Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukkoperän ehjäystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    Mistäs kannattais kysellä tarjousta 210 e28 perän kiristämiseen?

    Sais niin tiukaks laittaa kuin vaan mahdollista eli 75%vai saako vielä enemmän?

    Kotikonstein toi ei taida olla kauheen helppoa, särkikoskelta vissiin ainakin kysyä tarjousta?
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by Joma View Post
      Mistäs kannattais kysellä tarjousta 210 e28 perän kiristämiseen?

      Sais niin tiukaks laittaa kuin vaan mahdollista eli 75%vai saako vielä enemmän?

      Kotikonstein toi ei taida olla kauheen helppoa, särkikoskelta vissiin ainakin kysyä tarjousta?
      Kysy suutarilta, sehän oli oikein laskenut millaiset kulmat lukon ramppeihin pitää tulla. (Ei missään nimessä ollut kopioinut Metric Mechanicin sivuilta). Tiedä vaikka jos heittäis omista kaavoistaa miten lukosta saa sen 80% tai jopa 85% lukon.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Tänään soitin särkikoskelle ja kysyin lukon huoltoa. Vaihtoehtona olisi orggis 25% tai 50%. Onko tiukemmasta lukosta katukäytössä merkittää iloa? Onko mitään keinoa millä tietää onko nykyinen lukko kuinka kulunut?

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Tänään soitin särkikoskelle ja kysyin lukon huoltoa. Vaihtoehtona olisi orggis 25% tai 50%. Onko tiukemmasta lukosta katukäytössä merkittää iloa? Onko mitään keinoa millä tietää onko nykyinen lukko kuinka kulunut?
          Momentti avaimella selviää bmw:n ohjeilla onko lukko toleranssien sisällä.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by jannmann View Post
            Momentti avaimella selviää bmw:n ohjeilla onko lukko toleranssien sisällä.
            No jopas, vielä kun löytäisi sen ohjeen.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11096
              • Oulu

              Originally posted by Bmw Master View Post
              No jopas, vielä kun löytäisi sen ohjeen.
              Pari sivua taaksepäin:

              Ennen kuin tilailet mitään, tarkista momenttiavaimella lukon kunto (vakio 25% lukko).
              type 188 50-75Nm ja type 210 110-130Nm.
              Mittauksen voit tehdä vaihde vapaalla, toinen rengas maassa ja irrotat ilmassa olevan fillarin vetoakselin perästä ja väännät momenttiavaimella vetoakselin tumpista. Tietysti auto tuettuna kunnolla ettet jää alle

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • basso72
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                Originally posted by Bmw Master View Post
                No jopas, vielä kun löytäisi sen ohjeen.
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Kiitos kiitos.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    En tahdo millään hahmottaa että molemmat puolet nappaisi kiinni tasaisesti, jos lukkoyksikön modaa niin että lisää sinne yhden dog platen ja kitkalevyn.
                    Kun toisella puolella on sitte 2 ja toisella 1 levy.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      En tahdo millään hahmottaa että molemmat puolet nappaisi kiinni tasaisesti, jos lukkoyksikön modaa niin että lisää sinne yhden dog platen ja kitkalevyn.
                      Kun toisella puolella on sitte 2 ja toisella 1 levy.
                      Se on vaan tasauspyörästön luistonrajoitin, ei se sitä tasauspyörästön toimintaa millään tavalla estä eli ihan sama kummalta puolelta vetaria lukitaan lautaspyörään niin lukkovaikutus on sama kummallekin puolelle......

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16429
                        • Asikkala

                        Originally posted by naukkis View Post
                        Se on vaan tasauspyörästön luistonrajoitin, ei se sitä tasauspyörästön toimintaa millään tavalla estä eli ihan sama kummalta puolelta vetaria lukitaan lautaspyörään niin lukkovaikutus on sama kummallekin puolelle......
                        Näin. Esim. kuorma-auton tasauspyörästön lukitus-nappulasta lukitaan vain toinen vetari tasauspyörästön koteloon jolloin -> 100 % lukko, kitkalevyillä tulos on alle 100 jolloin luistamista tapahtuu jossakin vaiheessa.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          naukkis, jr, joo hahmotin homman kun aikani pyörittelin päässä ja osia käsissä. Kirjotinkin tuonne projektitopikkiini.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            Tilanne mulla on 2 kpl typ 210 periä m5 3,6jtn välityksellinen kitkalukollinen ja avoin 540i 2,93 Pitäisi siirtää lukko tuohon 540i välitykselliseen perään. Onko bolt on?
                            Joka tapauksessa menee särkikoskelle kiristettäväksi ja siellä homma tehdään, mutta onko tuo mahdollista?
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5258
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Pikkuvelii View Post
                              Tilanne mulla on 2 kpl typ 210 periä m5 3,6jtn välityksellinen kitkalukollinen ja avoin 540i 2,93 Pitäisi siirtää lukko tuohon 540i välitykselliseen perään. Onko bolt on?
                              Joka tapauksessa menee särkikoskelle kiristettäväksi ja siellä homma tehdään, mutta onko tuo mahdollista?

                              Minun tietääkseni onnistuu kyllä.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                                Tilanne mulla on 2 kpl typ 210 periä m5 3,6jtn välityksellinen kitkalukollinen ja avoin 540i 2,93 Pitäisi siirtää lukko tuohon 540i välitykselliseen perään. Onko bolt on?
                                Joka tapauksessa menee särkikoskelle kiristettäväksi ja siellä homma tehdään, mutta onko tuo mahdollista?
                                Ainaki typ188 perässä yli kolmosen ja alle kolmosen lukkoyksiköt vähä eri paksuisia ts. olikohan niin että jos yli kolmosen välitteises peräs olleen lukon laitat pitempään perään ni joutuu vähä sorvaan pois kiinnityspinnan leveydestä:think....Voi mennä suoraankin mutta kannattaa silti varautua pieneen muklaamiseen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎