Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmitettävän huohottimen rakennus PIENELLÄ BUDJETILLA M57 + M47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #16
    Tämä on kyllä todella helppo tehdä jos vaan nämä ohjeet viittii lukasta. Luulenpa että jopa joku poropeukalokin saattaisi onnistua tässä hommassa
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Nelikko
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 60

      #17
      Hieno ja hyödyllinen ohje. Huikea on ero kustannuksissa ja lopputulos sama. Pari vuotta sitten olin vähällä asennuttaa BMW:llä. Hinta yli 250€. Peruin sen, kun ajattelin hommassa olevan rahastuksen makua...ja oikeassa näemmä olinkin.
      Poropeukalo kolahti hyvin, siksi kyselinkin sitä valmista johtosarjaa. Meikäläisen tuurilla, ihan varmasti, tipputtelisin kolvatessa kuumaan tinaa johkuun pahaa paikkaan.
      Huomasin kamoja kasatessa, että täytyy varmaan hankkia se pitemmän mallinen kuusiokoloavain. Onkohan toi yksittäiskappale vaikko kuluu johonkin sarjaan. Varmaan käyttöä myöhemminkin, vaikka seuraavassa projektissa. Ai-niin pitäis tääkin tehdä ensin.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #18
        Originally posted by Nelikko View Post
        Huomasin kamoja kasatessa, että täytyy varmaan hankkia se pitemmän mallinen kuusiokoloavain. Onkohan toi yksittäiskappale vaikko kuluu johonkin sarjaan.
        saattaahan noita saada myös yksittäis avaimina, mutta jos yhtään kalujen kanssa näpertelee niin kannattaa ostaa sarja.
        Kumminkin kiroot joku kerta kun tarttisit jotain muuta kokoa ja sitä ei sitten ole.
        PS: Ja jos hommaat tuollaiset pitkät kuuskolo avaimet niin sen pidemmän pään pitää olla sellainen palomainen (viistetty), että voi kiertää sillain avain vinossa pultin kiini
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by Spetke View Post
          Johto maksaa noin 27€ + - joitain % / euroja riippuen ostopaikasta, ja BMW liikkeestä saa sen ostettua.
          Johto kytketään: Toinen liitin tottakai lämmitysvastukseen, ja toinen pää turbon johdesiipien sähkö venttiiliin. Pistokkeita ei pysty edes kytkemään väärin koska ne ovat "koodattuja" eli liittimissä on nystyrät eri kohdissa, ja johto on vain noin 10 senttiä pitkä. Eli väärin ei pysty laittamaan. Ja se yksi haara mikä siinä adapteri johdossa tulee niin tulee maihin (6mm pultin alle)
          Jopas on yksinkertainen homma hankala :think
          Eli hommasin koko orggispaketin (huohotinputki ei ole lämpöeristetty).
          Mutta missä ihmeessä on tuo turbon johdesiipien sähköventtiilin liitin? Tuo johto, johon tuossa kuvassa liitit, eikös se mene ilmastointilaitteen kompuralle, jossa on kyllä liitin sopivasti hollilla, mutta täysin erilainen?
          Itsellä M57TU (E60), mutta noin silmämääräisesti kaikki näyttäisi samanlaiselta.
          Edit:
          Jaaha, tuo johdon numero ainakin realoem:n mukaan on eri, mrrr.
          Last edited by jaki; 24-11-2006, 20:48.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Nelikko
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 60

            #20
            Jotain tämmöistä aavistelin. Spetkeeee!!! Saisko vielä kuvan siitä liittimestä. Helposti puran puoli konehuonetta ämpäreihin, jos ominpäin alan sitä liitintä ettiin. Samalla siinä menee rikki jos joninlaista osaa. Se pikaliiman merkki kans vaivaa mieltä, et pysyis kans kiinni, eli mitä vaikuttaa kuumuus ja värinät. Mikä on hyvä liima.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #21
              Jos teillä on orkkis piuhat niin eihän ne ole edes niin pitkät että ylettyisi mihinkään muualle kuin siihen tarkoitettuun paikkaan.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #22
                M57tu

                Eli lopuksi "oikea vastaus" M57TU koneisiin.
                Rakenne tosiaan on erilainen ja siksi tuo 043-johto ei siihen käy. Laakkosella kyllä pari asennusta on tehty, mutta modifioimalla johtoa. Siihen on olemassa oma johtonsa 179-loppuinen (muistaakseni) tai käyttämällä jatkojohtoa, jolle sillekin löytyy numeronsa. Kumpaakaan ei löydy Ruotsistakaan.
                Itse tein homman siten, että katkaisin tuon lämmittimelle menevän plussan ja maan, laitoin siihen jatkon ja lopuksi suojan päälle. Johdon laitoin kulkemaan oikean etulampun takaa, alipaineletkun kaverina ABS-yksikön taakse, missä tuo mystinen turbon siipisäädinyksikkö majailee. Liitin näkyy siinä kuvan keskellä."tukevaa" maata en löytänyt kuin ilmastointilaitteen kompurasta (siihen johto olisi juuri ja juuri riittänyt), joten jatkoin sitäkin ja ruuvasin maihin oikean etulampun alapuolelle.

                Tuo säädin lienee eri paikoissa, riippuen mallista.
                Ohessa pari kuvaa, ehkä auttanevat.
                Last edited by jaki; 20-10-2019, 18:04.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

                  #23
                  Pistin vielä selvyyden vuoksi pari lisäkuvaa alkuperäisestä adapterijohtosarjasta sekä sen kiinityspaikasta tuohon toiseen postaukseen
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Nelikko
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 60

                    #24
                    Kiitti uusista kuvista.
                    Kokemuksia ei taida vielä olla, siitä kuinka kauan tommoten vastus kestää. Vaihtoväliä meinaan. Jatkuvastiko se on päällä, kun auto käy, ja tietääkö mistään, että pelittääkö? Vai onko niin hieno, että lämpötila-anturikin siinä?

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by Spetke View Post
                      Pistin vielä selvyyden vuoksi pari lisäkuvaa alkuperäisestä adapterijohtosarjasta sekä sen kiinityspaikasta tuohon toiseen postaukseen
                      Hyvä, tuosta näkee, että vaikka M57TU äkkiseltään näyttää aivan samalta, ei se sitä ole. Miksiköhän tuo säädin on uudemmissa siirretty tuonne lokasuojaan?
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Niki
                        Newbiemmer
                        • Nov 2006
                        • 18

                        #26
                        Kiitos tuhannesti tästä ohjeesta! Todella helppoa asentaa tämän ohjeen mukaisesti, aikaa meni ehkä 1-1.5h. Ostin sen orkkisjohtosarjan, liittimen paikalleen saaminen irroittamatta pissapojansäiliötä oli hankalaa ( sinne ahtimen viereen ), mutta onnistui kuitenkin. Nyt sitten kovaa ajoa ja toivotaan, että se toimii. Putkea en lämpöeristänyt, mutta ei kuulema alkuperäinenkään oo eristetty. Kiitos ja kumarrus
                        --| E60 530DA |--

                        Comment

                        • zzracing
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 177
                          • Lappeenranta

                          #27
                          osat

                          osat maksoi tänään kun hain ne merkkiliikkeestä 39e vastus ja johto 26e.
                          Löytyivät jopa hyllystä?? :think

                          Todellakin suuri kiitos todella hyvistä kuvista / ohjeista "kumartaa"

                          -Teemu-

                          530d t 1999
                          X6 35D

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #28
                            Näillä ohjeilla 2 autoa saa tehtyä 30minuutissa, jos ei yhtään bisseä tai röökiä vedä. ..Jos ei maadoitusjohdon mutteri tipu pohjapanssarin päälle..
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • bmw e34
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 633
                              • raahe

                              #29
                              tuli vain mieleen että jos tekee tuon johdon itse niin ei ole pakko käyttää kolvia vaan tuon alkuperäisen liittimen nimi on AMP mini / micro timer jota saa yksittäis kappaleina, tosin tarvitaan siinä kyllä asiaankuuluvat puristuspihdit niille liittimen sisään tuleville kontakteille. siis JOS haluaa hifistellä...

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by Spetke View Post
                                Pistin vielä selvyyden vuoksi pari lisäkuvaa alkuperäisestä adapterijohtosarjasta sekä sen kiinityspaikasta tuohon toiseen postaukseen
                                Lisätty tekstit+kuvat myös FAQ-juttuihin.
                                Last edited by Leka; 22-12-2006, 20:50.
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎