Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hallu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 75

    RVS aineet

    Mikä oli tämä automaattilaatikkokeskustelun yhteydessä esiin tullut RVS-aine? Toimiiko se kerrotulla tavalla ja mistä sitä saa? Kannattaisko koitaa ZF4-hp22, A-pakka luistaa (kuinkas muuten).
  • Rollotti
    Newbiemmer
    • Feb 2004
    • 14
    • Söderkulla

    #2
    Tuolta löytyy kysymällä;


    | Modena Flash | RX-7 | 2D Coupe Vectra | Suzuki Carry Van |

    Comment

    • kempomaatti
      Newbiemmer
      • Nov 2004
      • 4
      • Kajaani

      #3

      tuolta löytyy kaikki jälleenmyyjät ja paljon lisätietoa...

      Comment

      • 730ia
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1457
        • pohjois-pohjanmaa, oulu

        #4
        tuli laitettua tuota isä ukon c mersuun, enpä nyt äkkiseltää eroa huomannut. pitää vielä kokeilla omaan buimuriin ja sitten kertoa lisää. kyllä tuota monet on kehuneet, tosin ihminen on aika vainoharhainen 8)
        F20 118d Aut.
        ________
        Volvo S40
        MB W204
        e90 320d
        e46 coupe
        e32 730ia

        Comment

        • hallu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 75

          #5
          Siis laitoitko sitä MB:n automaattilootaan vai mihin? Itselläni olisi tuo luistava automaatti. Onko siitä kellään kokemuksia kuinka vaikuttaa ja mitä sinne pitää lisätä, kun RVS-kotisivuilla ei ollut mitään tuotette automaattiin.

          Comment

          • Hörö
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 223

            #6
            Kyllähän siellä RVS:n kotisivulla lukee että nimenomaan vain manuaaleihin. Itse en edes näyttäisi purkkia automaatille.
            "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
            There's no one else to take the consequences
            See when the day is gone free & the night creeps up on me
            I take my B.M.W that's where I wanna be..."
            D.A.D. True Believer

            Comment

            • hakilesa
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 119
              • Lempäälä

              #7
              Manuaali lootaan aivan ehdoton mömmö.
              Oon tehnyt myös koneelle (535) RVS käsittelyn, ja käynti tasottu huomattavasti. Tehojen noususta en pysty kommentoimaan, kun niitä on ollu ihan tarpeeks eikä tullut ees mitattua puristuksia ennen ja jälkeen mömmön.
              Mutta pelkästään toi tyhjäkäynnin tasottuminen tossa koneessa on vaivan ja ko. aineen hinnan arvosta.
              Ja nyt :juo :juo :juo :juo
              --Non nimm poikamm--

              Comment

              • 730ia
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1457
                • pohjois-pohjanmaa, oulu

                #8
                niin :oops: koneeseen tuli laitetettua ja en kyllä äkkiseltää voi eroa sanoa. ens viikolla noudan omaan autoon moottoriin aineet ja katotaa sitte taas.
                F20 118d Aut.
                ________
                Volvo S40
                MB W204
                e90 320d
                e46 coupe
                e32 730ia

                Comment

                • kempomaatti
                  Newbiemmer
                  • Nov 2004
                  • 4
                  • Kajaani

                  #9
                  Siellä sivuilla eivät uskalla suositella automaatteihin korvausten pelossa jos tulisi jotain ongelmia (automaatteja kun on vaikka minkälaisia)
                  Mutta omalla vastuulla tuota kannattaa käyttää myös automaatteihin, (ainakin momentinmuuntimella varustettuihin)
                  ja varsinkin jos sinulla luistaa se! Tiedän sen verran että aineella on saatu tosiaan luistava linja auton laatikko kuntoon. Ja itse laitoin omaan
                  ZF5HP30 lootaan ja selvästi huomaa että vaihdot tuli nopeammaksi ja 'pitävämmäksi' eli luistoa tapahtuu vähemmän vaihteen vaihdon aikana.
                  mikäpäs tuossa latikossa ei tuota kestäisikään?

                  Varmuuden vuoksi käytin hienojakoisempaa dieselmoottoreihin tarkoitettua ainetta, ettei ainakaan sähköventtiilien karat voisi jumittua. Arvelin tuon olevan herkin paikka koko laatikossa. Eli 1. käsittely 3 tuubia D6 ainetta ja yli 500 km on takana. Ero on selvästi havaittavissa. Meinaan tehdä vielä toisen käsittelyn piakkoin. Sen lisäksi että kitkapakkojen pito kasvaa, niin kaikkien hammaspyörien hampaat pinnoittuvat, jolloin niiden kuluminen hidastuu murto-osaan.

                  Comment

                  • kempomaatti
                    Newbiemmer
                    • Nov 2004
                    • 4
                    • Kajaani

                    #10
                    730ia:

                    huomaa että aine ei voikkaan vaikuttaa heti, vaan tarvitaan n. 400km ajoa jonka jälkeen uusi käsittely uusiin öljyihin (myös suodatin vaihdettava) tämän jälkeen ajoa taas 500 -1000 km ennekun pintojen muokkautuminen on suurimmaksi osaksi tapahtunut. Käsittely kannattaa tehdä 'huonoihin' mineraaliöljyihin. liian hyvät öljy hidastavat reaktiota sillä ne pitävät pinnat liian tehokkaasti erillään, jolloin reaktion tarvitsema kitka on vähäisempää. 1. käsittelyn öljy ei tulisi olla aivan loppuunajettua eli hyvin 'likaista' sillä 1. käsittely irrottaa moottorista suuren määrän 'paskaa' ja öljyn pitäisi pystyä 'sitomaan' se itseensä jotta moottori puhdistuu öljynvaihdossa ennen 2. käsittelyä.

                    Tämä ei siis ole mitään öljyn lisäainetta, vaan rautametallia sisältäviin kuluviin pintoihin muodostuu KITKAN vaikutuksesta atomitasolla RVS-aineen sisältämän piisilikaatti (kiveä) aineen yhdistymistä metallikeraamikseksi pinnaksi. Tämän pinnan kovuus ja tasaisuus on omaa luokkaansa ja kitkakerroin niin pieni, että jopa voiteluaineen puuttuminen ei aiheuta välitöntä vauriota. (esim. kylmäkäynnistykset ei enää vaurioita nokkia)

                    Comment

                    • bmw harrastelija
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 758
                      • -

                      #11
                      Kyseinen aine oli testissä vauhdin maailma-lehdessä. Koneessa ja laatikko oli ja vielä penkissä testattu....En vaa ite innostu ko. litkusta.
                      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                      Alex von Falkenhausen

                      Comment

                      • 730ia
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1457
                        • pohjois-pohjanmaa, oulu

                        #12
                        Originally posted by kempomaatti
                        730ia:

                        huomaa että aine ei voikkaan vaikuttaa heti, vaan tarvitaan n. 400km ajoa jonka jälkeen uusi käsittely uusiin öljyihin (myös suodatin vaihdettava) tämän jälkeen ajoa taas 500 -1000 km ennekun pintojen muokkautuminen on suurimmaksi osaksi tapahtunut. Käsittely kannattaa tehdä 'huonoihin' mineraaliöljyihin. liian hyvät öljy hidastavat reaktiota sillä ne pitävät pinnat liian tehokkaasti erillään, jolloin reaktion tarvitsema kitka on vähäisempää. 1. käsittelyn öljy ei tulisi olla aivan loppuunajettua eli hyvin 'likaista' sillä 1. käsittely irrottaa moottorista suuren määrän 'paskaa' ja öljyn pitäisi pystyä 'sitomaan' se itseensä jotta moottori puhdistuu öljynvaihdossa ennen 2. käsittelyä.

                        Tämä ei siis ole mitään öljyn lisäainetta, vaan rautametallia sisältäviin kuluviin pintoihin muodostuu KITKAN vaikutuksesta atomitasolla RVS-aineen sisältämän piisilikaatti (kiveä) aineen yhdistymistä metallikeraamikseksi pinnaksi. Tämän pinnan kovuus ja tasaisuus on omaa luokkaansa ja kitkakerroin niin pieni, että jopa voiteluaineen puuttuminen ei aiheuta välitöntä vauriota. (esim. kylmäkäynnistykset ei enää vaurioita nokkia)

                        joo tiedän käsittelyn tähän mersuun mihin laitoin käsittelyn oli jokunen aika sitten vaihdettu öljyt, laitoin aineen ja ajettiin sellanen ehkä 500km ja kiikutin auton öljynvaihtoon jossa vaihtovat myös suodattimen ja laittoivat tuon viimeisen käsittelyn. nyt on takana uusilla öljyillä ja aineilla about 600-700km, pitää käydä melkee tänään taas ajamassa tuota autoa ja haastatella tuota itte pääkäyttäjää.
                        F20 118d Aut.
                        ________
                        Volvo S40
                        MB W204
                        e90 320d
                        e46 coupe
                        e32 730ia

                        Comment

                        • bemarikari5
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 167

                          #13
                          Minkälaisia kokemuksia aineesta? Onko vaikutusta/ haittaa automaattilodjulle
                          zf4hp22? Itsellä planeettapyörästö vikisee, mutta muuten toimii kuin junanvessa. Oisko tosta jotain hyötyä?
                          -04 e60 530da
                          ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                          Comment

                          • hawkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 458
                            • Vuosaari

                            #14
                            Minulla on sellainen kokemus tuosta moottoripuolen rvs:stä että ohc 2.0 vanhassa sierrassa sai uutta eloa. Ei muuta huomannut kuin se että öljynpaineen merkkivalo sammu nopeemmin ku moottorin käynnisti, ja otti kierroksia vähemmän täristen. Se käynnin tasaantuminen kierroksill oli niin huomattavaa että en enää usko että tämä aine on humpuukkia! Tulen laittamaan RVS:ää tulevan m3:en moottoriöljyihin sekä vaihteistoöljyihin, ja raportoin foorumille miten äijän kävi

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10043
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by hawkki
                              Minulla on sellainen kokemus tuosta moottoripuolen rvs:stä että ohc 2.0 vanhassa sierrassa sai uutta eloa. Ei muuta huomannut kuin se että öljynpaineen merkkivalo sammu nopeemmin ku moottorin käynnisti, ja otti kierroksia vähemmän täristen. Se käynnin tasaantuminen kierroksill oli niin huomattavaa että en enää usko että tämä aine on humpuukkia! Tulen laittamaan RVS:ää tulevan m3:en moottoriöljyihin sekä vaihteistoöljyihin, ja raportoin foorumille miten äijän kävi
                              Kerroppa sitten myös paljonko tuli Ämmäläisen koneremontti maksamaan...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎