Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Autotehtailla on lopputulokseltaan vastaaviin ratkaisuihin vähän toisenlainen näkemys.

    Esim: https://media.daimler.com/marsMediaS...l?oid=14316637

    Bemarin ratkaisu taisi olla vielä lähempänä RVS:ää, olikohan tämä topicci jossa aiheutti hiljenemistä aikoinaan.
    Luitko miten tuossa linkin materiaalissa se pinnoitus tehtiin? Sitä ei kyllä mistään pullosta kaadettu, vaan sula metalli pinnoittaa sen sylinterin. "Pieni" ero siihen, että kaadat pullon x öljyn sekaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4992
      • Forssa

      Tähän rvs ketjuun oma kokemus.

      Tuli mussoon tehtyä (om602) rvs käsittely. Auto on aina syönyt öljyä reilusti (n.1L/1000km). Nyt käsittelyn jälkeen öljynkulutus pienentynyt reilulla puolella ja moottorin käynti tasoittunut. Polttoaineen kulutuksessa ei ole huomattavaa eroa. Päästöt olivat myös viimeisimmässä katsastuksessa paremmat, joten selkeä parannus oli ainakin tämän mottorin tapauksessa.

      Eli ainakin tässä tapauksessa rvs:n vaikutukset ovat kiistattomat.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1173
        • lahti

        Originally posted by mikae34 View Post
        Tähän rvs ketjuun oma kokemus.

        Tuli mussoon tehtyä (om602) rvs käsittely. Auto on aina syönyt öljyä reilusti (n.1L/1000km). Nyt käsittelyn jälkeen öljynkulutus pienentynyt reilulla puolella ja moottorin käynti tasoittunut. Polttoaineen kulutuksessa ei ole huomattavaa eroa. Päästöt olivat myös viimeisimmässä katsastuksessa paremmat, joten selkeä parannus oli ainakin tämän mottorin tapauksessa.

        Eli ainakin tässä tapauksessa rvs:n vaikutukset ovat kiistattomat.
        Kauanko kestänyt tämä korjauskeino ? Vieläkö öljyt pysyy koneessa 10-15tkm päästä ?
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4992
          • Forssa

          Originally posted by mige95 View Post
          Kauanko kestänyt tämä korjauskeino ? Vieläkö öljyt pysyy koneessa 10-15tkm päästä ?
          Tämä on ihan tuore juttu. Käsittelystä kulunut vasta muutama tuhat kilometriä. Mutta eikös näille luvata 100 000km kesto ?
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6200
            • Helsinki

            Joo, 100 000 kesto
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1173
              • lahti

              Originally posted by mikae34 View Post
              Tämä on ihan tuore juttu. Käsittelystä kulunut vasta muutama tuhat kilometriä. Mutta eikös näille luvata 100 000km kesto ?
              Okei kilometrejä odotellessa sitte
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Juhnukka
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 604
                • Lohja

                Kokemuksia aineesta automaattilaatikossa?

                Omalla ois jo kilometrejä 380 TKM takana ja vielä ei oireile muutenkuin että vaihtaa ehkä hieman nytkähtelevästi 1-3 vaihteilla. Pitäisi öljyt vaihtaa tuohon 10 TKM sisällä taas ja ajattelin pitäisikö heittää tuo rvs sekaan ja säästellä rahoja laatikon huoltoon. Vai onko ihan tuhlausta laittaa ja säästää rahat suoraan laatikon huoltoon ja ajaa niin pitkään kuin kulkee :think laatikolla kuitenkin hyvä historia kun tehty noin 80 k välein öljynvaihto
                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6200
                  • Helsinki

                  Anna mennä vaan, ei niin kalliita oo, sit vetää niin kauan kuin kestää.
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2724
                    • Tampere

                    Originally posted by Juhnukka View Post
                    Omalla ois jo kilometrejä 380 TKM takana ja vielä ei oireile muutenkuin että vaihtaa ehkä hieman nytkähtelevästi 1-3 vaihteilla. Pitäisi öljyt vaihtaa tuohon 10 TKM sisällä taas ja ajattelin pitäisikö heittää tuo rvs sekaan ja säästellä rahoja laatikon huoltoon. Vai onko ihan tuhlausta laittaa ja säästää rahat suoraan laatikon huoltoon ja ajaa niin pitkään kuin kulkee :think laatikolla kuitenkin hyvä historia kun tehty noin 80 k välein öljynvaihto
                    Mikäli haluat todeta lisäaineen vaikutuksen, niin se tulisi lisätä nykyisten öljyjen joukkoon. Öljynvaihdon yhteydessä lisättynä et voi mitenkään selvittää mistä muutos laatikon käytökseen tulee - mikäli tulee ylipäätään - kun uudet öljyt ja suodatin vaihtuvat samalla.

                    Noilla kilometreillä laatikossa on jo varmuudella mekaanista kuluneisuutta, jota mitkään lisäaineet eivät kykene korjaamaan. Jättäisin tästä syystä laittamatta ja säästäisin nekin rahat muuhun harrastamiseen. Mikäli öljynvaihdon teet, niin vaihda samalla ne öljykierron kumiholkit mekatroniikkayksikön yläpuolella, ellei niitä ole jo aiemmin uusittu.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3580
                      • Raisio

                      Motonetissa 15% ale G6 pöntöstä ja viikko sitten kaadoin N54 sisään vaikkei ollu mitään syytä eikä tarvetta.

                      Nyt noin 300km ajettu ja pian uudet öljyt koneeseen.

                      Äänet ym kaikki ennallaan, mutta ihan kuin öljylämpöviisari tykkäis nyt liikkua lähempänä 100 kui 110 astetta jossa se aiemmin mieluusti vietti aikaansa kun oli täyslämpimäksi ajettu.
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • eljas
                        BTCF Member
                        • Apr 2017
                        • 314
                        • Vantaa

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Motonetissa 15% ale G6 pöntöstä ja viikko sitten kaadoin N54 sisään vaikkei ollu mitään syytä eikä tarvetta.

                        Nyt noin 300km ajettu ja pian uudet öljyt koneeseen.

                        Äänet ym kaikki ennallaan, mutta ihan kuin öljylämpöviisari tykkäis nyt liikkua lähempänä 100 kui 110 astetta jossa se aiemmin mieluusti vietti aikaansa kun oli täyslämpimäksi ajettu.
                        Miltäs tämä vaikuttaa öljynvaihdon jälkeen? Teitkö myös toisen RVS-käsittelyn kuten RVS suosittelee yli 40tkm ajetulle moottorille?
                        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3580
                          • Raisio

                          Originally posted by eljas View Post
                          Miltäs tämä vaikuttaa öljynvaihdon jälkeen? Teitkö myös toisen RVS-käsittelyn kuten RVS suosittelee yli 40tkm ajetulle moottorille?

                          Öljyt vaihdettiiiin ja litkut hinkkas hiukan alle 400km koneessa ja uusia RVS ei laitettu.

                          Vaikea sanoa mitä teki pinnoille taikka jätti tekemättä, mitään negatiivista en oo huomannut.

                          Enemmän näissä saa jännittää milloin suuttimet alkaa kusemaan tai vesipumppu katkasee kääminsä
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • MPV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1193
                            • Muhos

                            Nostetaanpa vanhaa aihetta.
                            Iltalehdessä testattu "suomalainen ihmeaine".

                            Oliko joku iltalehden plus-tilaaja, jotta voisi referoida tuloksen?

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2043
                              • Riihimäki

                              Originally posted by MPV View Post
                              Nostetaanpa vanhaa aihetta.
                              Iltalehdessä testattu "suomalainen ihmeaine".

                              Oliko joku iltalehden plus-tilaaja, jotta voisi referoida tuloksen?
                              Itsekin bongasin ja tulokset kiinnostaisi.

                              Onko kuvassa Spetke? Ehkä ei sittenkään. Joku muu tuttu BMW-asentaja?

                              Comment

                              • Spetke
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 3452
                                • Janakkala

                                En se minä ole. BMW autoja siinä kuvassa kumminkin näkyy.
                                Toki meilläkin on RVS aineet hyllyssä ja kovassa käytössä.
                                Kaikkiin hybridi autojen moottoreihin sitä aina suosittelen, ja toki muihinkin.
                                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎