Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basso72
    BTCF Member
    • Dec 2004
    • 1837
    • Ylä-Pinsiö

    Originally posted by racing02 View Post
    Niissä on erimuotoiset palotilat. Kannattaa käyttää sitä mihin käyttämäsi männät täsmää. Tasapäämännällä ei väliä mutta palotilan koossa on myös eroa. En nyt ulkoa muista mihin suuntaan ja paljonko.
    + 1.8i kansi on uudempaa valua ja ei halkea niin herkästi,kuin vanhemmat. Tietysti e12-kansikin voi olla uudempaa valua,jos on varaosakansi. Vuosileimastahan tuon näkee.
    sigpic
    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
    320i -77

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      Kiitos paljon.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • ctrl
        Bimmer Rookie
        • Feb 2016
        • 41
        • Turku

        Originally posted by Maikkeli View Post
        Paljonko on tarkoitus ottaa voimanpaskaa? Kai se uudempikin 250-300hv kestää :think
        Tavote olis varmaan just joku 300hv. Ite en oo näihin m10 motteihin ihan hirveesti perehtyny ni en tiiä. Tietysti kokeilemallahan se selviää.
        E39 525D touring
        E12 518 -75 (ikuisuus projekti) <- saa kaupata osia

        Ex: e39 520i, vw golf mk3, E36 316i coupe

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by peltone View Post

          Jos viereikkäin on kannet joissa lukee "1.8i" tai "E12", kumpi kannattaa hyödyntää?
          No mitä sä oot rakentamassa? 1,8i-kannessa pitäs olla isoimmat venat valmiina. Toi on totta mitä racing02 sanoi, mäntien pitää täsmätä.
          Ilman kustom-mukeja siellä ei tule olemaan mitään kovin ihmeellistä puristussuhdetta anyway.

          Hyvän lohkon tunnistaa siitä että se ei ole tällä hetkellä dekkitasosta tai muualtakaan halki IMO.
          ..ja että runkopukit on oikeilla paikoillaan eikä sekotettu.
          Last edited by petrolhead; 30-01-2017, 22:32.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            Originally posted by petrolhead View Post
            No mitä sä oot rakentamassa? 1,8i-kannessa pitäs olla isoimmat venat valmiina. Toi on totta mitä racing02 sanoi, mäntien pitää täsmätä.
            Ilman kustom-mukeja siellä ei tule olemaan mitään kovin ihmeellistä puristussuhdetta anyway.

            Hyvän lohkon tunnistaa siitä että se ei ole tällä hetkellä dekkitasosta tai muualtakaan halki IMO.
            ..ja että runkopukit on oikeilla paikoillaan eikä sekotettu.
            Laittelin privaa. Mutta nuo kannet on riisuttu. Löytyy myös laatikoittain m10 mäntiä, eikö sinne voi soveltaa jotain niistä vai pitääkö oikeasti olla customit tilattuna jostain?

            No, kirjoitetaan nyt tähän silti jotain. 2.0 kampurat kiven alla, en vielä tiedä tuleeko tuota.
            Kireämpi nokka ja dcoe tuplat olisi mielessä. Kiire ei ole kun osat ei puussa kasva. Koitan pyöritellä tässä että miten järkevä olisi irto-osista piristettyä m10:ä kasata.
            Voi myös jäädä tekemättä jos osoittautuu itselle hankalaksi Ei kuitenkaan tekeminen lopu kesken kun on tuo toinenkin prokkis..
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2027
              • Riihimäki

              Originally posted by petrolhead View Post
              1,8i-kannessa pitäs olla isoimmat venat valmiina.
              Samat "isot" 46/38mm venat niissä pitäis olla molemmissa. Tuollaiset tiin männät olis hyvät e12 kanteen.



              Mutta kyllähän se ihan soiva peli on tavallisillakin matalilla pattipäisillä vaikka puristukset vähän alas jää. Ei niitä oikein ristiin voi soveltaa.
              Itse aikoinaan tyytyväisenä ajellut tasapäisilläkin e12 kannella, vielä 292-nokalla ja tuplawebruilla vaikka eihän se mikään optimiyhdistelmä ole kun aiheesta on oppinut lisää

              Ja vielä, tuohon 1,8i kanteen ei taida löytyä mitään pattipäisiä mäntiä mitkä toimisi 2l kampuran kanssa, jos ei ole jotain aftermarket ratkaisua.
              Last edited by racing02; 31-01-2017, 11:17.

              Comment

              • aadel
                Newbiemmer
                • Sep 2017
                • 2
                • varkaus

                mikähän lohko?

                mikä tää on. 12102100849 ja 21g70 tollaset löyty lohkosta.

                Comment

                • KooJetronic
                  BTCF Member
                  • Jan 2016
                  • 2
                  • Harjavalta

                  Mahtaiskohan saada tietoa minkä vuosimallin moottori vaihdettu tuohon omaan tusinaan näillä notuuleilla:think:

                  518/4
                  0003 A04 8.

                  Suuri epäilys on että 1.8 on ainakin kun kärjetön sytkä ja 1-rivinen ketju.
                  Kiitos.

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by KooJetronic View Post
                    Mahtaiskohan saada tietoa minkä vuosimallin moottori vaihdettu tuohon omaan tusinaan näillä notuuleilla:think:

                    518/4
                    0003 A04 8.

                    Suuri epäilys on että 1.8 on ainakin kun kärjetön sytkä ja 1-rivinen ketju.
                    Kiitos.
                    Epäilen,että tuo A on oikeasti 4.:think
                    Aivan loppupään e12 518 tai alkupään e28 518 vaihtomoottorin lohko,viimeisintä valua l. ns. "pesusieni / ripa"-lohko.

                    Edit: Kun taas on oppinut uutta,niin voikin olla A. Muutoin sama.
                    Last edited by basso72; 28-01-2018, 20:51. Reason: lisätietoa
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • billy
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2012
                      • 1052
                      • Finland

                      M10 1.8i tunnistus tuollaiset numerot löysin 715193/184AE merkintä. Onko tämä nyt se vanha lohko?

                      Comment

                      • Neppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 721
                        • Laihia

                        Onkohan tämä joku välimallin lohko (kun ei oo uus, eikä vanhinkaan..), kun on apparin puolella molemmat kannakepaikat..? Yläpinnassa vähemmän vesireikiä, kun uusimmassa pesusienilohkossa? Kaulalla ei koodia, vain x x tai + +

                        Minkä mallin varaosalohko tuo vois olla?





                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2027
                          • Riihimäki

                          Tämän keskustelun perusteella voi selvitä jotain valumerkinnöistä.

                          Anyone who has read a few of my threads knows that I'm pretty obsessed with manufacturing dates, and VIN's, and numerous other items that, frankly, have little to do with the fun of driving an '02. Nonetheless, some people must shoulder the burden of the boring stuff, and I'm happy to help carry ...



                          Kyllä tuo minun kirjoissa vanhaksi lohkoksi menee, veikkaan e12/e21 aikakaudelle, mutta varaosalohkona käypänen nollakakkoseenkin.

                          Comment

                          • basso72
                            BTCF Member
                            • Dec 2004
                            • 1837
                            • Ylä-Pinsiö

                            Originally posted by Neppo View Post
                            Onkohan tämä joku välimallin lohko (kun ei oo uus, eikä vanhinkaan..), kun on apparin puolella molemmat kannakepaikat..? Yläpinnassa vähemmän vesireikiä, kun uusimmassa pesusienilohkossa? Kaulalla ei koodia, vain x x tai + +

                            Minkä mallin varaosalohko tuo vois olla?
                            Välimallin lohkolta näyttää. e12/e21 79-81 (suurinpiirtein:think)
                            F1 moottoriaihio.
                            sigpic
                            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                            320i -77

                            Comment

                            • Neppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 721
                              • Laihia

                              Originally posted by basso72 View Post
                              Välimallin lohkolta näyttää. e12/e21 79-81 (suurinpiirtein:think)
                              F1 moottoriaihio.
                              Hyvä kun on sitten tuo lämppäri vielä kiinni, niin toimii hyvin sadekisoissakin heti varikolta lähtiessä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎