Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basso72
    BTCF Member
    • Dec 2004
    • 1837
    • Ylä-Pinsiö

    Originally posted by kaapeli76 View Post
    1919073???? ei osaa meikäläinen tolla realoemilla mitään hakea
    eli mikäköhän tää olis
    NK 1800 -70. On siis jo 89mm poraus.
    sigpic
    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
    320i -77

    Comment

    • kaapeli76
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 125
      • finland

      kiitos nopeudesta

      Originally posted by basso72 View Post
      NK 1800 -70. On siis jo 89mm poraus.
      tällä hetkellä 90,43 männät siinä jyskytti,,, vieläkö ois varoja isommaks porailla ja kuinka kannattavaa/kestävää,,,. ois tarvetta alakerralle!!!

      Comment

      • MrBubbles
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 799
        • Seinäjoki

        Originally posted by kaapeli76 View Post
        tällä hetkellä 90,43 männät siinä jyskytti,,, vieläkö ois varoja isommaks porailla ja kuinka kannattavaa/kestävää,,,. ois tarvetta alakerralle!!!
        kyllä se aika rajoilla jo menee viritystarkoitukseen. 90mm on vielä turvallinen
        No life, no friends, just motorsport!

        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
        -jokunen e30.
        -e28

        Comment

        • nKg
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 115
          • vantaa

          En tiedä meneekö kysymys nyt aivan väärään topiciin.
          1 262 177 numeroinen kansi - soveltuuko ruiskukäyttöön?

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by nKg View Post
            En tiedä meneekö kysymys nyt aivan väärään topiciin.
            1 262 177 numeroinen kansi - soveltuuko ruiskukäyttöön?
            Varmasti kaikki M10-kannet soveltuvat ruiskukäyttöön, joku enemmän, joku vähemmän. Ilmeisesti sulla on nyt 2-litraisen kansi (numeron perusteella), mutta paremman selvyyden saisi, kun katsot siitä imupuolelta 3-4 pyttyjen välistä, mikä merkintä kannesta löytyy. Lukeeko siinä esim: E21-2.0, vaiko E12, vaiko 121, vai kenties jotain muuta.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • nKg
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 115
              • vantaa

              Originally posted by T3 View Post
              Varmasti kaikki M10-kannet soveltuvat ruiskukäyttöön, joku enemmän, joku vähemmän. Ilmeisesti sulla on nyt 2-litraisen kansi (numeron perusteella), mutta paremman selvyyden saisi, kun katsot siitä imupuolelta 3-4 pyttyjen välistä, mikä merkintä kannesta löytyy. Lukeeko siinä esim: E21-2.0, vaiko E12, vaiko 121, vai kenties jotain muuta.
              Kyllä on 2-litraisen kansi siinä lukee E21 2.0

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by nKg View Post
                Kyllä on 2-litraisen kansi siinä lukee E21 2.0
                Samaa kantta on käytetty ihan alunperinkin ruiskumallissa 320i vuosina 1975-1979, joten en mä oikein keksi syytä miksei sitä voisi myös vuonna 2012 käyttää. Ainoat erot E21-2.0 kaasari- ja ruiskumallien kansissa on mekaanisen bensapumpun käyttöakselin reikä. Kaasarimallissa kalvopumppu toimii nokka-akselin avustuksella työntötangon välityksellä. Tällöin kannessa on imupuolella 1-2pyttyjen välissä pieni reikä. Ruiskumallin kannessa tuo reikä on ummessa. Tulppaa kaasarimallin kannesta reiän, laittaa ruiskun pumpun ja nauttii kesästä.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • nKg
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 115
                  • vantaa

                  Originally posted by T3 View Post
                  Samaa kantta on käytetty ihan alunperinkin ruiskumallissa 320i vuosina 1975-1979, joten en mä oikein keksi syytä miksei sitä voisi myös vuonna 2012 käyttää. Ainoat erot E21-2.0 kaasari- ja ruiskumallien kansissa on mekaanisen bensapumpun käyttöakselin reikä. Kaasarimallissa kalvopumppu toimii nokka-akselin avustuksella työntötangon välityksellä. Tällöin kannessa on imupuolella 1-2pyttyjen välissä pieni reikä. Ruiskumallin kannessa tuo reikä on ummessa. Tulppaa kaasarimallin kannesta reiän, laittaa ruiskun pumpun ja nauttii kesästä.
                  Suurkiitos

                  Comment

                  • KingOnTheRoad
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 573
                    • Kemijärvi

                    Hain tänään E21 uuden lohkon ja nyt tunnistus ongelma, että onko uudempi vai vanhempi valuinen?
                    Startilla numerot: X 5267857 X
                    Onko tämä joku vaihtokone kun nuo X merkit numerosarjan molemminpuolin?
                    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                    E36 328i coupe -95 "UXI"
                    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                    Yamaha yz250 -02

                    Comment

                    • KingOnTheRoad
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 573
                      • Kemijärvi



                      Aikani kun selasin topiccia niin löysin itselle vastauksen. Tämä on sitä lujaa mallia ilmeisesti?
                      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                      E36 328i coupe -95 "UXI"
                      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                      Yamaha yz250 -02

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                        http://bmwfans.info/vin/decoder/?decode=5267857

                        Aikani kun selasin topiccia niin löysin itselle vastauksen. Tämä on sitä lujaa mallia ilmeisesti?
                        Näin minulle on kerrottu että kaikki ennen '79 valetut on kestäviä lohkoja.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • KingOnTheRoad
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 573
                          • Kemijärvi

                          Hienosti se sitten meni kun alkoi jo pelottamaan kun syötin numeron, että on uudempi..
                          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                          E36 328i coupe -95 "UXI"
                          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                          Yamaha yz250 -02

                          Comment

                          • Mörökölli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 1735
                            • Turku

                            Nyt pitää vähän kysellä viisaammilta, kun ei ole aiemmin ollut tarvetta tällaista tietää, eikä osaa hakuunkaan laittaa mitään...



                            Elikkä, loppupään 1502set ja niiden tonnikuussataset M10:it.

                            Näiden moottorien poraus, iskunpituus, männän pään/palotilan malli ja "myyttinen lohkon kestävyys" verrattuna muihin lohkoihin?

                            Kiitos.
                            www.nenifab.com

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by Mörökölli View Post
                              Nyt pitää vähän kysellä viisaammilta, kun ei ole aiemmin ollut tarvetta tällaista tietää, eikä osaa hakuunkaan laittaa mitään...



                              Elikkä, loppupään 1502set ja niiden tonnikuussataset M10:it.

                              Näiden moottorien poraus, iskunpituus, männän pään/palotilan malli ja "myyttinen lohkon kestävyys" verrattuna muihin lohkoihin?

                              Kiitos.
                              1573cm3, Iskunpituus 71mm, poraus 84mm. Kansi 118-merkinnällä, jolloin palotila on samanlainen, kuin 121-kansissa. Kaikkein pienin M10-palotila. Männän patti kylpyammeen muotoinen. Kestävä lohko, mutta kun poraus on tuo, ei kestä porata kovin isoksi kestävyyden kärsimättä.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Mörökölli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 1735
                                • Turku

                                OK. Kiitoksia tiedosta.
                                www.nenifab.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎