Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JToivonen
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 489
    • Turku

    Originally posted by Neppo View Post
    Kaverille säädettiin noin 1h pihassa ajellen ja sitten pari h penkissä. Sytty kartta tais jäädä tuon boxin oman kartan mukaiseksi.

    Tais olla vakio boxilla ja ohjelmalla 155 takarenkailta ja tuolla Kdfi:llä yli 180 renkailta kun otti maf:n ja vakio suodattimen irti. Hintaan 450 + penkitys. Eli en lähtisi kyllä vakiota säätämään. Tuokin tarjoaa sitten mahdollisuuden ylipaineeseen jos joskus halajaa. Ja ennekun joku kysyy penkin virheestä, niin Tatecin pajan penkkiin 450 tehoissa eroa noin 3-4 hepokattia.

    Ostan kyllä tuommoisen jos joskus M50 kanssa alan leikkimään.

    Lambdan asennukseen piisasi yhden johdon tinaaminen piirilevylle, missä on ihan riittävän kokoinen natsa sitä varten. Launchille on valmiina kytkentä, eli maattava nappi vaan sille. JAW:kin (Just Another Wideband) löytyy piirilevyltä valmiiksi ja muistaakseni se JAW ohjain olisi jonkun 30-50 lisää ja sitten vaan Bosch LSU laajakaista lambda kiinni (erillistä ohjainta ei tartte) jos ei semmosta oo vielä olemassa.
    Tuo saksa kun vähän heikosti taipuu meikäläiseltä, niin onko tosiaan niin, ettei tarvita mitään ulkopuolista laajakaistaa? vaan pelkkä tuommonen laajakaistan anturi tosiaan riittää??

    http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/345
    E39 Touring
    exät:
    E34 525 TIC
    E34 540 Touring
    E34 535 M5 look
    E36 325 Coupe Wideboby

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      Originally posted by jukkat View Post
      juu... vaan tulleeko mistä tuo loppuero sitten? Ja nyt toinen tieto on, että pelkkä lohkon ero 22kg, niin mitähän se nyt sitten lienee

      Netistäkin löytyy vaikka minkälaista "faktaa" asiasta.

      30kg painoero alkaa jo olla semmonen, että voisi olla vaivan väärti.
      No laske itse niin selviää sekin asia. Millaisen kombinaation painoa tässä nyt haetaan? B28:ssa on pidempi isku ja kampura painaa muistaakseni mäntien ja veivien kanssa parisen kiloa enemmän, kuin B25:n. Muut erot taitaa olla kannessa. ETK:n mukaan koko short engine painaa M50B25: 137kg, M52B25: 110kg, M52B28: 115kg. Eli eroa ei ole 30kg.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by JToivonen View Post
        Tuo saksa kun vähän heikosti taipuu meikäläiseltä, niin onko tosiaan niin, ettei tarvita mitään ulkopuolista laajakaistaa? vaan pelkkä tuommonen laajakaistan anturi tosiaan riittää??

        http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/345
        On siinä maininta että JAW-prosu pitää ostaa erikseen. Eli 30e lisää hintaan plus tuo anturi. Eikä mistään käy selvile että onko siinä kdFi:ssä johdotus ja vastaliitin tuolle anturille vai joutuuko ne itse tinailemaan ja rakentamaan. Varmaan ne osaa Lontoon murretta jos sähköpostilla kysyy.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • kalkkuna
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 864
          • vaajakoski

          Originally posted by Balle View Post
          Kaveri noita samoja boxeja vääntää, eli saat ihan Suomesta ostettua ja 24h helpline näyttää pelaavan myös...(Juuso on vähän välistä puhelimessa selvittämässä toimimattomia boxeja ja joka ainut kerta vika löytyy auton omista sähköistä...)

          Eli Motronicin boxin sisään kasattu MS (sisältää myös lambdan anturilähdöt) ja sopii suoraan orggis johtosarjaan.
          Erona tuohon sakemannin viritelmään se että Juuso käyttää mahdollisimman paljon Motronicin orggis komponentteja. (Megan omat on osittain halpoja paskoja).
          Tuolta -> [email protected] 050 3174345
          Originally posted by JToivonen View Post
          Tuo saksa kun vähän heikosti taipuu meikäläiseltä, niin onko tosiaan niin, ettei tarvita mitään ulkopuolista laajakaistaa? vaan pelkkä tuommonen laajakaistan anturi tosiaan riittää??

          http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/345
          Eikös melkein kannattas kysellä tosta ballen laittamasta paikasta. Ei tarvis ulkomaankieliä.
          VW sharan 1,8T
          e30 318i 4d -89 projekti
          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

          Comment

          • jukkat
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 309
            • Veteli

            Originally posted by r.w. View Post
            No laske itse niin selviää sekin asia. Millaisen kombinaation painoa tässä nyt haetaan? B28:ssa on pidempi isku ja kampura painaa muistaakseni mäntien ja veivien kanssa parisen kiloa enemmän, kuin B25:n. Muut erot taitaa olla kannessa. ETK:n mukaan koko short engine painaa M50B25: 137kg, M52B25: 110kg, M52B28: 115kg. Eli eroa ei ole 30kg.
            Olen laiska, en laskenut, mutta tuhannet kiitokset tiedosta. Juurikin tuota short engine osastoa tarkoitin. 22kg takia ei kyllä nappaa konetta vaihtaa.

            Comment

            • Neppo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 721
              • Laihia

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              On siinä maininta että JAW-prosu pitää ostaa erikseen. Eli 30e lisää hintaan plus tuo anturi. Eikä mistään käy selvile että onko siinä kdFi:ssä johdotus ja vastaliitin tuolle anturille vai joutuuko ne itse tinailemaan ja rakentamaan. Varmaan ne osaa Lontoon murretta jos sähköpostilla kysyy.
              Aika lailla noin kun epäilit. Joutuu itse tinailemaan piirilevyyn lambdan johdot. Kaikki muut on valmiina levyllä, paitti JAW:n prossun joutuu tosiaan ostamaan.

              Lontoolla pärjää tuonne suuntaan. Kannattaa ladata se manual, niin selkee paljon. Se on ainakin enklanniksi.
              Last edited by Neppo; 16-10-2010, 09:56.

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                Originally posted by jukkat View Post
                Onko tuo faktaa, että m50:in lohkon ja m52 lohkon painoero on vain 19kg? Jostain olen saanut päähäni, että m50 vs. m52 koneen painoero olisi 30kg...
                Punnittu. M52:sessa oli laakerikaulat paikoillaan, M50tu:ssa ei, kilon voi vaikuttaa? Kone pitää muutakin sisällään kuin lohkon..

                Originally posted by tony
                Omasta projektista opittua..

                M50 vakionokka ei mahdu pyörimään M52 nokkapukeissa!
                Täällä pyörii edelleen, sekä imu että pako. Nostajat pomppii kyllä iloisesti edestakaisin :-D
                M50b25tu nokat ja näyttäs silmämääräisesti olevan vielä pari milliä väliäkin pukkiin.
                Minne ne neekerimallin nokat ottaa kiinni?
                Last edited by Calypsocoupe; 18-10-2010, 00:46.
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • Juzbe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1066
                  • Pori

                  Originally posted by kalkkuna View Post
                  Eikös melkein kannattas kysellä tosta ballen laittamasta paikasta. Ei tarvis ulkomaankieliä.
                  Sen verran heräsi itsellekin mielenkiinto tuosta laitteesta että täytyy ottaa yhteyttä jos tosiaan noin kätevästi saa toimimaan, eli perjaatteessa plug and play ja penkkiin säätöön? Turbovehkeen kanssa tulossa kylläkin,mutta eiköhän se siinäkin toimi

                  Comment

                  • kalkkuna
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 864
                    • vaajakoski

                    Originally posted by Juzbe View Post
                    Sen verran heräsi itsellekin mielenkiinto tuosta laitteesta että täytyy ottaa yhteyttä jos tosiaan noin kätevästi saa toimimaan, eli perjaatteessa plug and play ja penkkiin säätöön? Turbovehkeen kanssa tulossa kylläkin,mutta eiköhän se siinäkin toimi
                    Voisi ainakin olettaa että toimii. Joku tommonen systeemi täytyy laittaa joskus tohon m40:ppiin.
                    VW sharan 1,8T
                    e30 318i 4d -89 projekti
                    e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                    Comment

                    • Neppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 721
                      • Laihia

                      Laittaisko joku speksejä tuosta suomalaisesta laitoksesta. Kiinnostais tietää sen ominaisuuksista myös. Joku varmaan jo soittanukkin rakentajalle, niin ei kaikkien tartte samoja soitella ja kysellä.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Neppo View Post
                        Laittaisko joku speksejä tuosta suomalaisesta laitoksesta. Kiinnostais tietää sen ominaisuuksista myös. Joku varmaan jo soittanukkin rakentajalle, niin ei kaikkien tartte samoja soitella ja kysellä.
                        Oon kehittänyt noita Juuson kanssa, joten voin vastailla kysymyksiin.

                        Noita boardeja on olemassa muutama räätälöity ja sitten yleismallia. M20/M30 kaksilevyisen motronicin tapauksessa esim. korvataan ainoastaan orkkisboksin yläpiirilevy mikäli mitään erikoisominaisuuksia ei tarvita. Saa säilytettyä orkkiksen luotettavuutta ja komponenttikustannukset laskee. M50/M60 boksiin on olemassa kokonaan orkkiksen korvaava levy, joka käyttää original tehokomponentteja, ja nyt on pohdinnassa tuon sukupolven kaksilevyisiin myös pelkän ylälevyn korvaaminen. Kaikki levyt on juuson piirtämiä.

                        MS2 onnistuu toki suoraan kun se ei mitään ihmeitä tarvitse, ahtopaineenohjaussysteemit onnistuu ja kaksitasoinen vanos-ohjaus on ollut käytössä jo pidempään. Molemmat asentoanturikanavat on varustettu vr-piireillä ja on valittavissa jumpperilla hall/vr. Sisäänrakennettua laajakaistaa ei nappaa rakentaa, Innovate on niin halpa ja siihen kun napsaisee orkkislambdasta liittimen, ei tarvii vetää yhtään ylimääräistä piuhaa mihinkään ja säätämisen jälkeen voi pistää orkkislambdan takaisin niin halutessaan. Juuso on kyllä sellaisenkin yhteen tehnyt tuolla JAW -piirillä, muttei ainakaan mun mielestä maksa vaivaa.

                        Kaikki on pintaliitoskomponenteilla, yleismallin pikkuboardissa myös tehokomponentit, poislukien sytkä tietty. Käytännössä kaikki hardis onnistuu mihin on tarvetta ja softa on olemassa.

                        Noita kun ei työkseen kukaan markkinoi, niin volyymit ei oo mitään sarjatuotantoluokkaa. Mulla on privaboksi melkein aina täynnä kanssa ja joskus vastailussa voi hetki kestää, mutta voi pommittaa jos kiinnostaa.



                        Siitä näkee vähän sisusta.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • tony
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2003
                          • 165

                          Calypsocoupe kirjoitti:
                          Täällä pyörii edelleen, sekä imu että pako. Nostajat pomppii kyllä iloisesti edestakaisin :-D
                          M50b25tu nokat ja näyttäs silmämääräisesti olevan vielä pari milliä väliäkin pukkiin.
                          Minne ne neekerimallin nokat ottaa kiinni?[/QUOTE]

                          Muistaakseni nokkien välisestä "valupaska" kohdasta... (olis ehkä saanut sovitettua)
                          eli vanhan M50 ei vanos moottorin nokkaa yritin sovittaa 328i vm 96 koneeseen..
                          tosin asensin samaiseen moottoriin tuplaventtiilijouset onnettomien kartiojousien tilalle ja uudemman koneen pienemmät nostinkupit ei oikeen nekään käynyt joten siksi vaihdoin myös vanhan M50 koneen nokkapukitkin

                          Comment

                          • Juzbe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1066
                            • Pori

                            Originally posted by Cell View Post
                            Oon kehittänyt noita Juuson kanssa, joten voin vastailla kysymyksiin.

                            Noita boardeja on olemassa muutama räätälöity ja sitten yleismallia. M20/M30 kaksilevyisen motronicin tapauksessa esim. korvataan ainoastaan orkkisboksin yläpiirilevy mikäli mitään erikoisominaisuuksia ei tarvita. Saa säilytettyä orkkiksen luotettavuutta ja komponenttikustannukset laskee. M50/M60 boksiin on olemassa kokonaan orkkiksen korvaava levy, joka käyttää original tehokomponentteja, ja nyt on pohdinnassa tuon sukupolven kaksilevyisiin myös pelkän ylälevyn korvaaminen. Kaikki levyt on juuson piirtämiä.

                            MS2 onnistuu toki suoraan kun se ei mitään ihmeitä tarvitse, ahtopaineenohjaussysteemit onnistuu ja kaksitasoinen vanos-ohjaus on ollut käytössä jo pidempään. Molemmat asentoanturikanavat on varustettu vr-piireillä ja on valittavissa jumpperilla hall/vr. Sisäänrakennettua laajakaistaa ei nappaa rakentaa, Innovate on niin halpa ja siihen kun napsaisee orkkislambdasta liittimen, ei tarvii vetää yhtään ylimääräistä piuhaa mihinkään ja säätämisen jälkeen voi pistää orkkislambdan takaisin niin halutessaan. Juuso on kyllä sellaisenkin yhteen tehnyt tuolla JAW -piirillä, muttei ainakaan mun mielestä maksa vaivaa.

                            Kaikki on pintaliitoskomponenteilla, yleismallin pikkuboardissa myös tehokomponentit, poislukien sytkä tietty. Käytännössä kaikki hardis onnistuu mihin on tarvetta ja softa on olemassa.

                            Noita kun ei työkseen kukaan markkinoi, niin volyymit ei oo mitään sarjatuotantoluokkaa. Mulla on privaboksi melkein aina täynnä kanssa ja joskus vastailussa voi hetki kestää, mutta voi pommittaa jos kiinnostaa.



                            Siitä näkee vähän sisusta.
                            Heräsi kyllä todella kiinnostus kyseiseen purkkiin,itsellä ei tarvetta kuin bensan ja kipinän säätö,lähtörajoitinta yms hilppeitä en tule tarvitsemaan. Missäs hintaluokissa tommoinen boxi suurinpiirtein pyörii? Kuten yllämainittu niin ahdettuun m50 pataan tulossa,niin ei viitsisi ruveta pelleilemään ja tekemään mitään custom lastuja(maksaa hunajaa vrt. esim.Kdfi boxiin)

                            Comment

                            • Mörökölli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 1735
                              • Turku

                              Tunnista m50/m52 pakosarja

                              Tunnistaako joku, minkä valmistajan pakosarja kyseessä?




                              Itsetehdyksi en usko kun on niin siistiä työtä. kollektoritkin on hyvin jouhevat. Mustaa rautaa ja putkenliitokset ilman laippaa, jotka menee vaihdelaatikolle asti.

                              Laippojen muodosta voisi joku jotain päätellä.. pakosarjan malli on hyvin lähellä supersprintin vastaavaa, mutta ne kun tuppaavat olemaan rosteria.. Olisiko pienemmän pajan tuote? Martelius??
                              www.nenifab.com

                              Comment

                              • Calypsocoupe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 2932
                                • EFNU

                                Olisko ideoita missä kannattais hiotuttaa M50 nokat?
                                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎