Noniin. Särkikoskihan tämän tekisi helposti ja nopeasti mutta kysellään nyt vielä täältä jos löytyisi jeesiä muutaamaan kysymykseen.
Elikkäs omassa lukossa tasauspyörästön kotelot ja kitkalevyt ovat tämännäköisiä:


Eli kitkalevyt roskiskamaa ja kotelot vaatii koneistusta. Myös toinen jousiprikka on kulunut tähän tyyliin:

Ajattelin, että jos laittaisin nuo vakiolevyt tuplana ilman esijännitystä, eli soveltaen tätä Suutarin ohjetta:
Nykyiset kitka ja liukulevyt ovat 2 millin luokkaa. Kitkalevyt muutaman satasen alle, ovathan ne hieman kuluneet. Eli uutena koko pakan voisi olettaa olleen 8mm yhteensä..? Poistamalla se paksu 4mm prikka pohjalta ja molemmat jousiprikat (5mm yht.) tulee lisää tilaa 9mm. Eli äkkiä ajateltuna uusille kitka ja välilevyille tulisi paksuutta 2,25mm. Jos levyjä on tarjolla kympin välein, niin olisiko järkevää ottaa kaikki uudet levyt 2,2mm paksuudella?
Eli: 8 x 2,2mm = 17,6mm uuden levypakan paksuus.
17,6 - 9mm poistetuista prikoista - 8mm alkuperäiset levyt = 0,6mm
0,6mm / 2 = koneistusvara tasauspyörästön koteloille.
0,3mm per kotelo pois, että saadaan pinnat suoraksi.
Näin tuleva levypakka olisi nollavälyksellä kotelossa. Kuinka paljon sinne pitää jättää välystä jos esijännitys jätetään kokonaan pois?


Nykyään omassa A = 19,5mm. B = 14mm ja C = 5mm. Mutta tämä D mitta ei nyt oikein aukea minulle. Mitä se on ollut näitten mittojen perusteella?
EDIT: Nonii, ihan piti viimeyön unet menettää tän takia. Eli se tuo D on nyt mulla sen 0,5mm. 19,5mm - 14mm - 5mm = 0,5mm. Eli levypakka on väljä tällä hetkellä tuon kulumisen takia. Jos tämän alan itse tekemään, niin pitää postailla tänne infoa kuinka kävi.
Elikkäs omassa lukossa tasauspyörästön kotelot ja kitkalevyt ovat tämännäköisiä:


Eli kitkalevyt roskiskamaa ja kotelot vaatii koneistusta. Myös toinen jousiprikka on kulunut tähän tyyliin:

Ajattelin, että jos laittaisin nuo vakiolevyt tuplana ilman esijännitystä, eli soveltaen tätä Suutarin ohjetta:
Nykyiset kitka ja liukulevyt ovat 2 millin luokkaa. Kitkalevyt muutaman satasen alle, ovathan ne hieman kuluneet. Eli uutena koko pakan voisi olettaa olleen 8mm yhteensä..? Poistamalla se paksu 4mm prikka pohjalta ja molemmat jousiprikat (5mm yht.) tulee lisää tilaa 9mm. Eli äkkiä ajateltuna uusille kitka ja välilevyille tulisi paksuutta 2,25mm. Jos levyjä on tarjolla kympin välein, niin olisiko järkevää ottaa kaikki uudet levyt 2,2mm paksuudella?
Eli: 8 x 2,2mm = 17,6mm uuden levypakan paksuus.
17,6 - 9mm poistetuista prikoista - 8mm alkuperäiset levyt = 0,6mm
0,6mm / 2 = koneistusvara tasauspyörästön koteloille.
0,3mm per kotelo pois, että saadaan pinnat suoraksi.
Näin tuleva levypakka olisi nollavälyksellä kotelossa. Kuinka paljon sinne pitää jättää välystä jos esijännitys jätetään kokonaan pois?


Nykyään omassa A = 19,5mm. B = 14mm ja C = 5mm. Mutta tämä D mitta ei nyt oikein aukea minulle. Mitä se on ollut näitten mittojen perusteella?
EDIT: Nonii, ihan piti viimeyön unet menettää tän takia. Eli se tuo D on nyt mulla sen 0,5mm. 19,5mm - 14mm - 5mm = 0,5mm. Eli levypakka on väljä tällä hetkellä tuon kulumisen takia. Jos tämän alan itse tekemään, niin pitää postailla tänne infoa kuinka kävi.

Comment