Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    Originally posted by Skarpa View Post
    Luulen, että singeri entrataan vaihtamalla se mun varakone siihen tilalle, mut pidä toi kansi tallessa. Voihan sitä sovitella Singerin päälle, kun se on autosta irrallaan. Näkee sitten, kuinka toi hattu sopii 316 1,8 mäntien päälle. Tietty, jos ostaja löytyy, niin myy ihmeessä kansi tarvitsijalle.
    Viimenen ot tältäerää, mutta en mä sitä varmaan myy, jos ei joku tuu väkisin ostamaan. Se ruuvataan singeriin tai koristaa autotallia.

    Ei mulla oo edes hajuakaan mitä siitä vois pyytää, käytännössä toi tuli kaupan päälle, kun hommasin öljykorkin m20:iin
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • Rumilus
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 366
      • Tuusula

      Pari lohkoa löyty autotallista ja itse en saanu selville alkuperää. Mistä ihmeestä sen tunnistavan numerosarjan mahtaa löytää :o. Tämmösiä numeroita löysin lohkon kyljestä: 1228464 ja 1278464. Nämä siis kaksi eri lohkoa ja siis numerot olivat pakosarjan puolella, lohkon yläreunassa. Toiset numerosarjat löytyivät startin yläpuolelta ja ne olivat tämmöset: 00414022 ja 03684158
      Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by Rumilus View Post
        Pari lohkoa löyty autotallista ja itse en saanu selville alkuperää. Mistä ihmeestä sen tunnistavan numerosarjan mahtaa löytää :o. Tämmösiä numeroita löysin lohkon kyljestä: 1228464 ja 1278464. Nämä siis kaksi eri lohkoa ja siis numerot olivat pakosarjan puolella, lohkon yläreunassa. Toiset numerosarjat löytyivät startin yläpuolelta ja ne olivat tämmöset: 00414022 ja 03684158
        Noiden startin kaulalla olevien numeroiden seurassa pitäisi olla myös muita merkintöjä, mutta 8-merkkisestä lohkonnumerosta päätellen, molemmat on uudempia 1,8-lohkoja.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Rumilus
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 366
          • Tuusula

          Originally posted by T3 View Post
          Noiden startin kaulalla olevien numeroiden seurassa pitäisi olla myös muita merkintöjä, mutta 8-merkkisestä lohkonnumerosta päätellen, molemmat on uudempia 1,8-lohkoja.
          Näin vähän arvelinkin. Entä miten tunnistan m10b18 vs m10b20. Saanko joistain noista numeroista selville sen, että kyseessä tosiaan on tuo b20? Tai mistä ylipäätään saan sen selville?
          Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by Rumilus View Post
            Näin vähän arvelinkin. Entä miten tunnistan m10b18 vs m10b20. Saanko joistain noista numeroista selville sen, että kyseessä tosiaan on tuo b20? Tai mistä ylipäätään saan sen selville?
            Noista startin kaulalla olevista merkinnöistä/numeroista asia selviää. Kaikki M10B20-lohkot ovat 7-numeroisia. B18-lohkoja on 6, 7 ja 8-numeroisia. Mutta jos lohko tosiaankin on 8-numeroinen, se ei voi olla B20.
            Ota nyt noiden aiemmin kertomiesi startin kaulalta löytyneiden numeroiden vierestä myös ne muutkin merkinnät, niin homma varmistuu kokonaan. Vahva veikkaus, että sieltä löytyy jokin näistä:

            18 4E A
            18 4E B
            18 4E Y
            18 4E W
            18 4E Z
            18 4K A
            18 4V A
            18 4V C
            18 4V D
            17 4V U
            18 4V Y
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Rumilus
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 366
              • Tuusula

              Originally posted by T3 View Post
              Noista startin kaulalla olevista merkinnöistä/numeroista asia selviää. Kaikki M10B20-lohkot ovat 7-numeroisia. B18-lohkoja on 6, 7 ja 8-numeroisia. Mutta jos lohko tosiaankin on 8-numeroinen, se ei voi olla B20.
              Ota nyt noiden aiemmin kertomiesi startin kaulalta löytyneiden numeroiden vierestä myös ne muutkin merkinnät, niin homma varmistuu kokonaan. Vahva veikkaus, että sieltä löytyy jokin näistä:

              18 4E A
              18 4E B
              18 4E Y
              18 4E W
              18 4E Z
              18 4K A
              18 4V A
              18 4V C
              18 4V D
              17 4V U
              18 4V Y
              En ole enään lohkojen lähettyvillä, enkä muista muita merkintöjä. Mutta yritin nyt saada vastauksen siihen, että jos marrsisin tästä ostaamaan yksityiseltä väitettyä b20:stä. Miten saan selville sen, että mikä kyseinen lohko ja kampiakseli on? Eihän kukaan mattimeikäläinen voi päältäpäin sanoa sitä, että onko kyseessä -b10 vai -b20. Joo tiedän, että startin päällä on numerosarja, mutta otanko sen ylös ja soitan eniroon vai?

              Pahoittelen tyhmyyttäni ja kiitos!
              Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by Rumilus View Post
                En ole enään lohkojen lähettyvillä, enkä muista muita merkintöjä. Mutta yritin nyt saada vastauksen siihen, että jos marrsisin tästä ostaamaan yksityiseltä väitettyä b20:stä. Miten saan selville sen, että mikä kyseinen lohko ja kampiakseli on? Eihän kukaan mattimeikäläinen voi päältäpäin sanoa sitä, että onko kyseessä -b10 vai -b20. Joo tiedän, että startin päällä on numerosarja, mutta otanko sen ylös ja soitan eniroon vai?

                Pahoittelen tyhmyyttäni ja kiitos!
                Ehei, ei ole ollenkaan tyhmää kysyä. Tyhmempää on jättää kysymättä ja uskoa sokeasti sitä, mitä myyjä sanoo, vaikkei hänelläkään olisi asiasta täyttä varmuutta, tai luottaa onneensa, että on löytänyt B20-lohkon, tai jotain muuta mukavaa.
                Pääsääntöisesti noihin startin kauloihin on lohkonnumeron lisäksi meistetty myöskin muut elintärkeät merkinnät, kuten esim nuo aiemmin kirjoittamani, jotka olivat kaikki uudempien B18-lohkojen merkintöjä. B20-lohkoissa merkintä alkaa aina 20 ja perässä olevat kirjaimet kertovat tarkennuksen.

                Jos startin kaulalla ei ole mitään merkintää, se saattaa olla hiottu pois, tai lohko on ns. tehdasuusi varaosalohko, johon ei kukaan ole koskaan merkintöjä meistänyt. Toki oikein vanhoissa lohkoissa ei tuota tarkennusta ole, vaan pelkkä lohkonnumero ja se ei useimmille kerro tuon taivaallista. Tällaisissa tapauksissa kannattaa ottaa vain numero ylös ja soittaa vaikka allekirjoittaneelle. Mun puhelinnumero ei ole salaisuus: o4oo - 75o57o, ole hyvä
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  Originally posted by T3 View Post
                  lirumlarum
                  Tuohon vielä lisää,että lohkoon stanssatut numerot voivat olla myös vaaksan verran startinkaulalta repsikan puolelle. Kohdassa johon kansi ikäänkuin loppuu. Eikä tarvi olla b20-lohko,esim. e21 318 ja 320/4 on sama lohko (noista on tehty niitä f1-moottoreita ja m12-moottoreita,kun jurbokäyttöön niitä kuitenkin etsitään..)
                  b20-kampiakselin tunnistaa ulkonäöstäkin(vastapainot) ja siitä löytyy numero 1252126 tai 126. Uutena kaikki b20:t olleet 2-rivisellä jakopäällä. Mallikuva b20-akselista 8-pulttiselle vauhtipyörälle. Olemassa myös vastaavia,mutta 6-pulttiselle vauhtipyörälle ja pienemmälle takapään stefalle.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • Rumilus
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 366
                    • Tuusula

                    Erittäin suuret kiitokset t3 ja basso72. Nämä on juurikin ne tiedot mitä tarvitsee moottorin ostossa
                    Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by basso72 View Post
                      Tuohon vielä lisää,että lohkoon stanssatut numerot voivat olla myös vaaksan verran startinkaulalta repsikan puolelle. Kohdassa johon kansi ikäänkuin loppuu.
                      Toki noin, mutta silloin kyseessä on aina vaihtomoottori/tehdasuusi varaosalohko, jos tuonne on meistetty jotain (tai moottorin vaihtanut rasvari VEHO:lla on ylensäkään sen sinne jaksanut hakata). Tuotantolinjalla auton mukana lähteneissä lohkoissa ei koskaan ollut merkintää ko. paikassa.
                      Eikä tarvi olla b20-lohko,esim. e21 318 ja 320/4 on sama lohko (noista on tehty niitä f1-moottoreita ja m12-moottoreita,kun jurbokäyttöön niitä kuitenkin etsitään..)
                      Juu ja onhan noita muitakin "samat kriteerit" täyttäviä lohkoja. Ei F1, eikä M12, mutta Suomipojan omia durposähellyksiä täyttäviä.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • basso72
                        BTCF Member
                        • Dec 2004
                        • 1837
                        • Ylä-Pinsiö

                        Originally posted by T3 View Post
                        Toki noin, mutta silloin kyseessä on aina vaihtomoottori/tehdasuusi varaosalohko, jos tuonne on meistetty jotain (tai moottorin vaihtanut rasvari VEHO:lla on ylensäkään sen sinne jaksanut hakata). Tuotantolinjalla auton mukana lähteneissä lohkoissa ei koskaan ollut merkintää ko. paikassa.

                        Juu ja onhan noita muitakin "samat kriteerit" täyttäviä lohkoja. Ei F1, eikä M12, mutta Suomipojan omia durposähellyksiä täyttäviä.
                        Toki noin.

                        sigpic
                        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                        320i -77

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2044
                          • Riihimäki

                          "Olemassa myös vastaavia,mutta 6-pulttiselle vauhtipyörälle ja pienemmälle takapään stefalle. "

                          ...jolloin myös vastapainoja on vain neljä, kuten lyhytiskuisessa akselissa.

                          Comment

                          • basso72
                            BTCF Member
                            • Dec 2004
                            • 1837
                            • Ylä-Pinsiö

                            Originally posted by racing02 View Post
                            "Olemassa myös vastaavia,mutta 6-pulttiselle vauhtipyörälle ja pienemmälle takapään stefalle. "

                            ...jolloin myös vastapainoja on vain neljä, kuten lyhytiskuisessa akselissa.
                            Höpsis. Lyhytiskuisessa 6-pulttisessa on neljä vastapainoa.

                            sigpic
                            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                            320i -77

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              "Olemassa myös vastaavia,mutta 6-pulttiselle vauhtipyörälle ja pienemmälle takapään stefalle. "
                              Originally posted by racing02 View Post
                              ...jolloin myös vastapainoja on vain neljä, kuten lyhytiskuisessa akselissa.
                              Kyllä niissä 2-litraisen 6-pulttisissa akseleissa on ihan sama määrä vastapainoja, kuin 8-pulttisissakin.
                              Huono kuva 2-litraisen 6-pulttisesta akselista, mutta eiköhän tuosta asia hahmotu:

                              EDIT: Toiset vaan ovat nopeampia...

                              Last edited by T3; 09-04-2012, 10:12.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Tzeimi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 2067
                                • Banshee - Jyväskylä

                                Originally posted by racing02 View Post
                                "Olemassa myös vastaavia,mutta 6-pulttiselle vauhtipyörälle ja pienemmälle takapään stefalle. "

                                ...jolloin myös vastapainoja on vain neljä, kuten lyhytiskuisessa akselissa.
                                Yhden tämmöisen olen joskus omistanut.
                                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                                & 02 tulpo saniteetti dyno




                                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎