on kyllä testattu kaikenlaista. Tällä hetkellä kaksi testiä on ollut tehokkaimpia, tämä http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...akkaus-fi.html
Toi on toiminut parhaiten moottorin sisäpesussa, tuosta vaihtaisin tuon Resurs Total Engine-metallinsuoja-aineen rvs aineeseen ja tekisin tupla käsittelynä.
Myös aikaisempia "speciaaleja" moottori öljy testejä, niin on niissä pientä eroa siihen marketin öljyyn verrattuna, ainakin omakohtaisessa kokemuksessa.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Iltalehden lehtijutusta paistaa suorituspaineet, ei uskallettu tehdä, yksi RVS annostelu koneeseen ja alkumittausten jälkeen mittaus 2.
Tiedettiin miten karsta lähtee ja pelataan varman päälle ja olisko pelkkä RVS näkynyt paljoakaan tuloksissa vaikka antais laakereille hiukan lisäsuojaa.
Hyvät tulokset ja kahden aineen lisämyyntimainos tässä samaan kasaan haisee.
Tuulilasin toimittaja kirjoittajana.
Olisivat mitanneet lämpötilat, melutasot, kiihtyvyydet niin olis nähty jotain muutakin dataa samallaG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Kyllä tuo olisi kuulostanut paremmalta, myös korjaamo mikä teki testin, myy kyseistä tuotetta ja tulee tunne, että ei olisi yhdellä pullolla ollut mitään tulosta, ehkä pikkaisen parempaa puristuspaineen parannusta.
Edittä...Nyt voin sanoa about RVS aineesta omakohtaista kokemusta, siis testi on vielä kesken, kun ohjeissa puhutaan käsittelyn jälkeen 2000-5000km ajoa, niin olisi käsittely valmis jos toimii, näin muistelisin. Se mitä tuohon testi autoon on tehty, niin pitkä stoori. Mutta sen voin todeta ja vähän pettyäkin, että tuossa aine ei toiminut kokonaisena kyseisessä moottorissa, vain pienessä osa-alueessa. Jossain näkyy että jotain muutoksia tapahtunut, mutta vaivaa se kyseinen vika vieläkin, minkä takia kaikenlaisia testejä tehty, eli moottori polttaa öljyä. Vaihdelaatikkoon tein T3 käsittelyn, siinä huomaa eron, vaihteet vaihtuvat pehmeämmin ja kylmällä kelillä vaihdelaatikko toimii paremmin lyhyemmässä ajassa. Mutta sen verran utelias olen, että tuohon omaan e30:seen tulen tekemään käsittelyn kaikkiin mihin pystyyLast edited by MikeDry; 05-06-2022, 21:36.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
X1R meinasin ite laittaa m54 koneeseen kun saan aikaseksi vaihtaa öljyt. Ja nimenomaan uusien öljyjen sekaan pienentämään kitkaa entisestään. TikTokin puolella hakkiz tehnyt noita testejä vaikka kuinka eri litkuilla, että milloin narahtaa kiinni rulla kun lisää painoa akselin päähän. Suosittelen katsomaan jossei ole vielä tuttu kundi eri öljy, vaseliini ym testejä tehnyt mitä katsojat halunnu nähdä ja mieleen on tullut. Ja on täysin puolueeton
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostTikTokin puolella hakkiz tehnyt noita testejä vaikka kuinka eri litkuilla, että milloin narahtaa kiinni rulla kun lisää painoa akselin päähän. Suosittelen katsomaan jossei ole vielä tuttu kundi eri öljy, vaseliini ym testejä tehnyt mitä katsojat halunnu nähdä ja mieleen on tullut. Ja on täysin puolueeton
Muistan mikä "kohu" tuli kun joku virityspaja teke tuollaiseta "paremmasta" moottori öljystä myös kyseisellä testillä tuloksia, tässä se kyseinen testi
https://www.tribodyn-nordic.com/wp-c...jyvertailu.pdf
Niin kuin aina oon sanonut, että kyl nää toimii oikeissa olosuhteissa, kun se myynti on niin pientä että esim isot öljy yhtiöt eivät ole varmaan "huolissaan" kyseisistä tuoteista ja kun myyntiä on muutenkin, niin sen takia näitä ei välttämättä isot yhtiöt kiinnosta. Tällä tarkoitan sitä, että moni pohtii sitä, että miksi joku iso öljy yhtiö ala käyttää tälläistä, niin äkkiäkös sitä voisi päätellä, että miksi, se maksaisi enemmän sille öljy yhtiölle ja kuka asiakas maksaisi siitä "paremmasta"...
Täällä on paljon moottori samankaltaisia moottori öljy testejä, mutta tekee tuolla kyseenalaisella timken testillä
https://www.youtube.com/c/PiotrTester/videos
ja täällä testi tuloksia taulukossa
Last edited by MikeDry; 06-06-2022, 20:16.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
No kyseenalainen ja kyseenalainen. Tulee tulos hyvinkin äkkiä selville tuolla tavalla ainakin. Pintapainetta kun on älyttömästi ja edelleen se vaivatta siitä pitkää kitkan pienenä kertoo jo että se siinä myös pysyy. Ja laitan jokatapauksessa ja katon mitä käy. Tiiä vaikka laittasin joka reikään jotain tavaraa ja katotaan keskikulutusta sen jälkeen uudestaan tommonen 333tkm ajettu m54b30 xi öljysyöppö kyseessä niin siinä on muutama eri kitka matkalla kammelta renkaalle asti ai m54 maistuu öljy, joo maistuu ainakin teboilin diamondi. Pitää kokeilla jotain muuta kun vaihtaa öljyt
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostNo kyseenalainen ja kyseenalainen. Tulee tulos hyvinkin äkkiä selville tuolla tavalla ainakin. Pintapainetta kun on älyttömästi ja edelleen se vaivatta siitä pitkää kitkan pienenä kertoo jo että se siinä myös pysyy. Ja laitan jokatapauksessa ja katon mitä käy. Tiiä vaikka laittasin joka reikään jotain tavaraa ja katotaan keskikulutusta sen jälkeen uudestaan tommonen 333tkm ajettu m54b30 xi öljysyöppö kyseessä niin siinä on muutama eri kitka matkalla kammelta renkaalle asti ai m54 maistuu öljy, joo maistuu ainakin teboilin diamondi. Pitää kokeilla jotain muuta kun vaihtaa öljyt
Sitten löytyy isäni omistuksesta M47, jolle puolestaan maistuu joku 0,5-1l öljynvaihtovälille, kilsoilla 410tkm.
Mutta kun tätä pientä faktaa miettii ja itse näkee nämä biilit jonkinlaisina aikakautensa klassikoina, ei jotenkin näe sitä uudempaa parempana.
Toki se joskus hiukan oli itselläkin pakollista kun omat Bemaroinnit aloitti maagisella M40:llä. Mutta sekin oli kelpo peli tuolloin, tai sitten minulla vain tuuria. Ainoa hihnakone BMW:ltä ja hihna oli helppo vaihtaa
Comment
-
Comment