Originally posted by Ha2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lukkoperän ehjäystä
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostMä oon ainakin ihan pihalla... Kai siinä asennus ohjeet tulee mukana?Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
soittelin atoylle nyt kun murikasta tuli numero esiin niin ainakin tuohon omaan lukkoyksikköön saa kitkalevyjä about 60e +alv ja sitten noita terässihmmejä/vastinlevyjä 20e +alv ja näitä viimeksimainittuja myös eripaksuisina..
Omasta perästä löytyi sisältä nuita pikkuhampaita joita on noittne kitkalvyjen sisäkehällä..huomenna lukkomurikka auki..
Eli omaan joutuu ainakin laittamaan nuo levyt..kuhan aukasen ton niin pitää tutustua hieman paremmin sen sielunelämään.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by Suutari View Postsoittelin atoylle nyt kun murikasta tuli numero esiin niin ainakin tuohon omaan lukkoyksikköön saa kitkalevyjä about 60e +alv ja sitten noita terässihmmejä/vastinlevyjä 20e +alv ja näitä viimeksimainittuja myös eripaksuisina..
Omasta perästä löytyi sisältä nuita pikkuhampaita joita on noittne kitkalvyjen sisäkehällä..huomenna lukkomurikka auki..
Eli omaan joutuu ainakin laittamaan nuo levyt..kuhan aukasen ton niin pitää tutustua hieman paremmin sen sielunelämään.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAhaa, mahtaako kaikissa 6-bolt perissä olla sama yksikkö kuin sulla, vai pitääkö avata eka ja tarkistaa numero?
Tarkistelkaahan muutkin et mitä sieltä löytyy..tuskin ainut perä jossa kyseinen ilmiö ikinä käynyt..Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
jeesh..eli napauttamalla piti pinjonin puoleinen kitkalevy irrotaa tasauspyörästön kotelosta.kaikki sisähampaat jossain..todennäköisesti pinjonin laakerissa osa kun ei kotelossa ollu kun 12kpl.
toinenkin levy oli lopussa ja onneks tuli purettua tuo. oneksi oli tarkkuushiomakone jolla sai nuo leikanneet pinnat uuden verosiksi. Shimmata sitten kohilleen pienellä shimmilevyllä tuo mitä niistä lähti..joku 0.05-0.1mm kpl.
tuolla toisella puolella oli 4mm paksu spaceri jonka tilalle menee yhdet ylimääräset levyt. noita ramppikulmia pitää hiukan laskea että saa 1.5 toimisen lukon tehtyä eli vetosuuntaan tulee enemmän pitoja mitä enemmän vääntöä tulee pyörilleeli vaihtelee tuo lukko sitten jostain 20-25 tonne 75%. saa nyt nähä monellako levyllä teen tuon.
vituttaa jo valmiiksi tuo pinjonin laakerin vaihto..mutta pakko tehä nyt. onneks poskilaakerit oli ok. samapa tuo on nyt vaihtaa niin ei tartte sitten ihmetellä ja taas purkaa kokonaan uudestaan tota murikkaa.
muuten näytti vielä hyvältä
samlla tiukennan tuon lukon ja teen siitä 2 toimisen eli vetopäällä tulee enemmän pitoja. pitää laskeskella hieman tuota ramppikulmaa tässä kun joutaa.Last edited by Suutari; 30-11-2006, 01:54.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
ainut mikä tuossa ruottalaisen jannun ohjeessa häiritsee on se että muka toinen lautasjousi poistetaan ja sen tilalle(+sorvattu 1.5mm) lykätään nuo toisenpuolen extralevyt. ja vielä aika halvalla..60ex4 = 240e + 20ex4 = 320e + koneistukset..njoo..kai se menee vielä inhimillisiin puitteisiin...
kysyppäs siltä miten tämä vaikuttaa normaalivoimaan mikä painaa levyjä ja onko asia todella näin että tuon levyjen lisäyksen jälkeen tullaan toimeen vain yhdellä lautasjousella toisella puolella pakkaa??
sellanen varotuksen sana joka tuota meinaa "shimmamalla" kiristää niin tekee yli 0.4mm shimmillä sellasen jutun että lautasjousien liikevara on lopussa--> 100% lukko että semmosta...et laittakaa vaan sinne sitten 0.8mm jos mahtuu heheh.
Bemun ohjeissa tuo ohjearvo on välillä 0.1-0.4mm eli tuon verran pitää olla varaa lautasjousilla vielä puristua lisää kun murikka kasassa. sitä ei paljon shimmailla...toki se auttaa jos on kuluneet levytja palautetaan tuo alkuperäinen toleranssi.
Mutta jos se lukko luistaa niin kannattanee aukoo se ja kattoo hiukka miltä ne levyt näyttää...ei oo kovin paksu pinnoitus niissä. ja kulutustavaraa toisin kun luullaan. driftereissä suositellaan kerran ajokaudessa huoltamaan kitkalukko jos ajaa esim. kerran viikossa/parissa tms..
Last edited by Suutari; 30-11-2006, 00:40.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAhaa, mahtaako kaikissa 6-bolt perissä olla sama yksikkö kuin sulla, vai pitääkö avata eka ja tarkistaa numero?
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
-
Originally posted by mortimer View PostYli 3:n ja alle 3:n välityksillä olevien perien lukkoyksiköt eivät sovi keksenään. ->Kaikkiin muihin taitaa sopia sama paitsi 2.79:1 ja 2.93:1 on oma lukkoyksikkönsä.
miun mielestä 168, 188, 210 lautaspyörille on omat lukkonsa. Noita kitkalevyjä on 3 eri halkaisijaa myös. tosin siitä että meneekö nämä ristiin niin on epäselvää..se pienen perän pienillä levyillä oleva lukko ei ole kovin kiva..vähiten kitkapintaa-->seuraa nopein kuluminen..ja pienin halkaisijaltaan se levy eli huonoin pitokyky...
EDIT: joo..pikainen vilkaisu ETK:hon asian tiimoilta näyttää että 4,6,8 pulttisille perille tosiaan (poskilaakerit) on oma lukkoyksikkö.
Ramppikulma selvillä..nyt ei kun tekemään..heleppoo ku heinän teko..pitäs tulla aika kova lukkoyksikkö..ajattelin jäähytyksenkin laittaa peräöljylle.
tulee vastaamaan täysin tommosta n.25%-75% lukkoa...eli vaihtelee tolla alueella vedon mukaanja pitäs 3 kitkaparilla kestää 5 kertaa kauemmin kun normi 2 levynen ja 4 10x kauemmin kuin tavan perse.
Last edited by Suutari; 30-11-2006, 02:20.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
perä
Originally posted by Suutari View Postmiun mielestä 168, 188, 210 lautaspyörille on omat lukkonsa. Noita kitkalevyjä on 3 eri halkaisijaa myös. tosin siitä että meneekö nämä ristiin niin on epäselvää..se pienen perän pienillä levyillä oleva lukko ei ole kovin kiva..vähiten kitkapintaa-->seuraa nopein kuluminen..ja pienin halkaisijaltaan se levy eli huonoin pitokyky...
EDIT: joo..pikainen vilkaisu ETK:hon asian tiimoilta näyttää että 4,6,8 pulttisille perille tosiaan (poskilaakerit) on oma lukkoyksikkö.
Ramppikulma selvillä..nyt ei kun tekemään..heleppoo ku heinän teko..pitäs tulla aika kova lukkoyksikkö..ajattelin jäähytyksenkin laittaa peräöljylle.
tulee vastaamaan täysin tommosta n.25%-75% lukkoa...eli vaihtelee tolla alueella vedon mukaanja pitäs 3 kitkaparilla kestää 5 kertaa kauemmin kun normi 2 levynen ja 4 10x kauemmin kuin tavan perse.
Jos 188 perässä välitys on 3> sinne ei mahdu lukko yksikkö joka on perästä jonka välitys on 3<
Sitä tarina ei kerro että sopiiko toi etan/dieselin lukko sitten periin joiden välitys on 3<Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by #BMW# View Postkertokaa mikä hitto on ramppikulma? :think Piirtäkää vaikka kuva
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostJos 188 perässä välitys on 3> sinne ei mahdu lukko yksikkö joka on perästä jonka välitys on 3<
Sitä tarina ei kerro että sopiiko toi etan/dieselin lukko sitten periin joiden välitys on 3<
En pistänyt vielä ihan kaikkea levälleen, mutta sen verran, että pääsin vertaamaan tuota lukollista lukottomaan 3.73:n, joka sattui tuossa pyörimään ylimääräisenä. Jo silmällä näki, että välitys ei vaihdu lennossa, rattaan kiinnitys on lukollisessa jotakuinkin 7mm enemmän vasemmassa laidassa kuin 3.73:ssa. Syy on varmaan se, että pinionin puolen ratas on harvassa perässä aika kookas, joten tarvii tilaa enemmän.
En luovu vielä toivosta. Jos nuo muuten sopii, niin sitten rakentamaan tuo n.7mm fyllirengas väliin. Vai onko halukkaita vaihtokaupan tekijöitä?F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
Comment