Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarcco
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 97
    • Tornio

    #91
    Originally posted by jr66 View Post
    Niinpä,himpun hitaalla,hoksasin sekunti enterin painon jälkeen, et sieltähän se löytyy

    Comment

    • Ile82
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 251
      • Joensuu

      #92
      M10 kampurasta löyty tämmöset merkinnät enkä saa realoem:ltä yhtään mitään tietoa.


      GGG60
      HH
      1268149

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        #93
        Originally posted by Ile82 View Post
        M10 kampurasta löyty tämmöset merkinnät enkä saa realoem:ltä yhtään mitään tietoa.


        GGG60
        HH
        1268149
        Montako vastapainoa ? Ja varmaankin 8 vauhtipyörän kiinn. pulttia.

        Comment

        • basso72
          BTCF Member
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          #94
          Originally posted by Ile82 View Post
          M10 kampurasta löyty tämmöset merkinnät enkä saa realoem:ltä yhtään mitään tietoa.


          GGG60
          HH
          1268149
          8-pulttinen 1.6/1.8 akseli. 71mm isku.
          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • Ile82
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 251
            • Joensuu

            #95
            Originally posted by basso72 View Post
            8-pulttinen 1.6/1.8 akseli. 71mm isku.

            Mistä sait tiedon kaiveltua?

            Comment

            • basso72
              BTCF Member
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              #96
              Originally posted by Ile82 View Post
              Mistä sait tiedon kaiveltua?
              Perustietoa.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • Juunas
                Newbiemmer
                • Apr 2009
                • 18
                • Tampere

                #97
                Pari lohkoa ja kampiakseli

                Projektiauton mukana tuli pari lohkoa ja kampuraa, enkä löydä bmwfans:lta tai realoem sivuilta muutakun väärää tietoa. Ihan mielenkiinnosta, jos joku viisaampi osaisi kertoa? Lohkojen numerot sieltä startin korvakkeesta:

                Lohko
                2-0
                +3604463+ (tämän bmwfans kertoo olevan -88 m20 mutta ihan 4 pyttynen se on, pitäisi olla 2002 mallista??)

                Samassa läjässä tuli "2002Ti:n kansi" jossa kyljessä pelkkä "121" merkintä, eikä "121TI". Voisko kyseessä silti olla Ti kansi?

                Toinen lohko
                18 4V D
                01054248

                Kampura
                1252126
                8 vauhtipyörän pultilla ja tuplaketjulla..

                Yksi konehan on vielä pellin alla, pitänee sekin nro tarkistaa kunhan pääsee auton kimppuun taas
                316 2,0tic -87
                Ex. 318i -84, 530D -01, 320i -01

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #98
                  Originally posted by Juunas View Post
                  Projektiauton mukana tuli pari lohkoa ja kampuraa, enkä löydä bmwfans:lta tai realoem sivuilta muutakun väärää tietoa. Ihan mielenkiinnosta, jos joku viisaampi osaisi kertoa? Lohkojen numerot sieltä startin korvakkeesta:

                  Lohko
                  2-0
                  +3604463+ (tämän bmwfans kertoo olevan -88 m20 mutta ihan 4 pyttynen se on, pitäisi olla 2002 mallista??)

                  Samassa läjässä tuli "2002Ti:n kansi" jossa kyljessä pelkkä "121" merkintä, eikä "121TI". Voisko kyseessä silti olla Ti kansi?

                  Toinen lohko
                  18 4V D
                  01054248

                  Kampura
                  1252126
                  8 vauhtipyörän pultilla ja tuplaketjulla..

                  Yksi konehan on vielä pellin alla, pitänee sekin nro tarkistaa kunhan pääsee auton kimppuun taas
                  3604463 on 2002 -72:n lohko.

                  121-kansi on "normaali" 2-litraisen kansi, ei siis ti:n kansi.

                  18 4V D on 316/518 kaasutinmoottrin lohko 9/83--->
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    #99
                    Originally posted by Juunas View Post

                    Kampura
                    1252126
                    8 vauhtipyörän pultilla ja tuplaketjulla..
                    m10b20 kampiakseli,80mm isku.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by basso72 View Post
                      m10b20 kampiakseli,80mm isku.
                      Ai katos, siinähän oli joku kampiakselikin vielä, no hyvä, että joku toinen luki tarkemmin ja kertoi asiat.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Juunas
                        Newbiemmer
                        • Apr 2009
                        • 18
                        • Tampere

                        Ok, kiitoksia vastauksista!

                        Kolmas lohko mikä on pellin alla: 18 4E A, 7134389 bmwfansin mukaan aluperin 03/1981 E21 318i Sedan M10 Europe Left hand drive

                        Tämä saikin harrastelijan hieman hämilleen. Projektissahan kyse on siis ahtamisesta (kuten näitten m10:n kanssa harvemmin..), ja tarkoitus oli löytää em. lohkoista se paras kyseiseen käyttöön. Mun käsitys foorumia selailtuani oli että nuo -81 ja -83 lohkot erottais jo silmällä tuosta -72 mallisesta, mutta ulospäin ne on todella samannäköset. Eli mun käsitys oli väärä? Mikä nuo kolme erottaa toisistaan vai erottaako mikään?

                        Vielä yks vertailulohko löytyy vuosia hyvin palvelleen käyttöauton -84 318i:n nokalta jossa valu on jo ulospäin erinäköinen.
                        316 2,0tic -87
                        Ex. 318i -84, 530D -01, 320i -01

                        Comment

                        • Haatainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 1451
                          • Tampere

                          Kansi: päädyssä tekstit

                          R 1262080
                          KN
                          11

                          Kyljessä E21 1,8 79

                          Venttiilien koot imu 46mm, pako 35mm
                          Alla:
                          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                          E24 635Csi -84 Polaris metallic

                          Ennenkin on ollut autoja

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3408
                            • Kotka

                            Originally posted by Haatainen View Post
                            Kansi: päädyssä tekstit

                            R 1262080
                            KN
                            11

                            Kyljessä E21 1,8 79

                            Venttiilien koot imu 46mm, pako 35mm
                            E21 318 kaasarikansi. Toisesta topicista napattua tietoa:

                            Originally posted by Freak View Post
                            Siinähän se lukee minkä kansi se on. E21 1,8 eli ennen 9/80 valmistettu 1,8 litraisella kaasutinmoottorilla varustettu 318. Kyseisellä E21 1,8 merkinnällä ollutta kantta on käytetty vain ja ainoastaan e21 318 -mallissa. Kuitenkin ko. kannessa pitäisi olla pakoventtiilinä 35mm ja imuna 46mm. Mun tiedoissa tämä on muuten ainut kansi/kone missä on iso imuventtiili, mutta pieni pakoventtiili.

                            Kannattaa muuten ottaa huomioon, että palotila on erilainen tässä vanhanmallin kannessa kuin esim. e30 316:n 1,6/2-1,8/2 -merkinnällä tai e30 318i :n 1,8i -merkinnällä olevissa kansissa. Tarkista mahtuuko kone pyörimään käytössä olevalla mäntä/kansi yhdistelmällä.

                            Tietoa tekstissä olevista autoista ja moottoreista.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • Haatainen
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 1451
                              • Tampere

                              Originally posted by Skarpa View Post
                              E21 318 kaasarikansi. Toisesta topicista napattua tietoa:
                              Että justiin satuitkin tuohon vastaamaan

                              Siis jos huolit entrata sitä vanhaa singeriäs, niin mulla on tuollanen kansi kunnostettuna jouten. Ei aavistustakaan, minkäsorttinen nokka siinä on, muuten kuin siisti ja ehjä
                              Alla:
                              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                              E24 635Csi -84 Polaris metallic

                              Ennenkin on ollut autoja

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Originally posted by Haatainen View Post
                                Että justiin satuitkin tuohon vastaamaan

                                Siis jos huolit entrata sitä vanhaa singeriäs, niin mulla on tuollanen kansi kunnostettuna jouten. Ei aavistustakaan, minkäsorttinen nokka siinä on, muuten kuin siisti ja ehjä
                                Luulen, että singeri entrataan vaihtamalla se mun varakone siihen tilalle, mut pidä toi kansi tallessa. Voihan sitä sovitella Singerin päälle, kun se on autosta irrallaan. Näkee sitten, kuinka toi hattu sopii 316 1,8 mäntien päälle. Tietty, jos ostaja löytyy, niin myy ihmeessä kansi tarvitsijalle.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎