Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3571
    • Raisio

    Lisäksi pelkkää puristussuhteen muutos tuo välttämättä lisää tehoa. Jotta testi olis pätevä, ensin rullilla tehot ruutuun ja ärveeässät koneeseen ja mittausten jälkeen uudet tehomittaukset.

    En ylläty vaikka tehot aikalailla samat molemmilla mittauskerroilla vaikka puristukset nousseet, vai onko jossain mittaustuloksia näin tehdystä vertailusta?
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Aiheeseen (RVS-testi videoihin) sen verran liittyen heitän kommentin noista puristus/vuotopaine mittauksista:

      Minulle aikoinaan eräs moottorien rakenteluun ja virittämiseen erikoistunut guru neuvoi,että aina ennen em. mainittuja mittauksia tulppia löysätään n. yksi kierros ja kiristetään uudelleen. Tämän jälkeen moottori käynnistetään uudelleen muutamaksi sekunniksi. Sen jälkeen vasta tulpat poistetaan ja suoritetaan mittaukset. Tällä varmistetaan,ettei syt.tulpista mahdollisesti irtoava karsta jää sylinteriin ja siitä mitatessa venttiilien tiivistyspinnan väliin. Ja antaisi täten mahdollisesti virheellisen mittaustuloksen. Mitä huonompikuntoinen moottori,sitä enemmin tuo karstan aiheuttama virhe on mahdollista.
      Ei nykypäivän moottoreiden sytytystulppiin enään mitään karstaa kerry.
      Tai jos kertyy niin silloin on jotakin pielessä ja sitä karstaa pitäisi olla koko palotila täynnä.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10037
        • KVLA

        Originally posted by Spetke View Post
        Ei nykypäivän moottoreiden sytytystulppiin enään mitään karstaa kerry.
        Tai jos kertyy niin silloin on jotakin pielessä ja sitä karstaa pitäisi olla koko palotila täynnä.
        Kuten viimeisessä lauseessani mainitsikin. Eli normaalisti ehjään moottoriinhan noita mittauksia ei tarvi tehdä,mutta jos esim.jotain öljysyöppöä aletaan tutkimaan,niis sitä karstaa voi olla oikeasti paljon. "Nykymoottoreissakin".

        Ps. En väheksy tai nollaa mittauksiasi,totesin vaan kuinka minua aikoinaan opetettiin viallista moottoria tutkia ja tarkastella.
        Last edited by Heguli 31; 05-11-2022, 17:55.

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3571
          • Raisio

          Nykymoottoreiden joukossa kun on näitä öljyä kuluttavia yksilöitä, karstaa löytyy palotilasta ja just mm näihin noita mömmöjä tungetaan.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5013
            • Paimio

            Onkos joku tätä öljyä kuluttavaan moottoriin laittanut ja onko se vähentänyt kulutusta?

            Tälle N53:lle ainakin maistuu öljy vähän turhan hyvin joten voisi olla kokeilemisen arvoista jos tepsii...:think
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6198
              • Helsinki

              On tein tupla käsittelyn. Mutta taitaa olla menetetty peli tuossa moottorissa. Siis kyllä se jotain vaikuttu, kun kulutus pienentyi, mutta jotkut sanoo että pitäisi tehdä kolmas käsittely, se on ollut mietinnässä kyl. Eri auton moottori kyllä kysessä. Tein joskus vuosi sitten tulla Resurs laaja moottorin sisäpesu käsittely, niin puristuspaineet nousi ja öljyn kulutus laski 1L/100km to puolet. Sitten se alkoi ajankanssa taas kuluttaa, niin tein rvs tupla käsittelyn, niin on öljyn kulutus laskenut n.0.5L/800km vie edelleen ja puristukset nousseet takaisin, sinne missä oli tuon Resurs käsittelyn jälkee. Tossa on varmaan öljy männän renkaat, niin jumissa/kartoittuneet(oma veikkaus), kun vasta korkeilla kierroksilla alkaa pöllyttää sinistä, tyhjäkäynnillä ei mitää ja jos ajaa nätisti, niin vie tuon 0.5L/800km, mutta jo paljon korkeita kierroksia, niin vie enemmän
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5013
                • Paimio

                No nyt on tuplakäsittely tehty.

                Kyllä tuolla aineella jotain vaikutusta on kun valuttelin vanhaa öljyä pois ja sitä pitelin niin aika paljon "liukkaampaa" oli mitä yleensä vanha öljy on.

                Sitä en oikein osannut arvioida oliko sen likaisempaa kuin yleensä eli oliko aine oikeasti pessyt moottoria jollain tavoin. Suodattimessakaan en huomannut mitään ylimääräistä mielestäni.

                No laitoin toisen setin sisään ja saapi siellä pyöriä nyt sitten tämän vaihtovälin ensi vuoteen asti.


                Pitäisiköhän se polttoainejärjestelmän ainekin laittaa?
                Mahtaisiko se pidentää suuttimien käyttöikää?
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6198
                  • Helsinki

                  Kokeile, ainakin 335 e9x luultavasti auttanut, kun ei ole vielä korkeapaine bensapumppu lauennut, kun epäilys olisi että noilla kilsoilla olisi jo
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by TheRipper View Post

                    Pitäisiköhän se polttoainejärjestelmän ainekin laittaa?
                    Mahtaisiko se pidentää suuttimien käyttöikää?
                    Olen varmaan neljään viimeiseen autooni tuon lykännyt, ehjiä ollut kaikki joten yhtään mitään eroa ei huomaa. Mutta kai se jotain auttaa pitkässä juoksussa. Pullohan on halpa mutta se aineen sisäänajo on vähän paskamainen, melkein kannattaa aina yhdistää tuon laitto johonkin reissuun, muuten saa ajella tuntikaupalla..
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1741
                      • vihti

                      Itse olen kahdessa autossa huomannut eron pintakaasulla ja pienillä kierroksilla(1000-2000) vääntää paremmin
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Jaskalla
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2017
                        • 68
                        • Kaakonkulma

                        Originally posted by Hmy View Post
                        Itse laitoin tavarat öljynjäähdyttimen letkusta sisään. Helppo ja onnistuu suoraan konehuoneesta.
                        Kiitos Hmy. Näin RVS:n lisäys laatikkoon onnistui vaivattomasti. Jäähdyttimen ylempi letku irti ja ruutalla imasin hieman öljyä RVS:n joukkoon ja pieni sekotus. Ruutalla aineet takaisin letkuun ja letku takaisin paikoilleen. Tippaakaan ei tullut öljyä ulos. Lämpötilalla ei ollut merkitystä. Helppoa ja nopeaa eikä tarvinnut edes työkaluja kun letku on pikalukituksella kiinni.

                        Originally posted by Spetke View Post
                        Ei onnistu mitenkään helposti. Se olisi pitänyt tursottaa sinne ennen öljyn täyttöä. Tai sitten laatikosta öljyä pois ja RVS sisään ja uudelleen täyttö oikeassa lämpötilassa oikeaan määrään.
                        Ja sitä muovista kertakäyttö öljyproppua ei parane mennä avaamaan.
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Ei se täyttömäärä olekkaan kiinni RVS määrästä vaan siitä, että et saa sitä sinne enään kunnolla ilman, että laatikosta tyhjentää öljyä ulos. Se olisi pitänyt tursottaa sinne öljypohjaan valmiiksi ennen öljypohjan kiinnitystä vaihteistoon.
                        Tossa ohje Spetkelle joka piti RVS:n lisäämistä Vaihdelaatikkoon lähes mahdottomana.
                        Last edited by Jaskalla; 16-06-2023, 12:24.

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15249
                          • Ajamisen Iloa

                          Mikä RVS torsen lukkoperään?
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1741
                            • vihti

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Mikä RVS torsen lukkoperään?
                            T3 purkki?

                            Itse en torseniin laittais kun sen toimintaperiaate tietääkseni on sellainen että ne matoruuvit painuu tasauspyörästön runkoa vasten, kun niistä pinnoista tulee liukkaammat oletettavasti niin lukottaa huonommin :think

                            tai sit jos laittaa niin pitää ajaa vaan pelkkää jotain moottoritie ajoa jos haluaa että rvs alkaa tekemään sitä ”pinnoitetta” vain vetopyöräpariin ja laakereihin
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5266
                              • Pirkkala

                              Kysyisin tuota jostain valmistajan edustajalta kyllä ennenkuin laittaisin.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Kernwaffe
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 173
                                • Masku

                                Onko kukaan laittanut noita mömmöjä moottoripyörään jossa on märkäkytkin? 4l tilavuus olisi pyörässäkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎