Mikä oli tämä automaattilaatikkokeskustelun yhteydessä esiin tullut RVS-aine? Toimiiko se kerrotulla tavalla ja mistä sitä saa? Kannattaisko koitaa ZF4-hp22, A-pakka luistaa (kuinkas muuten).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
RVS aineet
Collapse
X
-
Kyllähän siellä RVS:n kotisivulla lukee että nimenomaan vain manuaaleihin. Itse en edes näyttäisi purkkia automaatille."Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
There's no one else to take the consequences
See when the day is gone free & the night creeps up on me
I take my B.M.W that's where I wanna be..."
D.A.D. True Believer
Comment
-
-
Manuaali lootaan aivan ehdoton mömmö.
Oon tehnyt myös koneelle (535) RVS käsittelyn, ja käynti tasottu huomattavasti. Tehojen noususta en pysty kommentoimaan, kun niitä on ollu ihan tarpeekseikä tullut ees mitattua puristuksia ennen ja jälkeen mömmön.
Mutta pelkästään toi tyhjäkäynnin tasottuminen tossa koneessa on vaivan ja ko. aineen hinnan arvosta.
Ja nyt :juo :juo :juo :juo--Non nimm poikamm--
Comment
-
-
Siellä sivuilla eivät uskalla suositella automaatteihin korvausten pelossa jos tulisi jotain ongelmia (automaatteja kun on vaikka minkälaisia)
Mutta omalla vastuulla tuota kannattaa käyttää myös automaatteihin, (ainakin momentinmuuntimella varustettuihin)
ja varsinkin jos sinulla luistaa se! Tiedän sen verran että aineella on saatu tosiaan luistava linja auton laatikko kuntoon. Ja itse laitoin omaan
ZF5HP30 lootaan ja selvästi huomaa että vaihdot tuli nopeammaksi ja 'pitävämmäksi' eli luistoa tapahtuu vähemmän vaihteen vaihdon aikana.
mikäpäs tuossa latikossa ei tuota kestäisikään?
Varmuuden vuoksi käytin hienojakoisempaa dieselmoottoreihin tarkoitettua ainetta, ettei ainakaan sähköventtiilien karat voisi jumittua. Arvelin tuon olevan herkin paikka koko laatikossa. Eli 1. käsittely 3 tuubia D6 ainetta ja yli 500 km on takana. Ero on selvästi havaittavissa. Meinaan tehdä vielä toisen käsittelyn piakkoin. Sen lisäksi että kitkapakkojen pito kasvaa, niin kaikkien hammaspyörien hampaat pinnoittuvat, jolloin niiden kuluminen hidastuu murto-osaan.
Comment
-
-
730ia:
huomaa että aine ei voikkaan vaikuttaa heti, vaan tarvitaan n. 400km ajoa jonka jälkeen uusi käsittely uusiin öljyihin (myös suodatin vaihdettava) tämän jälkeen ajoa taas 500 -1000 km ennekun pintojen muokkautuminen on suurimmaksi osaksi tapahtunut. Käsittely kannattaa tehdä 'huonoihin' mineraaliöljyihin. liian hyvät öljy hidastavat reaktiota sillä ne pitävät pinnat liian tehokkaasti erillään, jolloin reaktion tarvitsema kitka on vähäisempää. 1. käsittelyn öljy ei tulisi olla aivan loppuunajettua eli hyvin 'likaista' sillä 1. käsittely irrottaa moottorista suuren määrän 'paskaa' ja öljyn pitäisi pystyä 'sitomaan' se itseensä jotta moottori puhdistuu öljynvaihdossa ennen 2. käsittelyä.
Tämä ei siis ole mitään öljyn lisäainetta, vaan rautametallia sisältäviin kuluviin pintoihin muodostuu KITKAN vaikutuksesta atomitasolla RVS-aineen sisältämän piisilikaatti (kiveä) aineen yhdistymistä metallikeraamikseksi pinnaksi. Tämän pinnan kovuus ja tasaisuus on omaa luokkaansa ja kitkakerroin niin pieni, että jopa voiteluaineen puuttuminen ei aiheuta välitöntä vauriota. (esim. kylmäkäynnistykset ei enää vaurioita nokkia)
Comment
-
-
Originally posted by kempomaatti730ia:
huomaa että aine ei voikkaan vaikuttaa heti, vaan tarvitaan n. 400km ajoa jonka jälkeen uusi käsittely uusiin öljyihin (myös suodatin vaihdettava) tämän jälkeen ajoa taas 500 -1000 km ennekun pintojen muokkautuminen on suurimmaksi osaksi tapahtunut. Käsittely kannattaa tehdä 'huonoihin' mineraaliöljyihin. liian hyvät öljy hidastavat reaktiota sillä ne pitävät pinnat liian tehokkaasti erillään, jolloin reaktion tarvitsema kitka on vähäisempää. 1. käsittelyn öljy ei tulisi olla aivan loppuunajettua eli hyvin 'likaista' sillä 1. käsittely irrottaa moottorista suuren määrän 'paskaa' ja öljyn pitäisi pystyä 'sitomaan' se itseensä jotta moottori puhdistuu öljynvaihdossa ennen 2. käsittelyä.
Tämä ei siis ole mitään öljyn lisäainetta, vaan rautametallia sisältäviin kuluviin pintoihin muodostuu KITKAN vaikutuksesta atomitasolla RVS-aineen sisältämän piisilikaatti (kiveä) aineen yhdistymistä metallikeraamikseksi pinnaksi. Tämän pinnan kovuus ja tasaisuus on omaa luokkaansa ja kitkakerroin niin pieni, että jopa voiteluaineen puuttuminen ei aiheuta välitöntä vauriota. (esim. kylmäkäynnistykset ei enää vaurioita nokkia)
joo tiedän käsittelyn tähän mersuun mihin laitoin käsittelyn oli jokunen aika sitten vaihdettu öljyt, laitoin aineen ja ajettiin sellanen ehkä 500km ja kiikutin auton öljynvaihtoon jossa vaihtovat myös suodattimen ja laittoivat tuon viimeisen käsittelyn. nyt on takana uusilla öljyillä ja aineilla about 600-700km, pitää käydä melkee tänään taas ajamassa tuota autoa ja haastatella tuota itte pääkäyttäjää.F20 118d Aut.
________
Volvo S40
MB W204
e90 320d
e46 coupe
e32 730ia
Comment
-
-
Minulla on sellainen kokemus tuosta moottoripuolen rvs:stä että ohc 2.0 vanhassa sierrassa sai uutta eloa. Ei muuta huomannut kuin se että öljynpaineen merkkivalo sammu nopeemmin ku moottorin käynnisti, ja otti kierroksia vähemmän täristen. Se käynnin tasaantuminen kierroksill oli niin huomattavaa että en enää usko että tämä aine on humpuukkia! Tulen laittamaan RVS:ää tulevan m3:en moottoriöljyihin sekä vaihteistoöljyihin, ja raportoin foorumille miten äijän kävi
Comment
-
-
Originally posted by hawkkiMinulla on sellainen kokemus tuosta moottoripuolen rvs:stä että ohc 2.0 vanhassa sierrassa sai uutta eloa. Ei muuta huomannut kuin se että öljynpaineen merkkivalo sammu nopeemmin ku moottorin käynnisti, ja otti kierroksia vähemmän täristen. Se käynnin tasaantuminen kierroksill oli niin huomattavaa että en enää usko että tämä aine on humpuukkia! Tulen laittamaan RVS:ää tulevan m3:en moottoriöljyihin sekä vaihteistoöljyihin, ja raportoin foorumille miten äijän kävi
Comment
-
Comment