Asentelin eilen lämmitettävän huohottimen.
Johtosarjaa asentaessa mittailin liittimestä, miten antaa jännitettä..
Yllätykseksi ei tullut jännitettä missään tilanteessa, kokeiltu virrat päällä ja sitten myös auto käynnissä. Ulkolämpötila oli +10 asteen luokkaa.
Eli vastus ei lämmitä, jos ei jännitettäkään tule.
Mielessä käväisi ajatus, että olisiko jokin lämpötilaohjaus.
Onko erillinen sulake tuolle olemassa?
Johtosarjahan on haaroitusjohto.. mikä/mitä olemassa oleva johto ohjaa? Koska nyt ei ainakaan mitään kun ei jännitettä tule.
Oletteko omista mittailleet/testailleet toimiiko lämmitys ja miten, onko riippuvainen ulkolämpötilasta?
Asentelin eilen lämmitettävän huohottimen.
Johtosarjaa asentaessa mittailin liittimestä, miten antaa jännitettä..
Yllätykseksi ei tullut jännitettä missään tilanteessa, kokeiltu virrat päällä ja sitten myös auto käynnissä. Ulkolämpötila oli +10 asteen luokkaa.
Eli vastus ei lämmitä, jos ei jännitettäkään tule.
Mielessä käväisi ajatus, että olisiko jokin lämpötilaohjaus.
Onko erillinen sulake tuolle olemassa?
Johtosarjahan on haaroitusjohto.. mikä/mitä olemassa oleva johto ohjaa? Koska nyt ei ainakaan mitään kun ei jännitettä tule.
Oletteko omista mittailleet/testailleet toimiiko lämmitys ja miten, onko riippuvainen ulkolämpötilasta?
Tuli asennettua vastus tänään. En mittaillut jännitteitä mutta kiinnostaa myös tietää miten toi toimii.
Itse asennuksesta sen verran että se turbon imuputken alemman pulttin irrottamiseen meinaisi kaatua koko homma. Räikkäsarjan kääntyvä nivel on liian paksu ja pitkä, eikä mahdu tuonne koloon, pitkällä suoralla vääntimellä vääntökulma on liian jyrkkä pulttiin nähden. Kävin useammassa liikkeessä katsomassa sopivaa työkalua tuohon. Lopulta sain sen auki laittamalla räikkään sopivan mittaiset jatkovarret ja hieman vetämällä putken suuaukkoa vasemmalle.
Itse askarteluvaiheessa ei ollut mitään ihmeellistä, vaan meni hyvin ohjeiden mukaan. Imuputken alapään painaminen paikoilleen vaatii aika kapean käden...
Kysytääs täällä kun tänään sain käsiini valmiin paketin lämmitettävästä huohotin sarjasta, että askarruttaa vieläkin se johtosarja, kun tätä juttua lueskellessa missään ei mainita sitä kolmatta johdon päätä?
Yksi tulee lämmitysvastukseen, okei... siitä lähtee kolme johtoa, yksi menee turbon luona olevaan liittimeen toinen jonnekkin 6mm pultin alle maapiuhaksi mutta entäs se kolmas haara mikä on siinä johtosarjassa?
Auto on 530d -02
näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Kysytääs täällä kun tänään sain käsiini valmiin paketin lämmitettävästä huohotin sarjasta, että askarruttaa vieläkin se johtosarja, kun tätä juttua lueskellessa missään ei mainita sitä kolmatta johdon päätä?
Yksi tulee lämmitysvastukseen, okei... siitä lähtee kolme johtoa, yksi menee turbon luona olevaan liittimeen toinen jonnekkin 6mm pultin alle maapiuhaksi mutta entäs se kolmas haara mikä on siinä johtosarjassa?
Auto on 530d -02
Lämmitysvastuksen johtosarja (se 10cm pätkä) liitetään moottorin alkuperäisen johtosarjan väliin, eli auton moottorin johtosarjan alkuperäinen liitin tulee kiini siihen lisäjohtosarjaan. Ööö tarpeeksi monimutkaisesti selitetty Eli tämä lisä johtosarja tulee "väliin"
Onko joku tehnyt tätä hommaa E90/E91 320d:lle? Koneen tyyppi siis ilmeisesti M47D20 (vai M47TUD20)..? Lähinnä kaipais opastusta missä tuo huohotin tässä konetyypissä majailee ja osanumeroita jos jollain on sellasia tiedossa.
Oletteko ottaneet 320d:ssä viskoa pois edestä että pääsee kunnolla käsiks turbolle menevään letkuun? Itse kattelin, että kohtuu mahdoton ainaki meikäläisen käsillä saada 3 pulttia viskosta irti. Saako sen letkun kunnolla paikalleen ilman tuulettimen irrotusta? Tilaa on niin pirun vähän...
Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Oletteko ottaneet 320d:ssä viskoa pois edestä että pääsee kunnolla käsiks turbolle menevään letkuun? Itse kattelin, että kohtuu mahdoton ainaki meikäläisen käsillä saada 3 pulttia viskosta irti. Saako sen letkun kunnolla paikalleen ilman tuulettimen irrotusta? Tilaa on niin pirun vähän...
hmm. Ei se ollut mun mielestä mitenkään mahdottoman ahdas paikka edes, että kyllä sen putken sinne saa ihan hyvin pujotettua.
Diesel BMW maniacs from BMW Club Russia need your help We are trying to understand the purpose of the heating element in filtered air pipe discussed in this topic. I tried to translate the first page with "Google translate", because I think that the first page contains what we need. But it wasn't possible to understand the text translated in such a way :think.
Couldn't you please explain to us the purpose of this heating element, in English. I hope that you'll help us to make it clear Thank you for very useful topic .
Diesel BMW maniacs from BMW Club Russia need your help We are trying to understand the purpose of the heating element in filtered air pipe discussed in this topic. I tried to translate the first page with "Google translate", because I think that the first page contains what we need. But it wasn't possible to understand the text translated in such a way :think.
Couldn't you please explain to us the purpose of this heating element, in English. I hope that you'll help us to make it clear Thank you for very useful topic .
The purpose of this heating element is to prevent crank case ventilation hose freezing up. The location of the heater is where crank case ventilation hose connects to induction air to turbo charger, hence the most likely place for possible freezing. The caliper of that ventilation hose is so big that some myself included doubt the real need for this heater. Still worthwhile if you want to have 100% certainty.
More common problem in the crank ventilation system in these common rail diesels is the oil separator. Older models have felt type roll filter (Nr. 15), which can clog up. Newer virtually maintenance free vortex type separator (Nr. 15) from M47N/M57N fits to original housing.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
The purpose of this heating element is to prevent crank case ventilation hose freezing up. The location of the heater is where crank case ventilation hose connects to induction air to turbo charger, hence the most likely place for possible freezing. The caliper of that ventilation hose is so big that some myself included doubt the real need for this heater. Still worthwhile if you want to have 100% certainty.
More common problem in the crank ventilation system in these common rail diesels is the oil separator. Older models have felt type roll filter (Nr. 15), which can clog up. Newer virtually maintenance free vortex type separator (Nr. 15) from M47N/M57N fits to original housing.
Yes, this is a known feature There are a lot of information in the Internet about oil separator (unlike those heating element). And in Russia we had a lot of discussions on a "oil separator" theme. Thanks.
There in Russia you also have quite cold winters like here in Finland so there is potential for freezing... Like Clavurion told the M57's crank ventilation system most likely dont freeze easily, but the 2.0l M47 is a different story... Have heard many cases where it has freezed up.
There in Russia you also have quite cold winters like here in Finland so there is potential for freezing...
Yes, we also have cold winters. Current temperature in Moscow is about -25C. And number of messages like "my diesel didn't start today", "problematic start of my diesel", "glow plugs problem?", "freezed diesel fuel?" and so on at russian BMW forums grows.
Like Clavurion told the M57's crank ventilation system most likely dont freeze easily, but the 2.0l M47 is a different story... Have heard many cases where it has freezed up.
Oh, my car has 2.0 M47N engine. Heating element is absent. As far as I understand without this element i have a risks listed below:
- to get an ice cork which will shut down the crank ventilation system
- to damage the turbo by the ice pieces which can fall off from a thin pipe wall and can be sucked in by the turbo
Oh, my car has 2.0 M47N engine. Heating element is absent. As far as I understand without this element i have a risks listed below:
- to get an ice cork which will shut down the crank ventilation system
- to damage the turbo by the ice pieces which can fall off from a thin pipe wall and can be sucked in by the turbo
Isn't so?
Yes, it can also damage you turbo because when crank ventilation system freeses the the motor ventilation occur through the turboblower. Well you notice when it happens. There comes quite a lot of smoke from your exhaust.
Comment