Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukkoperän ehjäystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    #91
    Noniin. Särkikoskihan tämän tekisi helposti ja nopeasti mutta kysellään nyt vielä täältä jos löytyisi jeesiä muutaamaan kysymykseen.

    Elikkäs omassa lukossa tasauspyörästön kotelot ja kitkalevyt ovat tämännäköisiä:





    Eli kitkalevyt roskiskamaa ja kotelot vaatii koneistusta. Myös toinen jousiprikka on kulunut tähän tyyliin:



    Ajattelin, että jos laittaisin nuo vakiolevyt tuplana ilman esijännitystä, eli soveltaen tätä Suutarin ohjetta:


    Nykyiset kitka ja liukulevyt ovat 2 millin luokkaa. Kitkalevyt muutaman satasen alle, ovathan ne hieman kuluneet. Eli uutena koko pakan voisi olettaa olleen 8mm yhteensä..? Poistamalla se paksu 4mm prikka pohjalta ja molemmat jousiprikat (5mm yht.) tulee lisää tilaa 9mm. Eli äkkiä ajateltuna uusille kitka ja välilevyille tulisi paksuutta 2,25mm. Jos levyjä on tarjolla kympin välein, niin olisiko järkevää ottaa kaikki uudet levyt 2,2mm paksuudella?

    Eli: 8 x 2,2mm = 17,6mm uuden levypakan paksuus.
    17,6 - 9mm poistetuista prikoista - 8mm alkuperäiset levyt = 0,6mm
    0,6mm / 2 = koneistusvara tasauspyörästön koteloille.
    0,3mm per kotelo pois, että saadaan pinnat suoraksi.

    Näin tuleva levypakka olisi nollavälyksellä kotelossa. Kuinka paljon sinne pitää jättää välystä jos esijännitys jätetään kokonaan pois?





    Nykyään omassa A = 19,5mm. B = 14mm ja C = 5mm. Mutta tämä D mitta ei nyt oikein aukea minulle. Mitä se on ollut näitten mittojen perusteella?

    EDIT: Nonii, ihan piti viimeyön unet menettää tän takia. Eli se tuo D on nyt mulla sen 0,5mm. 19,5mm - 14mm - 5mm = 0,5mm. Eli levypakka on väljä tällä hetkellä tuon kulumisen takia. Jos tämän alan itse tekemään, niin pitää postailla tänne infoa kuinka kävi.
    Last edited by Playpig; 02-04-2014, 14:14.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • M.Kytölä
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 226
      • Lehtimäki/Seinäjoki

      #92
      Itelläkin uudet levyt+prikat hakusessa, mistä kannattaisi (saa)tilata?
      e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
      e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
      e21 315i

      ex:
      e36 318is -94
      / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2044
        • Riihimäki

        #93
        Minä tilasin pikkuperään (168) Pielmeieriltä. Siihen ei kauheasti löytynyt muuta tarjontaa kuin BMW oem.

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 889
          • Iisalmi

          #94
          Originally posted by racing02 View Post
          Minä tilasin pikkuperään (168) Pielmeieriltä. Siihen ei kauheasti löytynyt muuta tarjontaa kuin BMW oem.
          Mitä kustansi?
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • Aksa P
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 394
            • Sawo

            #95
            Wallothneschiltä löytyy myös TYP 168 pikkuperän lukkoon levyjä. Ovat vaan tuolla 1502―2002 osien puolelta. Itse tilasin levyt tuolta e36:n lukkoyksikköön, joka on asennettu e21 perän kuoriin. Hinnät näkyy tosta.
            "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

            Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
            E21 M50B20
            E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
            E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
            E34 10/1990 520i
            Honda Prelude EX vm.-83 1.8

            Comment

            • M.Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 226
              • Lehtimäki/Seinäjoki

              #96
              Originally posted by M.Kytölä View Post
              Itelläkin uudet levyt+prikat hakusessa, mistä kannattaisi (saa)tilata?
              210 perään pitäisi saada.. kai niitä nyt jostakin saa jos särkikoski myy johonki 250e sarjaa niin eikö muualta saa edullisemmin?
              Onko jollakin särkikoskesta kokemusta? Ei meinaa puhelimeen vastailla ja kävin niitten pihassa,että olisin perän jättäny sille niin joku vanha omakotitalo missä tyyliin seinät kaatuu päälle eikä mtn hallia pihassa ja kysyin taksikuskiltakin vielä ohimennen, että oonko varmasti oikeessa paikassa niin sano, että siinä se asuu ja vissiin jtn hommia tekee?
              e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
              e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
              e21 315i

              ex:
              e36 318is -94
              / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

              Comment

              • Playpig
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 889
                • Iisalmi

                #97
                Originally posted by M.Kytölä View Post
                210 perään pitäisi saada.. kai niitä nyt jostakin saa jos särkikoski myy johonki 250e sarjaa niin eikö muualta saa edullisemmin?
                Onko jollakin särkikoskesta kokemusta? Ei meinaa puhelimeen vastailla ja kävin niitten pihassa,että olisin perän jättäny sille niin joku vanha omakotitalo missä tyyliin seinät kaatuu päälle eikä mtn hallia pihassa ja kysyin taksikuskiltakin vielä ohimennen, että oonko varmasti oikeessa paikassa niin sano, että siinä se asuu ja vissiin jtn hommia tekee?
                On tuo ainakin mulle vastannu joka kerta, kun oon soittanut. Laitoin aiemmin päivällä sähköpostia suoraan ZF:lle Kuopioon, missä on joku ZF huoltokeskus. Oottelen pari päivää, ja jos ei tule vastausta ni soitan sinne.

                Täältä myös saapi:

                Ovat vaan helvetin kalliita, omasta mielestä ainakin.

                "prices are as follows:

                2 pieces inner lamelle in thickness of 2,5mm – eur 75/each
                2 pieces outer lamelle in thickness of 1,9mm – eur 30/each
                2 pieces spring washers in dimensions of thickness 2,5mm / and curvature 2,25mm – eur 40/each


                shipping to finland eur 10,- as “maxi-letter”.

                best regards,
                florian"

                EDIT: Nuo siis TYP 188 perään.
                Nyt: E39 530DA Touring -98

                ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                Comment

                • IKa
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 877
                  • Klaukkala

                  #98
                  Originally posted by M.Kytölä View Post
                  Onko jollakin särkikoskesta kokemusta? Ei meinaa puhelimeen vastailla ja kävin niitten pihassa,että olisin perän jättäny sille niin joku vanha omakotitalo missä tyyliin seinät kaatuu päälle eikä mtn hallia pihassa ja kysyin taksikuskiltakin vielä ohimennen, että oonko varmasti oikeessa paikassa niin sano, että siinä se asuu ja vissiin jtn hommia tekee?
                  Särkikoskella on erillinen verstas ~kilsan päässä talostaan. Kyllä minä olen sen hyvin puhelimella kiinni saanut. Kaksi perämodifikaatiota se on mulle tehnyt ja varsin tyytyväinen olen ollut saamaani palveluun.
                  G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 889
                    • Iisalmi

                    #99
                    Ottakaa vaan suoraan ZF:n yhteyttä. Sieltä löytyy varaosakirjat nuihin lukkoihin ja muutakin tietoa samassa paketissa. Hintakyselyä laitoin just kitka-ja välilevyistä.
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2044
                      • Riihimäki

                      Originally posted by Playpig View Post
                      Mitä kustansi?
                      Tuonne yhteen keskusteluun olin laittanutkin hinnat ->

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 889
                        • Iisalmi

                        Meinasin työntää tämän turhiin videoihin, mutta kuulunee ehkäpä tänne.

                        This video serves as a guide to installing both 3 and 4-Clutch LSD upgrades from BimmerDiffs.com
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Jos jollain löytyy lukkoperän korjausohjeita tai muita filuja niin otan kiitollisena vastaan. Tässä ketjussa olevat noi vanhat linkit ei tietenkään toimi enää .

                          Jarno
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            Mulla on tää joku omilla sivuilla: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random+...inal_Drive.pdf

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Mulla on tää joku omilla sivuilla: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random+...inal_Drive.pdf
                              Kiitos. Toi mulla tosin löytyykin, sisältyy Factory repair manualiin. Ohjeet taitaa koskea 168 perää. Eikai niissä muuta eroa liene oleellisesti kuin toi pyöritys/kitkamomentti kun passaa laakereiden esijännitystä. Toisaalta ei toi 20Ncm liene kauheesti metsässäkään.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Jos jollain löytyy lukkoperän korjausohjeita tai muita filuja niin otan kiitollisena vastaan. Tässä ketjussa olevat noi vanhat linkit ei tietenkään toimi enää .

                                Jarno
                                Tuollaiseen törmäsin kun etsin e90 pinionin esijännitystä.
                                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎