Originally posted by Neppo
View Post
M50B25 viritys
Collapse
X
-
Originally posted by jukkat View Postjuu... vaan tulleeko mistä tuo loppuero sitten? Ja nyt toinen tieto on, että pelkkä lohkon ero 22kg, niin mitähän se nyt sitten lienee
Netistäkin löytyy vaikka minkälaista "faktaa" asiasta.
30kg painoero alkaa jo olla semmonen, että voisi olla vaivan väärti.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by JToivonen View PostTuo saksa kun vähän heikosti taipuu meikäläiseltä, niin onko tosiaan niin, ettei tarvita mitään ulkopuolista laajakaistaa? vaan pelkkä tuommonen laajakaistan anturi tosiaan riittää??
http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/345sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Balle View PostKaveri noita samoja boxeja vääntää, eli saat ihan Suomesta ostettua ja 24h helpline näyttää pelaavan myös...(Juuso on vähän välistä puhelimessa selvittämässä toimimattomia boxeja ja joka ainut kerta vika löytyy auton omista sähköistä...)
Eli Motronicin boxin sisään kasattu MS (sisältää myös lambdan anturilähdöt) ja sopii suoraan orggis johtosarjaan.
Erona tuohon sakemannin viritelmään se että Juuso käyttää mahdollisimman paljon Motronicin orggis komponentteja. (Megan omat on osittain halpoja paskoja).
Tuolta -> [email protected] 050 3174345Originally posted by JToivonen View PostTuo saksa kun vähän heikosti taipuu meikäläiseltä, niin onko tosiaan niin, ettei tarvita mitään ulkopuolista laajakaistaa? vaan pelkkä tuommonen laajakaistan anturi tosiaan riittää??
http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/345VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostNo laske itse niin selviää sekin asia. Millaisen kombinaation painoa tässä nyt haetaan? B28:ssa on pidempi isku ja kampura painaa muistaakseni mäntien ja veivien kanssa parisen kiloa enemmän, kuin B25:n. Muut erot taitaa olla kannessa. ETK:n mukaan koko short engine painaa M50B25: 137kg, M52B25: 110kg, M52B28: 115kg. Eli eroa ei ole 30kg.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostOn siinä maininta että JAW-prosu pitää ostaa erikseen. Eli 30e lisää hintaan plus tuo anturi. Eikä mistään käy selvile että onko siinä kdFi:ssä johdotus ja vastaliitin tuolle anturille vai joutuuko ne itse tinailemaan ja rakentamaan. Varmaan ne osaa Lontoon murretta jos sähköpostilla kysyy.
Lontoolla pärjää tuonne suuntaan. Kannattaa ladata se manual, niin selkee paljon. Se on ainakin enklanniksi.Last edited by Neppo; 16-10-2010, 08:56.
Comment
-
-
Originally posted by jukkat View PostOnko tuo faktaa, että m50:in lohkon ja m52 lohkon painoero on vain 19kg? Jostain olen saanut päähäni, että m50 vs. m52 koneen painoero olisi 30kg...
Originally posted by tonyOmasta projektista opittua..
M50 vakionokka ei mahdu pyörimään M52 nokkapukeissa!
M50b25tu nokat ja näyttäs silmämääräisesti olevan vielä pari milliä väliäkin pukkiin.
Minne ne neekerimallin nokat ottaa kiinni?Last edited by Calypsocoupe; 17-10-2010, 23:46.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by kalkkuna View PostEikös melkein kannattas kysellä tosta ballen laittamasta paikasta. Ei tarvis ulkomaankieliä.
Comment
-
-
Originally posted by Juzbe View PostSen verran heräsi itsellekin mielenkiinto tuosta laitteesta että täytyy ottaa yhteyttä jos tosiaan noin kätevästi saa toimimaan, eli perjaatteessa plug and play ja penkkiin säätöön? Turbovehkeen kanssa tulossa kylläkin,mutta eiköhän se siinäkin toimiVW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostLaittaisko joku speksejä tuosta suomalaisesta laitoksesta. Kiinnostais tietää sen ominaisuuksista myös. Joku varmaan jo soittanukkin rakentajalle, niin ei kaikkien tartte samoja soitella ja kysellä.
Noita boardeja on olemassa muutama räätälöity ja sitten yleismallia. M20/M30 kaksilevyisen motronicin tapauksessa esim. korvataan ainoastaan orkkisboksin yläpiirilevy mikäli mitään erikoisominaisuuksia ei tarvita. Saa säilytettyä orkkiksen luotettavuutta ja komponenttikustannukset laskee. M50/M60 boksiin on olemassa kokonaan orkkiksen korvaava levy, joka käyttää original tehokomponentteja, ja nyt on pohdinnassa tuon sukupolven kaksilevyisiin myös pelkän ylälevyn korvaaminen. Kaikki levyt on juuson piirtämiä.
MS2 onnistuu toki suoraan kun se ei mitään ihmeitä tarvitse, ahtopaineenohjaussysteemit onnistuu ja kaksitasoinen vanos-ohjaus on ollut käytössä jo pidempään. Molemmat asentoanturikanavat on varustettu vr-piireillä ja on valittavissa jumpperilla hall/vr. Sisäänrakennettua laajakaistaa ei nappaa rakentaa, Innovate on niin halpa ja siihen kun napsaisee orkkislambdasta liittimen, ei tarvii vetää yhtään ylimääräistä piuhaa mihinkään ja säätämisen jälkeen voi pistää orkkislambdan takaisin niin halutessaan. Juuso on kyllä sellaisenkin yhteen tehnyt tuolla JAW -piirillä, muttei ainakaan mun mielestä maksa vaivaa.
Kaikki on pintaliitoskomponenteilla, yleismallin pikkuboardissa myös tehokomponentit, poislukien sytkä tietty. Käytännössä kaikki hardis onnistuu mihin on tarvetta ja softa on olemassa.
Noita kun ei työkseen kukaan markkinoi, niin volyymit ei oo mitään sarjatuotantoluokkaa. Mulla on privaboksi melkein aina täynnä kanssa ja joskus vastailussa voi hetki kestää, mutta voi pommittaa jos kiinnostaa.
Siitä näkee vähän sisusta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Calypsocoupe kirjoitti:
Täällä pyörii edelleen, sekä imu että pako. Nostajat pomppii kyllä iloisesti edestakaisin :-D
M50b25tu nokat ja näyttäs silmämääräisesti olevan vielä pari milliä väliäkin pukkiin.
Minne ne neekerimallin nokat ottaa kiinni?[/QUOTE]
Muistaakseni nokkien välisestä "valupaska" kohdasta... (olis ehkä saanut sovitettua)
eli vanhan M50 ei vanos moottorin nokkaa yritin sovittaa 328i vm 96 koneeseen..
tosin asensin samaiseen moottoriin tuplaventtiilijouset onnettomien kartiojousien tilalle ja uudemman koneen pienemmät nostinkupit ei oikeen nekään käynyt joten siksi vaihdoin myös vanhan M50 koneen nokkapukitkin
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOon kehittänyt noita Juuson kanssa, joten voin vastailla kysymyksiin.
Noita boardeja on olemassa muutama räätälöity ja sitten yleismallia. M20/M30 kaksilevyisen motronicin tapauksessa esim. korvataan ainoastaan orkkisboksin yläpiirilevy mikäli mitään erikoisominaisuuksia ei tarvita. Saa säilytettyä orkkiksen luotettavuutta ja komponenttikustannukset laskee. M50/M60 boksiin on olemassa kokonaan orkkiksen korvaava levy, joka käyttää original tehokomponentteja, ja nyt on pohdinnassa tuon sukupolven kaksilevyisiin myös pelkän ylälevyn korvaaminen. Kaikki levyt on juuson piirtämiä.
MS2 onnistuu toki suoraan kun se ei mitään ihmeitä tarvitse, ahtopaineenohjaussysteemit onnistuu ja kaksitasoinen vanos-ohjaus on ollut käytössä jo pidempään. Molemmat asentoanturikanavat on varustettu vr-piireillä ja on valittavissa jumpperilla hall/vr. Sisäänrakennettua laajakaistaa ei nappaa rakentaa, Innovate on niin halpa ja siihen kun napsaisee orkkislambdasta liittimen, ei tarvii vetää yhtään ylimääräistä piuhaa mihinkään ja säätämisen jälkeen voi pistää orkkislambdan takaisin niin halutessaan. Juuso on kyllä sellaisenkin yhteen tehnyt tuolla JAW -piirillä, muttei ainakaan mun mielestä maksa vaivaa.
Kaikki on pintaliitoskomponenteilla, yleismallin pikkuboardissa myös tehokomponentit, poislukien sytkä tietty. Käytännössä kaikki hardis onnistuu mihin on tarvetta ja softa on olemassa.
Noita kun ei työkseen kukaan markkinoi, niin volyymit ei oo mitään sarjatuotantoluokkaa. Mulla on privaboksi melkein aina täynnä kanssa ja joskus vastailussa voi hetki kestää, mutta voi pommittaa jos kiinnostaa.
Siitä näkee vähän sisusta.
Comment
-
-
Tunnista m50/m52 pakosarja
Tunnistaako joku, minkä valmistajan pakosarja kyseessä?
Itsetehdyksi en usko kun on niin siistiä työtä. kollektoritkin on hyvin jouhevat. Mustaa rautaa ja putkenliitokset ilman laippaa, jotka menee vaihdelaatikolle asti.
Laippojen muodosta voisi joku jotain päätellä.. pakosarjan malli on hyvin lähellä supersprintin vastaavaa, mutta ne kun tuppaavat olemaan rosteria.. Olisiko pienemmän pajan tuote? Martelius??
Comment
-
Comment