Projektiauton mukana tuli pari lohkoa ja kampuraa, enkä löydä bmwfans:lta tai realoem sivuilta muutakun väärää tietoa. Ihan mielenkiinnosta, jos joku viisaampi osaisi kertoa? Lohkojen numerot sieltä startin korvakkeesta:
Lohko
2-0
+3604463+ (tämän bmwfans kertoo olevan -88 m20 mutta ihan 4 pyttynen se on, pitäisi olla 2002 mallista??)
Samassa läjässä tuli "2002Ti:n kansi" jossa kyljessä pelkkä "121" merkintä, eikä "121TI". Voisko kyseessä silti olla Ti kansi?
Toinen lohko
18 4V D
01054248
Kampura
1252126
8 vauhtipyörän pultilla ja tuplaketjulla..
Yksi konehan on vielä pellin alla, pitänee sekin nro tarkistaa kunhan pääsee auton kimppuun taas
Projektiauton mukana tuli pari lohkoa ja kampuraa, enkä löydä bmwfans:lta tai realoem sivuilta muutakun väärää tietoa. Ihan mielenkiinnosta, jos joku viisaampi osaisi kertoa? Lohkojen numerot sieltä startin korvakkeesta:
Lohko
2-0
+3604463+ (tämän bmwfans kertoo olevan -88 m20 mutta ihan 4 pyttynen se on, pitäisi olla 2002 mallista??)
Samassa läjässä tuli "2002Ti:n kansi" jossa kyljessä pelkkä "121" merkintä, eikä "121TI". Voisko kyseessä silti olla Ti kansi?
Toinen lohko
18 4V D
01054248
Kampura
1252126
8 vauhtipyörän pultilla ja tuplaketjulla..
Yksi konehan on vielä pellin alla, pitänee sekin nro tarkistaa kunhan pääsee auton kimppuun taas
3604463 on 2002 -72:n lohko.
121-kansi on "normaali" 2-litraisen kansi, ei siis ti:n kansi.
18 4V D on 316/518 kaasutinmoottrin lohko 9/83--->
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Kolmas lohko mikä on pellin alla: 18 4E A, 7134389 bmwfansin mukaan aluperin 03/1981 E21 318i Sedan M10 Europe Left hand drive
Tämä saikin harrastelijan hieman hämilleen. Projektissahan kyse on siis ahtamisesta (kuten näitten m10:n kanssa harvemmin..), ja tarkoitus oli löytää em. lohkoista se paras kyseiseen käyttöön. Mun käsitys foorumia selailtuani oli että nuo -81 ja -83 lohkot erottais jo silmällä tuosta -72 mallisesta, mutta ulospäin ne on todella samannäköset. Eli mun käsitys oli väärä? Mikä nuo kolme erottaa toisistaan vai erottaako mikään?
Vielä yks vertailulohko löytyy vuosia hyvin palvelleen käyttöauton -84 318i:n nokalta jossa valu on jo ulospäin erinäköinen.
Siinähän se lukee minkä kansi se on. E21 1,8 eli ennen 9/80 valmistettu 1,8 litraisella kaasutinmoottorilla varustettu 318. Kyseisellä E21 1,8 merkinnällä ollutta kantta on käytetty vain ja ainoastaan e21 318 -mallissa. Kuitenkin ko. kannessa pitäisi olla pakoventtiilinä 35mm ja imuna 46mm. Mun tiedoissa tämä on muuten ainut kansi/kone missä on iso imuventtiili, mutta pieni pakoventtiili.
Kannattaa muuten ottaa huomioon, että palotila on erilainen tässä vanhanmallin kannessa kuin esim. e30 316:n 1,6/2-1,8/2 -merkinnällä tai e30 318i :n 1,8i -merkinnällä olevissa kansissa. Tarkista mahtuuko kone pyörimään käytössä olevalla mäntä/kansi yhdistelmällä.
E21 318 kaasarikansi. Toisesta topicista napattua tietoa:
Että justiin satuitkin tuohon vastaamaan
Siis jos huolit entrata sitä vanhaa singeriäs, niin mulla on tuollanen kansi kunnostettuna jouten. Ei aavistustakaan, minkäsorttinen nokka siinä on, muuten kuin siisti ja ehjä
Siis jos huolit entrata sitä vanhaa singeriäs, niin mulla on tuollanen kansi kunnostettuna jouten. Ei aavistustakaan, minkäsorttinen nokka siinä on, muuten kuin siisti ja ehjä
Luulen, että singeri entrataan vaihtamalla se mun varakone siihen tilalle, mut pidä toi kansi tallessa. Voihan sitä sovitella Singerin päälle, kun se on autosta irrallaan. Näkee sitten, kuinka toi hattu sopii 316 1,8 mäntien päälle. Tietty, jos ostaja löytyy, niin myy ihmeessä kansi tarvitsijalle.
Comment