Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmitettävän huohottimen rakennus PIENELLÄ BUDJETILLA M57 + M47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #76
    Miten on, kun tästä lämmittimen olemassa olosta on vängätty. Onko tätä lämmitintä autossa, jonka varustelistasta läytyy koodi
    842
    COLD CLIMATE VERSION
    RealOem ainakin ehdottelee lämmitintä tälle koodille...

    Mutta miten on?:think
    Ja tosiaan suomi autosta on nyt kyse, mutta koodinhan tuo pitäisi määritellä..
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      #77
      Originally posted by Pekuz View Post
      Miten on, kun tästä lämmittimen olemassa olosta on vängätty. Onko tätä lämmitintä autossa, jonka varustelistasta läytyy koodi
      842
      COLD CLIMATE VERSION
      RealOem ainakin ehdottelee lämmitintä tälle koodille...

      Mutta miten on?:think
      Ja tosiaan suomi autosta on nyt kyse, mutta koodinhan tuo pitäisi määritellä..
      Tuohan selviää helposti ja nopeasti kun kurkistaa pellin alle....jos lämmitin on, sen kyllä löytää helposti turbon vierestä!
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #78
        Lämmittimestä: Asennus on helppo ja mitä helpommaksi sen tekee itselleen sen parempi! oman peukaloni rikoin budjetti versiota asentaessa.. ostaa mielummin ne kaikki tarvittavat osat ja laittaa paikoilleen ku rupee veistelee..

        Tosin jos tykkää ni mikäs siinä veistellessä.. mut siistimpi luultavasti tulee kun ostaa kaikki osat alkuperäset..
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • Pekuz
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 687
          • Pirkanmaa

          #79
          Originally posted by Pekuz View Post
          Miten on, kun tästä lämmittimen olemassa olosta on vängätty. Onko tätä lämmitintä autossa, jonka varustelistasta läytyy koodi
          842
          COLD CLIMATE VERSION
          RealOem ainakin ehdottelee lämmitintä tälle koodille...

          Mutta miten on?:think
          Ja tosiaan suomi autosta on nyt kyse, mutta koodinhan tuo pitäisi määritellä..

          Vastailen itse itselleni.
          Eli ei ollut minullakaan lämmitettyä huohotinta, vaikka onkin cold climate paketti ja suomi auto!
          Ja auto on 330D vm. 2001.
          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

          Comment

          • juhuli5
            Newbiemmer
            • Nov 2008
            • 22

            #80
            tu / tuii

            mitäs nuo meinaa? mulla on 330d -05 ja kone M57N

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #81
              Originally posted by Jisv View Post
              Mielenkiintoisempi asia sen sijaan on tämä sähköpuoli. E46 320d vuosimalli -05:ssä ei ole mitään tuossa kohtaa, missä maxin kuvan mukaan pitäisi liittimet olla. Jatkoin johtosarjan johtoja ja otin virran ohjaustehostimen takaa löytyvästä painesäätimestä, johon johtosarjan alkuperäiset liittimet myös sopivat.
              Sorry, tyhmä kysymys: missä tuo liitin tarkasti ottaen on?
              Näkyykö se siis konetilasta vai auton alta ja oikealla vai vasemmalla puolella?

              Asensin eilen sekä 3/04 530d E60:een, jossa ei 100% varmasti ole valmiina liitinpaikkaa. Esim turbon ohjauskellon liitin (joka siis näkyy vain auton alta) on ihan erilainen, kun esim 12/03 E60:ssa, Kytkentä pitänee tehdä tuonne E-boxiin suoraan.
              Samoin E46 320d (7/04) en kyllä löytänyt mistään paikkaa mistä tuon sähkön saisi.
              Nuo putkien asentaminenhan on varsin helppo homma, kunha muistaa poistaa 320d:ssä turbon kaulan ympärille jääneen vanhan putken tiivisteen...
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                #82
                Originally posted by jaki View Post
                Sorry, tyhmä kysymys: missä tuo liitin tarkasti ottaen on?
                Näkyykö se siis konetilasta vai auton alta ja oikealla vai vasemmalla puolella?

                Asensin eilen sekä 3/04 530d E60:een, jossa ei 100% varmasti ole valmiina liitinpaikkaa. Esim turbon ohjauskellon liitin (joka siis näkyy vain auton alta) on ihan erilainen, kun esim 12/03 E60:ssa, Kytkentä pitänee tehdä tuonne E-boxiin suoraan.
                Samoin E46 320d (7/04) en kyllä löytänyt mistään paikkaa mistä tuon sähkön saisi.
                Nuo putkien asentaminenhan on varsin helppo homma, kunha muistaa poistaa 320d:ssä turbon kaulan ympärille jääneen vanhan putken tiivisteen...
                Mihin kohti tarkalleen tuonne e-boxiin laitoit piuhan kun pitäisi tehdä sama jobi.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #83
                  Originally posted by Masatus View Post
                  Mihin kohti tarkalleen tuonne e-boxiin laitoit piuhan kun pitäisi tehdä sama jobi.
                  Minähän kirjoitin "pitänee", eli homma on vielä kesken. Mutta, jos siis tuon kotelon sisällä on valmis + -rivi, silloinahn se ei ole paha rasti. minulla oli tuo laatikko silloin auki, kun vedin sisähaaran ohjaamoon, en vaan muista oliko siellä tuollainen kytkentäpaikka. Toinen vaihtoehto on kytkeä se tuohon painekellolle menevään johtoon= kuori auki, ryöstäjällä + (WDS:n mukaan sieltä pitäisi löytyä ilmeisesti miinuskin). Tuo johto majailee pitkittäin koneen oikealla reunalla: matka lyhyt lämmittimelle, mutta valitettavasti ei kovin hyvin suojassa, eikä tule nätin näköinenkään kytkentä. Menee ilmeisesti viikonloppuun laitto.
                  Kävin äsken tutkailemassa tuota E46:ta, ja ainakin ohjaustehostajan säiliön takana on joku aktuaattori, jossa olisi sopiva liitin. Mutta paraneeko sitä nyt ihan sokkona alkaa tökkimään noita minne vaan. Vrt. sopisi se imupuolella olevan paineanturinkin töpseliin, ei siihenkään parane asennella...
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Jisv
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 461
                    • Pori

                    #84
                    Originally posted by jaki View Post
                    Sorry, tyhmä kysymys: missä tuo liitin tarkasti ottaen on?
                    Näkyykö se siis konetilasta vai auton alta ja oikealla vai vasemmalla puolella?
                    Näkyy yläkautta, edestä katsoen koneen oikealla puolella imusarjan alapuolella. Itseasiassa imusarjassa kiinni, sillä johto tulee kiinni siihen alipainehärveliin (huom. tosi eksakti termi), joka ohjaa imusarjan surullisen kuuluisia läppiä.
                    Last edited by Jisv; 11-01-2009, 17:54.
                    e46 non m-sport touring
                    Dieselin kulutus

                    Comment

                    • Masatus
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 867
                      • Haukipudas

                      #85
                      Originally posted by jaki View Post
                      Minähän kirjoitin "pitänee", eli homma on vielä kesken.
                      Djaa no räppääpä kuva kun teet kytköksen ja laita mulle vaikka privana jos et tänne kehtaa.
                      Saattas jouduttaa mua kuhan tuossa helmikuussa pääsen talliin räplään.

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #86
                        Originally posted by Jisv View Post
                        Näkyy yläkautta, edestä katsoen koneen oikealla puolella imusarjan alapuolella. Itseasiassa imusarjassa kiinni, sillä johto tulee kiinni siihen alipainehärveliin (huom. tosi eksakti termi), joka ohjaa imusarjan surullisen kuuluisia läppiä.
                        Ju, katsoin, siellä on sekä syylärin läppien alipaineaktuaattori ja ilmeisesti tuo imusarjan läppien (jotka WDS:n mukaan on vain automaateissa) aktuaattori. Molempiin menee plussa ja ohjaus. Eli sama kumpaan kytkee, sieltä sen plussan saa. ja toinen tietysti maihin. Tein jo piuhan muuten valmiiksi, mutta eipäs ollutkaan suojakierrettä kotona. Haenkin huomenna Elfalta sellaista halkaistavaa lämmön ja kemikaalien sietävää päällystettä, on ihan Original Teilen näköistä (ja hintaista). Niin tulee hieno.
                        Pappakerholla on tiistaina tallipäivä, taidankin tehdä tuon E-box-homman sitten E60:een siellä. Voin räpsiä kuvia kytkennästä.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #87
                          ...............
                          Last edited by viktor; 18-01-2010, 03:09.
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • Jisv
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 461
                            • Pori

                            #88
                            Originally posted by jaki View Post
                            ... imusarjan läppien (jotka WDS:n mukaan on vain automaateissa) ...
                            Toi on väärää tietoa. Mitä ilmeisimmin kaikissa m47n-koneissa on läpät vaihteistotyypistä riippumatta. Tai no, koskaan ei pitäisi yleistää, mutta tossa omassa on ja aika moni muukin täällä foorumilla on keppivaihteisestaan ne löytänyt. Korostan tätä nyt sen takia, ettei kukaan jättäisi asiaa tarkistamatta!
                            e46 non m-sport touring
                            Dieselin kulutus

                            Comment

                            • JTP
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 506
                              • Hpj

                              #89
                              Tänään tuli asennettua tuohon omaan E46:een lämmitettävä huohotinsysteemi. Operaatio oli todella helppo ja nopea, (n.1/2h) sillä ostin tuon kokonaisen putkihässäkän.
                              Ja kun tuohon autoon oli jo näköjään tehtaalla asennettu johtosarja, jossa oli valmiina pistoke tuolle lämmittimelle, niin ei tarvinnut edes johtojen kans tuskailla...

                              e90 330i lci -09
                              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                              Comment

                              • henri
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 5752
                                • Kiuruvesi/Iisalmi

                                #90
                                Onko jollakin laittaa nuo tarvittavat osanumerot ja -nimet, mitä E46 330d:hen tarttee -07/2003 ?

                                Jos hommais nuo osat tai sitte laitattas ne...riippuu miltä tuolla konehuoneessa näyttää, että onko siellä johdotukset liittimille valmiina niinku JTP:llä oli ollut.

                                pitää käydä kattelemassa tuo konehuone läpi kuitenki...
                                Last edited by henri; 13-01-2009, 12:18.
                                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                                E46 330Cd (projekti V.2)


                                ----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎