Kuvat palautettu ennalleen sekä ohjetta hieman editoitu !
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lämmitettävän huohottimen rakennus PIENELLÄ BUDJETILLA M57 + M47
Collapse
X
-
Asentelin eilen lämmitettävän huohottimen.
Johtosarjaa asentaessa mittailin liittimestä, miten antaa jännitettä..
Yllätykseksi ei tullut jännitettä missään tilanteessa, kokeiltu virrat päällä ja sitten myös auto käynnissä. Ulkolämpötila oli +10 asteen luokkaa.
Eli vastus ei lämmitä, jos ei jännitettäkään tule.
Mielessä käväisi ajatus, että olisiko jokin lämpötilaohjaus.
Onko erillinen sulake tuolle olemassa?
Johtosarjahan on haaroitusjohto.. mikä/mitä olemassa oleva johto ohjaa? Koska nyt ei ainakaan mitään kun ei jännitettä tule.
Oletteko omista mittailleet/testailleet toimiiko lämmitys ja miten, onko riippuvainen ulkolämpötilasta?325iA Cabriolet 3/1987
330d 6/2003
Comment
-
-
Originally posted by 324tdic2d View PostAsentelin eilen lämmitettävän huohottimen.
Johtosarjaa asentaessa mittailin liittimestä, miten antaa jännitettä..
Yllätykseksi ei tullut jännitettä missään tilanteessa, kokeiltu virrat päällä ja sitten myös auto käynnissä. Ulkolämpötila oli +10 asteen luokkaa.
Eli vastus ei lämmitä, jos ei jännitettäkään tule.
Mielessä käväisi ajatus, että olisiko jokin lämpötilaohjaus.
Onko erillinen sulake tuolle olemassa?
Johtosarjahan on haaroitusjohto.. mikä/mitä olemassa oleva johto ohjaa? Koska nyt ei ainakaan mitään kun ei jännitettä tule.
Oletteko omista mittailleet/testailleet toimiiko lämmitys ja miten, onko riippuvainen ulkolämpötilasta?
Itse asennuksesta sen verran että se turbon imuputken alemman pulttin irrottamiseen meinaisi kaatua koko homma. Räikkäsarjan kääntyvä nivel on liian paksu ja pitkä, eikä mahdu tuonne koloon, pitkällä suoralla vääntimellä vääntökulma on liian jyrkkä pulttiin nähden. Kävin useammassa liikkeessä katsomassa sopivaa työkalua tuohon. Lopulta sain sen auki laittamalla räikkään sopivan mittaiset jatkovarret ja hieman vetämällä putken suuaukkoa vasemmalle.
Itse askarteluvaiheessa ei ollut mitään ihmeellistä, vaan meni hyvin ohjeiden mukaan. Imuputken alapään painaminen paikoilleen vaatii aika kapean käden...Last edited by MMM525; 24-06-2014, 23:41.BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Kysytääs täällä kun tänään sain käsiini valmiin paketin lämmitettävästä huohotin sarjasta, että askarruttaa vieläkin se johtosarja, kun tätä juttua lueskellessa missään ei mainita sitä kolmatta johdon päätä?
Yksi tulee lämmitysvastukseen, okei... siitä lähtee kolme johtoa, yksi menee turbon luona olevaan liittimeen toinen jonnekkin 6mm pultin alle maapiuhaksi mutta entäs se kolmas haara mikä on siinä johtosarjassa?
Auto on 530d -02näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostKysytääs täällä kun tänään sain käsiini valmiin paketin lämmitettävästä huohotin sarjasta, että askarruttaa vieläkin se johtosarja, kun tätä juttua lueskellessa missään ei mainita sitä kolmatta johdon päätä?
Yksi tulee lämmitysvastukseen, okei... siitä lähtee kolme johtoa, yksi menee turbon luona olevaan liittimeen toinen jonnekkin 6mm pultin alle maapiuhaksi mutta entäs se kolmas haara mikä on siinä johtosarjassa?
Auto on 530d -02Last edited by Spetke; 28-10-2009, 20:36.
Comment
-
-
No niin, eli siellä turbon luona on sekin(kö) alkuperäinen johtosarja mihin väliin laitetaan toi uus piuhapaketti?näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Oletteko ottaneet 320d:ssä viskoa pois edestä että pääsee kunnolla käsiks turbolle menevään letkuun? Itse kattelin, että kohtuu mahdoton ainaki meikäläisen käsillä saada 3 pulttia viskosta irti. Saako sen letkun kunnolla paikalleen ilman tuulettimen irrotusta? Tilaa on niin pirun vähän...Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
-
Originally posted by Iltsu View PostOletteko ottaneet 320d:ssä viskoa pois edestä että pääsee kunnolla käsiks turbolle menevään letkuun? Itse kattelin, että kohtuu mahdoton ainaki meikäläisen käsillä saada 3 pulttia viskosta irti. Saako sen letkun kunnolla paikalleen ilman tuulettimen irrotusta? Tilaa on niin pirun vähän...
Comment
-
-
Hi, guys.
Diesel BMW maniacs from BMW Club Russia need your help
We are trying to understand the purpose of the heating element in filtered air pipe discussed in this topic. I tried to translate the first page with "Google translate", because I think that the first page contains what we need. But it wasn't possible to understand the text translated in such a way :think.
Couldn't you please explain to us the purpose of this heating element, in English.
I hope that you'll help us to make it clear
Thank you for very useful topic .
Comment
-
-
Originally posted by Corleone View PostHi, guys.
Diesel BMW maniacs from BMW Club Russia need your help
We are trying to understand the purpose of the heating element in filtered air pipe discussed in this topic. I tried to translate the first page with "Google translate", because I think that the first page contains what we need. But it wasn't possible to understand the text translated in such a way :think.
Couldn't you please explain to us the purpose of this heating element, in English.
I hope that you'll help us to make it clear
Thank you for very useful topic .
More common problem in the crank ventilation system in these common rail diesels is the oil separator. Older models have felt type roll filter (Nr. 15), which can clog up. Newer virtually maintenance free vortex type separator (Nr. 15) from M47N/M57N fits to original housing.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostThe purpose of this heating element is to prevent crank case ventilation hose freezing up. The location of the heater is where crank case ventilation hose connects to induction air to turbo charger, hence the most likely place for possible freezing. The caliper of that ventilation hose is so big that some myself included doubt the real need for this heater. Still worthwhile if you want to have 100% certainty.
Originally posted by Clavurion View Post
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostThere in Russia you also have quite cold winters like here in Finland so there is potential for freezing...
Originally posted by Thuppu View PostLike Clavurion told the M57's crank ventilation system most likely dont freeze easily, but the 2.0l M47 is a different story... Have heard many cases where it has freezed up.
- to get an ice cork which will shut down the crank ventilation system
- to damage the turbo by the ice pieces which can fall off from a thin pipe wall and can be sucked in by the turbo
Isn't so?
Comment
-
-
Originally posted by Corleone View PostOh, my car has 2.0 M47N engine. Heating element is absent. As far as I understand without this element i have a risks listed below:
- to get an ice cork which will shut down the crank ventilation system
- to damage the turbo by the ice pieces which can fall off from a thin pipe wall and can be sucked in by the turbo
Isn't so?
Comment
-
Comment