Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5013
    • Paimio

    Tuo M52 oli kyllä hyvä kone...ei tosiaan öljy maistunut...ei tainut omistusaikanani (Yli 10vuotta) kertaakaan laskea edes puoleen väliin tikussa. Ikinä ei ainakaan tarvinnut lisätä.

    Tämä N53 onkin sitten ihan toinen juttu...
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16457
      • Asikkala

      Originally posted by Jarger View Post
      M40. Ainoa hihnakone BMW:ltä
      Eipäs ole.

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2712
        • .fi

        Originally posted by jr66 View Post
        Eipäs ole.
        m20 huurettu.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3826
          • Finnland

          Tarkoitin, että ainoa omistamani hihnakone BMW:ltä. Ei tulisi mieleenkään väittää että ainoa valmistettu, kuitenkin historiaa löytyy merkiltä. Valitan artikulaatio-ongelmia asiassa
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            Topicin innoittamana tilasin 750e "testipaketin" -olenko idiootti kun tuollaisen ostin? ehkäpä mut ainakin saatte tuloksia ja RVS:n hessut helppoa rahaa..


            Testiauto 1.
            T5 portteri ja 2.5l 5cyl 96kw
            Moottorilla ajettu 500km täydellisen konerempan jälkeen joten isoja muutoksia en odota, mutta nyt on paras aika tehdä käsittely.


            Testiauto 2.
            E36TIC
            tästä näkee konkreettisesti muutoksen (ainakin toivon) -Tarkoitus mitata askin ja perän lämmöt laserilla ennen aineita ja aineiden jälkeen.. kitka pitäisi pienentyä 1-2% "per reikä" joten kokonaiskitkan pitäisi laskea 3-6%
            500hp teholla tarkoittanee 15-25hp tehonlisäystä pyörille ja matalampia lämpöjä askissa sekä perässä..
            tehoa ei pystytä todentamaan mutta lämmönlaskua odotetaan ja toivotaan..


            Testiauto 3.
            Stagea bensa V6


            Testiauto 4.
            1.6TDI golf


            Testiauto 5.
            Hiace
            testattiin huvikseen yhteen tuhannen paskana olevaan Hiacen perään. -laakerit tuhannen paskana ja pinionissa sentin välys.. auttaako mitään? epäilen, mutta auton omistaja halusi välttämättä testata. -reportoidaan jos ihme tapahtuu, tarjoan myös ratapäivillä kaikille paikalla olioille pullakahviit jos perä "korjaantuu" (epäilen)


            Testivene 1.
            60Hp suzuki 4t (vm.2017)
            -tästä mitataan kulutus ennen ja jälkeen ja mitattavia eroja pitäisi tulla sillä laitoksella ajetaan aina isolla kaasulla, samalla nopeudella ja samalla vedenlämmöllä.


            Mittauksissa pyrin huomioimaan tuulen sekä lämpötilamuutoksen. (suomeksi pyrin mittaamaan jälken mittaukset samanlaisella ja suuntaisella tuulella ja yhtä lämpimällä kelillä kuin ennen mittauksetkin.
            Reportoin kun jotain mitattua tulosta ilmoilla, pysykää linjoilla..
            Last edited by Takalo_kari; 07-06-2022, 18:20.
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              Originally posted by Jarger View Post
              Tarkoitin, että ainoa omistamani hihnakone BMW:ltä. Ei tulisi mieleenkään väittää että ainoa valmistettu, kuitenkin historiaa löytyy merkiltä. Valitan artikulaatio-ongelmia asiassa
              Asia kunnossa

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3826
                • Finnland

                Mielenkiinnolla testituloksia odotellen Hienoa
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6198
                  • Helsinki

                  Originally posted by A.I View Post
                  Topicin innoittamana tilasin 750e "testipaketin" -olenko idiootti kun tuollaisen ostin? ehkäpä mut ainakin saatte tuloksia ja RVS:n hessut helppoa rahaa..
                  Mittauksissa pyrin huomioimaan tuulen sekä lämpötilamuutoksen. (suomeksi pyrin mittaamaan jälken mittaukset samanlaisella ja suuntaisella tuulella ja yhtä lämpimällä kelillä kuin ennen mittauksetkin.
                  Reportoin kun jotain mitattua tulosta ilmoilla, pysykää linjoilla..
                  Upeeta, että joku muukin ja nyt on monta erinlaista yksilöä. Itselläkin on tarkoitus tuohon omaan projektiin "sijoittaa", kun kulutusta on tullut seurattua vuosia ja halu kokeilla, kun esim voimansiirto osatkin alkaa olemaan "harvinaisia ja arvokkaita"...
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    Nyt olisi testiauto hankittu.
                    Kertoisiko arvon raati miten testataan tuota RVS ainetta. Otetaan nyt esim bensiinimoottorinen auto testattavaksi. Joten mitä siitä pitäisi tutkia ja selvittää, että se testi olisi sitten oikea ilman jälkipätemistä ja turhaa jossittelua ja nillittämistä?

                    Puristukset ja ohivuodot kylmänä ja kuumana ennen ja jälkeen käsittelyn.
                    Tupla käsittelyn jälkeen moottoriöljyt ulos ja ajoa niin pitkään kun liikkuu?

                    Mitä muuta? Moottoria en rupea purkamaan osiksi ennen ja jälkeen koska ei ole aikaa sellaiseen.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Jos testaillaan puolueettomasti, niin uudet öljyt sisään, samaa jota käyttää sitten toisen käsittelyn jälkeen. Oikein hifistelijä ajaisi uusilla öljyillä nyt saman verran kuin aikoo ajaa toisen käsittelyn jälkeen ennen vertailua lähtötilanteeseen.

                      Usein RSV:n "korjaamat" ongelmat olisi pelkällä normaalilla öljynvaihdolla mennyt saman suuntaan ja kaikki kunnia menee tälle lisäaineelle...


                      Olen sitä itsekin laittanut moneen autoon, ei siinä mitään. Yhteen tein jonkunlaisen vertailun, kun tyhjäkäynnillä ruiskutettu bensa väheni jonkin verran ja tätä vähennystä ei kaikkea voi laittaa mahdollisien olosuhteiden muuttumisen piikkiin (ilmanpaine, kosteus). Mutta mitä pelkkä öljynvaihto olisi tehnyt ja ei täyttä varmuutta oliko sisällä saman viskositeetti öljyä (edellinen omistaja).
                      Muut havainnot eri autojen kanssa on samaa tasoa kuin öljynvaihto.
                      Last edited by bemmeri; 10-06-2022, 09:17.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Wesku79
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2019
                        • 99
                        • Raahe

                        Originally posted by MikeDry View Post
                        Vaihdelaatikkoon tein T3 käsittelyn, siinä huomaa eron, vaihteet vaihtuvat pehmeämmin ja kylmällä kelillä vaihdelaatikko toimii paremmin lyhyemmässä ajassa.
                        Prikulleen samat kokemukset laatikon käsittelystä, jonka tein jotain 15v sitten Astraan.

                        1. ja 2. vaihteet ei tahtoneet millään mennä kylmänä päälle, vaikka siirtäjämekanismit oli kunnossa. Sai ajella pitkän aikaa, että alkoi mennä pykälät sisään. Käsittelyn jälkeen käytös muuttui ettei tarvinnut ajella kuin pari sataa metriä, niin ei minkäänlaista kankeutta enää ollut.
                        E87 116i N45B16 2007

                        Comment

                        • [Snowboarder]
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 2187
                          • Karstula

                          Originally posted by Wesku79 View Post
                          Prikulleen samat kokemukset laatikon käsittelystä, jonka tein jotain 15v sitten Astraan.

                          1. ja 2. vaihteet ei tahtoneet millään mennä kylmänä päälle, vaikka siirtäjämekanismit oli kunnossa. Sai ajella pitkän aikaa, että alkoi mennä pykälät sisään. Käsittelyn jälkeen käytös muuttui ettei tarvinnut ajella kuin pari sataa metriä, niin ei minkäänlaista kankeutta enää ollut.
                          Tätä vois kyllä omaan projektiin kokeilla, toisaalta ehjä laatikko maksanee saman verran Ongelma siis ettei 2 vaihde mene liikkuessa päälle(rusahtaa, luultavasti synkrot rikki),muut toimii normaalisti. Paikoillaan menee kyllä 2 päälle normaalisti. Sekasikiö viritelmä niin osaa toki vika olla muuallakin.
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6198
                            • Helsinki

                            Originally posted by Spetke View Post
                            Nyt olisi testiauto hankittu.
                            Kertoisiko arvon raati miten testataan tuota RVS ainetta. Otetaan nyt esim bensiinimoottorinen auto testattavaksi. Joten mitä siitä pitäisi tutkia ja selvittää, että se testi olisi sitten oikea ilman jälkipätemistä ja turhaa jossittelua ja nillittämistä?

                            Puristukset ja ohivuodot kylmänä ja kuumana ennen ja jälkeen käsittelyn.
                            Tupla käsittelyn jälkeen moottoriöljyt ulos ja ajoa niin pitkään kun liikkuu?

                            Mitä muuta? Moottoria en rupea purkamaan osiksi ennen ja jälkeen koska ei ole aikaa sellaiseen.
                            Sitten jos mahdollista, venakoppaa auki, sieltä tunnustella nokka-akseleita.
                            -Kuvaa jos näkisi, omalla kohdalla kaksi M20 kantta tutkittu, toisessa rvs käsittely, toisessa ei, niin näki että rvs käsittelty moottorin nokassa, on joku "lasimainen pinta", kun kynnellä kokeilee, niin ei tunnu mitään, vaikka näyttäisi että on kulunut, toisessa kannessa tuntee selkeesti.
                            -Jotkut tekee niin että yleismittarilla pippaavat ennen käsittelyä läpi, kun se piippaa esim siitä nokan liukukohdasta ennen käsittelyä, jos nokka kulunut ja käsittelyn jälkeen ei piippaa, kuulema on joku pinnoite tullut, näin omalla kohdalla.
                            -Sitten tottakai se kulutus, mutta sen pitäisi olla todella pitkältä ajalta, esim omalla kohdalla tuo e30:nen vuosien mittaaminen ja 2 eri autolla,(sama malli jne, mutta teknisessa kunnossa varmaan eroja), on keskikulutus 10L/100km.
                            -Myös yhden missä sen huomaa, on joutuuko jarruttamaan enemmän, omalla kohdalla jarrut on kovemmassa käytössä, kun auto "rullaa" paremmin, myös moottori jarrun teho on laskenut, siis että ei ole niin voimakas moottori jarru.
                            -Myös jos testi auto kuluttaa öljyä, myös päästöjä voisi kokeilla muuttuuko??
                            -Näkisikö oikeilla laitteilla jotain suuttimen arvoihin??
                            Tossa on jotain mitä tulee mieleen:think

                            Originally posted by Wesku79 View Post
                            Prikulleen samat kokemukset laatikon käsittelystä, jonka tein jotain 15v sitten Astraan.

                            1. ja 2. vaihteet ei tahtoneet millään mennä kylmänä päälle, vaikka siirtäjämekanismit oli kunnossa. Sai ajella pitkän aikaa, että alkoi mennä pykälät sisään. Käsittelyn jälkeen käytös muuttui ettei tarvinnut ajella kuin pari sataa metriä, niin ei minkäänlaista kankeutta enää ollut.
                            Joo, ihan uusilla öljyilläkään ei meinannut mennä, on kokeilut erinlaisia öljyjä/erimerkkistä, ettei ainakaan öljystä ollut kiinni. En nyt muista enään millaisia, nyt tuolla on Champion new energy 75W90 GL 5
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3571
                              • Raisio

                              Vuosi sitten S62 sisään yhden satsin tiputin.

                              Päästöt ihan samat, ajossa ei huomaa mitään, käyntiääni sama, vanokset rallattavat, silloin kun joskus ääntävät, ihan samoilla rohinoilla. Avaamaton kone vielä siis.

                              Eniten kiinnostaa miltä kiertokangenlaakerit näyttää kun jossain kohtaa avataan ja vaihdetaan ennakoivasti ( toivottavasti ) uudet.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1741
                                • vihti

                                Tulipa kaadettua g8 purkki moottoriin ja p2 purkki ohjaustehostimeen, vain alle 100km ajoa, käyntiääni ja tehostimenpumppu hiljeni vähän, ratti kääntyy myös vähän kevyemmin kuin ennen. Moottorissa 2000-3000rpm alueella huomaa pienen parannuksen

                                Jatketaan siis ajelua, ei tullu remonttia vielä
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎